Päävalikko

Uutiset:

RC10.fi kunnioittaa sivuston perustajan, Heulin (Pauli Helin), muistoa 17.6.2025.

valikko

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit valikko

Viestit - rexxxif

#1
Kaasarin kurkku oli sen n. 1mm auki mikä taitaa olla vakio asetus. Koitin kiertää sitäkin ruuvia aukipäin mutta kierrokset ei siltikään laskeneet. Yläneulan olin säätänyt noin 4 kierrosta auki ja alaneula oli aluksi tehdasasetuksissaan. Onko tuo crc:llä ruiskuttamalla sammuminen normaalia kun sitä suihkuttaa sinne etulaakerin puolelle? Lueskelin lehtojarvi.net sivuilta säätöohjeita mutta en saanut siltikään mitään tolkkua kierroksiin. Tulee vaan mieleen että onko tuo parin vuoden seisottaminen voinut tehdä jotain hallaa moottorille?
#2
Tervehdys! Hommasin aikoinani f2007 Ferrarin polttiksen joka siis tuli lehden mukana aina osa osalta. Pari vuotta sitten kasasin sen ja sen jälkeen se jäi koristeeksi hyllylle, nyt kuitenkin iski kipinä päästä päristelemään joten ajattelin ottaa autosta ensi savut ulos. Hommasin alan liikkkestä polttoaineen ja hehkusytyttimen jonka annoin latautua vuorokauden. Sain auton käynnistymään mutta en säädettyä sitä millään, jo vakio asetuksilla tyhjäkäynti oli melko korkealla jos kaasuun hiukan koski niin kierrokset nousinousivat holtittomasti ja sen jälkeen moottori sammui, taas hetken pätkimisen jälkeen moottori käyntiin mutta  sama juttu, koitin säätää ylä ja ala neulaa rikkaamalle mutta ei mitään vaikutusta tyhjäkäyntiin. Aloin epäilemään imuvuotoa ja koneen käydessä ruiskutin crc:tä ympäri moottoria ja kaasuttimen kurkkua, kun ruiskutin sitä vauhtipyörän kohdalle niin moottori sammui. Onko moottorissa jonkun näköiset stefat vai hoitaako etulaakeri tiivistyksen? Mainittakoon vielä että kun otin polttiksen hyllyltä (missä se oli viettänyt pari vuotta kasaamisen jälkeen), niin huomasin sen alla öljy tippoja aivan siinä vauhtipyörän kohdalla. Niin ja moottorina tuossa on Kyosho gx21.