Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Konna56

Sivuja: [1] 2
1
Polttisautot / Vs: CEN Matrix ja Arena
« : 19.08.10 - klo: 21.08 »
Laitetaan vaikka tänne

Onks kukaan kattonu tätä CEN 1/5 mallia ?

http://www.amainhobbies.com/product_info.php/cPath/1_44_1083/products_id/181603/n/CEN-Racing-Matrix-5-SC-1-5th-Scale-4WD-Short-Course-Truck-w-Clear-Body

Tietääkö joku onko PK seudulla 100km säteellä ajopaikkaa yks-vitos offroadereille?
No huh huh!saman auton saa reely merkkisenä lähes puolet halvemmalla!!

Ja osat on varmaankin yhtä laadukkaita? Veikkaan, että reelyn mallissa on käytetty aika paljon muoviosia, jotka Cen useimmiten korvaa alumiini tai hiilikuituosilla omassa autossaan.. Siitä voi päätellä ainakin vähän autojen yleiskestävyyttä.

2
Polttisautot / Vs: CEN Matrix ja Arena
« : 19.08.10 - klo: 15.29 »
Jäykempää jousta kehiin tai sit tiukemmalle noita vihreitä jousia. Ei se öljy siihen vaikuta kuinka korkealle se auto jää. Öljy vaikuttaa ainoastaan iskarin liikenopeuteen.

Kiitoksia! Onko sulla mitään hajua mistä noita pelkkiä jousia vois ostaa?

EDIT: Ei kun sanoinkin väärin tossa edellisessä viestissä.. Eli siis kun auton tiputtaa pieneltäkin korkeudelta niin mäjähtää maahan eikä iskarit vaimenna ollenkaan.. Piti oikeen käydä tarkistamassa tilanne ;) Mutta siis täytyy varmaankin vahvempaa tatinaa vaihtaa iskareihin? Vai kandeisko laittaa niitä cenin "säätöpaloja" niin paljon että on jäykät?

EDIT2: Ja eli oma ongelma ratkaistu :D eli ongelmana oli se, että iskariöljyä lisättäessä oli päässyt ilmaa lisäsäiliöön enkä tajunnu et niissä lisäsäiliöiden yläpäissä on ilmausruuvi.. no pääasia että nyt on kunnossa!  :grin:

3
Polttisautot / Vs: CEN Matrix ja Arena
« : 19.08.10 - klo: 12.23 »
Iskarin lisäsäiliöön pitää laittaa öljyt. Ilmaa sinne ei saa jäädä

Mitä iskariöljyä suosittelet? 50WT oli liian löysää ja keula tippu pelkästään auton painosta alas.. siinä on vihreet cenin "racing" jouset.

4
Polttisautot / Vs: CEN Matrix ja Arena
« : 20.05.10 - klo: 17.33 »
Moro!

Vaihdan tohon arenaan nyt noita lisäsäiliöllä varustettuja iskareita.. tuli vaan mieleen, et pitääkö iskari öljyä laittaa myös sinne lisäsäiliöön vai onko ideana että siellä olis ilmaa eikä mitään öljyjä?

5
Polttisautot / Vs: CEN Matrix ja Arena
« : 09.12.09 - klo: 14.50 »
Tarkennatko vielä mitä silikonitiivistettä käytät? Iskareihin en ole vielä ehtinyt perehtymään, auto on käytetty ja harrastus uusi  :roll:

Eli siis hong norin silikooni/kumi tiivistettä. Myös tietenkin muut merkit passaa ihan hyvin =)

6
Polttisautot / Vs: CEN Matrix ja Arena
« : 08.12.09 - klo: 18.46 »
Sabesta viimeksi tiivisteet hankin. Irottaessa ne ei yleensä hajoa mutta polttoaine ne turvottaa ja mahdotonta saada putki takaisin että tiiviste ei tuhoutuisi. Kalliita ei tiivisteet ole mutta harmittaa jatkuvasti vaihdella kun turpoavat kelvottomiksi ja alkavat vuotamaan.

Niin joo, toi on kyllä totta :S itsellä tapana yleensä kuivata tiiviste heti, kun pakari on irti ja pestä fairy vedessä. Siten tiiviste menee myös liukkaasti takaisin paikoilleen. Ja fairy katoaa tiivisteen välistä viimestään ensimmäisellä ajokerralla =)

Mites sulla on iskareiden laita? Mitkä viskoosit sulla edustaa pumpuissa? =)

7
Polttisautot / Vs: CEN Matrix ja Arena
« : 08.12.09 - klo: 17.13 »
Joo vähän huonosti on varmaankin ajajia, luulenpa että enemmän kesällä sitten jutellaan kun napsahtelee hiilari iskaritornit poikki ;D no joo ei vaa, mutta kesällä sitä enemmän kyllä on asiaa jos toista =)

Itse en osaa tohon pakari asiaan vaikuttaa, mutta miten irrotat sen putken? sillä itsellä on aika hyvin kestäny semmoset honkkarin silikooni tiivisteet.. yllättävän hyvin muutaman euron tiivisteiksi.

Sit mulla oli itellä semmosta asiaa, et mitäköhän viskoosia kannattais noihin iskareihin laittaa? siis öljyä, kun oon nyt laittamassa noita ns. lisäsäiliö hattuja autoon ja ajattelin et pitäiskö vähän laittaa kireempää seosta sisään ;)

Niin joo ja hetki tätä näyttöä tuijotellessa tuli vielä mieleen, että mitkä iskarit yleensä on nähty parhaimmiks cenissä?

8
Polttisautot / Vs: CEN Matrix ja Arena
« : 02.12.09 - klo: 16.07 »
Suomessahan ei ole virallista kisaluokkaa T8:lle ole mutta pääpiirteissään moottori on pitänyt olla ja auton on pitänyt näyttää truggyltä.

Kaavailemasi .28 kokoluokan kone oikein passeli...

Moro!

Tuli vaan mieleen, kun iteltä tommonen O.S. 30VG (P) löytyy jo tallista, että olisko tommosella .30 koon moottorilla päässy kisaamaan? Vai onko tota .28 kokoluokkaa pidetty ns. maksimina?

9
Polttisautot / Vs: CEN Matrix ja Arena
« : 02.12.09 - klo: 14.19 »
Moro!

Päätin nyt sitten hommata tommosen Areenan vuorostaan FRE:nä.. Ei enää toi buggy touhu oikein iskenyt niin pahasti kun alussa niin ajellaan nyt hetki ainakin truggyä.

Nyt tuli sitten ensimmäisenä muutama kysymys mieleen, olis mukavaa jos joku osais kertoa näihin vastauksen.

Eli siis mikä on truggy luokan maksimi moottorin kuutiotilavuus kilpailukäytössä?

Mikäköhän moottori tuohon kannattais hommata, hinnalla ei ole väliä. Mikä on tehokkaimmaksi tai parhaimmaksi todettu moottori? Olen katsellut tuota RB Concept RT9 moottoria ja sitten OS .28 XZ Truggy moottoria. Itellä tossa buggyssä on ollut juuri RB:tä ja Ossia, siks ekana niiden merkit tuli mieleen. Mutta onko .28 truggyissä kisahyväksytty vai onko se se 3.5cc myös truggyissä maksimi? Tuo pitäis nyt ekana tietää, että pystyy tilaan oikeenlaisen moottorin :)

Sitten milläköhän diffisetupilla kannattaa lähtee liikkeelle? 5-5-3 tai 5-5-5 ?

Ja niin viimeisenä, mutta ei todellakaan vähäisempänä.. servot. Mitkä servot on porukoilla kestäny? Futaba 4PK:lla varmaankin vielä ajelen.

Kiitoksia vaan kaikille jo etukäteen ;)

10
RC-kerhot ja -radat / Vs: Rovaniemen RC autoilijat?
« : 07.05.09 - klo: 20.35 »

Missä Rovaniemellä on RC-kauppa, vai meinasikko jtn verkkokauppaa?  :roll:


Rovaniemellä lukuisia RC-kauppoja!! Varaosille löytyy vielä useampia toimittajia!

Lähin Rc-kauppa yhtälähellä kuin lähin tietokone verkkoyhteydellä ja varaosia joka jätkällä, joka harrastaaa, oma pakki täynnä! :wink:

Sanoppa jonkun kaupan osote tai nettisivut, jonka käyntiosote on Rovaniemellä.. semmonen kauppa, että voi itte astella sisään.. en meinaa mitään verkkokauppoja  :wink:

11
RC-kerhot ja -radat / Vs: Rovaniemen RC autoilijat?
« : 05.05.09 - klo: 14.51 »

Lainaus
...ja nokka kohti rc-autokauppaa! Huomenna ostamaan kolmatta, Xray T2R ja siihen Camaro-koppa...  :afro:

Missä Rovaniemellä on RC-kauppa, vai meinasikko jtn verkkokauppaa?  :roll:

12
Polttisautot / Vs: O.S Moottorit, V-SPEC jne
« : 08.12.08 - klo: 23.00 »
Osta Hobao finlandilta. Huomasit kai mielenkiintoisen tekstin tuossa hobby peoplen ilmossa " tämä moottori ei ole os:n takuun piirissä" tai jotain? Luulenpa että, jos murheita tulee, ohjaavat sinut kuitenkin Hobao finlandiin ottamaan yhteyttä. Suosittelen ostamaan siis maahantuojalta, jolla on myös kokemusta noiden speedien säädöistä yms.

Joo huomasin tekstin ja ihmettelinkin sitä.. kun tais melkeen joka moottorin kohdalla olla niin. Tai ainakin Ossin kisakoneiden kohdalla.
Joo no ei se 4€ oo mikään hinta oikeen tuossa erona, mutta onkos tää 399€ nyt se magnesium kantinen versio.. niin ainakin kuva kertoisi.
Ja haluisin mieluummin tuon alumiinikantisen version, sitä ei taida saada mistään suomesta?  :huh:

13
Polttisautot / Vs: O.S Moottorit, V-SPEC jne
« : 08.12.08 - klo: 21.40 »
Tuo "satanen" kannattaa mielestäni maksaa. DLC pinnoitettu ja tasapainotettu kampiakseli, keraaminen takalaku yms. speedissä. Itsellä oli aikaisemmin normi V-specciä, joka myös hyvä kone, mutta kun eka kesä nyt speedillä takana, voin suositella speediä.

Okei, eli SPEEDi on kestävämpi kone.
Kiitos kaikille vastanneille nopeista vastauksista helpotti valintaa kummasti ja laitan nyt heti tänään illalla Speedin tilaukseen. Onkohan http://www.hobbypeople.com/shop/index.php?main_page=product_info&cPath=19_20_22_25_299&products_id=9866 halvin? vai löytyykö mistään halvemmalla kun hobao finlandissaki näytti olevan 399€ :D




14
Polttisautot / Vs: O.S Moottorit, V-SPEC jne
« : 08.12.08 - klo: 21.17 »
Periaatteessa kaikki muu paitsi itse lohko.

Elikkä periaatteessa speedillä ja normi v-specillä saavutetaan sama fuilin kulutus?
Toimiiko normi v-spec yhtä hyvin kaikilla kierroksilla mitä speed?
Sen mitä luin googlesta niin Speedissä saadaan 2,5hp@33 000rpm kun taas normi v-specillä 2.48hp@33 000rpm.
Toinen asia on vaan, että näkyykö tuo 0.02hp missään :D

Eli siis kannattaako ostaa normi V-spec vai Speed alu-kannella. Jos näistä jompi kumpi pitäis valita, niin onko se
vähän alle satasen - satasen hintaero minkään väärti?

15
Polttisautot / Vs: O.S Moottorit, V-SPEC jne
« : 08.12.08 - klo: 19.46 »
Moi!

Onko O.S. 21VZ-B V-Specillä ja sillä kuuluisalla SPEEDillä jotain eroo keskenään, vai onko sama moottori eri jäähdytyskannella?

Nopeata vastausta kaivataan, kiitos!  :wink:

16
Polttisautot / Vs: CEN Matrix ja Arena
« : 09.09.08 - klo: 22.38 »
Moro!

Onko kukaa lähössä lahdesjärven radalle perjantaina tai lauantaina?

T. Antti

17
Polttisautot / Vs: CEN Matrix ja Arena
« : 28.07.08 - klo: 17.17 »
Joo täytyy varmaan hommata tommonen siipi. Jos käyn ostaan noita iskariöljyjä niin mitä 50 tarkoitetaan? 50,500 vai 5000?
Kun kaikki puhuu noista mäntien vaihdoista, niin tuliko auton mukana erilaisia mäntiä? Itsellä ne meinaan sitten puuttui kuormasta.  :embarrassed:

Mulla on tota Kyoshoo, soveltuukohan se hommaan vai voidellaanko makkarapannu sillä öljyllä  :mrgreen:

Antti

Ilmeisesti sinulla no siis ARR taikka RTR malli, eikä FRE malli? FRE mallissa tulee kyllä iskareihin noita mäntiä mukana, ilmeisesti ARR taikka RTR malleissa ei tule. Minulla on kyllä ylimääräisiä mäntiä jotka joutaa kun vain tietysti törmättäisiin jossain radalla tms niin voisin antaa. Jos sinulla on tosiaan ARR taikka RTR malli niin silloin autossa olevat männät ovat varmaankin mallia "lovitettu" ulkoreunasta eikä varsinaisia reikiä ole laisinkaan?

Tuolla siivellä nyt ei välttämättä saada mitään uskomatonta etua. Lähinnä itse tykkään että se on kirkas, jotta kun auto menee tuolla radalla joka pöllyää, niin sen sieltä sitten erottaa kaiken ruuhkan ja pölyn keskeltä kunnolla. Eli niinkään ajo-ominaisuuksiin se ei vaikuta kuin korkeintaan hyvin marginaalisesti. Siiven kanssa myöskin on hyvä ottaa huomioon, että CEN siipiteline on melko leveä ja jouduin omaani hieman kaventamaan jotta sain siiven mahtumaan siihen. Jos haluat päästä helpommalla, niin osta Himoton Gen2 siipi jota myös saa esim. keltaisena, oranssina ja vihreänä. Se menee paikalleen ilman kiinnikkeiden muokkaamista. Tätä siipeä taitaa myöskin saada RC-Garagesta jos oikein muistan, ainakin JP-Nitro Racingista Suomesta.

Noista öljyistä sen verran että tosiaan 50 on 50 jne. Vakioiskareille sekä vakiojousille nuo öljyt 50/40 oli tosiaan Ultimaten öljyjä sitten. Jos olet RC-Garagesta tilaamassa niin kannattaa ottaa huomioon että heillä on SIIM öljyjä valikoimissa jotka ovat jäykempiä ja uskoisin että oikeat arvot SIIM öljyillä ovat jossain 40/30 tietämillä (pikainen arvio).

Eli tälläistä. Kyoshon osia en suosittele autoon laitettavan. Männät ovat varmastikin eri kokoisia ja käytännössä silloin pitäisi koko iskarit vaihtaa, jota en suosittele koska Kyoshon iskareista ei ainakaan mitään hyötyä saa.

Moi!

Joo ois tosi hyvä saada semmoset 2 eteen ja kolmoset taa.. eikä ne postikulutkaan varmaan kauheesti oo jos pistät kirjeenä tulemaan :) voin maksaa postit! ehkä jtn 70snt.
Missäpäin yleensä pörräät. Itse kun asun tampereella, niin ainoo rata jossa kähyn on toi lahdesjärven abc:n takana oleva.

T. Antti
EDIT: RTR-mallina ostin, muuttunu ajan mittaan :)

18
Polttisautot / Vs: CEN Matrix ja Arena
« : 28.07.08 - klo: 11.53 »
No jos puhutaan iskariyljyistä ja sanotaan 50 niin sillon se on 50.

Joo niin ittekki huomasin tossa äskettäin, kun tilasin tota illuzion siipee. Pistän nyt samalla tilaukseen ne iskariöljytkin.

Antti

19
Polttisautot / Vs: CEN Matrix ja Arena
« : 28.07.08 - klo: 11.33 »
Mikä siipi sulla on? Tai mistä sen oot hankkinu, se kiinnostaa enemmän  :mrgreen:
Valkoiset jouset? Mites onko noi valkoiset paremmat lavankoon kun siniset? Mika kun suositteli käyttämään matrixin sinisiä. Olisko valkoset sun mielestä parempi vaihtoehto, vai miks itte käytät niitä :roll:

Tuossa setupissa jonka laitoin niin on kerrotukin noista jousista ja iskareista sekä siivestä tarkemmin, mutta siis autossa on JConcepts Illuzion siipi jota Suomessa myy ainakin RC-Garage. Mitä puolestaan iskareihin tulee, niin autossa on Hong Nor Big Bore (16mm) iskunvaimentimet ja niiden valkoiset jouset. Jousitus tietysti laitetaan hieman aina radan mukaan ja on myöskin kuskista kiinni vähän millaisesta autosta tykkää. Itse sain noilla iskareilla auton menemään Lavangon pikkuiset röykyt paremmin / nopeammin lävitse.

CEN vakioiskareilla homma myöskin kyllä menee ihan kivasti jos autossa on vakio siniset jouset ja esim. (Ultimate) öljyt 50 edessä ja 40 takana. Tässä tapauksessa CEN männät 2 edessä ja 3 takana. Toinen vaihtoehto on ajaa Mugenin harmailla jousilla ja niissä sitten 40 öljyt edessä ja 35 öljyt takana. Samat männät. Öljyissä on hieman eroja ja Ultimaten öljyt on hieman löysempiä kuin monen muun valmistajan, joten se kannattaa ottaa huomioon jos käyttää jotain muuta iskariöljyä.

Kuten tuossa jo mainitsinkin niin tosiaan jousitus on hieman kuskistakin kiinni millaisesta kukin tykkää.  Itse tykkään että auto on melko löysä ja sitä myöten hyvin reagoiva. Mitä tulee tuohon Lahden radalle lähtemiseen niin valitettavasti on tänään työpäivä jonka jälkeen ei enää Lahteen kerkeä.

Moro!

Joo täytyy varmaan hommata tommonen siipi. Jos käyn ostaan noita iskariöljyjä niin mitä 50 tarkoitetaan? 50,500 vai 5000?
Kun kaikki puhuu noista mäntien vaihdoista, niin tuliko auton mukana erilaisia mäntiä? Itsellä ne meinaan sitten puuttui kuormasta.  :embarrassed:

Mulla on tota Kyoshoo, soveltuukohan se hommaan vai voidellaanko makkarapannu sillä öljyllä  :mrgreen:

Antti

20
Polttisautot / Vs: CEN Matrix ja Arena
« : 28.07.08 - klo: 01.31 »
En itse ottanut, mutta moni muu on kyllä napsinut. Kisaketjussa on linkkejä kisakuviin: http://rc10.fi/index.php?topic=28992.0

Tässä pari valittua napsua omasta autostani:







Joo siinä on kyllä komeita kuvia!
Mikä siipi sulla on? Tai mistä sen oot hankkinu, se kiinnostaa enemmän  :mrgreen:
Valkoiset jouset? Mites onko noi valkoiset paremmat lavankoon kun siniset? Mika kun suositteli käyttämään matrixin sinisiä. Olisko valkoset sun mielestä parempi vaihtoehto, vai miks itte käytät niitä :roll:

Antti
PS. Huomenna Lahdesjärvelle (lähteekö porukkaa messiin?)  :wink:

21
Polttisautot / Vs: CEN Matrix ja Arena
« : 27.07.08 - klo: 23.27 »
Tässä Matrix FRE setuppini eilisestä Lavangon kisasta: http://korvenmaa.net/scratch/CEN_Lavanko.pdf

Tuliko otettua kisasta kuvia?  :wink:

Antti

22
Polttisautot / Vs: CEN Matrix ja Arena
« : 27.07.08 - klo: 13.08 »
Moro!

Joo siis käsitykseni mukaan ne on tarkoitettu Cen Genesis/Nemesis autoon.
Tarkoitatko Mika sitä, että vaihdan vain iskareiden yläpään (lisäsäiliömalli) vanhoihin iskareihin?
Ja tosiaan kun nää on tarkotettu siihen monsteriin niin jokainen iskari on yhtä pitkät joten tuottaa vähän propleemaa edessä. Ja kummat on paremmat jouset siniset vai valkoset?

Antti
PS. Kokeilen sitä pelkän säiliö/yläosan irroitusta iskarista nyt pikimmiten, mutta jos ei onnistu niin sit on pahempi homma... voin pistää vaikka kuvaa jos ei onnistu :undecided:

23
Polttisautot / Vs: CEN Matrix ja Arena
« : 27.07.08 - klo: 01.08 »
Tällasella autolla Saloon ensi viikonloppuna





Tilasin nyt ittekkin tommoset lisäsäiliö iskarit. Ovat vaan pirun pitkät. Niitä pitää tosi paljon esijännittää että ne menee kiinni, ja joustovaraa ei jää sinne melkeen ollenkaan (muutama milli). Sisällä on alaosassa valkoinen kumitappi joka estää varmaankin toppausta pohjaan, mutta jos sen ottaa pois (en tiedä onko mahdollista) niin sitten joustovaraa on.

Mites sulla Mika, miten oot noi jouset tohon saanu  :huh:
Voin laittaa vaikka kuvaa siitä jousen alaosasta jos et(te) tajunnu  :wink:

Tänään Lahdesjärvellä kulki kyllä mukavasti, tosin vanhoilla alkuperäisillä iskareilla. Laitoin just 12 paria crime fightereitä tilaukseen, en tiedä sitten olisko parempia kumeja.. mutta mää oon nähny ne parhaiten toimiviksi.
Eikä autosta hajonnu tällä kertaa mitään, vaikka ilmalennot oli suorastaan pelottavia auton kannalta. Kannattanee varmaan harjotella vielä tota ilmahallintaa  :lol:

Antti

24
Polttisautot / Vs: CEN Matrix ja Arena
« : 06.07.08 - klo: 01.57 »
Moro!

Nyt tuli sitten tänään ajeltua aivan vit*****, siis todella paljon  :lol:
Tossa hätäseen laskettuna meni varmaan 10 tankillista!
Kone on aikalailla säädöissä nyt. (ihan btw mitä ootte mieltä noista rossin .21 ku ajattelin vaihtaa semmoseen)
Ajelin Tampereen Rantatien ruoholäntillä, ja sit siinä aivan vieressä olevalla bmx-radalla.
Säätelin sitten jarruja ja vaikka mitä. Jarrut pistin täydet eteen, otin vauhtia ja jarrut pohjaan auton katon kautta ympäri ja renkaille (ruoholla).. kyllä siinä kohtaa alko naurattaan :grin: (kyllä crimefightereissä on pitoa)

Säätelin  noita cambereita sun muita ja pistin Andrewin treenisäätöihin auton. Missä kolosessa ootte pitäny sitä siipee, kun mulla se on nyt ylhääältäpäin toinen reikä. EDIT: Buggy malli

Tällä hetkellä autossa on vaan paristot 4kpl 2800mAh akkuja sisällä. Minkälainen akkusetti sinne kannattaa vaihtaa, että mahtuu kansi kiinni, ja minkälainen laturi? (kääntyvyys on nyt aika kuraa)

Näihin tunnelmiin  :wink:
T. Antti





25
Polttisautot / Vs: CEN Matrix ja Arena
« : 29.06.08 - klo: 01.24 »
Tällasella autolla Saloon ensi viikonloppuna





Moro!

Millä sää oot mika saanu ton korin leikattua, tai pikemminkin millä oot kiinnittäny on etuosan tohon runkoon niin et se pysyy tossa? :)

Mikäs kori tohon menee, hobao hyper 7/8, kyosho inferno 7.5 / 777, muu kuin tuo omansa :D

Kiitoksia, katsellaan  :wink:

26
Polttisautot / Vs: CEN Matrix ja Arena
« : 18.06.08 - klo: 15.31 »
Mikko ja Marko ovat CEN racing tiimin jäseniä Tampereella niinku minä ja Artsi täällä Helsingin päässä.

Hyvä lähtökohta Matrixin diffeihin on 5-5-3 tai 5-5-5 edestä taakse.

Taidan pistää 5-5-5 niin ei tarvii ostaa tota kolmosta ku vitosta löytyy  :grin:
Kokeillaan sillä :)
EDIT: Jos pistää ton kolmosen tonne taakse niin puskeeko takapää enemmän? Vai miten se meni : :tongue:

En tiennytkään, että ihan siinä racing tiimissä olette.. no sitten kyllä neuvot tulee oikeesta suusta  :azn:

Terv. Ana

27
Polttisautot / Vs: CEN Matrix ja Arena
« : 18.06.08 - klo: 13.23 »
Joo kyllä siellä Lahdesjärven radalla pari Matrixia aika usein on minun ja Markon. Sille radalle pitäisi löytyä Ceniin aika hyvä setuppi. Tule Antti kysyyn vaan jos jotain ongelmaa autossa on.

Nyt rata on kyllä niin märkä että tänään siellä tuskin ketään on ainakaan ajamassa. Eiköhän noi ilmat tuosta vielä parane.

 

Moi!

Nyt kyllä piristit päivää, kun kuulin että siellä on pari MAtrixia  :wink:
No mulla on setuppina nyt ihan se alkuperäinen tehtaalta tullu, kun en oo muuta kun sisäänajanu ja näin päin pois..
Jos viitsit sanoa Mikko, koska meet niin voisin lähtee käymään.. saisit kattoo tota mun autoo onko säädöt aivan päin tervettä  :grin:

Sit ois hyvä jos siihen sais jonkun setupin ees laitettua nii olis hyvä, ja niin mitkä diffiöljyt sulla on sun matrixissa? ku mun 1/10 kyoshossa oli 2/10/7 tai joku tommonen niin taitaa olla huonot tähän autoon..  :undecided:

28
Polttisautot / Vs: CEN Matrix ja Arena
« : 18.06.08 - klo: 01.48 »
Luistin päässä on alaneula, tyhjäkäynti löytyy kaasarin rungosta, se viistossa oleva ruuvi..

edit: onko niissä sun edellisissä polttiksissa myös ollut tyhjäkäynti luistin päässä.. :wink:

Ei oo, mutta en löytänyt mitään muuta ruuvia  :undecided:
Täytyy katsoa huomenna löytyykö ruuvi, ja pistää kone oikeisiin säätöihin, sain JR-Hobbysta nyt tehdas-säädöt
niin niillä mennään siitä aletaan säätämään sitten.. Kiitos kaikille avusta! Ostin nyt tänään kumminkin FirePowerin Warmin, koska luulin että A3 ossilta on medium  :grin:
No, ei niitä tulppia koskaan liikaa ole.. Mites ootteko te koskaan käyttäny tota FirePoweria, ainakin noissa pikku-lohkoissa se on ollu paras tulppa merkki mitä ooon käyttäny! Joten nytkin ostin sitten niitä vanhaksi tottumukseksi  :azn:

Lähettelen viestiä vaikka sitten kun olen saanut koneen säätöihin. Täällä tampereella ajelen, onko täältä yleensäkkään porukkaa täällä foorumilla?  :roll:
EDIT: Kirjoitus virheen korjasin  :wink:

Palaillaan! Ana  :afro:

29
Polttisautot / Vs: CEN Matrix ja Arena
« : 17.06.08 - klo: 12.50 »
Lisäsäiliöt on tuolta maahantuojalta Oulusta, mutta tilasin se ne joskus aika kauan sitten, tuli vasta nyt laitettua tähän uuteen autoon. Ajoin jonku aikaa normi isakreilla, mutta lisääntynyt öljyn määrä lisäsäiliöissä sekä erittäin helppo täyttö bleed-holen ansiosta tekee niistä vielä aavistuksen pehmeämmät minusta, mutta ehkä en vaan jaksanut panosta riittävästi stanu iskareiden täyttöön.

Mä vähän luulen etten minäkään tule huomaamaan mitään eroa alukardaanien kanssa, mutta kokeillaan nyt.

Moottorista:
Nyt kun tätä uutta moottoria olen opiskellut ja säätänyt niin minulla oli aluksi samaa ongelmaa että kaasu jäi päälle. Ihan ekaksi kannattaa tarkista linkit että luisti liikkuu pehmeästi ja etenkin palautuu aivan loppuun asti kun päästät kaasusta irti. Siis aivan loppuun asti ja joka kerta. Samalla säädät luistin tyhjäkäynnin asennon aivan minimiin, sanoisin että joku 1mm voisi lähtökohtaisesti olla sopiva rako. Jos enemmän niin sitten on riski että kaasu jää päälle. Vaihda myös uusi tulppa koneeseen ja ehkä voisi kokeilla hieman kuumemmalla niin pysyy käynnissä paremmin(?)
Sitten aletaan säätämään. Se kannattaa tehdä niin että ajat ensin koneen kuumaksi (vaikka väkisin). Jos pääneula on kutakuin kohillaan (eli täysi kaasulla auto menee eteenpäin kohtuullisen hyvin ja kovaa) niin kokeilisin lähinnä alaneulaa, laita se selkeästi rikkaalle (räkii) ja sitten siitä vähitellen kiristämään (1-5min kerrallaan) ja kokeilu ajamalla sekä pukilla. Aikaa tuohon saa menemään äläkä hätäile/tuskastu. Kyllä se sieltä sitten löytyy. Mittaile myös lämpöjä, joku 120C lienee ok.
Toivottavasti tästä on yhtään apua...

Kiitos avusta! Alaneulaa? En löydä moottorista kuin pääneulan ja tyhjäkäyntineulan Kaasarin luistin päästä. Ohjeissa ei ollut mitään perus-säätöjä, olis mukava kun vois pistää jonkun josta on helppo lähteä säätämään.. Käyn tänään kaupungissa niin ostan lämpimän tulpan, ku nyt siinä on O.S A3 ja taitaa olla vähän turhan viileä.. :D

30
Polttisautot / Vs: CEN Matrix ja Arena
« : 17.06.08 - klo: 01.36 »
... Iskarit olivat nuo lisäsäiliö -malliset ja vaimennus varsin tomiva.

Mites muiden Matrixit esimerkiksi Tampereen suunnalla?

Moi!

Joo kyllä noissa vakiona on se .28 pytty sain sen varmistettua. .28 on pyöreä sylinterikansi ja .26 kulmikas.
Mistä hommasit nuo lisäsäiliö-malliset? Voisitko kenties myydä :O

Kiitos kysymästä oman sain sisäänajettua, mutta nyt säädöt ovat aivan vit**:llaan enkä tiedä miksi. Ei pysy käynnissä jos hehkun ottaa pois? sit kun se pysyy niin kierrokset ovat älyttömän korkeat ja pienikin kaasun käyttö saa auton ampaisemaan kuuhun.. kun on painanut kaasua niin sen jälkeen "kaasu jää päälle" hetkeksi aikaa :/ Tässä sitten käy ilmi, että tyhjäkäynti on liian isolla.. no mutta pe*kele kun ei pysy käynnissä jos pistää pienemälle tyhjäkäyntiä. Nyt ei oo hajuakaan missä ne ruuvit on joten, olis tosi hyvä jos sais jonkun suuntaa-antavan tai tehdas säädön noille ruuveille. Cenin oma .28 moottori on kyseessä. Tiedän että jokainen kone on yksilö, mutta jonkun moinen säätö täytyy nyt kumminkin tehdä että pääsee ajamaan/säätämään. Eikä oo ensimmäinen polttis käsissä, mutta jotenkin tuntuu vaikeelta homma verrattuna noihin .12 - .18 koneisiin  :grin:

Eli jos Mika tai Artsi tai joku vois vähän antaa suuntaa-antavaa säätöö tuohon millä pysyy käynnissä ja on siitä helppo alkaa säätämään kireemmälle. Tai ihan niitä tehdas-säätöjä kävis myös jos joku tietää..

Lähetin JR-Hobbyyn sähköpostia ja kysäisin tätä samaa juttua ja onko tietoa tehdas säädöistä (pääruuvi ja tyhjäkänti) ei sieltä mitään vastausta oo kuulunu ainakaan nyt pariin päivään. Ajattelin kysästä täältä kun osaavampaa väkee on just tähän autoon :D Kiitos ihan hirveesti avusta jo näin etukäteen! Radalle vaan pitäis päästä :D

Terv. Antti

Sivuja: [1] 2