Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Lehtonen250

Sivuja: [1]
1
Polttisautot / Vs: Kyosho Inferno MP
« : 06.09.08 - klo: 10.44 »

pakko korjata nyt kun on kokeiltu...hyvin tuo sport 3 kestää nuo mainitsemasi 12-15 metriset hypyt..>tänään lavangon kuraisella pinnalla käytiin vähän kokeilemassa ja ei mitään ongelmaa eikä edes mennyt mitään rikki :shocked:
itsekkin vähän kyllä yllätyin :p
[/quote]

hieno homma! minäkin kävin ko. radalla ja ei mitään vikaa. autonkin saa varmaan käyntiin kun vaihtaa kaasarin ja moottorin :shocked: eli ei mitään isompaa...

2
Polttisautot / Vs: Kyosho Inferno MP
« : 04.09.08 - klo: 08.55 »
Kun puhuin 40mm vauhtipyörästä, niin tarkoitin 34mm. Niitä on sekä 2 Että 3 pala kytkintä varten. 3 pala on sg akselille ja 2 pala gxr28lle kampiakselin jatkopalan kanssa.

Herätyys palaahan takaisin sieltä satujen sotkemasta ihme maailmasta :angel:

ensinnäkin 34mm vauhtipyörä käy 21:een rtr moottoriin kuin nyrkki hattuun ja se on ihan se ja sama
että, onko se vauhti pyörä kolmipala vai kaksipala kytkimelle tarkoitettu nyt myös unohdetaan tuo gxr28 moottori
sillä ko. moottoria ei aiheeseen liittyvässä autossa ole eikä tule

ongelma ratkesi jo jonkin aikaa sitten eli, rtr moottori jää liian korkealle auton alustaan nähden ettei, starttiboxin
pyörä yletä ottamaan kiinni ja taas sellainen moottori joka pukkien avulla kiinnitetään autoon jää huomattavasti
alemmas auton alustaan nähden ja homma toimii. kiitokset silti pakan hämmennyksestä ja hyvistä vastauksista

3
Polttisautot / Vs: harmilliset tilanteet
« : 04.09.08 - klo: 08.27 »
Ethän nyt oo tosissas???

Uskotko oikeesti että tattarisuolla on rc auton rengas lentäny mikroautoradalle ja aiheuttanu ketjukolarin josta on porukkaa viety sairaalaan ja ruumishuoneelle????

juu juu ihan varmasti viety suoraan krematorioon ollu niin selkee juttu ettei, tarvinnu edes kummemmin tutkia

kovaa hommaa tämä rc-autoilu :shocked:

ja eipä tuota sen kummemmin tarvitse päivitellä kun, topiiccia selailee niin suurin osa ajelee autoillaan
omille kintuille ja milloin mitäkin lapiota päin niin kyllähän sen ymmärtää

4
Polttisautot / Vs: harmilliset tilanteet
« : 04.09.08 - klo: 07.54 »
No voihan noi mikroautot tollain mennä, olin kisoissan niin toisen eturengas otti toisen takarenkaaseen kiinni ja toinen lennähti voltin. : :undecided: Vaarallista touhua jos ei oo pontooneita.

olen itsekkin suunnitellut ostavani kyöstiini ponttoonit,perämoottorin ja purjeet olisi huomattavasti
mukavempi ajella lavangossa näihin vuoden aikoihin :grin:

jos ei muuta näin ensihätään niin, laitoin punaisen teipin antennin-nuppiin kiinni jotta näkee
paremmin missä auto snorklailee

5
Polttisautot / Vs: Kyosho Inferno MP
« : 03.09.08 - klo: 21.22 »
:afro:
joo kyllä jännittää!!!kumpa vaan ei alkais satamaan :tongue:

niin siis jännittää se ettei auto hajoa yön aikana :grin:

ei mikään uus juttu jos niin kävis
ja ennen radalle menoa pitäis ostaa pullo pig päggiä jonka jälkeen odotettavissa suuremmanluokan BIGBANG!

6
Polttisautot / Vs: Kyosho Inferno MP
« : 03.09.08 - klo: 20.36 »
niin käsittääkseni tuo 40mm vauhtipyörä käy kisakoneen kanssa...laita se orkkis kone pölyttymään sinne kaapin päälle ja ota kisakone esiin..vai tulikos siinä grp koneessa oma vauhtipyörä? :angel:

no laitetaan se kisakone sitten kun on kisailun aika
taidan käydä tuolla orkkis koneella kellottamassa muutamat kierros ajat huomenna lavangonradalle
jos vaan auto ei yön aikana hajoa yöt on aina tiukkoja hetkiä näille rtr moottoreille :mrgreen:


7
Polttisautot / Vs: Kyosho Inferno MP
« : 03.09.08 - klo: 20.05 »
vaihda moottoriin isompi vauhtipyörä,ja dremelöi pohjalevyn reunat viistoiksi niin helpottuu starttaaminen.

sinullekin tiedoksi että, isompaa vauhtipyörää ei löydy ainakaan kyosholta joka toimisi kolmipala kytkimen kanssa

8
Polttisautot / Vs: Kyosho Inferno MP
« : 03.09.08 - klo: 19.08 »
voi teidän kanssa. saatte kyllä kuulostaa asiat monimutkaisilta

40mm vauhtipyörä (2- tai 3-pala) ei sovi GXR28 moottorin kanssa, jos haluaa käynnistää boxilla, pitää vetää narusta.
jos haluaa käynnistää GXR28 boksilla niin ei tarvii tehdä mitään. vakio 2-pala toimii silloin ihan hyvin.

muut .21 moottorit pukeilla ja aluslevyillä ei ongelmaa, 40mm vauhtipyörä (2- tai 3-pala)

sysksyllä alkavat Kyoshon RTR:t pitää sisällään uutta moottoria jossa SG -akseli ja pukit ja aluslevyt ja 40mm vauhtipyörä, joten sitten viimeistään pitäis helpottaa moottorin vaihto ynnä muu




Hyvin toimii taas. vaihdettiin alkuperäinen vauhtipyörä ja alkuperäinen 2-pala kytkin hieman kireämmällä jousella
kaasari ongelmatkin ratkesi. kiitoksia suutarilan kyosholle hyvin huomattu se kaasarin kurkun o-rengas

sitten tästä paljon puhutusta kolmipala kytkimestä eli mistä tuollaisen 40mm:sen vauhtipyörän saa ko.autoon
joka sopisi tämän kytkimen kanssa kun kerran kyosholla ei semmoisia ole?

nyt on kolmipala kytkytin komeron nurkassa ruostumassa ja sinne jääkin jollei ratkaisua löydy
ihmetyttää oikein että, yhden ylimääräisen tapin takia ei kytkintä saa laitettua paikoilleen
luulisi jonkun tekevän niitäkin?

9
Polttisautot / Vs: Kyosho Inferno MP
« : 01.09.08 - klo: 17.15 »
voi voi nyt tarttis vanhakin hieman apuja kun, autoa lähes mahdoton saada käyntiin saatika pysymään käynnissä
kaasari oli tosiaan osissa ja nyt kun, auto on taas paketissa niin ei tule mitään. annan ryypyn polttaa kyllä
kaasarin tyhjäks ja nostaa kierrokset erittäin korkealle mutta sitten sammuu?

toinen kysymys koskee tätä starttiboxin kumirullaa joka kuluu siis todella vinhaa vauhtia. auton pohjaa
sorvattu oikein urakalla vaa missä menee raja? auton vauhtis on niin pieni ja kaukana auton pohjasta
ettei rulla meinaa kovin herkästi saada kosketusta

rupee usko loppumaan tästä touhusta.

10
Polttisautot / Vs: Kampiakseli moottorin seinästä läpi
« : 29.08.08 - klo: 22.55 »
Rtr:ssä ei ole moottorin "pukkeja" olemassakaan vaan moottori on valettu suoraan muottiin ja pohjaan kiinni
senhän nyt pitäis olla ihan perus perus kauraa kokeneelle yrittäjälle...!?

myös se että rtr vastaan otin ei salli mitään towerpron servoja eikä mitään mitä rc-.garagessa myydään
joten eiköhän tämä topic ole loppuun käsitelty ihan niin kuin itsekkin vihjasit.


11
Polttisautot / Vs: Kyosho Inferno MP
« : 29.08.08 - klo: 22.12 »
Sport3 ollut mainio auto. vasta gallona ajettu ja melkein saatu jo säädettyä.
tänään hommasimme starttiboxin hieno ja villi vekotin.. hieman joutui rälläköimään auton pohjaa jotta, kumipyörä
mahtuu kunnolla pyörimään. ilo tosin ei ollut tänäänkään kovin pitkä sain auton käyntiin ja kävi todella huonosti
huomasimme että kaasutin oli irronnut paikoiltaan ja imaissut hieman hiekkaa sisäänsä

purin kaasuttimen ja ei voinut todeta kuin, että kylläpä oli väkisin runnotun näköinen. ilmeisesti näitä
ready settejä painetaan urakka hommina jäljestäpäätellen.

no sinäänsä hyvä jotta, autolla ei päässyt ajelemaan sillä tutkiessani autoa huomasin että, kuskin
puoleinen takapyörä oli oudon "veltto" ja poikkinainen vetoakselihan sieltä syliin pullahti

joten kysyisin että, onko tähän autoon jotain "racing" vetareita ja jos on niin minkä hintaisia

ikävä homma sinänsä että olisi ollut kiva tulla hieman lavankoon ajelemaan tänäkin v.loppuna :angry:

12
Polttisautot / Vs: Kyosho Inferno MP
« : 24.08.08 - klo: 17.23 »
Siitä en tiedä , mutta luulisi että pienempi paino auttaisi kulkuun?

kulkuun vaan ei vääntöön

mekaaninen vääntö eli,(pyörivien osien massasta aiheutuva pysäytys voiman vastus)
kun, saadan vauhtipyörä kunnolla liikkeelle niin teho/paino suhde olisi hyvä olla kohdillaan
(huom. pyörivien osien paino ei autonpaino)

tilanne nyt: kytkin on hyvä ja optimaallinen auto vastaa kaasuun rauhallisemmin ei niin alhaalta

mutta auto huutaa herkemmin johtuen pyörimisvastuksen alentumisesta ja yläkierrosten vääntö laskenut
huomattavasti sillä osat eivät jaksa kuljettaa painonsa ansiosta autoa yhtä voimakkaasti kuin ennen

yritämme siis löytää painavemman vauhtipyörän ja mielellään myös halkaisijaltaan kookkaamman

ps. nyt ei pidä unohtaa että autossa on vakio rtr moottori.
kisamoottorin vauhtipyörä tietysti saa ja pitääkin olla kevyempi sillä moottorin puristus suhde
on taas ihan eriluokkaa kuin orginaalissa jos, kisamoottori+painava vauhtipyörä niin, tuloksena voiman hävikki
sillä kova vastus saada korkea puristeinen moottori optimaallisiin kierros nopeuksiin sekä vauhtipyörä siinä sivussa
eli jompi kumpi tai ei mitään. ja mielellään siltä väliltä


13
Polttisautot / Vs: Kyosho Inferno MP
« : 24.08.08 - klo: 13.25 »
Kröhm, vai että oikeen laatukytkimiä.. Kaverilla hajosi 2 kytkintä kesässä :mrgreen:

Niin, ja meneehän noita, kilpaa jos ajetaan esim. en montaa kisaa viittii samoilla paloilla vetää. Mutta se on asia erikseen, kyllä ne "normaali" käyttöä kestää. Kyllä niillä voisi moniakin kisoja ajaa, mutta tapana on mulla ainakin vaihtaa uusiin.
näinhän se on osat kuluu ja niihin joutuu aina välistä sijoittamaan...onko paha juttu jos muutama kymppi silloin tällöin menee kyse ei ole kuitenkaan suurista summista.....


Saakohan näihin kolmipala kytkimiin painavempia vauhtipyöri itselläni nyt elaksoidusta alumiinistä tehty todella kevyt
vauhtis ja siitä johtuen väännöt hieman putosi?

alkuperäinen vauhtipyörä huomattavasti painavempi

eli jotain sitäluokkaa saisi olla?

14
Polttisautot / Vs: Kyosho Inferno MP
« : 19.08.08 - klo: 17.07 »
Kröhm, vai että oikeen laatukytkimiä.. Kaverilla hajosi 2 kytkintä kesässä :mrgreen:

sano kaverilles että ostaa sähköauton  :grin:
Kyoshon kytkin + asiallinen autonkäyttö= ikuinen!

15
Polttisautot / Vs: Kyosho Inferno MP
« : 18.08.08 - klo: 18.05 »
olen itse infernon uusi uljas omistaja...maksoin 430e siihen polttoainetta ja hehku sekä pikkasen tuli otettua osia niin aika lailla 500e riitti....inferno 7.5 sport 3 ihan hyvä aloitus paketti vaikka tuntuu haukkuja koko ajan saavan..mistä lie johtuu?itse olen päivittänyt autoa hiukan ja hyvin tuntuu toimivan kovempaakin ajoa.... :smiley:

sama juttu täällä hyvin pelaa :grin:

kolmipalainen kytkytin pitäis vaan lunastaa jotta pääsee tuon benkun auton ohi tuntuu
kuin tuo vakkari kytkin antaisimyöten hieman..

missähän hinnoissa nuo kolmipalaiset kytkimet liikkuvat? ja tarkoitan nyt näitä kyoshon laatukytkyttimiä

ei mitään pilipali juttuja missä jouset katkeilee heti kun antaa runtua

16
Kummasti karkaa aiheet täällä..

en kysynyt että, onko autoni huono tai hajoaako se kohta

kysyin että, mikä olisi sopiva kytkin ko. moottorin kanssa joka ei taas ole mikään kyoshon moottori.

Yleistä: autolla on nyt ajeltu kovaa ajoa lavangon kuralätäkkö radasta aina astrakaanin kymmenen metrin
bigair:hin asti ja mitään vikoja ei ole ollut havaittavissa ja niin kuin, aikaisemmin kirjoittelin
että, autoa on siis päivitelty voimansiirron ja alustan osalta huomattavasti joten, teen kyllä itse johtopäätökseni

että, mihin autoon sijoitan ja mikä on huono ja mikä hyvä siinä asiassa ei tarvitse neuvoa.

ellen sitten, erikseen kysy jotain aiheeseen liittyvää ja mielestäni ei kannata kyseenalaistaa kenenkään
autoa jollei siitä ole mitään kongreettista tietoa vai olenko väärässä?

autohan saattaa olla sellainen auto ettei ole tosikaan :grin:

hyviä ajohetkiä kaikille ja kiitos asiallisista vastauksista niitä lähettäneille
palataan sitten kun, jotain vikaa ilmenee.

17
Eli auto johon ko. moottori asennetaan on inferno mp7.5 sport3

autoa on hieman päivitelty ja tuommoinen grp:en kone tuli hommattua joten ajattelin
kysäistä viisaammilta että, mitähän kytkinasetelmaa olette käyttäneet?

elän semmoisessa käsityksessä jotta, tuo vakio kytkin ei välttämättä ole paras mahdollinen vaihtoehto

liekö sitten jokin komposiitti kytkin tai vastaava parempi ainakin kestävyydeltään?

Sivuja: [1]