Päävalikko
valikko

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit valikko

Viestit - JTH

#1
Lainaus käyttäjältä: JTH - 07.09.09 - klo: 16.47
tulevana viikonloppuna meiltä ei osallistu ketään ajamaan, ei muuten mutta lähdetään perjantaina helsinkiin.
Komento takaisin. Ei lähdettykään reissuun, nuorin sairaana ja reissu peruttu.
Eli tullaan ajamaan lauantaina.
#2
tulevana viikonloppuna meiltä ei osallistu ketään ajamaan, ei muuten mutta lähdetään perjantaina helsinkiin.
#3
Lainaus käyttäjältä: snakepoison - 02.09.09 - klo: 21.29
Lainaus käyttäjältä: JTH - 02.09.09 - klo: 20.13
Lainaus käyttäjältä: snakepoison - 02.09.09 - klo: 18.05
5.9 eli lauantaina siis aloitamme sisäkauden. Voi olla että ajajia ei vielä ihan kamalasti ole, koska RC-kerho alkaa vasta viikonpäästä ( 9.9 ) ja info ajovuoroistamme ei ole heille vielä varmastikkaan mennyt. Mutta koetetaan kuitenkin ajaa eka ajot edes jotenkin. Eli tervetuloa ajamaan ketkä kerkeävät.
Tulen paikalle heti kun vain kerkeän, pitää vaan aamusta mennä varikolle metsästysporukan talkoisiin.
Sulla meni viime lauantaina koko päivä sorsan perässä

Ei menny kuin hirven perässä, pitää nyt katsoa jaksanko lähteä sinne talkoisiin kun emäntäkin on tahkolla.
#4
Lainaus käyttäjältä: snakepoison - 02.09.09 - klo: 18.05
5.9 eli lauantaina siis aloitamme sisäkauden. Voi olla että ajajia ei vielä ihan kamalasti ole, koska RC-kerho alkaa vasta viikonpäästä ( 9.9 ) ja info ajovuoroistamme ei ole heille vielä varmastikkaan mennyt. Mutta koetetaan kuitenkin ajaa eka ajot edes jotenkin. Eli tervetuloa ajamaan ketkä kerkeävät.
Tulen paikalle heti kun vain kerkeän, pitää vaan aamusta mennä varikolle metsästysporukan talkoisiin.
#5
Lainaus käyttäjältä: mick - 28.08.09 - klo: 20.07
Valitettavasti lauantait ei toimi, töitä.
Tosin eipä olis ollu sisäkalustoa muuta kuin Mini-z :D
...ainakaan toistaiseksi.
http://en.wikipedia.org/wiki/Mini-Z
oi hitto sentään, haettiin tuota vuoroa sunnuntaille mutta ei sitten saatu.
Kaikki hemmetin urheilijat menee aina edelle, muille annetaan ne vuorot jotka ei urheilijoille kelpaa.
Jos vain pääset joskus paikalle, niin ei muuta kuin ajamaan mukaan.
#6
Lainaus käyttäjältä: snakepoison - 26.08.09 - klo: 22.20
Elikkäs ajopäiväksi on varmistunut lauantaipäivät. Valitettavasti sunnuntai ei onnistunut. Klo 9.00 - 15.00 on ajoaika. Paikkana siis Pihtiputaan ala-aste,ajoalusta mattorata joka on koottava. Suosittelen slicksirenkaita,pieni urakuvio ( esim roadrace) tai foameja autoihin. Pitoaineita olemme käyttäneet. Voisimme jo yrittää pienen kruisailusession saada aikaseksi lauantaina 29.8 jos vain halukkaita on ajamaan.
Joo lauantaina ajamaan saliin, käyn vain aamusta kaverin kanssa koiraa käyttämässä ja sit ajamaan.
Ainut vain että kun ei ole niitä foameja, mutta jospa nuo toiset kuviorenkaat toimis matolla.
Kunhan vain sitten pysyy sillä matolla, ne seinät ei ole yhtään hyviä törmäillä.
Tulkaa kaikki ajamaan jos pääsette, kahdestaan se ei ole kauhean kivaa.
#7
Sähköautot / Vs: GM Genius LiPo asetukset
11.08.09 - klo: 18.13
Laittakaa tietoa siitä LiPo.n cut-offista jos osaatte neuvoa, siis reserved valikosta mitä sieltä pitää valita käyttöön.
#8
Sähköautot / Vs: GM Genius LiPo asetukset
10.08.09 - klo: 22.17
Lainaus käyttäjältä: SH. - 10.08.09 - klo: 21.50
Tuo Geniuksen ohjelma on todella sekava,itsellä on kummatkin ohjelmat (karvalakki ja pro malli)

Mutta silti en saa cut-offia laitetuksi ja säädin on mallia 2894.eli vanhempi.

Viisaammaksi tulee hommata sellainen lipomonitori joka piippa kun jännite laskee sallitun rajan.
Pitää soittaa tonne racing factorylle ja kysyä sieltä, että osaako ne neuvoa kun myyvät kyseistä säädintä. Mistä olet ostanut kyseisen lipo monitorin? Itsekin sellaista mietin, kun ei tota ohjelmaa tajua.
#9
Sähköautot / Vs: GM Genius LiPo asetukset
10.08.09 - klo: 19.14
Lainaus käyttäjältä: julkku - 10.08.09 - klo: 19.11
Koitettiin windows 2tonnisella ja ei tunnistanut säädintä.
Katsoitko koneen-->ohjauspaneeli-->järjestelmä-->laitteisto-->laitehallinta-->portit (COM) sieltä näkee portin mitä se USB johto käyttää, jos on väärä niin kone ei tunnista säädintä.
#10
Sähköautot / Vs: GM Genius LiPo asetukset
10.08.09 - klo: 19.09
Lainaus käyttäjältä: julkku - 10.08.09 - klo: 19.05
Ja vois kanssa pistää linkkiä mistä saisi toimivan ohjelma genius 95 säätimelle mahdollisimman halvalla /ilmaiseksi  :grin:
Eikö sinulla ole toimiva toi ohjelma minkä voi ladata tuolta GM:n sivuilta.
#11
Sähköautot / GM Genius LiPo asetukset
10.08.09 - klo: 19.02
Jos jollain on kyseisen firman säädin ja hallitsee sen ohjelmoinnin, niin laittakaas neuvoja tolle LiPo cut-offille.
Säädin on mallia 80, sitä ohjelmaa olen näppäillyt ja koettanut keksiä oikean asetuksen LiPo.lle.
Mikä niistä asetuksista reversed asetuksista pitää olla käytössä?
En ole oikein päässyt kunnolla jyvälle niistä, on melko erikoiset asetukset.
Säädin on versio 2894, eli se vanhempi, jossa ei ole se advanced valikkoa ohjelmassa.
#12
Lainaus käyttäjältä: mick - 03.08.09 - klo: 16.47
Rataa olis jälleen reilusti peruskorjattu ja kunnostettu. Tervetuloa tutustumaan ja kertomaan uusia ideoita :)

Päällyste on jälleen savi, valitettavasti. Ellen sitten huomenna saa inspistä ja aja vähän kivituhkaa tuohon. On vain aika arvokasta ainetta...
Hienoa. Eipä se savi taida meitä haitata, mutta yritämpä päästä paikalle.
Jos tuo emäntä ei ala laittamaan vastaan, mutta yritetään tulla ajamaan ja kokeilemaan rataa.
Ei tuo piha suttailu oikein hirveästi huitsita, eikä kunnollisia paikkojakaan siihen ole.

Jukka menetkö paikalle, jos menet niin otapas kontaktia....
#13
Minkäslainen nopari tolle 550 koneelle menee, käykö toi LRP A.I Digital siinä on rajoitus 13T.
#14
Lainaus käyttäjältä: mick - 29.07.09 - klo: 19.17
Pihtiputaan kuskeja ei eilen paljoa radalla näkynyt..?
Itse en päässyt kun oli vaimo töissä piti lapsia olla kotona kaitsemassa muuten olisin kyllä varmasti tullut ajamaan.
Jukasta en tiedä mitä on puuhannu, en nähnyt koko hemmoa ollenkaan.
Oletteko rataa muuttanut muilta osin, lähinnä niitä hyppyreitä muokkaamalla.
#15
Lainaus käyttäjältä: mick - 28.07.09 - klo: 16.15
Kauheasti ei ole radalle kerenny mitään tehdä. Ruohot kävin jälleen ajelemassa, ja olipa melko pahasti ruohottunut parin viikon aikana! Nyt tämän päivän ajojen jälkeen laitan jotain myrkkyä tuonne, ettei enään ihan noin rajusti kasva... Ehkä käsittelen rataakin jollain koneella samalla...

Ainiin, siirsin sen "ajokorokkeen" sinne takanurkkaan!

Autot taas... Crossarin etutukivarren nakertelin kuntoon tuossa äsken, ja monsterin koneen purin. CMB ottanut hieman kipeää, menee uusiksi ainakin kiertokanki, mäntä, pytty ja kytkinkello. Pitää tutkia onko tuo kampiakselikin menny romuksi. :(





No hieman näyttää rikkonaiselta, pientä laittoahan se vaatii että taas kulkee.
#16
Lainaus käyttäjältä: LaNi5 - 24.07.09 - klo: 23.46
Tarinan opetus taitaa olla ettei halvalla saa kunnon 1:10 nelivetoautoa :embarrassed:, kun saman kokoluokan kestävät takavetoisetkin maksaa enemmän.
No ikävä kyllä tuon auton suhteen vaikuttaa ihan siltä, itselläni on Tamiyan DF-03Ra subarun korilla nelivetoisena.
Tuossa autossa ei moottorin lämpeämistä tapahdu, tosin se ei tuollainen monsteri olekaan vaan touring.
#17
Oletteko kerennyt rataa muokkaamaan, vai onko kaikki vapaa-aika mennyt volkkaria laitellessa:)
Oltais näillänäkymin tulossa 28.7 taas ajamaan, Jukallakin on uusi auto niin pääsee radalle kokeilemaan kunhan ei hajoita sitä.
#18
Lainaus käyttäjältä: JTH - 24.07.09 - klo: 14.20
Lainaus käyttäjältä: LaNi5 - 23.07.09 - klo: 23.04
Välityksen vaihto vaatii käytännössä molempien rattaiden (pinioni ja spurri) vaihdon, kun jo nyt moottori on melkein kiinni kardanin ulostulossa eli säädät loppuu kesken pienemmllä pinionilla. Noita hitaita moottoreita saa näköjään välillä 35T-85T esim. sabella on Integyn moottoreita:
http://www.sabe.fi/hobby/index.php?mfgid=205
Itse olen helpottanut moottorin elämää tekemällä autosta takavetoisen ottamalla kardaanin ja etu vetarit pois. Nämä saa pois ilman mitään muutoksia eli voi laittaa paikoilleen sitten kun siltä tuntuu. Auto sutii reilusti hiekalla ihan vakiokoneella, kun paino on aika tasaa kaikilla pyörillä (moottori keskellä autoa, ei kuten usein takavedoissa takapyörien päällä). Tietenkin nelivetovehkeen ajatus häviää, mutta ajosta tulee paljon viihdyttävämpää.
Hyvin nuorelle(3v.) kuskille olen laittanut tehon XL-5 säätimestä 50% asetukselle. Tällä ei moottori kuumene vaikka ajaa eteen, taakse, eteen, taakse jne, tosin nopeuskin on tuollaista vakio Nikko tasoa.


Täytyypä vihjaista tolle naapurin pojalle, et tuo auton kylään niin rapsin kardaanin ja vetarit pois.
No nyt on kardaani irti ja etuvetarit poistetu, on ihan eri lähtö ja ei moottorikaan lämpene.
#19
Lainaus käyttäjältä: LaNi5 - 23.07.09 - klo: 23.04
Välityksen vaihto vaatii käytännössä molempien rattaiden (pinioni ja spurri) vaihdon, kun jo nyt moottori on melkein kiinni kardanin ulostulossa eli säädät loppuu kesken pienemmllä pinionilla. Noita hitaita moottoreita saa näköjään välillä 35T-85T esim. sabella on Integyn moottoreita:
http://www.sabe.fi/hobby/index.php?mfgid=205
Itse olen helpottanut moottorin elämää tekemällä autosta takavetoisen ottamalla kardaanin ja etu vetarit pois. Nämä saa pois ilman mitään muutoksia eli voi laittaa paikoilleen sitten kun siltä tuntuu. Auto sutii reilusti hiekalla ihan vakiokoneella, kun paino on aika tasaa kaikilla pyörillä (moottori keskellä autoa, ei kuten usein takavedoissa takapyörien päällä). Tietenkin nelivetovehkeen ajatus häviää, mutta ajosta tulee paljon viihdyttävämpää.
Hyvin nuorelle(3v.) kuskille olen laittanut tehon XL-5 säätimestä 50% asetukselle. Tällä ei moottori kuumene vaikka ajaa eteen, taakse, eteen, taakse jne, tosin nopeuskin on tuollaista vakio Nikko tasoa.


Täytyypä vihjaista tolle naapurin pojalle, et tuo auton kylään niin rapsin kardaanin ja vetarit pois.
#20
Lainaus käyttäjältä: Butch - 23.07.09 - klo: 21.09
10:1 välitys on pitkä 4-veto monsteriin. Minullakin lämpesi 70-80 asteeseen harjaton 3300kv moottori 4-veto sähkö-Menacessa 7.4voltilla (~24000rpm) vakiorenkailla ~10:1 väleillä. Harjallista ei uskalla kuvitellakkaan. Takavedolla ei ole mitään lämpöongelmaa koska auto vaan sutii mutta 4-veto vaatii paljon enemmän vääntöä moottorilta.

Kannattaa kokeilla 15:1 tai jopa lyhempää välitystä tai sitten juuri jotain 55T konetta.
Tuota välitystä ei varmaankaan päästä muuttamaan, kun ei siinä autossa tainnut tulla mitään muita rattaita mukana.
Varmaan vaivattominta heittää tollainen 55T kone kiinni, ei vauhti päätä hurmaa mutta eipä tuolla autolla se ole tarkoituskaan.
#21
Nyt on sit moottori ja nopari myytynä naapurin pojalle tuohon monsteriin, eipä aikaakaan kun kuulin että pojan kaveri oli jo ottanut savut ulos koneesta.
Hienoa hienoa, ihan harmittaa kun hyvä kone hajoaa tollai leikkimällä.
Olivat leikkinyt autolla eteen, taakse, eteen, taakse, jne, koneesta oli noussut ihan savut ...
#22
Lainaus käyttäjältä: LaNi5 - 22.07.09 - klo: 22.43
Olen myös miettinyt sitä välitystä, mutta vakioillakaan se ei kulje mitenkään erityisen kovin. Toisalta siihen on aika vaikea saada välityksiä vaihdettua, kun rattaiden moduuli on mod. 0.6 ja kiinnityskin on ilmeisesti normaalista poikkeava(spurrin). Auto kulkee jotenkin raskaasti ja moottoreita tuntuu menevän maastossa silloin, kun voima loppuu kesken (mäissä tai hiekassa). Ilmeisesti nuo harjallisten moottorien (edullisten) kestävyys ongelmat on aika tavallisia muissakin autoissa. Auto menee ihan kohtuudella kakkosautona, mutta ainoana, jos on kova polte ajamaan nuo moottoriongelmat syö miestä/poikaa
Tuossa autossa se välityssuhde oli muistaakseni 10.3:1, netistä lukaisin auton manuaalista.
Liekö tuohon olis paras kone joku 55 lankainen, kun siinä jo riittäis vääntöä mutta kulkua ei niinkään.
#23
Lainaus käyttäjältä: LaNi5 - 22.07.09 - klo: 22.19
Nyt on Traxxasin XL-5 säädin ja moottorina reilu  20 lankainen vakiokone (merkkiä en muista, ostettu käytettynä). Kone kuumenee ajossa paljon eli taukoja joutuu pitämään. Moottorin päällä auton mukana tullut jäähdytyssiili ja sen päälle lisätty pieni 12V puhallin, joka pyörii aina. Puhaltimen ansiosta tauot on aika lyhyitä. Lyhyellä aikavälillä ratkaisuna kuumenemisongelmiin ostin ison kasan käytettyjä ja halpoja harjamoottoreita (näitä tuntuu menevän on sitten uusia tai vähän käytettyjä). Pitemmällä aikavälillä pitäisi hankkia jokin maltillisen tehoinen harjaton moottori ja siihen säädin. Yksi kaveri rakensi HSP:stä foffi auton, jossa Mamba Max ja kunnon kone. Tällä sai tuhottua päivässä monta spurri/pinion yhdistelmää eli mitään ylitehokasta tästä ei kannata tavoitella.
Lieköhän tuossa autossa sitten välitys jotenkin väärä vai mikä tuon moottorin kuumenemisen aiheuttaa, tuo naapurin poika on vasta alkaja näillä autoilla ja harjaton systeemi varmasti liian tehokas ja kalliskin.
Tuosta autosta on spurri ja pinioni kanssa aika heikossa kunnossa, kun ei ole mitään suojaa niin hiekka pääsee rattaisiin ja tekee tuhoja.
Toisaalta ei viitsisi myydä tuolle pojalle tota moottoria ja säädintä, koska jos ja kun hajoaa hetken päästä niin sen vanhemmat on sitten minun kimpussa kun olen myynyt huonot osat.
#24
Lainaus käyttäjältä: LaNi5 - 22.07.09 - klo: 21.51
Jos säädin on vakio eli SP-03018 (se missä on 6 kpl TO-220 koteloisia fettejä pystyssä) niin virallisesti se kestää 200A ja 13T moottorin. Omassa säädin suli (tinat suli ja osa feteistä lensi pois pompussa ja tämän jälkeen hiljeni kokonaan) kuitenkin 21 lankaisella moottorilla eli nuo kiinanpoikien lankalupaukset on aika suhteellisia.
Joo siinä oli se vakio säädin kiinni, mutta kokeiltiin tuolla paremmalla LRP säätimellä.
Alkuperäinen kone oli hajonnut jo kolmantena päivänä, ei ole mitenkään kestäväksi rakennettu kun tuollai sulaa paikat.
Moottori on nyt 27T Putnam, ihan kokeilumielellä laitettiin kiinni.
Tosin lämpenee kone aika kuumaksi, joten ei ole paras mahdollinen kyseiseen laitteeseen.
Minkälaiset moottori ja säädin sulla on nyt kiinni?
#25
LRP A.I kestää muistaakseni 14T konetta, ei pitäis sen aiheuttaa ongelmaa.
#26
Lainaus käyttäjältä: snakepoison - 22.07.09 - klo: 21.28
Lisäisin tähän että kokeilimme autoon myös 17 lankaista konetta joka ei lämminnyt niin kamalasti, ero oli huomattava. Spurrilla ja pinjonilla saattaisi myös saada aikaan ihmeitä
Joo ei ihan lämmennyt yhtäpaljon, mutta akkukin kyllä loppui melkein heti.
Tosin eihän noilla tieten kannata ajaa akkua kerralla tyhjäksi, lämpenee liikaa vaan ja hajoaa kalliit lelut.
#27
Vaihto pinionia ei taida löytyä, kone on 540 virikone.
Autossa oli vakiona mabuchin vakio kone, josta kyseinen poika oli muutamassa päivässä saanut koneen rikki.
Nyt kokeiltiin tuota 27T konetta, mutta mielestäni kuumeni hetkessä liian kuumaksi.
Eli ei ainakaan tuolla koneella pitkään ajele jos kuumenee, täytyy etsiä jostain isompaa konetta.
Olisiko haittää jotain paikkaa josta isompaa konetta löytyy, onko tuossa 550 koneessa mitä eroa 540 koneeseen?
#28
Kertokaapas mikä olisi paras moottori moiseen kapistukseen, kokeiltiin naapurin pojan autoon 27T konetta ja n.10min ajolla tuntui lämpeävän jo aika reilusti tuo kone.
Olisiko parempi että kiekkoja olisi enempi, kun ei ole itsellä paljoa tietoa asiasta.
Ilmoitelkaa pian, niin saadaan auto taas liikkeelle.
#29
Sähköautot / Vs: Asso B3 säätö
18.07.09 - klo: 22.07
Joo nopari on Speed Passion Inspire ja tosiaankin sensoriton, diffiä olen löysännyt nyt aika reilusti mutta en ole vielä kokeillut.
Kaverilla on B4 ja aivan erimaailmasta radalla kuin oma B3, tosin kaverilla sattuu olemaan sensorillinen kampe autossaan.
Ajokokemustakaan minulla ei ole vielä paljoa tuolla takavetoisella, että siinäkin yksi syy hieman leveisiin ajolinjoihin.
Täytyy säädellä asetuksia ja etsiä paras kompromissi, mutkan jälkeen kun vähänkään liikaa tarjoaa kaasua niin johan ollaan poikittain.
#30
Lainaus käyttäjältä: mick - 17.07.09 - klo: 20.24
Juu, kovasti joutuu vielä kuplaan keskittymään :D

No johan on johtohässäkkää, toivottavasti on kaikkien paikat selvillä...
Tai selviäähän se sitten kokeilemalla, mutta sillai karkaa äkkiä se sähkölaitteen elintärkeä savu jolla ne tuntuu kaikki toimivan :grin:.
Ei muuta kuin tsemppiä auton kanssa, toivottavasti toimii ilman ongelmia.