Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - McPasu

Sivuja: [1]
1
Yleinen keskustelu / Vs: Oulun RC kerhotoiminta
« : 12.06.08 - klo: 16.41 »
Kukahan olisi oikea taho OUA:lta jota lähestyä tässä asiassa?

Jos OUA:n nettisivut on ajantasalla lajivastaavien osalta, E. Hautamaa ja/tai J. Jaakola voisivat olla oikeita henkilöitä joita jututtaa..

Jatketaan tämän asia pyörittämistä, eiköhän lopulta saada asia polkaistuksi tavalla tai toisella käyntiin.


2
Yleinen keskustelu / Vs: Oulun Ruskon Rataprojekti
« : 11.06.08 - klo: 14.19 »
Hyä huomio, enpä illan kähmässä tuota loppuun asti miettinytkään..


3
Yleinen keskustelu / Oulun Ruskon Rataprojekti
« : 10.06.08 - klo: 23.37 »
Morons,

perustin uuden topicin kun alkoi Iinatin rate -topic olemaan pitkä kun nälkävuasi..

Eli infotkaa ken tietää missä tilassa Ruskon rataprojekti on?

4
Yleinen keskustelu / Vs: Iinatin rata
« : 10.06.08 - klo: 23.31 »
Mitään uutisia Ruskon radasta?
Tietoa savesta/sen saapumisen aikataulusta?

Pitäisiköhän ottaa uus topic, tääkin kun on Iinatin jo nyt edesmenneestä  :cry: radasta..

Edit: perustin uuden topicin, Ruskon rataprojekti, raatataan siellä Ruskon radasta.

5
Yleinen keskustelu / Vs: Oulun RC kerhotoiminta
« : 05.06.08 - klo: 19.16 »
No joo, kyllä ainakin tämän topicin ja Iinatin rata-topicin mukaan ainakin jonkin verran aktiivisuutta näyttäisi olevan, toivon mukaan aktiivisuutta löytyy tositoimissa.

Lukaisin PRH:n sivuilta http://www.prh.fi/fi/yhdistysrekisteri/tietokannat.html
Ja siellä sanotaan että rekisteröity yhdistys voi olla jonkin muun yhdistyksen jäsen, eli hypoteettisesti OPA  :mrgreen: voisi olla OUA:n jäsen..
Lainaus
En siis näkisi tarpeelliseksi ainakaan minkään harrastekerhon perustamista, koska tällöin se kaivattu ammattimaisuus=nuorisotyö/toiminta jää aika helposti sen ulkopuolelle.
Se miten OUA:n hallitus tähän suhtautuu ja onko muutenkaan toeuttamiskelpoinen asia on eri juttu..
Mutta noin se ammattimaisuus=nuorisotyö/toiminta voisi ehkä olla turvattavissa?

6
Yleinen keskustelu / Vs: Iinatin rata
« : 05.06.08 - klo: 19.03 »
Morons,

hataran muistini mukaan joku joko tässä topicissa tai sitten jossain muualla RC10:sä mainitsi että hänellä olisi peltoa johon radan voisi rakentaa, jossain oulun alueella muistaakseni asusti..

Koitan vielä kaivaa, mutta toivotavasti kaveri sattuis lukasemaan ja vastaisi itse.


7
Yleinen keskustelu / Vs: Oulun RC kerhotoiminta
« : 05.06.08 - klo: 15.21 »
Onhan toki homma niin että meitä rc-autoilijoita on kahteen eri leiriin.. toiset ajaa tosissaan ja toiset vain harrastaa tai opettelee harrastamaan, eikä asiaa muuttaisi mihinkään vaikka kerho pelkästään harrastajien puolelle perustettaisiinkin.

En haluaisi olla vastarannan kiiski mutta jos emme saa harrastajien puolelle jonkinlaista aktiviteettiä, jäämme mielestäni me "pihasudittelijat" herkästi vain ainaisiksi pihasudittelijoiksi. Kun taas jos saisimme jonkinlaista kerhotoimintaa aikaiseksi, ensinnäkin alkuvaiheiden kriittisiin hetkiin (jolloin harrastus saattaa jopa lopahtaa alkuunsa) saattaisi saada apuja kavereilta.
Puhumattakaan siitä että innokkaimmat saattaa ottaa askeleen vakavampaan suuntaan, eli kiinnostua kilpailusta. Ja eikös se jos mikä olisi lajin kannalta hyvä asia?
Ainakin itse olen jäänyt kaipaamaan jotain kerhotoiminnan tapaista josta saada apuja ja kontakteja muihin harrastajiin, faktahan on että porukalla tämäkin harrastus on huomattavan paljon mukavampaa.

Nyt jos ainoa "virallinen" taho tuossa ratahankkeessa on OUA, niin pelkään että käy niin että me harrastajat jäämme Ruskon mahdollisen radan ulkopuolelle.. Kyllä me harrastajatkin haluaisimme paikan missä ajaa vaikka kiinnostus/kalusto/taidot ei kisaamiseen riitäisikään.

Ja muutenkin, miten "jotenkin" me harrastajat voisimme lyöttäytyä yhteen, jos ei kerhotoiminnan kautta?

En oikein usko että harrastajapuolta kiinnostaa littyä OUA:n jäseneksi jos ei ole aikeissakaan "urheilla" autolla, jos sitä Vesa kommentillasi ajat takaa?

En halua provosoida, en todellakaan, vaan hyvässä hengessä kommentoida, mutta kun en ihan ymmärrä näkökantaa että kerhon perustaminen olisi paha asia?

Yksi vaihtoehto olisi tietenkin että OUA:n puolelta avattaisiin porttia harrastusta aloittaville??





8
Yleinen keskustelu / Vs: Oulun RC kerhotoiminta
« : 02.06.08 - klo: 16.27 »
Joo, jutellaan porukalla kun ollaan ratatalkoissa, ja katotaan mitä siitä eteenpäin.
Tuskinpa ennen sitä kannattaa hosua.
Täytyy vähän tehdä taustatyötä ja koittaa löytää kontakteja, jos ORCR:n kavereita sais kiinni.. Mutta ei missään nimessä sälytetä pyöritämistä heidän harteille tyyliin pyöritä nää kun tiiät miten se menee.. Yhdessä ilman muuta niin että sekä polttis että sähkö puolen kavereita on aktiiveina! Itse ainakin olen valmis heittäytymään mukaan, neuvoja otan mielellään vastaan ja eiköhän tekemällä opi.. Plus varmasti netti pullollaan vinkkejä.

Pistetään homma haisemaan!! 

Edit: pikainen googletus ja:
http://www.prh.fi/fi/yhdistysrekisteri/perustaminen.html


9
Yleinen keskustelu / Vs: Oulun RC kerhotoiminta
« : 01.06.08 - klo: 23.27 »
Joo, hyvä juttu, kiinnostusta tuntuu olevan!

Hmnjoo, hyvä heitto Igor, oulunseudun pienoisautolijat! Jos nimilyhennettä vähän pyörittelee OSPA, OPA, OUSPA...???
Lyhyt ja ytimekäs OPA?

Nimiasia hyvällä alulla, mites itse toiminta? Aika vähän kerhokokemusta organitoorisella tasolla  :roll:.  Pitäisikö olla ihan ihan ry vai pidetäänkö epävirallisena? Onko kellään kokemusta toiminnan pyörittämisestä?


10
Yleinen keskustelu / Vs: Iinatin rata
« : 31.05.08 - klo: 00.52 »
Käskystä kapteeni!   :grin:

Eli avasin uuden topicin, kaikki oululaiset kommentoimaan!

http://rc10.fi/index.php?topic=27929.0

Vaikka, kyllähän nämä viimeisimmät jappasut kerhosta tavallaan ja väljästi liittyy Iinatin rataan/Ruskon rataan, tulee olemaan se asiasta kiinnostuneiden tapaamispaikka..

Mutta, paree silti ottaa oma topic tälle, juu veer rait äbaut it, mään.


Ja palataanpa takaisin oikeaan aiheeseen..
Onko mitään uutta liittyen Ruskon rataprojektiin?



11
Yleinen keskustelu / Oulun RC kerhotoiminta
« : 31.05.08 - klo: 00.37 »
Eli, miten alettaisiin kehittämään oulun alueelle kerhotoimintaa?
ORCR taitaa olla jo pölyä keräämässä, ainakin nettisivusto on päivittynyt viimeksi vuonna miekka ja kypärä..
Ja, silloin kun se vielä hengitti, näytti olleen vahvasti sähköpainotteinen.
Josko saisi "laajennettua" niin että myös polttisharrastajat pääsisi mukaan toimintaan, eipä varsin haittaisi jos sieltä OUA:n puolelta kisamiehiä saisi mukaan, heillä kun on vissisti aika paljon annettavaa meille noobeille  :huh: "pihasudittelijoille". Ja kukapa tietää, jos kipinä oikein roihahtaa  :mrgreen:, ja saapi tietoa ja taitoa, niin tulisikohan kalusto päivitettyä ja innostuisi kisatouhusta :evil:.. Eikös se jääkiekkoilukin vahvasti pohjaa juniorityöhön?

Mutta siis, löytyykö muita kerhotoiminnasta kiinostuneita voimanlähteestä viis? Saataisiin Ruskon ratatalkoisiinkin lisää porukkaa, aika luonnollinen tapa "hitsata" porukkaa kasaan eikö vain!

12
Yleinen keskustelu / Vs: Iinatin rata
« : 21.05.08 - klo: 18.55 »

Yhteistyötä polttisväen ja sähkökrossiporukan välillä kannattaa silti kyllä tiivistää. Aktiivisuutta ja yhteistyötä.


Nyt puhuu hän vähän mutta niin asiaa!!!

Kaikki yhteen hiileen hönkimään voimanlähteestä viis, niin saadaan satavarmasti enemmän aikaan kun jos vain odotellaan että mitä ja milloin ne kaupungin isät päättää.
Jos sieltä sen verran löytyisi myötämielisyyttä että saataisiin tarvikkeita (savea nyt ekax) niin päästään ratatalkoisiin.

Edit: Ja se yhteistyön tiivistäminen kerhotasollakin olisi hyvä juttu.. Onkos ORCR vielä miten hengissä, entä onko muuta RC yhdistystoimintaa? OUA:n alaisuudessa? Mitä tahansa mihin nitronpolttajat voisi yhtyä?

13
Yleinen keskustelu / Vs: Iinatin rata
« : 20.05.08 - klo: 10.45 »
No joo, saa nähä mitä tosta uudesta moottoriurheilukeskuksesta tulee, ja milloin..

"Mielenkiintoinen" kommentti Arrannolta! se vaan on niin että JOS se menis siihen että maksettaisiin harrastajille panostukset takaisin (mikä on onneksi vain kyseisen miehen ajatusvirtaa), miten hinnoittelisit suuren määrän talkoohengessä tehtyjä panostuksia Iinatissa? Et mitenkään!
Eiköhän se ole niin että koitetaan saada sinne Speedwayradan tuntumaan talkoilla radat pystyyn, luoja ties milloin jos ollenkaan siellä Ylikiimingissä mitään tapahtuu.

14
Yleinen keskustelu / Vs: Iinatin rata
« : 17.05.08 - klo: 18.47 »
McPasu kirjoitti:
"Varmasti itsellänikin kiusaus kävisi ylitsepääsemättömäksi ajella vaikka rata sähköautoille olisikin tarkoitettu.."

 :shocked:

Niih, sen ainoan kerran kun iinatissa kerkesin käydä viime kesänä (oma pirssi oli silloin vielä bitteinä netti shopissa)  niin pari M8 polttista siellä pörräsi eikä yhtään näyttänyt ahistavan radan pienuus..
Enkä edes tiennyt että se Iinatin rata oli vain sähköautoille, eikä ole tiennyt (tai jos on tiennyt niin ei ole välittänyt) varmaan moni muukaan, satavarmaa on  että "jonniin verran" on siellä nitroa polteltu!

Mutta siis toivotaan kovasti että saataisiin mahtumaan/onnistumaan sähköautoille ja polttiksille ihan omat radat sinne ruskoon tai viimeistään Yli-Kiiminkiin kun molemmille ihan varmasti käyttäjiä olisi.



15
Yleinen keskustelu / Vs: Iinatin rata
« : 16.05.08 - klo: 13.11 »
Tässä yx käsipari lisää ratatalkoisiin! Polttiksen omistajana kannatan myös polttisradan rakentamista, siinä kun käy niin että varmasti polttiautoilla radalla ajetaan vaikka se sähköautoille onkin tarkoitettu.
Varmasti itsellänikin kiusaus kävisi ylitsepääsemättömäksi ajella vaikka rata sähköautoille olisikin tarkoitettu..
Mielestäni järkevin olisi rakentaa radat niin että samaa koroketta voisi käyttää kummallakin radalla ajettaessa jos se suinkin tilan puitteissa on mahdollista toteuttaa.

Ja kannatan myös ehdottomasti Igorin ehdotusta järjestyä isommaksi, niin että polttikset pääsisi myös mukaan, tai sitten voisi perustaa alajärjestön tyyliin "nitrokoalitio" tms. Uskoisin että sähkö- ja polttisautot voisi toimia samassa järjestössä ja näin tarjota laajemmin mahdolluuksia RC harrastuksesta kiinnostuneille liittyä mukaan ja näin ollen levittää RC autoilun ilosanomaa.

16
Mjooh,

tuli vettä muutamaan oteeseen aika kivasti.. :cry:
Jänskä koittaa seuraavalla ajokerralla, kävin hakemassa pro-hobbystä model tech fuilia litran tonkan: 13%synt.oilia, 5% rissaa ja 10% nitroa. ainakin se oli kallista, toivottavasti parempaakin :tongue:.

Mickus, olipa ikävä kuulla, JR:llä on vähän tikkunen tapa hoitaa takuuasioita, toivottavasti homma hoituu parhain päin.
Mitä kustantaa toi self made fuili, oletko laskenut litrahintaa?
Parempia säitä odotellessa.

17
Yleinen keskustelu / Vs: CEN magnum/NX:läiset Oulussa
« : 04.09.07 - klo: 15.11 »
Ei mitään, ei täs nyt mitään merkkifanaatikkoja olla, pääasia että polttis kuitenkin ja oululaisia ihimisen poikia! :mrgreen:
Säätiedotus lupaili huomiselle poutaa, eikä se tänäänkään näytä sataneen, joten rata saattas olla ajettavasssa kunnossa.
Iinattiin siis, tänään?
Kattelin/kyselin tos fuili vaihtoehtoja, Pro-hobbystä sais Model Tech merkkistä litran kannuissa (12e), pitäisiköhän kokeilla? Byron olis kyllä halvempaa 22e/3l), mutta ne postikulut.. JR-Hobbyssäkin on uutta fuilia, käsittääkseni heidän itsensä sekoittamaa, Dragonia, käyttävät kuulemma samoja HQ aineita kuin nitrodragstereissa. Saiskohan sieltä "maistiaisia" (hehheh)..

18
Yleinen keskustelu / Vs: CEN magnum/NX:läiset Oulussa
« : 04.09.07 - klo: 13.29 »
Juu, Byronia voisin kokeilla, tulin itsekin siihen aloitteilijan johtopäätökseen että löpö voisi olla parempaa.. Olis vaan kiva kun voisi hakea kannullisen, postimaksut kuitenkin jonkun euron (menee vissiin matkahuollon kautta vielä..)
Miten On muuten Iinatin laita, vieläkös siellä voi ajaa vai joko maata on alettu kasaamaan? vois joku päivä (jos on kuivaa)tulla kokeilemaan, oletko Harw menossa milloin?
Jos Mickus on kuulolla, oletko miten saanut omasi pelaamaan, oliko vastaavia ongelmia vai klaarasitko homman? Millä löpöllä ajelet? Olis tosi mielenkiintosta nähä miten sun Cen kulkee, etenkin noilla pienemmillä pyörillä (koppa on cool!).
Kiip in tats!

19
Yleinen keskustelu / Vs: CEN magnum/NX:läiset Oulussa
« : 04.09.07 - klo: 11.29 »
No Juu, sisäänajettu on..

Se että onko mylly säädöissä on toinen juttu! Alan pikkuhiljaa epäilemään että löpön vaihto (morgan coolpower 10% -> ?) on seuraava säätötoimenpide, ei meinaan tyhjäkäynti onnistua, tai sitten on vielä noviisin (hyvin todennäköistä)tumpelointia.
Ei meinaan koppaa ehdi saada kiinni kun sammuu..
Olen koittanut alaneulaa piikimmälle, ja pieni parannus käyntiin tuli (ei röpötä), mutta viim. lähdössä sammahtaa. Epäilin että liian piikille meni, ja laitoin tehdassuosituksiin (alaneula tasalle ja siitä kierros kiinni, yläneula kiinni ja 3,5 kierrosta auki ja 0,5 extraa auki). Tuntu toimivan, siitä vielä ajossa pikkasen kiristin, tankin verran parkkipaikalla kurvailin eikä sammuillut kuin muutaman kerran. Yläneulaan en koskenut, hyvin tuntui kulkevan (liikaakin) ja lämmöt ilman koppaa 90-95 eli luulisin kopan kanssa aika likellä kohilleen.
Tulppaa olen kokeilin 8->7, ei suurta eroa, 6 voisi vielä kokeilla jossain vaiheessa.
viime kerralla puistossa (ennen tehdassäätöihin palauttamista) kurvailin nurmikolla, silloin sammuili pahasti ja lämmöt oli 120 jolloin vaihdoin 7->8 mutta ei auttanut.

Silti olis kiva kokeilla jollain muun merkkisellä 10% löpöllä ja samoilla säädöillä, miten vaikuttaa sammuiluun. Olen aika paljon kuullut moitteita Morganista.

20
Yleinen keskustelu / Vs: CEN magnum/NX:läiset Oulussa
« : 14.08.07 - klo: 23.26 »
Heehoo!
 olinpa unohtanut tsekata viestini, sori, pukkas pikkasen toinen "projekti" väliin.. meni vaipan vaihdoksi. Säälittävä selitys, I know :mrgreen:
Moro Harw, sama sälli, nyt on Magnum hyllyssä mutta sisäänajo vielä tekemättä, huomenna olisi tarkoitus mikäli vain ehdin.
mickus, hyä kuulla, meinasin isekin laittaa jossain vaiheessa pienempää gummia ehkäpä koppakin menee vaihtoon, eli samat kujeet :p
Harmi vaan kun kelit lupaa vähän huonoa, taitaa iinatin rata ola aika "ajamaton" sateen jälkeen.
Mut otetaan koodia, jos kelit suosii viikonloppuna niin Iinatti tai joku muu tulis kysymykseen?

Toi kerhojuttu on villi heitto, mut kun oulussa taitaa vakavampi kerhotoiminta olla aika pitkälle sähköautoihin painottunutta, (korjatkaa jos olen väärässä).
 

21
Yleinen keskustelu / CEN magnum/NX:läiset Oulussa
« : 01.08.07 - klo: 11.18 »
Olisko Oulussa CEN NX omistajia? Eli kaikki jotka omistaa Magnumin, Talonin, PremieR4:n, MT Spec 3.0:n tai ralliautokoppaset ottakaa yhteyttä! Jos vaikka järjestettäis miitti?
Ideana lähinnä että vertailtais kokemuksia, vaihdettais tietoo säädöistä ym.
Noviisina (Magnum tilauksessa) olis hienoa   :grin: kuulla kokeneempien kommentteja.

Edit: jaa mahdollisesti jotain kerhotoiminnan ideointia myös!

Sivuja: [1]