Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - ToK

Sivuja: [1]
1
Polttisautot / Polttoaineen valmistus
« : 24.01.06 - klo: 19.37 »
Onko Morgan cool power:lla ja morgan sidewinder polttoaineilla oleellista eroa? Foorumeissa kehutaan usein byron:n ja sidewinderin polttoaineita, onko nämä ihan ehdottomasti parhaita polttismonsteri käyttöön?

Entä osaako kukaan kertoa kokemuksia tästä: Graupner Titan pro RS 25% polttoaine?

2
Polttisautot / Hpi Savage 3.0
« : 21.01.06 - klo: 19.40 »
Jos nyt tammikuun loppu viikoilla tai helmikuun eka viikolla tilaa auton, niin ei välttämättä Savage X kerkiä tulla myyntiin. Jos jotain haluaa niin ei kannata jäädä odottelemaan uutta mallia, koska aina tulee uusia malleja. Savage x:stä tulee varmasti kitti malli keväällä tai kesällä.

Tässä on viimeisin setti mitä suositeltiin:
Savage 4.6, 499€
Futaba 3PM, 120€
Futaba S3305 ohjaukseen, 50€
Futaba S3050 kaasuun/jarruun, 50€
Pakkimoduli, 40€
Rotostartti, 49€

1 gallona polttoainetta, paristoja, työkaluja, polttoainepullo, yms. 95€
(ei sisälly yhtään varaosia)

miinus alennusta 30€

Noin 870€ koko setti.

3
Polttisautot / Hpi Savage 3.0
« : 21.01.06 - klo: 15.43 »
RTR paketeissa taitaa olla yleinen ongelma, kun lukee foorumeita, että sen RTR auton joutuu kuitenkin esimmäistäkään ajoa purkamaan ensin ja kasaamaan uudelleen ruuvilukitteen kanssa. Kertokaa mikäli olen ymmärtänyt väärin  :)

4
Polttisautot / Hpi Savage 3.0
« : 21.01.06 - klo: 15.00 »
Olen jo pitkään mitettinyt kumpaan ratkaisuun päätyisin auton valinnan suhteen, joko Savagen 25 RTR uudella 0.28 koneella ja FM radiolla tai SS 4.6 kitti+kaikki tarvittava. 25RTR vaihto osilla tulee kyllä halvemmaksi kuin SS 4.6 kitti, mutta mietin tuon SS 4.6:n kasaamista. Mielenkiinto auton kasaamiseen alusta alkaen on kyllä kieltämättä suuri houkutus.

Tulostin A3:lle HPI:n nettisivulta SS 4.6:n 64 sivuisen manuaalin, jossa on räjäytyskuvat autosta. Näyttää kokemattomalle aika isolta urakalta ja eniten mietityttää kaikkien säätöjen saaminen kuntoon, kuten moottori, vaihdelaatikko, liukukytkin, spurri, yms. Tässä netin manuaalissa ei näitä säätöjä pahemmin kerrota, onko SS 4.6:n mukana muita ohjeita nettimanuaaliin verrattuna?

5
Polttisautot / Hpi Savage 3.0
« : 21.01.06 - klo: 14.39 »
Kertokaa kokemattomalle, että onko Savagen vaihteisto automaattinen, että vaihtaako laatikko itse vaihteita kierroksien mukaan? Mitä tarkoitetaan vaihdelaatikoiden säädöillä, joisa on juuri puhuttu tässä topic:ssa :?:

6
Polttisautot / Hpi Savage 3.0
« : 19.01.06 - klo: 19.01 »
Minulle on vielä epäselvää, että mikä on liukukytkimen ero verrattuna kytkimeen jossa käytetään kytkinkelloa, jonka sisällä on kytkinpalat. Nämä taitaa siis olla kaksi eri kytkin tyyppiä ja kolmantena vosi olla vaikka centax tyypin kytkin.

7
Polttisautot / Hpi Savage 3.0
« : 19.01.06 - klo: 18.45 »
Onko Savage X:n kytkin erilainen kuin muissa vanhemmissa malleissa? Tuossa Savage X:ssä puhutaan liukukytkimestä (slipper clutch ) ja Savage SS 4.6 on kytkin kello.

8
Mikä on "SPUR" tai "Spurri"? Lisäksi, että mitä tarkoittaa esimerkiki Savage SS4.6:ssa: Spur Gear 47T, eli mikä tuo 47T on? Lisäksi voisin kysyä selvennystä Savegeen liittyen, että mitä tarkoittaa Diffirattaissa 4ratasta/diffi, onko tämä hyvä vai huono asia? Entä mitä mainaa savagessa säädettävä servolinkki?

En vielä hallitse kaikkia RC-autoilu termejä, joten sen vuoksi kyselen, toivottavasti en liikaa  :)

9
Kiitkokset kommenteista.

Miten paljon yleensä käytette rahaa vuodessa ja esimerkiksi 5V aikana RC-autoiluun? Jos ostaa 600-700eur auton ja lisäksi 100-200eur uusia osia, onko tämä normaali summa harrastuksen aloitukseen?

10
Jeps. Olen aloittelemassa harrastusta nyt kun on koulut käyty ja töissä ollaan. Kolmea settiä olen miettinyt ja kokemuksia näistä kaipaisin:

1) Savage 25 RTR + tehokkaampi Nitro Star K4.6 / Nosram 0.28 moottorilisätty (hinta noin 600€)

2) Savage SS KIT + Nitro Star 0.28 / Nosram 0.28 moottori, Futaban radiot ja futaban/hitec 50€servot, yms romppeet (hinta noin 770€)

3) CEN Racing Genesis 46 RTR, iso 7.7cc moottori, 5HP, painoa hieman liikaa 7kg, pakki, failsaver, radiot, starttisetti, yms. (hinta noin 680€)

Savagesta olen lukenut foorumeilta paljonkin ja se vaikuttaa hyvältä autolta. Mutta miten on kyseisen CEN Genesiksen laita, onko se liian raskas hyppimään, keulimaan verrattuna Savageen? Mikä on raskaan auton polttoaineenkulutus, että pääseekö tankilla kuin pari minuuttia. Miten on, kun CEN mainoksissa lukee, että teräs rattaita jokapaikassa, kuten vaihelaatikkossa, kestävät vetoakselit, yms. Voiko näihin mainoksiin luottaa? CEN genesiksen kohtuullinen hinta verrattuna Savageen kiinnostaa ottaen huomioon, että Genesiksessä tulee paljon ominaisuuksia mukana.

11
Polttisautot / Polttoaineen valmistus
« : 08.01.06 - klo: 14.22 »
Moro.

Kertokaapa, että oletteko itse valmistaneet löböä polttikseen, kuten metanolin ja nitron? Metanolia osaa jokainen tehdä, mutta miten on nitron laita? Onko Suomessa paikkaa mistä voi ostaa erikseen puhdasta nitroa, metanolia ja risiiniöljyä?

12
Polttisautot / Polttisautojen merkeistä
« : 23.12.05 - klo: 12.41 »
Kiitokset edellisistä hyvistä kommenteista.

Mikäli päätyy RTR autoon, eli ymmärtääkseni valmiiksi kasattuun autoon, niin täytyykö miten huomioida moottoria (polttismoottoria)? Kuten malli, valmistaja niin edelleen?

Moottorien tilavuudet on hieman epäselviä vielä, että mitä tarkoitetaan 0.12, 0.15, 0.18 tai 0.21 numeroilla?

13
Polttisautot / Polttisautojen merkeistä
« : 22.12.05 - klo: 20.45 »
Osaisitteko hieman kokeneet RC harrastajat neuvoa RC autoilun aloittamisessa.

Kannattaako ensi polttikseksi ostaa esim. 99% valmiiksi kasattu malli?  :?: Selailin eri RC kauppojen www-sivuja ja esimerkiksi tämä automalli pisti silmään valmiina pakettina ja edullisena hintatasona:

Fun Factor 4 wd 2-speed Rally Car RTR [9244-mini] 301.50EUR
http://www.jr-hobby.com/shop/catalog/product_info.php?cPath=21_93&products_id=968

TAI
CEN-Racing CT4-S RTR Asfalttitykki 394.20EUR
http://www.jr-hobby.com/shop/catalog/product_info.php?cPath=21_93&products_id=964

TAI
Protech Nitro Tech Volvo 40S DTM RTR 2-speed 259.01EUR
http://www.jr-hobby.com/shop/catalog/product_info.php?cPath=21_94&products_id=1062

(en halua mainostaa mitään erityistä myymälää, linkit ja mallit ovat vain esimerkkinä)

Aluksi mitään kisaautoa ei ole tarkoitus ostaa, eli ihan vapaaseen ajoon isolla suljetulla asfaltilla lähinnä kesäisin olisi tarkoitus autolla ajella. Tottakai mielellään haluan laittaa sellaisen auton jossa on ns. paljon tehoa ja nopeus yltäisi yli 80km/h.

Mikä on yleensä heikoinlenkki näissä autoissa (moottori tai sylenteri, servot, vaihdelaatikot, radiot yms. tuo servo on vähän epäselvä, että mikä sen tehtävä autoissa on) :?:

Kertokaa mielipiteitä esimerkki autoista, että mikä niiden luotettavuus voisi olla ja pystyykö noilla CEN-autoilla tai Protec ajelemaan perus asfaltilla maavaran vuoksi ja saako näihin yleensä helposti varaosia. Kiitokset kommenteista.

Sivuja: [1]