Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Rc Hihhuli

Sivuja: [1]
1
Polttisautot / GRX 28 moottori...
« : 29.08.06 - klo: 20.21 »
Semmosta että mistähän mahtaa johtua että tuli tuos kiertokanki moikkaamaan lohkonkyljestä läpi.... moottori on vasta puoli vuotta vanha ja vähä ajettu... oli antanu myöden kiertokangen alapää.

2
Polttisautot / Tasauspyörästö
« : 20.06.06 - klo: 21.25 »
tarkista onko vetoaksilan päässä sijaitseva pieni kuusiokoloruuvi kunnolla kiinni tai onko se irronnut...

3
Polttisautot / Kytkinkello pamahtanut?
« : 19.06.06 - klo: 18.16 »
Jaahas ja mistähän johtuu että kytkinkello halkeilee? jo toinen kello menos ajettu kori päällä. Voiko kello haljeta esim. kuumenemisesta, koska se on aina ollu aika kuuma kun ajamisen on lopettanu, eikä tällä oo ajettu ku se 5-6 tankillista ja taas hajalla. Tämä on se halvempi eli oliko se alumiinikello. Pakis on teräksinen kello mutta ei oo viä tullu niitä vahvempia kytkinpaloja. Ja voiko kytkintä jotenki jäähdyttää jos se käy kuumana

4
Polttisautot / Vieläkin giga temppuilee
« : 08.06.06 - klo: 22.38 »
gigassa on tuntunut toimivan ainaki F6 tulppa... ja ossin 8 tulppaki toimii moitteetta ainaki .28 koneessa... ja gigassahan on alkup. tulppa aika lyhyt ja tuo F6 on pidempi n. millin verran

5
Polttisautot / Kytkinkello pamahtanut?
« : 06.06.06 - klo: 19.41 »
löysin tämmösen topicin ja kysäsen täälä kuinka paljo kytkinkellon kuuluu liikkua edestakaisin? laitoin uuden kellon ja se pääsee liikkumaan jopa muutaman millin... onko tämä pahasta?

käänsin prikan toistapäin ja nyt se istuu siinä tukevasti ja pääsee pyörimään vapaasti... vai kuuluuko kellon päästä liikkumaan edestakaisin?

6
Polttisautot / Käynnistys ongelmia RTR Giga Crusherissa
« : 02.06.06 - klo: 15.14 »
Jumankaut! tämäkään ei siis ollu turha "väittely"... täytyis varmaan pyrkiä eduskuntaan  :D

7
Polttisautot / Käynnistys ongelmia RTR Giga Crusherissa
« : 01.06.06 - klo: 21.19 »
Lainaus käyttäjältä: "Sami L"
"Ja tässä ote omasta ohjekirjata: 1. Käynnistä moottori aj aja hetki jotta moottori lämpeää 2. Aja täysikaasulla ja kuuntele moottorin käyntiä. 3. Avaa pääneulaa 1/8 kierrosta ja aja uudelleen Kierrosten tulee nousta. Toista vaiheet 2 ja 3 kunnes optimi kierrosluku on saavutettu"

(Onko tuo rc hihhulin lainaus siis itse suomennettua vai onko se suoraa lainausta suomenkielisestä manuskasta?)


Se on suoraan sanasta sanaan suomenkielisestä manuaalista...

ps. jos tämä on päänaukomista häpeän olla pohojalaanen... täähän on vasta kesyä väittelyä  :wink:

8
Vapaa keskustelu / foorumin käyttäjien ikä?
« : 01.06.06 - klo: 21.01 »
25 tulee loppuvuodesta täyteen jos hengis pysytään

9
Polttisautot / Käynnistys ongelmia RTR Giga Crusherissa
« : 01.06.06 - klo: 20.13 »
Lainaus käyttäjältä: "Sami L"
Käännösvirhe, näihin jokainen varmasti on törmännyt jo Kyoshon kataloogissa. (Olettaen että oli lainaus Kyoshon ohjekirjasta.)

Se kone jossa rikkaalta kääntämällä vielä rikkaammalle kierrokset nousee haluaisin kyllä nähdä.


Eli siis enemmän kierroksia kun polttoaineen syöttöä pienentää  :oops:
Ja kyllä käännös on kyoshon kataloogista! Ja kuka väittää että lukeminen kannattaa aina (siihen pitäis lisätä että kaikkee lukemaansa ei kannata uskoa)

10
Polttisautot / Käynnistys ongelmia RTR Giga Crusherissa
« : 01.06.06 - klo: 20.11 »
ja tuo 2 - 2,5 kierrosta hoksasin kun satuin lukemaan mukana tullutta englannin kielistä ohjetta... siinä neuvottiin avaamaan neulaa tuon verran... sitä noudattamalla sain auton toisella nykäisyllä käyntiin kun taas suomenkielisen opuksen avulla tehty säätö antoi harmaita hiuksia, veriset sormet ja hikiset 5 tuntia!!!

11
Polttisautot / Käynnistys ongelmia RTR Giga Crusherissa
« : 01.06.06 - klo: 20.01 »
Lainaus käyttäjältä: "Sami L"
Ohjekirjassa neuvotaan mitä suurimmalla todennäköisyydellä kääntämään konetta piikimmälle 1/8 kierroksen verran aina aika-ajoin, kunnes optimi on saavutettu. Tai sitten joku torsti on tehnyt sen manuskan.

Lueskelin tuossa juuri Buggy-sportin etusivulle tullutta sisäänajo-ohjetta Ninja koneille, otetaan siitä nyt vielä lainaus aihetta sivuten:

"Now we can start to slowly lean the engine a little bit, I suggest you lean the engine every 2 tanks of fuel by 1/8th of a turn." (lean=laihentaa)

- www.buggy-sport.info


Ja tässä ote omasta ohjekirjata: 1. Käynnistä moottori aj aja hetki jotta moottori lämpeää 2. Aja täysikaasulla ja kuuntele moottorin käyntiä. 3. Avaa pääneulaa 1/8 kierrosta ja aja uudelleen Kierrosten tulee nousta. Toista vaiheet 2 ja 3 kunnes optimi kierrosluku on saavutettu

12
Polttisautot / Käynnistys ongelmia RTR Giga Crusherissa
« : 01.06.06 - klo: 19.54 »
Lainaus käyttäjältä: "Monstertruck76"
Tulppa ok,hehkut ok.Polttoaine lähtee yhtäkkiä valumaan takas tankkiin,kuin ilmoja vetäs jostain.......


koita ottaa pillistä letku irti, sitten puhallat letkuun varovasti (ei haluta hukuttaa kaasaria) seuraat polttoaine letkua meneekö ilmaa mukana. Tankissa saattaa olla jokin selittämätön seikka joka aiheuttaa takaisin virtauksen... itsellä kyseinen puhallus on auttanut jos kone ei käynnisty/ pysy käynnissä.

13
Polttisautot / Käynnistys ongelmia RTR Giga Crusherissa
« : 01.06.06 - klo: 19.39 »
tarkoitin ruuan lisäyksellä sitä samaa mitä ohjekirjassa sanotaan sisäänajon jälkeisistä vaiheista... että kun kone on sisäänajettu ja lähdetään hakemaan optimi kierroksia niin ainakin ohjeessa neuvotaan yläkierrosten säätö kohdassa avaamaan pääneulaa 1/8 kierrosta eli antaa ruokaa lisää kunnes kierrokset ovat kohdallaan (välissä tietysti ajoa ja taas säätöä). Ymmärtääkseni suuremmat kierrokset antaa enemmän vauhtia.  Ehkä edellinen viestini oli harhaan johtava ja hyvä että näihin otetaan kiinni ja oikaistaan väärinkäsitykset. Itselläni on sen verran lyhyt polttis kokemus vasta takana etten ala selvistä jutuista "ammattilaisten" kanssa väittelemään. :) omilla neuvoillani oli tarkoitus auttaa monster76:sta saamaan autonsa käyntiin eikä suinkaan huippuunsa

14
Polttisautot / Käynnistys ongelmia RTR Giga Crusherissa
« : 01.06.06 - klo: 18.09 »
Aijaa omalla kohdalla auto ei edes suostunut käynnistymään ku avasin neulan 4 kierrosta, muut säädöt on vakiot ohjeiden mukaan. Mutta kas kummaa ku sulki pääneulaa muutaman kierroksen niin auto alkoi jo lupaamaan. (viiden tunnin nykimisen jälkeen)... mutta anteeksi tietoviisaat jos jaan omakohtaisia kokemuksia ja niiden ratkaisuja... Ja tämän kyselyn kirjoittaja nimenomaan on avannut neulaa suurinpiirtein saman verran kuin itse.... jos kerran ootta niin viisaita niin neuvookaa miestä mäessä älkääkä alentuko heti ensimmäistä neuvojaa haukkumaan metsään.

15
Polttisautot / Käynnistys ongelmia RTR Giga Crusherissa
« : 31.05.06 - klo: 23.36 »
Itse avasin neulaa 2 - 2,5 kierrosta ensimmäisillä kerroilla ja tuntuu toimivan paremmin kuin tuo 3 - 4 kierrosta... sitten kun auto on sisään ajettu niin kannattaa alkaa antaa koneelle lisää ruokaa

16
pakettikoneisiin ei kannata sekaantua.. ne saattavat olla osiltaan hyvin yhteen sopivia, mutta jos jossain vaiheessa aioit päivittää konettasi niin siinä vaiheessa saattaa tulla onkelmia :?

17
Polttisautot / Tehopillit
« : 29.05.06 - klo: 16.21 »
Doodii nyt selvis että kysyinen tehopilli on Pure Ten sarjaan .12 - .15 moottoreihin tarkotettu ja kaupan hyllyllä ovh. on 88 € laitan asiasta myynti-ilmoituksen heti kun ehdin...

18
tää tuli vahingos saa poistaa...

19
No tuota tämmönen nuhis ku

Kotelo: Antec P 180
Virtalähde: Nexus Breeze 500W
Emo: Asus P5LD2 DELUXE
Prossu: Intel Pentium D 830 3,0 GHz
Muistit: 2 Gt Kingston 667 MHz DDR2
Näyttis: Asus Nvidia PCI-E 7800 GTX
Kovo: Seagate Barracuda 250 Gt Sata
Näyttö: LG L1930SQ 19"

+ muuta sälää rattipoljinta, padia yms...

20
Vapaa keskustelu / Millä 1:1 autolla ajelette ?
« : 28.05.06 - klo: 20.54 »
Jaahas että täältä löyty tämmönenki osio... no laitan omani muiden jatkeeksi,  itse ajelen ja kyyditsen Inferno St:äni Vw Passat Variantilla paikasta toiseen... vuosimallia -98

21
Polttisautot / Tehopillit
« : 28.05.06 - klo: 19.00 »
Itse menin maksamaan siitä 40€ että ainakin sen verran... mitä sitä turhaa sillä rikastumaan yrittää... kaveri sano että se maksaa liikkees 80€ ja on aivan uuden veroinen päällepäin ei näy vaurioita ja jos miehen sanaan on luottamista niin sillä ei ole ajettu ku muutama tankillinen

22
Vapaa keskustelu / Pienet kysymykset ja neuvot.
« : 28.05.06 - klo: 14.21 »
Lainaus käyttäjältä: "fiesta6"
Vaihan tulpan kerran viikossa...


taitaa olla rahamiehiä vai saako tulppia jostain tukkuhinnalla isoja määriä...

23
Polttisautot / Tehopillit
« : 28.05.06 - klo: 14.13 »
Selevä en sitte ala asentaankaa sitä omaan autooni... se uus pilli on kaks kertaa pienee ku alkup. Ja omassani on .28 moottori joten taitaa pilli räjähtää ku antaa hanaa.

En ole kyllä sitte satavarma että minkä kokoluokan autoon tuo on tarkotettu oon yrittäny kattella netistä vastaavan näköisiä pillejä mutta en oo mistään löytäny.... tuli vain ostettua tuo pilli ku sai niin halvalla... auton oman luettelon mukainen tehopilli maksaa yli 100 euroo..

Laitan sen sitte myyntiin ku saan siitä laitettua kuvan kans niin asiantuntijat osaavat sanoa että mihin se on tarkoitettu

24
Polttisautot / Tehopillit
« : 28.05.06 - klo: 00.59 »
Ku menin hetken hurmios ostamaan vähä niinku sian säkis.... tehopillin mallia Kyosho team lukee päällä ja autoki on saman valmistajan, mutta alkup. pilli ja tämä uus on kooltaan erikokoiset... tämä uusi pilli oli tutun onroad autos varmaan koko mallia 1:10 ja oma autoni on 1:8. Voiko tätä pilliä käyttää lainkaan vai saako sillä heittää vesilintua

25
Polttisautot / Tehopillit
« : 28.05.06 - klo: 00.53 »
Tämmönen asia päätä vaivaa että jos autoon laittaa väärän tehopillin niin rikkooko se koneen... Vai vaikuttaako se ainoastaan tehoon?

Sivuja: [1]