Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Morgan_Kane

Sivuja: [1]
1
Sähköautot / Vs: LiPo akut autokäytössä.
« : 22.01.12 - klo: 19.01 »
Lainaus käyttäjältä: Morgan_Kane
Kannattaako akkua enää koettaa elvyttää vaikka PB ohjelmalla ja pienellä virralla, jotta jännitteet saisi lipo ohjelman vaatimalle tasolle, vai heitänkö akun roskiin?
Lainaus käyttäjältä: pijokela
Minä ainakin yrittäisin elvyttää. NiMH tai PB ohjelmalla pientä virtaa sisään. Vaikka 0.1C. Ainakin minulla on akkujen jännite tällaisella elvytyksellä todella nopeasti noussut sen verran, että lipo-ohjelma on alkanut toimia. Siinä malttaa vieressä seurata sen muutaman minuutin, niin ettei mitään vaarallista pääse sattumaan.

Mutta kyllä sen akun loistava tulevaisuus taitaa nyt olla takanapäin. Toivottavasti siitä saa vielä joitain ajokertoja ulos.
Sain ladattua. Aluksi kennojännitteet olivat 1.6 ja 2.6 volttia. NiMH-ohjelmalla latasin 0.1A virralla niin kauan, että latausjännite nousi kuuteen volttiin. Ei tosiaan kestänyt kuin pari minuuttia.
Sitten Lipo-lataukseen vaihto, laturi suostuu lataamaan eli akku hengissä , sormet ristissä odottelua ja koeajo. Kiitoksia neuvosta, jospa tuo lopputalven kestäisi.

2
Sähköautot / Vs: LiPo akut autokäytössä.
« : 21.01.12 - klo: 16.28 »
Täällä tuli ajettua Stampeden cut off valon sytyttyä vielä jokusen minuutin ajan -10 asteen pakkasessa ja siälle tuotua unohdin ladata. Nyt 2S akku ei suostu lataantumaan.
Mittasin akun jännitteen, oli 2.9 volttia, vähän tippunut 7.4 voltista...  :cry:
Kannattaako akkua enää koettaa elvyttää vaikka PB ohjelmalla ja pienellä virralla, jotta jännitteet saisi lipo ohjelman vaatimalle tasolle, vai heitänkö akun roskiin?

3
Sähköautot / Vs: Ajovalot ledeistä ?
« : 17.01.12 - klo: 18.03 »
Kertokaa viisaat, että mistä sais sellaisia vastuksia, että varmasti näkyy selvästi, kun noi clas ohlsonilla on vain 4 vastusta jotka ovat tehokkaita. :angry:
En tiedä mitä kokoja ziellä on, mutta rinnan- ja sarjaankytkemällä saa muitakin resistansseja tehtyä. Huomioiden tietenkin tehonkeston...
Ja sitten voihan vastuksia purkaa rikkinäisistä laitteistä. Siis jotka oli jo rikki ennen vastuksien lainaamista  :roll:

4
Traxxas / Vs: Traxxas Stampede, Rustler ja Bandit
« : 12.01.12 - klo: 17.45 »
Stampedeen tuli HPI BajaTT koppa (kiitos OV). Koritolppia sai leikellä, varsinkin kun vakiotolpilla kori tulee tosi korkealle. Mutta leveys ei käy vakiona, että joutuuhan niitä leikkelemään muutenkin.

"Stampede BajaTT":



Ja vakiokorilla valot päällä:


5
Traxxas / Vs: Traxxas Stampede, Rustler ja Bandit
« : 26.12.11 - klo: 10.04 »
Kävimpä ulkona hurauttelees autolani, niin pitihän sitä ny lumipaakkuun ajaa. Sitten ei auton eturenkaat enää kääntyneet. Servosaveri lohkes.. Pitää kokkeilla liimalla, jos saisi kasaan taasen, ettei ajot nyt tähän sitten jäänyt.
Miten tuo auto tuntuu kestävän muilla, mutta minulla menee rikki aina, kun yrittää jotain hurjempaa. Eihän tossakaan ollut kuin normaalia ajoa, sattui vaan osumaan lumipaakkuun.
Lumipaakkuun ajaessa meni toissapäivänä edestä "caster säätöpala" vai miksi Traxxas sitä kutsuukaan, kuitenkin se mihin tukivarret ja pyörännapa kiinnittuvät. Eilen irtosi takaa pyörännavasta olkavarsi... :cry:
Kostea lumi taitaa rikkoa paikkoja, vanteiden sisus täynnä pakkaantunutta lunta ja sitten kun lipoakuilla paahtaa täysiä piikkirenkailla, niin joku paikka antaa periksi.
Piikkirenkaina Talon vakiokumit, mihin on jokaisen  "isomman" nappularykelmän kohdalle laitettu 4.2x13 wronic-ruuvit, taitaa olla n. 20 ruuvia per rengas.

Sivuja: [1]