Päävalikko
valikko

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit valikko

Viestit - -Toni-

#1
Kyselin Vaasasta näitä ja vastaus oli:

LainaaMeillä tosiaan kävi pieni kämmi noiden videoiden kanssa eli 2WD streami jäi päälle koko yöksi ja jostain syystä se näyttää vain loppuosan tuosta. 4WD on olemassa, mutta sen youtube on laittanut piiloon kisoissa soitetun taustamusiikin takia. Erillistä nauhoitusta ei ole tehty eli 2WD on mennyttä ja 4WD:n pyritään vielä saamaan näkyviin.

Oli meidän ensimmäinen kerta, kun tehtiin itse live stream ja noilta osin jäi parannettavaa ens vuodeksi :)

Toivotaan että 4wd:n ehtisivät viritellä näkyviin vielä.

Toni
#2
Jes, hyvä Vaasa! Hienot kisat, hieno rata. Iso kiitos!
Edellinen oma kisa oli Rauman GP vuodelta -94 eikä tässä välissä paljoa ole tullut ajeltua, ja sen kyllä huomasi. Ei silti, hauskaa oli taas, ja ensi vuonna uudestaan ilman muuta. Historic-luokalle ääni myös täältä, kyllä se tulisi ajettua siinä ohessa. Ja jos jotain palautetta, niin renkaita ei ehkä tarttis ostattaa niin paljoa, puolet on edelleen muovikassissa.

Youtubeen tässä odottelee malttamattomana videoita näkyviin. 2wd-pätkästäkin puuttuu ajot kokonaan...

Toni
#3
Tällä setupilla kutossijalle:

Runko: Asso B4.2
Servo: Savox
Säädin: SP Reventon Pro stock-softalla
Akut: Orion ja Kypom
Moottori: SP 17.5 nollaennakolla
Välitys: 72/33 x 2.6 = 5.67

Huomiot: Nollaennakosta ja miedosta välityksestä huolimatta vauhti oli keskimäärin hyvä. LRP:t tais olla ainoat nopeammat, kun taas muut ennakolla varustetut ei tuntuneet karkaavan kulun puolesta. Eli siinä mielessä sääntönä nollaennakko ei varmaan riitä, vaan yksityyppikone lienee ainoa tasapäistävä sääntö. Mutta kuten todettu tällä kaudella mennään näin, ja ei nuo melko pienet erot minua ainakaan haitanneet. Kyllä minä kärsin tappiot ihan ajamalla, eikä ennakon tai vauhdin puuttumisella... Lopputulokseen on oltava tyytyväinen syksyn yhden treenin jälkeen.
Junnuluokkahan tämä stanu ideaalitilanteessa olisi, mutta niin kauan kun junnujen määrä ei riitä luokan pyörimiseen, niin onhan se parempi että siellä on ikäloppuja mukana, jotta niille muutamille junnuille on luokka ylipäätään olemassa. Tikkarinhan vei nimenomaan junnu Tiksissä. Ja toimiihan tämä ikälopuillekin mahdollisena kehitysaskeleena kohti viriä, sen sijaan että ajavat siellä ö-finaalissa tukkona. Tuskin kukaan haluaa ajaa stanua vain helppojen voittojen kiilto silmissä, vaan kyllä siinä vaiheessa junnu tai ikäloppu osaa siirtyä virin puolelle kun rahkeet riittää.
Anyways, oli mukava kisata 20 vuoden tauon jälkeen rennoissa merkeissä hyvässä porukassa. Kiitokset luokan ja kisan organisaattoreille! Toivotaan että junnut löytää lajin ja stanuluokan.

Toni
#4
Joo, ääni säätimelle jossa nollaennakkosofta ja 17.5T kone nollaennakolla. Rengas ym säännöt sitten M2-10:stä. Yksinkertainen on kaunista.
#5
Säädin-moottoripaketteja oli Hyvinkäällä käsittääkseni erilaisia, ja silti kulku oli aika tasan sama. Ei näytä siltä että sillä olisi niin isoa merkitystä. Mieluummin sitten setti asiallisiksi todettuja säätimiä/moottoreita hyväksyntälistalle, jos jotain erityisiä pitää saada kiellettyä?
Jonkun yksityyppikoneen hinnalla kun saa jo combon esim. Sp:ltä, niin ei kai tästä turhaa kuluerää tarvitse tehdä.
#6
Kalibroinnissa pitää antaa nollakohta, täyskaasu ja täysjarru. Ohjeet manuaalissa:
http://www.teamassociated.com/pdf/cars_and_trucks/shared/XPS_ESCmanual.pdf
#7
Eilen innostuin lauantain kisaan mukaan, mutta tämä päivä tuotti pettymyksen. Speedpassionin combot on kaupasta loppu ja lisää tulee vasta ens viikolla. Ei siis tartte osallistua. Kunpa olis viime viikolla huomannut lukea foorumia ja kuulla kisoista.
#8
Mulla peltiassossa servon päällä RC4 hybrid, hyvin toimii.
#9
Miten olis keskiviikko tai perjantai?
#10
Lainaus käyttäjältä: GT Warrior - 08.08.12 - klo: 17.22
Selvitä nyt vielä mikä tässä on idea? Mennä mahd. kovaa vintagella (romua siis tulee) vai miten olet ajatellut asian?

Minusta idea on hyvä ja kiinnostava mutta nyt en ehkä ole sisäistänyt asiaa ihan samalla tavalla kuin sinä tai muut? Mitä ajattelette tästä siis?

Mun mielestä hauskanpito oleellisinta, ja jos siinä ajanotto laitetaan päälle ja vähän kisaillaankin välillä, niin mikäs siinä. Auton pitäisi mennä mahdollisimman kovaa tietysti, ei ne hiljaa menneet esim 11x3 hiilikoneillakaan aikanaan. Liika on ehkä liikaa, mutta mikä kone sitten on sopiva, kukin päättäköön itse mun mielestä. Rajoitukset syö hauskuuden touhusta. Onko sitten hauskaa kun porukka rikkoo ylitehoisilla koneilla autonsa - ei, mutta se nyt on sitten jokaisen oma häpeä.
Itellä ei ole omakohtaista kokemusta eritehoisista harjattomista koneista, mutta ajattelin hommata 45A säätimen ja 10.5 koneen vanhaan assooni. Kuvittelisin että tuo on maksimi mitä tehokkaamaksi en itse viitsisi mennä sisäradalla, mutta toistaalta Lavangossakin pystyisi ajamaan ilman että puutuu.

Toni
#11
Messissä ollaan, täähän sopii mulle kun nenä päähän. Keväällä kävin tiksissä lämmittelemässä viimeistä kisa-autoani eli RC10 Team Caria, ja nyt kun siitä on hapertuneet muoviosat uusittu tiksin tolppien avustamana, niin kyllähän sillä ajelee. Vanhat hiilikoneet ei oikein kestä lipoilla ajamista, hiilet menee hetkessä ja kollektoritkin kuluu aika äkkiä loppuun. Moterni säädin/moottoripaketti hakusessa siis...

Aika samanlainen on palikoiltaan mun asso kuin Jerryllä tai Kimillä. Hieman vanhempi Team Car on päivitetty käytännössä Worlds-tasoiseksi MIPin kuulalaakeroiduilla ohjauspaloilla ja CVD-vetareilla, titaanivantit, Masami-siipikiinnitys, ja spesiaalina vielä Losin hydra-drive (josta ei sisäbaanallä iloa kylläkään). Ainiin, ja Jerryn 80-90 vaihteessa tekemästä paksusta hiilikuitulevystä sahattu iskarituki.

Vanhoja 2.2 vanteita löytyy sellainen läjä ettei tarvii hexiadapteriin mennä. Minipinnit oli tiksissä jo käytössä. Eteen tuli just hankittua B4 akseli ja vanteet, mutta asentamatta vielä.

Jerzi, mikä tää slipperihässäkkä on?
http://jerryn.kuvat.fi/kuvat/RC.AUTO+KUVAT/ASSO+RC10+WORLDS/IMG_0504.JPG

Toni
#12
Käsittämättömän nopeaa toiminta Amainilla (ja postilla). Perjantaina iltapäivällä tilaus, lähetysvahvistus Amainilta myös perjantaina, ja täällä postista tuli ilmoitus nyt torstaina. Sillä halvimmalla postimaksulla eli jenkkien postin ykkösluokka. Tuskin olis kuriirilla paljon nopeammin tullut.
Suosin kyllä paikallisia kauppoja, mutta nyt osia ei löytynyt Suomesta. Tilauksen laitoin Suomen lisäksi kahteen jenkkiläiseen ja Amainilta tuli varaosat vauhdilla. Pääsiäisenä pääsee sittenkin ajelemaan!