Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - joorz

Sivuja: [1] 2
1
Polttisautot / Auran seudulta monsu/krossi kuskeja
« : 09.10.06 - klo: 11.09 »
Lainaus käyttäjältä: "Sumu"
Huomenna olen taas menossa n. klo. 15.00. Muita tulijoita?

eiköhän sinne paikalle osuta. joskin hieman myöhemmin, mutta enivei tulossa ollaan.

2
Polttisautot / Auran seudulta monsu/krossi kuskeja
« : 02.10.06 - klo: 10.55 »
Tällä viikolla tulijoita?

joku iltapäivä/ilta klo 15:00 jälkeen?

3
Traxxas / Traxxas Revo
« : 29.09.06 - klo: 10.47 »
siinä vaihdelaatikon pällä on reikä, jossa on kumitutti suojana ja siellä sisällä on ruuvi, jonka saat kohdilleen pyörittämällä ensin slipperyä,jollointulee siinä valkoisessa osassa semmoinen kolo. sitten pidät kiinni slipperystä niin ettei se pääse pyörimään ja liikutat autoa samalla hitaasti työntäen eteenpäin niin jossain kohtaa sen valkoisen kolon kohdalle tulee reikä. siellä reiän sisällä on ruuvi jota ei näy.
1.5mm kuusiokolo avaimella sitä ruuvia saa pyöritettyä. ja kannattaa kääntää sitä ruuvia sitten max 1/8 osa kierrosta kerrallaan ja koittaa miten vaikuttaa on todella herkkä se säätö.

olipas taas helposti selitetty.

tuossa räjäytyskuvaa osa numero 5385
http://www.traxxas.com/products/nitro/revo/revo33/blueprints/060206_revo33_tranny.pdf
sekä kuva mihin about pitäis tähdätä.

4
Polttisautot / Auran seudulta monsu/krossi kuskeja
« : 29.09.06 - klo: 07.51 »
tänään vois koittaa tuossa 16:00 jälkeen.

5
Polttisautot / Yksisuuntalaakerin hoito
« : 28.09.06 - klo: 13.23 »
kyllähän ne (traxxas) suosittelee niihin esim. mobil1 0w-50w pistämään

6
Traxxas / Traxxas Revo
« : 28.09.06 - klo: 13.22 »
Lainaus käyttäjältä: "Sumu"

Oliko niin että 39T oli vakio.


Vakio on 38T
ja vakio kytkinkello on 15T

7
Polttisautot / Auran seudulta monsu/krossi kuskeja
« : 28.09.06 - klo: 10.32 »
torstai (tänään) käy mainiosti. joskus 18:00.
huominen huonompi.
ja viikonloppu menee pikkujoulujen merkeissä.

8
Polttisautot / Auran seudulta monsu/krossi kuskeja
« : 27.09.06 - klo: 08.21 »
olisikos porukalla mielenkiintoa tälläviikolla mennä/tulla käymään pelipaikoilla?
itse ajattelin joku ilta paikalle mennä.

9
Polttisautot / Auran seudulta monsu/krossi kuskeja
« : 18.09.06 - klo: 19.02 »
Lainaus käyttäjältä: "jabe"
ei toiminu toi linkki, mut onko se toi tie minkä päässä on joku pieni lätäkkö, eli heti seuraava Juholantien jälkeen?

juurikin se tie ja heti siinä oikealla puolella.

10
Polttisautot / Auran seudulta monsu/krossi kuskeja
« : 18.09.06 - klo: 10.08 »
http://www.020202.fi/web/guest/kartat?p_p_id=02_map_WAR_portlets&p_p_action=1&p_p_state=normal&p_p_mode=view&p_p_col_order=w1&p_p_col_pos=1&p_p_col_count=4&_02_map_WAR_portlets_struts_action=%2Fmap%2Fsearch&

tuossa olis.

eli aurastapäin tree:lle pöytyän räjan jälkeen kolmas risteys oikealle.
   ->tietä n.100-150m ja olet perillä

hakusanalla aura

11
Polttisautot / Auran seudulta monsu/krossi kuskeja
« : 18.09.06 - klo: 10.03 »
http://www.020202.fi/web/guest/kartat?p_p_id=02_map_WAR_portlets&p_p_action=1&p_p_state=normal&p_p_mode=view&p_p_col_order=w1&p_p_col_pos=1&p_p_col_count=4&_02_map_WAR_portlets_struts_action=%2Fmap%2Fsearch&

tuossa olis.

eli aurastapäin tree:lle pöytyän räjan jälkeen kolmas risteys oikealle.
   ->tietä n.100-150m ja olet perillä

hakusanalla aura

12
Traxxas / Traxxas Revo
« : 16.09.06 - klo: 08.32 »
Lainaus käyttäjältä: "Hermanni"
aiemmin ole vastaavaan törmännyt (Että veivi olisi Traxxasin koneesta katkennut).


Täältä heti toinen Ääni katkenneelle kiertarille.
meni takuuseen käyttämätön motti ja kiertari kahdessa osassa, joten voipi olla valmistuksessa jotain häikkää näitten kanssa.

nyt uus 3.3 ajossa ja hyvin toimii.

Lainaus käyttäjältä: "Jankka"
Yleensä noi vakio moottorit tykkäävät toimia vasta 140+ lämpötiloissa, joten älkää nyt heti säikähtäkö!!!!


onpas aika kovan tuntuinen lämpö 3.3:lle?

13
Polttisautot / Auran seudulta monsu/krossi kuskeja
« : 15.09.06 - klo: 09.39 »
Lainaus käyttäjältä: "atarauskis"
kuinkas pitkän diilin sait alueeseen? että niinku paljonko kannattaa panostaa tulevaisuutta aatellen?


tuossa oli puhetta että tämän vuoden aikana katsotaan tuon omistajan kanssa että minkä verran tilaa tarvitaan ja sen jälkeen radan paikkaa ei tarvitse siirtää 2-15vuoteen.

14
Polttisautot / Auran seudulta monsu/krossi kuskeja
« : 13.09.06 - klo: 20.37 »
eli rata on tulossa auran keskustasta n1.5 km loimaan suuntaan ihan 9 tien viereen.
ja varmasti talvella käytössä.

15
Traxxas / Traxxas Revo
« : 13.09.06 - klo: 18.24 »
Lainaus käyttäjältä: "Poinas"
Poikkesin Sabessa ja kuulemma niille on tulossa adapteria jolla revoon saa käymään crossiputsarit. Kannattanee hankkia noiden vakioiden tilalle jo ihan hinnankin takia ? Miten onko oletettavissa säätötarvetta ? Kuulemma enemmän pinta-alaa niin meneekö laihalle ?


no ei se ainakaan pahasta ole löysätä pääneulaa 1/4 kierrosta, josta sitten rupeaa taas kiristämään.

itselläni revossa on kiinni krossi suodatin ja kestää likaantumatta jonkin verran pidempään kuin vakio suodin.

16
Polttisautot / Remmiahdin nitroon...
« : 13.09.06 - klo: 17.38 »
totta.
mutta kyllä se sen lisärikastuksen tarvii tai tulee koneremppa, tiedän kokemuksesta.

17
Polttisautot / Remmiahdin nitroon...
« : 13.09.06 - klo: 14.13 »
se perustuu siihen että, jos auto jälkiturbotetaan niin:

ilmamäärä koneessa lisääntyy, vakio paine imusarjassa vakio esim -0.2bar ja turbo koneessa +0.5bar. eikö?

noniin kun nyt tiedetään että koneessa on enemmän ilmaa niin on pakko myös lisätä löpöä että seos ei menisi laihalle ja polttaisi mäntiin reikiä.

eli vaikka autoa ei kengittäisi sen enempää kuin vakiotakaan tuo turbo(remmi) työntää kokoajan enemmän ilmaa koneeseen kuin kone vakiona sitä imisi on seos jotenkin saatava kohdalleen ja harvempi sitä tekee muuten kuin poistamalla turbon tai lisärikastamalla seosta.

vai keksitkö parempaa ideaa tuon seoksen säätämiseen?

18
Polttisautot / Remmiahdin nitroon...
« : 13.09.06 - klo: 08.43 »
Lainaus käyttäjältä: "Nasty"
itseppä asiassa molemmat koneet on samoja mutta turbossa jonkin verran matalammat puristukset.

EI todellakaan turbo automaattisesti nosta kulutusta koska moottorin hyötysuhde nousee.


ei jos auton suunnittelun lähtökohtana on tehdä turbo malli, mutta jos jälki turbotat koneen vie se enemmän löpöä kuin orkkis mylly.

19
Yleinen keskustelu / Turun seudulta Mosteri kuskeja?!?
« : 13.09.06 - klo: 07.42 »
Juu on siellä tommonen pikku lapio.

Mursketta ei ole mutta möyrintä maastoa muuten kyllä on, kalliota kiven paloja, jne.

Tarvii sinne ottaa vielä joskus mukaan ihan tavallinen lapio ja harava, kun tolla kaivurilla ei saa ihan hirmu tasasta, mutta onpahan joku paikka missä saa ajella ihan vapaasti ja rakentaa radan.

Ja tuolla paikanpäällä on vanhoja autonrenkaita joilla voi rataa merkitä.

eilen sinne kaverin kanssa tehtiin kahden hyppyrin pohjat valmiiksi tarttis vaan käydä tasoittelemassa ne pinnat niistä ja tosiaan merkitä jotenkin radan reunat että tietää missä ajellaan.

Ja tuonne saa sitten tulla myös isommilla autoilla 1:5 ja 1:6!

Sähkön saantia en vielä ole tarkistanut, mutta on siellä noi parakit joissa on valot niin kaipa siellä sähköäkin on.

Alueelle tulossa myöhemmin myös kiitorata rc-lentokoneille!
Ajaja korokkeeksi olen tinkaamassa lupaa tehdä raput parakin katolle :).
Eipä kai muuta.

Kyselkää jos tulee jotain mieleen.

Voitais joku päivä yrittää mennä tonne ihan porukalla miettimään että mitä tuonne voisi tehdä.

20
Polttisautot / Remmiahdin nitroon...
« : 12.09.06 - klo: 21.44 »
Lainaus käyttäjältä: "Nasty"
eipä se aina noin ole turbo vastaan vapari niin varmasti pääsee vähemmällä l/100km jos ajo tyyli ei muutu. vertaa esim diesel skoda felicia vapari 1,9l moottori kulutus n.7l ja turbo versio samasta autosta n 5l /100km.

ja noissahan ei sitten ole enää samat puristukset, eli kaksi täysin erilailla rakennettua moottoria. jos otat tuon diesel vaparisi ja asennat siihen turbon niin et varmasti saa kulutusta laskettua edes lähelle tuota 7litraa vaan syö se väkisin enemmän, muutoin menee laihalle.
Lainaus käyttäjältä: "Nasty"

juu ja uskoisin että tuon superchargerin elikkä remmiturbon saa toimimaan metsku moottorissa. sehän ei tarvitse rikastusta kuten turbo joka enemmän ahtaessa tarvitsee enempi polttoainetta , koska tuo supercharger pyörii samassa suhteessa kampuran kanssa aina.

juu samassa suhteessa mutta ei varmasti ole suhde 1:1 ja lisääntynyt ilma tarvitsee aina lisää löpöä tai ei kone käy, tai käy laihalla. (piste)

21
Polttisautot / Auran seudulta monsu/krossi kuskeja
« : 12.09.06 - klo: 21.18 »
juu abc:ltä on tuonne maapalalle semmonen 4km.

kuvia:
tuossa pari kuvaa tältäpäivältä nokialla räimittyinä.
aluetta

ja lisää alue kuvia

hyppyrin tekoa.

22
Yleinen keskustelu / Turun seudulta Mosteri kuskeja?!?
« : 12.09.06 - klo: 21.17 »
juu. pläntti on auran keskustasta noin 2km loimaallepäin ihan ysi tien kupeessa.

tuossa pari kuvaa tältäpäivältä nokialla räimittyinä.
aluetta

ja lisää alue kuvia

hyppyrin tekoa.

23
Yleinen keskustelu / Turun seudulta Mosteri kuskeja?!?
« : 12.09.06 - klo: 18.59 »
elikkä nyt sitten on paikka mihin radan voi pykätä jos vaan innokkaita löytyy maapläntti sijaitsee aurassa.

ilmoitelkaa jos kiinnostaa niin ruvetaan tekemään

24
Polttisautot / Auran seudulta monsu/krossi kuskeja
« : 11.09.06 - klo: 23.30 »
Elikkä löytyykö auran seudulta kuskeja. Tänne voisi ilmoitella itsestään. Yritetään saada toisemme kiinni niin voisi mennä porukalla rälläämään. Pian on paikkakin valmiina, tai ainakin rakenteilla. Tänään varmisui paikka mihin voi rakentaa radan, jos innostusta riittää.

25
Polttisautot / Remmiahdin nitroon...
« : 11.09.06 - klo: 14.20 »
olen itse enemmän perehtynyt 1:1 turboihin, mutta eiköhän tässä päde samat periaatteet. mitä suurempi täyttö saadaan sylinteriin (ilman ja nitron seosta) sitä enemmän tehoa.
jos pääneulaa käännetään tehdasasetuksiin ja siitä vielä 1/4 rikkaammalle on täyttöasteen oltava parempi kuin jos tehdasasetuksista on kiristetty neulaa esim 1/4 kierrosta, jolloin kone polttaa enemmän nitroa tuottaen samalla enemmän tehoa

tuossahan luvataan että remmiahdin lisää koneen ilmanotto kykyä, jolloin on myös pakko lisätä nitron syöttöä avaamalla pääneulaa ja tämä yhtälö enemmän ilmaa + enemmän nitroa = enemmän tehoa olettaen että koneen lämmöt pysyvät samoina ilman remmiä ja remmin kanssa

mutta jos konetta ei saada samoihin lämpöihin lisätyn nitron virtauksen jälkeen ei lisä nitrosta ole hyötyä, koska silloinhan kaikki nitro ei pala.
esim:
ilman remmiä lämmöt 120c = puhdas palaminen optimaalisella seoksella vaikka 2.5hp
remmillä ja lisätyllä nitron virtauksella 120c = puhdas palaminen optimaalisella seoksella on pakko olaa yli 2.5hp, koska kone polttaa enemmän nitroa, joka palaessaa tuota tehoa tekee.

esimerkkinä 1:1 autot jos sama auto vie 5 litraa löpöä satkulla, tai kunautoon asennetaan turbo vie se sen jälkeen noin 8 litraa satkulla ilman että menee laihalle, joten lisääntynyt ilma tarvitsee lisää löpöä tai mennään laihalle, jolloin lämmöt karkaa.
lisääntynyt löpön poltto tarkoittaa lisää tehoa.

tulipahan taas selitettyä vaikeasti toivottavasti auttaa edes jotakuta hieman.

26
Polttisautot / Apua auton ostoon?
« : 11.09.06 - klo: 14.06 »
voin nyt vain kehua omaa autoani Revoa, koska muista ei kokemusta ole.
omasta mielestäni revo on ollut kestävä, jos vertaa aiempiin autoihini tt:n ssb ja ssr vaikka saahan revonkin rikki.

helppo käynnistää (sähköstartti)
riittävän tehokas moottori 3.3 kyseiseen autoon.
halvat varaosat.
hyvä varaosien saatavuus, kaikki mitä itse olen tarvinnut olen saanut suoraan hyllystä Sabelta (spurri, alatukivarsia ja kaikki edellä mainitut on hajonnut omaa tyhmyyttä, liian kireä slippery kytkin, sekä huonoja alastuloja isoista hypyistä).

eli täältä ääni Revolle

27
Yleinen keskustelu / Turun seudulta Mosteri kuskeja?!?
« : 08.09.06 - klo: 10.59 »
Lainaus käyttäjältä: "Joorz"
hupsis tuli tuplana

28
Yleinen keskustelu / Turun seudulta Mosteri kuskeja?!?
« : 08.09.06 - klo: 10.58 »
Lainaus käyttäjältä: "Sumu"
testissä joorzin uudet gummit.  :D


hyvinhän nuo dirtbonzit, savagen :oops:  vanteilla toimii revon alla.
olisi vaan ihan kiva päästä testaamaan niitä kuivalla kelillä, mutta sateella/märässä pito oli ainakin aivan uskomaton.

meinaa märällä asvaltilla nostaa keulaa koko-ajan!
kuivalla/märällä asvaltilla nuo revon vakio kumit vain sutivat.

29
Yleinen keskustelu / Turun seudulta Mosteri kuskeja?!?
« : 06.09.06 - klo: 22.01 »
huomenna olis tosiaan tarkotus käydä ajelemassa ja ite olen paikalla noin 15:30

ja tuo alue/paikka on hiekka maata joten pienet kuurot ei menoa haittaa

ja itsellä tosiaa vloppu kiinni

huomenna vaan kaikki mukaan

30
Yleinen keskustelu / Turun seudulta Mosteri kuskeja?!?
« : 06.09.06 - klo: 13.59 »
Lainaus käyttäjältä: "Sumu"
Oisko tulijoita jo huomenna TORSTAINA, kun näyttäis että perjantaina olis huonompi keli?


kyllähän tuo huominenkin passaa. eli huomenna paikalle klo 15:00
olisiko hyvä suunnitelma?? :D

tosin keli ei ole paras mahdollinen...
täsmäsää

Sivuja: [1] 2