Päävalikko
valikko

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit valikko

Viestit - bumba

#1
Polttisautot / Hpi Savage 3.0
18.10.05 - klo: 19.59
joojoo.. 121 astetta näytti Samun mittarilla(HPI). Että ei se nyt ihan mahottoman piikillä vielä ollut  :P Mutta ihanpa sama. En vaan pärjännyt. Katsotaan sit joskus ensi kerralla, kuinka käy...
#2
Polttisautot / Hpi Savage 3.0
18.10.05 - klo: 19.18
no ei ne säädöt kyllä piikillä ollut... röpötti aikastalailla paljon vielä kaasu pohjassa... mutta silti se revo kyllä meni aikasta kovasti.
#3
Polttisautot / Hpi Savage 3.0
18.10.05 - klo: 17.12
niin se k4.6 on ihan hyvä vaikka ei näyttänytkään pärjäävän edes Revolle  :oops: Saattoi tosin olla säädöissäkin vähän vikaa ja vaihelaatikossa ;)
#4
Polttisautot / Hpi Savage 3.0
16.10.05 - klo: 15.44
Olisko kenelläkään myytävänä savagen vaihdelaatikkoa sisuskaluineen ja kuorineen? Itseltäni levisi just äsken koko p**ka.
#5
Polttisautot / Hpi Savage 3.0
05.10.05 - klo: 22.36
No mikäs se semmoinen tiger drive on?
#6
Polttisautot / Hpi Savage 3.0
05.10.05 - klo: 21.12
Se on ajanut savagella Byronin 25% kuten minä itsekin. Hyvin on toiminut ja kun ajoin sisään ajot sidukan 16%:sella niin lämmöt tippui n. 10 astetta kun vaihdoin byroniin. Suosittelen byronia, kuten varmaan noin puolet Suomen kisakuskeistakin... Vai kuinka pojat? On kai ne muutkin polttoaineet ihan hyviä, mutta itsellä ei ole kokemusta kuin sidewinderista ja byronista.
#7
Polttisautot / Hpi Savage 3.0
02.10.05 - klo: 10.02
Joo siitä oot muistanu pari kertaa mainita :) Pitää nyt yrittää vielä laittaa se jousi kuntoon.
#8
Polttisautot / Hpi Savage 3.0
01.10.05 - klo: 23.27
joo pitää yrittää korjata. On vaan niin perkuleen hankala saada se paikalleen  se jousi sen vetonarun kanssa, ja ilmankaan kun ei oikeen onnistu, tai sit ei meinaa saada sitä narua paikalleen. kyllä roto taitaa olla seuraava hankinta vaikka maksaakin...
#9
Polttisautot / Hpi Savage 3.0
01.10.05 - klo: 21.27
Jaahas. Nyt meni sitten vetostartti (ei siis yksisuuntalaakeri) rikki... Siis k4.6 koneesta. Paljonkohan mahtaa uusi maksaa, vai saako niitä edes erikseen?
Taitaa olla silti rotostarttiin siirtyminen enemmän kuin lähellä vaikka uuden saisikin...Jos joku haluaa tarkemmin tietää, että mikä siihen tuli, niin jousen menin hölmöyttäni hajottamaan.
#10
Polttisautot / Hpi Savage 3.0
03.09.05 - klo: 21.16
Aivan totta. Mutta kuten jo sanoin, niin kaikki hienoudet ja ominaisuudet löytyvät osoitteesta http://www.hpieurope.com/kit-info.php?partNo=874&lang=en
Että tuonne vaan katsomaan.
Ja jos on jotain kysyttävää, niin vastailen parhaani mukaan. Kyllä tälläkin foorumilla on kyseisestä autosta varmasti paljon kokemusta.
#11
Polttisautot / Hpi Savage 3.0
03.09.05 - klo: 20.12
No suoraan sanottuna on. 4.6 kone on huomattavasti tehokkaampi (kulkee kovempaa, vääntää enemmän) ainakin omien kokemusten mukaan. Itsellä on big block ja kaverilla perus rtr savage, eli käytännössä kai sama kuin ss versio. Kyllä se minun vehe kulkee ihan eri tavalla, vaikka kaverilla on 3-speedi kiinni ja itsellä vakio vaihteisto, eli 2 vaihteinen. Varsinaisesti hevosvoimia ei ole paljoa enempää, mutta eron huomaa silti.
Ja Savage 4.6 Big Blockihan on HPI:n lippulaivamalli, että kyllä se jotain kertoo eroista. Voit käydä myös hpi:n sivuilla, niin näet mitkä ne varsinaiset erot on.
#12
Polttisautot / Hpi Savage 3.0
31.08.05 - klo: 12.10
Oli siitä puhetta joo, mutta kunhan ihan uteliaisuuttani kyselin... Kyllä se taitaa olla ihan paikallaan se suodatin siinä paineletkussakin. Väkisin siellä jotain karstap*skaa kulkee kuitenkin ainakin pikkaisen. Eipähän pääse sitä kautta koneen uumeniin...
#13
Polttisautot / Hpi Savage 3.0
31.08.05 - klo: 09.32
Niin ja kuten itselleni kävi, kun bensansuodattimen asensin...
Kannattaa katsoa, että suodattimen kammio on tankille päin ja itse suodatin on kaasarin päässä. Jos sinne menee jotain kakkaa, niin se on heti tukossa jos se suodatin on väärin päin. Varmasti sammuilee ja vaikuttaa ihme vialta... Ja tietysti aika ajoin kannattaa muistaa muutenkin suodatin tarkistaa lian / tukoksen varalta.
Kuinka moni on muuten laittanut suodattimen myös paineletkuun?
#14
Polttisautot / Pakoputken oikaisu
28.08.05 - klo: 23.42
Joo reiät on yritetty tulpata mahdollisimman hyvin... Toivottavasti onnistuu tempaus.
#15
Polttisautot / Pakoputken oikaisu
28.08.05 - klo: 21.25
Olisiko hyviä vinkkejä alumiinisen viripillin oikaisuun? Lommo on suht iso ja pilli on tällä hetkellä pakastimessa vettä täynnä. Toivon, että jäätyessään vesi laajenee ja oikaisee edes hieman lommoa. Mutta jos löytyy muita vinkkejä, niin kertokaa ihmeessä. Uutta pilliä en kehtaisi ruveta ainakaan vielä ostamaan.
#16
Polttisautot / Hpi Savage 3.0
19.08.05 - klo: 16.44
Kannattaisi varmaan vaihtaa vähän tujummat aineet tilalle. Ainakin Savagen Big Blockiin suositellaan 20%-25% nitroa ja ei varmaan pahaa tee pienemmillekään koneille. Itse ajan tuon starttipaketissa tulleen sidukan 16%:sen pois ja vaihdan byrtsin 25%:seen. Kuulemma tiputtaa koneen lämpöjäkin ihan kivasti tuo byroni. Ja ainakin oikeissa autoissa karstaan auttaa, kun antaa välillä ihan kunnolla leipää sille koneelle, eli siis kovemmilla kierroksilla ajoa, eikä mitään turausta. En tiedä miten sitten näissä pienemmissä, mutta uskoisin, että sama auttaa...
Itsellänikin on ylemmissä kuvissa havaittua "pilkullisuutta", mutta ainakin tähän asti on toiminut vallan mainiosti iso lohko.
#17
Polttisautot / infrapunalämpömittari
19.08.05 - klo: 16.35
Bilteman ir-mittarilla mitattuna teräskattilassa kiehuva vesi + höyryt 95 asteisia. Tosin teräs saattaa heijastella hieman ja arvot mennä pyllylleen, mutta heittoa on kuitenkin jonkun verran.
#18
Polttisautot / infrapunalämpömittari
18.08.05 - klo: 20.43
No nyt tuli käytännössä testattua bilteman ja hpin lämpömittareiden erot. Biltema näyttää ainakin 10 astetta suurempia lukuja silloin, kun hpi näyttää esim. 90 astetta. Kun hpi näyttää vaikkapa 115, niin biltema saattaa näyttää reilusti yli 130 astetta. Että silleen. Mikä sitten on luotettava, sitä en tiedä, mutta korvakuulo tuntuu olevan aika varteenotettava vaihtoehto viritykselle...
#19
Polttisautot / infrapunalämpömittari
17.08.05 - klo: 21.06
Itse ostin Bilteman IR-lämpömittarin ja ainakin alhaisissa lämmöissä pitää kutinsa. Tulosta ei tosin saa desimaali(e)n tarkkuudella, mutta onneksi se ei koneissa ihan niin nuukaa olekaan. Huomenna kokeilen sitten ihan ajolämpöisestä koneesta, niin sittenpä nähdään. Pitää vertailla kaverin kanssa, koska sillä on HPI:n mittari.
#20
Onko kenelläkään kokemuksia esimerkiksi Hobbylinnasta saatavista mikrokameroista autoihin kiinnitettynä? Tekeekö niillä mitään ja saako esim. tämän http://hobbylinna.fi/kauppa/view_product.php?product=LANQXP9162 kameran vastaanottimen kiinni tietokoneeseen ilman tv-korttia / input- kykyistä näytönohjainta? Entä miten ja minne olisi viisainta kiinnittää esimerkiksi Savageen, jotta saisi parhaat kuvakulmat?