Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Jare

Sivuja: [1]
1
Lainaus käyttäjältä: "Mika"
Niin, siinähän on yksisuuntalaakeri joka voi olla öljyinen tmv. Avaa ja puhdista mutta varo jousta sisällä ettei pjongaa silmään

Joo, katsotaan nyt jos se ei enempää ala vihoitella. Yllättävän hyvin se kyllä käyntiin lähtee, kunhan vain naru pitää. Kiva 'lelu' on :)

2
Nonnih, nyt sain tuon häkkyrän säädettyä mielestäni aikas hyvin.

Nyt tuli vastaan ongelma, josta on jo aiemminkin kokemusta tuon auton kanssa. Nimittäin vetonaru alkoi vetää tyhjää. Ei ottanut mihinkään kiinni, vaan pyöri vain tyhjää ja välillä satunnaisesti otti jälleen kiinni. Sitten kun lämmitin moottoriosiota autosta, niin naru otti jälleen hyvin kiinni ja auto lähti heti toisella yrittämällä käyntiin :). Onko muilla ilmennyt vastaavaa pull-starttien kanssa? Parin tankin ajon jälkeen veti taas vähän tyhjää, joku jähmettymis-/jäätymisongelma?

3
Lainaus käyttäjältä: "Mika"
Hienoa. Ettei toi toinen neula olis alakierrosten säätöä varten eikä varsinainen tyhjäkäyntiruuvi joka lienee vielä erikseen (yleensä niissä on jousi).

Tai noniin, neula ja neula. Siis pitkä ruuvi, jossa on tuo mainitsemasi jousi ympärillä. Muuta tuossa kaasarissa ei mielestäni ole, kuin tuo pääneula ja sitten se ruuvi, jonka ympärillä on jousi.

Rikastaako kylmä ilma seosta?

4
Lainaus käyttäjältä: "pegi90"
Koska ostit?
Paljonko maksoit tosta autosta?


Tuohan on jo vanha. Mitäköhän sanoisin, varmaan 1999 vuosimallia ja hinnasta ei ole tietoa, kun tuon silloin joululahjaksi sain :). En usko että kallis oli, veikkaisin että menee aika samoihin noiden nykyisten pureten polttisten kanssa.

5
Nonnih, sepäs käy hienosti ja pörisee :]

Piskuinen (säätö)ongelma vaan, että jonkusen minuutin kurvailun jälkeen auto ei vastaa kunnolla kaasuun ja lopulta sammuu. Kaasarissa on 2 säätöneulaa. Pääneula ja tyhjäkäyntineula. Noilla varmaan saadaan jotain aikaan tuohon ongelmaan? Pääneula on tällähetkellä 2,5kiekkaa auki (manuaalin mukaan piikki olisi ~2kiekkaa auki) ja tyhjäkäyntineulasta ei ole tarkkaa tietoa, mutta kyllä se tyhjäkäyntiäkin käy ;). Sitä voisi varmaan hieman kiristää, koska auton saa sammumaan, jos pitää jarrua tarpeeksi kauan pohjassa.

Vanhat bensat tuntuvat toimivan sekoituksen jälkeen ainakin ja autossa on myös uusi tulppa.

6
Löytyipä tommonen Kyoshon 1/10 land cruiseri tuolta nurkista. Sitä suunnittelin vähän testailla kohtapuoliin. Pari kysymystä asiaan liittyen, kun olen itse aikalailla aloittelija tasolla ainakin näiden polttisten kanssa.
1. Minkälaisia huoltotoimenpiteitä kannattaisi tehdä? Moottoria tuskin uskallan lähteä availemaan, kun en mikään polttisharrastaja ole.
2. Pitääkö huomioida jotain erityistä puhdistuksen ja mahdollisten huoltotoimenpiteiden jälkeen ennen moottorin starttausta?
3. Jollakin antaa basic-vinkkejä tuon GS-11X moottorin säätöön, jos vaikka käynnistystä helpottaisi?
4. Kauan noi bensat yleensä säilyy? Löytyy Model Technicsin Qwikfire 10 kanisteri (4litraa), vuoden tai pari vanhaa, ja 2/3 jäljellä. Korkki on ollut hyvin kiinni ja autotallissa säilytetty (=~0-25°C).

Sivuja: [1]