Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Juusoite

Sivuja: [1]
1
RC-kerhot ja -radat / Vs: SAVIRATA TATTIKSELLE
« : 06.07.23 - klo: 23.05 »
Kimmo, se pinta on ihan timanttinen, näille alkukesän sää oikuille me ei voida yhtään mitään. Turku ja Salo kärsi veden puutteesta kuten mekin vielä viikko sitten, sittemmin luontoäiti päätti paiskata koko kevään syys sateet kerralla saharaan, siihen me ei voida vaikuttaa. Rata tulee olemaan huippu, kun otetaan huomioon lähtökohdat mistä ponnistettiin!

Nähdään porukalla viimeistään lauantaina, Kimmon aikataulu alkoi vasta kausilta, mutta itse meinaan olla tontilla jo 7:00🙂

2
RC-kerhot ja -radat / Vs: SAVIRATA TATTIKSELLE
« : 29.05.23 - klo: 23.02 »
Tattarisuontie 32 Helsinki. Ajaa ison ajoharjoittelukentän laitaa pitkin niin pitkälle kunnes muuttuu hiekkatieksi jota pitkin noin 100metriä portti vasemmalla ja olet määränpäässä. Tervetuloa!

3
RC-kerhot ja -radat / Vs: SAVIRATA TATTIKSELLE
« : 29.05.23 - klo: 18.11 »
TALKOOT radalla sunnuntaina 11.6.  klo 9.00 alkaen. Päivän agendana olis kivistä putsatun alueen jyrääminen ja siitä pikkuhiljaa reunaputkien asentaminen.... Toivon todella että saataisiin lihasta tontille... Kun putket ollaan saatu paikoilleen vielä kerran kevyesti jyrsästään radanpinta ja jyräillään suolan kera niin pikkuhiljaa päästään ajelemaan... Tehdään tästä MEIDÄN rata, ei vain pienen touhu porukan päänvaiva. KIITOS ETUKÄTEEN KAIKILLE KYNNELLE KYKENEVILLE. Ilmoitattehan jos pääsette tai ette pääse, helpottaa mm. makkaroiden ja juomien määrän arvioimisessa.

Tässä ennen talkoita rata-alueelta pitäis saada kaikki jyrsityt alueet saada haralla käytyä läpi ja kivet kerättyä kasoihin tai kekoihin josta ne siirretään kauhalla pois. Isommat murkulat jotka tulevat vastaan haralla puuhastellessa pitäisi esim rautakangella tai lapiolla nostettua ylös, jos oikein isoja löytyy nyppästään ne kaivurilla... Hanskoja valitettavasti ei tällä hetkellä ole, koitetaan niitä järjestää asap alueelle...

4
RC-kerhot ja -radat / Vs: SAVIRATA TATTIKSELLE
« : 19.05.23 - klo: 22.10 »
Moi, hieno päivä tattiksella...

Väliaika tietoja projektin etenemisen suhteen:

Pittikorokkeen elementit valmistuvat kovaa kyytiä ja on huomenna valmiina niin pitkälti kuin ne voidaan valmistella ennen korokkeen paikalleen asentamista. Korokkeen käyttökuntoon viimeistely vaatii noin päivän ponnistelun Rogerilta ja muutamalta apumieheltä. Sen lisäksi esim junioriosastolle löytyy ruuvien lisäämistä aikalailla....

Rata profiilia ruvettiin tänään muotoilemaan kaivinkoneella. Jos kelit sen meille sallii olettamus on että jyrillä sinne pääsee muutaman viikon kuluessa, jonka jälkeen alkaa armoton reunaputkien paikalleen paukuttelu. Raudat putkien kiinnittämiseksi on tänään hitsattu.

Ilmoittelen kun aletaan olemaan pikkusen reuippaampien talkoiden äärellä....

Ja edelleen heinäkuussa ajetaan kilpaa tattiksella uuden krossiradan avajaiskilpailuissa!

5
RC-kerhot ja -radat / Vs: SAVIRATA TATTIKSELLE
« : 13.05.23 - klo: 21.53 »
Moi.

Heinoa että intoa riittää, sitä löytyy täältäkin. Talkookutsutkin on ihan viimeisiä ajoitus asioita vaille valmiit

Reaalitilanne eilen perjantaina 12.5. on seuraava:
-reunaputket on tilattu
-pittikorokkeen rakennusmateriaalit viimeistä tarjousta vaille valmiita tilattavaksi (tilataan maanantaina)
-uusi tehokas vesipumppu kastelu pisteitä varten tilattu
-putkien kiinnitys materiaalit tilattu

Jos kaivuri miehille ei ole tullut mutkia matkaan niin ensiviikolla pitäis profiilin muokkaantua.

Talkookutsuja en itse radan rakentamista silmälläpitäen ole vielä laittanut ennenkuin aikataulut varmistuvat.

Roger on luvannut ottaa vastuulleen pittikorokkeen rakentamisen, hän varmasti ottaa ilolla käsipareja avukseen.

Radan putkittamisesta otan ensi alkuun vetovastuun itse, kun saadaan homma alulle katotaan kuinka jatkuu.
 :laugh:
Toki jos takki täynnä virtaa niin löytyy siellä muutakin touhua, konttien järkkäilyä jne jos rataa ei vielä ensiviikonloppuna päästä edistämään.

Kiitos aktiviivisuudesta, palaillaan heti kun selviää lisää....

6
Ei sinne suomalaisen kannata lähteä, ei ole mitään mahdollisuuksia pärjätä kun ei kaikilla ole samat renkaat.

Tuolla logiikalla SM kisoihinkaan ei oo järkeä osallistua.... Noin 80% SMsarjaan osallistuvista kuskeista ei tule ikinä voittamaan yhtäkään osakilpailua ...  Voisko tätä ihan vaan harrastella? Ei aina tartte pärjätä, ja salossa oleva rengas on tuskin nopein tuollakaan....

Ihme asenne...


7
Ihan timanttinen tuo perjantai treeni!👍

Koulut loppuu ensiviikonloppuna ja muutoinkin ei tartte erikseen ajella Vaasaan asti.

Kustannuksissa tulee isosti säästöä vaikka ottaisi sviitin hotellista yheks yöks....

Aina joku hyötyy tai kärsii, tehdään mitenpäin tahansa... Mutta eikös tää ollut enemmistön mielipide ja eiks sähkökuskitkin ollut paikalla kun tästä keskusteltiin / äänestettiin.....

8
RC-kerhot ja -radat / SAVIRATA TATTIKSELLE
« : 09.05.22 - klo: 16.41 »
HOMMA ETENEE!

Tänään on tapahtunut paljon asioita koskien savirata projektia.
Tattikselle alkaa ilmestymään mursketta tämän viikon loppupuolella, siitä pitäisi tasata lavangosta siirrettäville konteille pedit jotta ensi keskiviikkona siirtyvät kontit saatais suoraan nostettua niiden oikeille paikoille.
Savea saadaan tämähetkisen tiedon mukaan alueellee 2-3viikon kuluttua eli ennen sitä suoritettavia juttuja on jonkinverran:

Lavangon vanhoista korokkeista voidaan purkaa se mitä haluamme mukaan ottaa, eli ainakin 10radan korokkeen portaat, kasi katoksen kattopellit..... jos sen rungon joku jaksaa purkaa niin olis kova.
Ajattelin että löytyykö lihasta HELATORSTAIKSI lavanko tattis akselille pakkaamaan letkuja ja muuta irtosälää rekan perävaunuun jolla kamat saadaan aika helposti siirrettyä tattikselle.
Tähän saadaan avuksi KICn krameri vantaan päädyssä. Löytyy kauha ja trukkipiikit, tattiksella kuorma pitäis luonnollisesti purkaa.

Kun korokkeet on saatu paikoilleen niiden rappu jutskat pitäis luonnollisetsi kyhäillä käyttökuntton jne... Eli kaikille löytyy touhua, ja KYLLÄ! SE SAVIRATA SAADAAN käyttöön jos vain jaksetaan painaa ja puhaltaa yhteen hiileen ehkä jo juhannukseksi.

Selvittelemme koneurakoitsijan saamista radan muotoiluun, Teemu Leino on luvannut suunnitella meille maailmanluokan profiilin...


TERVETUOLA JEESAILEMAAN!!!!!

9
No jopas nyt....

On tää prkle ihme puuhastelua tää koko lajin säännöstö ja eroavaisuudet eri luokkien kisojen välillä.

Pistäkää mulle joku kiva numero mikä nyt päähän pilkahtaa, tai voi olla etten jaksa tulla koko kilpailuun jos on näin vaikeeta ja ylimielistä touhua.

PITÄÄKÖ KILPAILIJAN HOMMATA SIIS OMAT NUMEROT KILAPAILUIHIN VAI AJETAANKO JOKATAPAUKSESSA 1-10 NUMEROINNEILLA KILPAA....??

Yt: Juuso Teuronen

10
Morot,

Onkohan tulos linkkiä saatavilla....

Olis kiva spekuloida vielä viikonlopun suoritteita.


11
Morot,

Lavangon tilanne tosiaan nytkähtelee eteenpäin kunhan VTK saa soviteltua vielä muutamia asioita jotka koskevat meidän tulevan alueen lopullista kokoonpanoa.

Eli tämänhetkisen tiedon varjossa molemmat punaiset kopperot olisi jäämässä meidän käyttöömme.
Tilanne elää vielä ns UAUn kopperon (isompi koppi) osalta, eli se joko on jäämässä tai se puretaan, riippuu UAUn ja VTKn välisistä toimista, me emme pysty siihen tällähetkellä vaikuttamaan.

Vuokrasoppari olis tosiaan takoitus saada valmiiksi huhtikuun puolen välin tienoilla, siten että alueella päästäisiin rakennus hommiin viimeistään vappuna.

Ajatus (mulla) on ollut että Leino piirtäis rata profiilin, kunhan sadaan tässä lähiaikoina tarkka karttapohja johon päästään sijoittamaan tornit yms pakolliset rakenteet ja sen jälkeen artisti saa raamit joiden sisäpuolella tulee pysyä.

Rakennus hommiin tarvitaan jokatapauksessa talkoo voimia, mut koitetaan keksiä mistä ja miten saatais koneita mahdollisimman paljon tontille kun rata materiaaleja ruvetaan levittelemään.

Vanha alue alkaa pääasiallisesti olemaan kondiksessa lukuunottamatta turffirullia, niiden pois kuljettamiseksi meidän pitää keksiä joku ratkaisu, mielellään jo heti huhtikuun alkupuolelle. Lisäksi sen turffisilpun hävittäminen pitäis jollain ilveellä saada suoritettua siitä asfaltti kentän kupeesta.


Eli lyhyesti, mitään ei ole pomminvarmaa, mutta suunta on oikea ja eiköhän meillä ole juhannuksen tienoilla baana jossa päästään suhailemaan..... Erno työstää tätä VTKn kanssa ja pistellään tänne taas infoa kun jotain uutta ilmenee....

-Juuso



12
Kilpailijoiden kanava / Vs: EM- ja MM-kisat 2021
« : 11.01.21 - klo: 22.12 »
Hep,

M8 Pappa EM lähtijät, katotaan millä jengillä päästään reissuun, sovitellaan Kuljetuskalusto sen mukaan jos jotain kimppa reissua...

Kalustoa löytyy mazda 2 ja siitä ylöspäin, tarpeen mukaan... 😁

13
Morot.

Nyt on oikeesti tosi kyseessä jos meinataan enskesänä ajella krossiradalla lavangossa.

Kaikki mukaan niin saadaan päättäjille näytettyä meidän tahtotila...

Kauempaakin saa tulla talkoilemaan

14
RC-kerhot ja -radat / Lavankoon kurvailemaan porukalla
« : 21.09.20 - klo: 09.42 »
Heps,

Torstaina olis lavangossa kasiradalla ajanotto ja ajanottaja paikalla. Olis siistiä saada kaikki kynnellekykenevät viel kerran tänä vuonna kurvailemaan porukalla kun vielä kelejä riittää....

Kello-Kalle fiksaa laitteet kondikseen klo 17 maissa, eli katellaan sit kuinka monta saadaan matkaan ja mietitään jos jotain eräajoja....

Tää ei maksa mitään, olis vaan magee päästä viel porukalla kurvailemaan....


-Juuso

15
Juuso, Vantaalla ajettiin last chance, ei sen enempää c finaalia enää erikseen tarvita👍

Juu, last change=B finaali.....

16
Morot.

EKANA ISO KIITOS KAIKILLE KILPAILUIDEN JÄRJESTELYHIN OSALLISTUNEILLE!!!!! ILMAN TEITÄ TÄÄ HOMMA OLISI MAHDOTONTA...

Ekaa kesää lajinparissa hönöilleenä kokemukset kilpailuista (Salo, Vantaa ja Vaasa SM) ovat pääsääntöisesti positiivisia. Vaikka alla tartutaankin lähinnä epäkohtiin....

Aikapitkälti samaistun aikasempien kirjoittajien kommentteihin.

Kerrastapoikki SM ei ole minulle uusi asia, niitä on ajettu vuosi kymmenet, aina on saatu "oikea voittaja".
Tämä poikkeuksellinen vuosi pakotti myös meidän lajin poikkeuksellisiin ratkaisuihin, kuitenkin uskon että oikeat kaverit lähtivät Vaasasta mitalli kaulassa.

Henk.koht ajatus ensi kesän SM-sarjaa koskien olis ehkä kolme yksipäiväistä kapinaa ja Finaalikilpailu kaksipäiväisenä, saatais viimeinen SM kisa hiukan erottumaan tavanomaisesta.

Suurin yllätys kesän kuluessa oli käytäntöjen eroavaisuus paikkakuntien välillä, tuntui että Salossa homma rokkas, touhu oli selkeää ja siellä peräti ensikertalainen tiesi mitä tapahtuu ja missä erässä pitää olla jne.
Vantaalla homma sprakas jo ennen ekaa harjoitusta kun uusiksi menneet listat ei ollut näkyvillä ajoissa ja siitä se lumipallo lähti vyörymään, informaation kulkuun kilpailijoiden ja järjestäjän välillä tulee siis pistää pikkusen lisää eforttia tulevaisuudessa. C-finaalin puuttuminen oli todella iso pettymys, meille aloittelijoille kun se kilpaa ajaminen on kuitenkin syy saapua kilpailupaikalle.

Vaasan SM skaboilta odotin paljon, oltiinhan SM statuksen alla ja eritoten kerrastapoikki tapahtumiin panostetaan ainakin Karting puolella huomattavasti ns. normi kisoihin verrattuna. Sunnuntaihin asti homma kulkikin ihan perus ok, mutta sunnuntain säätäminen mm. erälistojen ja aikataulu muutosten suhteen meni vihkoon. Lähetys tapa oli täysin poikkeava kahteen edelliseen kilpailuun nähden, eritoten kun kuulutukset eivät kuuluneet lähtösuoralle, ohjaajakokouksessa ei kukaan maininnut sanallakaan että ajanotosta näytetään käsillä mitä missäkin kohti tulisi tapahtua. Huoltajat juoksentelivat radan poikki vaikka siitä mainittiin, ei kun sanktiota peliin niin varmaan saavat senverran pohkeeseen potkua seuraavalla kerralla että jaksavat kävellä 40 metriä pidemmän matkan (esim -2kierrosta). Laji on kuitenkin jossainmäärin mekaanikon ja kuljettajan tiimi peliä ja toinen kun ryssii niin molemmat kärsii, näin se menee muuallakin. Jos näihin ei reagoida, häviää pohja koko tuomari touhulta. Ajotapahtumiin en halua ottaa kantaa koska ne ovat tulkinnanvaraisia, mutta selkeästi määrätyt ja helposti kontrolloitavissa oleviin rikkeisiin tulee puuttua hanakammin. nimim kokemusta kilpailunjohto hommista on.

Muutoinkin annettujen ohjeiden/ määräysten valvonta ontuu pahasti. Renkaista ja rungosta lähti merkinnät kalustoa putsaillessa....

Yksittäisten toimitsijoiden toimintaan ei tässä ole tarkoitus tarttua, vaan kokonaisuuteen.

Ei tässä mitään hätää ole, meidän pitää vaan yhdessä kehittää tätä hommaa että saadaan nauttia SM tasoisista tapahtumista arvonsa mukaisilla toimilla.....


Putsatkaa peilit, täältä tullaan... Hyvää ja vauhdikasta syksyä!!!!!!

-Juuso Teuronen
Bone Head Racing


17
Moi,

Missä säännöissä sanotaan noin?
Kysyn vaan kun en löytänyt sarjasäännöistä enkä lajisäännöistä mitään tuohon viittavaa... Kysyn siksi että osaisin säännöt Vaasassa... 🤔

1.10. RADALLENOSTAJAT
Ajajakokouksessa on ilmoitettava radallenostojärjes-
telmä. Nostajaksi voidaan määrätä myös kilpailija, ei
kuitenkaan seuraavassa erässä ajava. Radallenoston lai-
minlyönti on kilpailujohdon määräysten noudattamat-
ta jättämistä ao. seuraamuksin.

18
Kuka osaa sanoa missä määrin vanhan radan rakennuksia, savea ja muuta matskua pitää siirtää uudelle radalle?

Hölmöna mietiskelen että uusi baana olis hieno saada lähes ajokondikseen ennenkuin vanhalle annetaan dynyä ettei tulisi tilanetta että ollaan puolvuotta ilman suorituspaikkaa. Vähennetään vaikka sit aukiolopäiviä jos porukkaa ei kiinnosta talkoilla vaan ajaminen menee suurissamäärin etusijalle...

Ainakin Oulussa kaupunki siirsi useammalla vuodella vanhan karting radan purkamista ennekuin uusirata valmistui.


Sivuja: [1]