Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - jaripk

Sivuja: [1]
1
Aloitteleva rc-harrastelija kyselee taas tyhmiä akuista.

Nyt kun on todettu, että ei tuo e-revo nikkeliakuilla mihinkään kulje, eikä ajoaikakaan ole kummoinen, niin toisen tyyppistä akkua olisi tarkoitus laitella tilaukseen. Periaatteessa kulkupuoli riittäisi kyllä nykyisillä nimh -akuillakin, mutta 3700mAh kapasiteetilla ajoaika on ihan liian lyhyt. Kahtiilla akuilla ajaa sen parikymmentä minuuttia, mikä ei tunnu parina päivänä viikossa oikein riittävän ajamisen oppimiseen.

Se kysymys, kannattaako laittaa S2 vai S3 akut, jos noin 50-60km/h huippunopeus riittää varmasti, mutta ajoaika saisi olla mahdollisimman pitkä? Tiedän toki, että amppeerituntimäärä tuon periaatteessa ratkaisee, mutta onko jotain merkitystä, että ajetaanko matalammalla jännitteellä pidemmällä välityksellä vai suuremmalla jännitteellä tiheämmällä välityksellä?

Entä mitä mieltä kokeneemmat ovat, että onko ajaminen S2 -lipoilla harvemmalla välityksellä (alkuperäiseen verrattuna) jotenkin hankalampaa kuin S3 -akuilla tiheämmällä välityksellä? Esim. tuleeko ajamisesta helposti "nykivää"? Tarkoitus ei ole ajella ilman aivoja missään hehtaarin kentällä, vaan vähän teknisemmällä radalla.

Itseä vähän huolettaa miten tuo lelu kestäisi S3 -lipot, kun tuntuu noilla nikkeliakkujenkin tarjoamalla vauhdilla olevan kaikenlaista ropaamista melkein jokaisen ajokerran jälkeen, vaikka osumia ei tulisikaan.

2
Kyllä meillä on molemmissa e-revoissa jotain pielessä noissa auton vakio akuissa. Maksimissaan 10 latauskerran jälkeen ajoaikaa enää pari minuuttia, sitten hyytyy meno. Aavistuksen isomman kapasiteetin toisilla akuilla menee kuitenkin sen noin 10 minuuttia. Ja huippunopeudessakin oli tuoreilla akuilla huoneenlämmöstä otettuna 10km/h ero noiden pidempään toimivien akkujen hyväksi (30km/h - 40km/h).

Minkälaisella laturilla noita latailet? Ettei ois laturissa vika eli esim hidaslaturi joka on tarkoitettu 7,2V nimheille?

Merkki taisi olla HW ja kyllä se on ostettu ihan samalta myyjältä samassa tilauksessa kuin akutkin, joten uskoisin sen olevan ihan kelvollinen näiden akkujen lataukseen. Ja ainakin laturin tietojen mukaan sopii 4-8 kennoisille nimheille. Latausvirtaa pystyy säätämään. Ja jos laturi ei toimisi näillä akuilla, niin miksi se toimii toisilla vastaavilla?

3
Akut taitaa e-revossa kyykätä, siitä johtuu tuollainen meno. Aloitathan ajon noilla pakkasilla edes huoneen lämpöisillä akuilla? Säädä noparista se akku asetus pienimmälle, se voi auttaa.
Tarkista vielä varoiksi voimansiirron pidäntinruuvit yms.

Vähän päivitystä tähän. Nyt pakkasta noin -13 astetta ja akut kesti noin 9 minuuttia (piti ihan ottaa aikaa...), jonka jälkeen meno muuttui nykiväksi ja hyytyi kyllä muutenkin. "Rata" oli sellainen, että siinä ei kovin pitkää jaksoa mennä kaasu pohjassa. Akut 8.4V 3700mAh Ni-MH. Kuulostaako normaalilta?

Entäs paljon olette saaneet e-revon (Castle Creations 2200kV/ Mamba Monster) kulkemaan 8.4 volttisilla NiMH -akuilla? Ihan tuoreilla akuilla puhelimen gps:n mukaan aika tasan 30km/h sellaisella vajaan sadan metrin vedolla. Toki gps voi vähän tulla jäljessä, mutta aika paljon jää vauhti siitä mitä tuolle on noilla akuilla lupailtu.

Kyllä meillä on molemmissa e-revoissa jotain pielessä noissa auton vakio akuissa. Maksimissaan 10 latauskerran jälkeen ajoaikaa enää pari minuuttia, sitten hyytyy meno. Aavistuksen isomman kapasiteetin toisilla akuilla menee kuitenkin sen noin 10 minuuttia. Ja huippunopeudessakin oli tuoreilla akuilla huoneenlämmöstä otettuna 10km/h ero noiden pidempään toimivien akkujen hyväksi (30km/h - 40km/h).

4
Kyllä se suht normaalilta kuulostaa, kun noin pienet akut kyseessä ja vielä NiMH.
Onko siinä kaks akkua? Onko ne rinnan vai sarjassa?

Kaks akkua sarjassa.

5
Akut taitaa e-revossa kyykätä, siitä johtuu tuollainen meno. Aloitathan ajon noilla pakkasilla edes huoneen lämpöisillä akuilla? Säädä noparista se akku asetus pienimmälle, se voi auttaa.
Tarkista vielä varoiksi voimansiirron pidäntinruuvit yms.

Vähän päivitystä tähän. Nyt pakkasta noin -13 astetta ja akut kesti noin 9 minuuttia (piti ihan ottaa aikaa...), jonka jälkeen meno muuttui nykiväksi ja hyytyi kyllä muutenkin. "Rata" oli sellainen, että siinä ei kovin pitkää jaksoa mennä kaasu pohjassa. Akut 8.4V 3700mAh Ni-MH. Kuulostaako normaalilta?

Entäs paljon olette saaneet e-revon (Castle Creations 2200kV/ Mamba Monster) kulkemaan 8.4 volttisilla NiMH -akuilla? Ihan tuoreilla akuilla puhelimen gps:n mukaan aika tasan 30km/h sellaisella vajaan sadan metrin vedolla. Toki gps voi vähän tulla jäljessä, mutta aika paljon jää vauhti siitä mitä tuolle on noilla akuilla lupailtu.

6
Aloittelija ihmettelee E-Revon pätkimistä/nykimistä. Akkuina ihan perus nikkeliakut ja nopeudensäätimenä Mamba Monster. Auto kulkee hetken ihan ok, mutta sitten alkaa nykiminen. Nykiminen ei ole mitenkään "terävää", eli veto ei katkea kokonaan mutta nopeus vaihtelee tasaisesti täydellä kaasulla ajettaessa. Jos pyörät olisi riittävän isot, niin kuulostaisi ehkä siltä kun pyörässä olisi paino yhdessä kohdassa. Voiko johtua pakkasesta (noin -20c)? Nopeudensäädin on suojattu lumelta, mutta se ei ainakaan käsituntumalla tunnu lämpenevän.

Sivuja: [1]