Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - mikuni

Sivuja: [1]
1
Tuttu paikka. Tuolta tuli tilattua osa Vintage Big Bossin entisöintiin tarvittavista osista. Loput löytyi BenRacingiltä.

Toimiko hyvin? Kokeilin nyt tilata remmit ja ohjausosia sieltä.

2
Kun sattuu omistaa "museo"4wdauton Kyosho Lazer ZX, ja hakenut osia siihen, tuli tällainen paikka eteen.

http://www.goldstarstockists.com/tamiyaparts/index.htm

Löytyy osia vanhoille tamiya ja kyosho autoille

Myös Kyoshoon löytyy osia aakkosjärjestyskessä, ovat vain laittaneet K. akuperäisen nimikkeen eteen.




3
Sähköautot / Vs: 1/10 krossarin renkaat pihasuditteluun
« : 15.05.07 - klo: 11.55 »
 Pro Line 8087 Step Pin vaikuttaa kestävän hyvin, meillä oli tamiya alkperäiset nappulat ja ne kului nopeasti, nämä vaikuttaa ksetävän hyvin.

4
Laskin eilen myöhään, ja tulin tulokseen 88T, ja on 54mm halkaisijaltaan. No voihan ne vaihtaa pareittain, isoratashan toimii samalla diffinä etu ja taka-akselin välillä.

5
Pinjonit
15T antaa 12.99 alkuperäisellä isorattaalla
16T ->12.18
17T ->11.46
18T ->10.83
...
25T -> 7.79

Mutta olen epävarma jos siinä on alkuperäinen isoratas, olen katsonut sisältä ja ulkoa mutta ei löydy merkintöjä.

Tärkeää olisi saada tietää isorattaan hammasluku, silloin voi vaikka sen jälkeen hankkaia uuden parin vaikka assosta:)

6
1. Nyt siinä on isoratas joka on 54mm ulkohalkaisijaltaan, mutta en tiedä jos se on 48 tai 64dp. Tönärillä mitattu näyttää siltä että hampaan päästä olisi n 1.5mm matka uran pohjaan, hampaiden etäisyys toisistaan on hitusen alle 2mm ehkä 1.8mm

2. Kannattaako takadiffiin (ratasdiffi)laittaa tahmentavaa ainetta, em kyoshon vihreä #3000, kannattaako laittaa olenkaan etudiffiin?

7
Aloittleva RC autoilijaperhe tarvii apua

Kyseessä on se eka Kyosho LAZER ZX ilman alaryhmää (-R ja -S)

Manualista olen saanut selville että W-5090 pinjoni on 20hampainen, mutta mikä on alkuperäisen ison rattaan hammasluku. Ja onko ne 48 vai 64dp tai jokin muu.

Jos laitan tähän autoon em 27käämisen koneen 9v aloittelevalle rc kuskille mikä olisi hyvä pinjoni / isoratasyhdistelmä pienehkölle krossiradalle. Ja mielummin ajoaikaa kun nopeuutta. Rajoitus nyt alussa on 33A jatkuvaa virtaa kestävä säädin

8
Sähköautot / Tamiya Mad Fighter
« : 20.11.06 - klo: 18.08 »
Kiitos  foorumilasille, säädettävät pallolinkit auttoi, nyt auto tottelee nätisti, aurauskulma melkein nolla, makso varmaan ainakin 5€

9
Sähköautot / Vanteet 12mm kuusiokololla
« : 08.11.06 - klo: 17.30 »
Kiitos vinkeistä, mikä on sopiva kuvio yleisrenkaaksi. Nyt nappularenkaat "sulaa alta" kun juniori sudittaa jäällä ja kestopäälystteellä.

Eli haen rengasta joka toimsi soralla ja kestopäällysteellä.

10
Sähköautot / Vanteet 12mm kuusiokololla
« : 08.11.06 - klo: 13.49 »
Mitkä merkit käyttävät samoja vanteita kun Tamiya, eli sellaset jossa 12mm kuusiokolo. (vetoakselissa 12mm avaimeen sopiva kuusio"mutteri")

Tai löytyykö adapteri?

Haen uusia takavanteita, Mad Fighteriin. siinä on nyt aika pienet 51mm vanteet. Voisiko siihen laittaa hieman suuremmat em 55>? Tai mikä on tavallisin takapyörakäko 1/10 autoissa (2wd krossi)

11
Sähköautot / Tamiya Mad Fighter
« : 03.11.06 - klo: 10.28 »
Pallot ovat halkaisijaltaan 4.8mm ja varsi n. 90mm pitlkä, sattuisiko tämä olla jokin standardikoko?

Voiko sähköautoissa käyttää lennokkipuolen säädintä jossa (potkuri) jarru sellainen löytyisi kun nuo lentokoneet ovat tutumpia laitteita. Vai rikkoisikohan jotain. Paljonko virtaa tällainen Mabushi 540 vie (2wd cossari), ei varmaan paljon.

12
Sähköautot / Tamiya Mad Fighter
« : 03.11.06 - klo: 09.41 »
Tällaiselta näyttää, lainattu kuva jonkun kotisivulta, näyttää kyllä olevan aurauskulmaa hänelläkin...
http://edmonton.kijiji.ca/c-ViewAdLargeImage?AdId=7238313&img=http://kijiji.ebayimg.com/i9/01/i/08/c0/a5/85_18.JPG
http://edmonton.kijiji.ca/c-ViewAdLargeImage?AdId=7238313&img=http://kijiji.ebayimg.com/i9/01/i/08/c0/a5/85_18.JPG

Ehkä leveämmät nappularenkaat auttaa

13
Sähköautot / Tamiya Mad Fighter
« : 01.11.06 - klo: 16.11 »
Jos nostaa nokkaa mitä alatukivarret antaa myötä, maavara on 45mm ja auraa vielä n 3 astetta, olisikohan valmistaja todella tehnyt tällaisen säädön??

Pitäisiköhän panna poikki ja ruuvitanko väliin...

14
Sähköautot / Tamiya Mad Fighter
« : 01.11.06 - klo: 13.04 »
Lainaus käyttäjältä: "l150040"
Katso mitä tapahtuu kun nostat auton nokkaa ilmaan tai painat nokan maata vasten. Voipi olla, että tuossa autossa aurauskulma riippuu maavarasta.


Muuttu ja paljonkin, loistava geometria :(

Jos painaa nokka pohjaan nin aurauskulma on luokkaa 12 ast per pyörä, tämähän takoittaa että toinen pyörä osoittaa melkein suoraan etenpäin kun toinen yrittää kääntää.

Voisi kokeilla siirtää alempi jousituki lähempää autoa, silloin nokka nousee, ja aurauskulma pienenee.

15
Sähköautot / Tamiya Mad Fighter
« : 01.11.06 - klo: 10.25 »
Auto on juuri läpikäyty, entinen omistaja ei ole ajanut mota akullsta sillä. Kaikki liikuu hyvin, outo kyllä tuo runsas aurauskulma.

Voisko olla niin yksinketaista että auto on kevyt nokassa, akku on nimitäin poikittain takapyörien edessä. Nyt siinä on 3000NiMh akku.

Tai sitten on vain nin ett tämä rakenne on huono[/img]

16
Sähköautot / Tamiya Mad Fighter
« : 31.10.06 - klo: 14.35 »
Hyvä pointti, mutta vaikuttaa kyllä pörivän nätisti, eli toinen pyörähän pyörii vastakkaiseen suuntaan kun toista pyörittää.

17
Sähköautot / Tamiya Mad Fighter
« : 31.10.06 - klo: 14.27 »
Kääntyvät etupyörät siinä kyllä on,, mutta raidetangot ovat kiinteät, ei pysty säätää. Pyörät kyllä kääntyy mutta auto vain puskee.

Auto on 2wd crossari joten aurausta kai pitää olla pari astetta?

Mitä on yleensä vikana kun 2wd crossari puskee eikä halua kääntyä?

Paljonko öljyiskarit (halpis) maksaa, niitä kai löytyy tarvike, ettei tarvitse ostaa tamiyan omia, vai olisiko nämä kenties havempia. Mistä niitä saa, ja minkä merkkisiä pitää olla.

18
Sähköautot / Tamiya Mad Fighter
« : 31.10.06 - klo: 12.25 »
Sain tuttavalta Tamiya Mad Fighter sähkökrossarin, perustuu Tamiyan DT01 runkoon. Eli jäykkä (heiluri)taka-akseli, moottori ja vaihdelaatikko yksikkö on nivelöity runkoon

Hyppyriltä alastulo kuulostaa pahalta kun jouset pohjaa. Ja auto auraa voimakkaasti, ei tahdo ollenkaan kääntyä, ja etupyörät pomppivat (ei säädettävä aurauskulma) mutta kulma vaikuttaa olevan varmaan 5-10 astetta.

Kuski on 8v, itse vissiin kuulun huoltojoukkoihin :) tämä on kyllä muuten aivan sopiva nikko vehkesitä seuraavana.

Kuski haluaisi auton joka kääntyy...

Onko mitään järkeä varustaa tätä autoa öljyiskareilla? Parantaako tämä ajettavuutta.

Sivuja: [1]