Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - mattsuomi

Sivuja: [1]
1
Schumacher / Vs: Schumacher Cougar SV
« : 19.03.12 - klo: 11.15 »
Cougarin kasaus jatkui iskareilla. Iskareiden kasaus oli hyvin yksinkertaista, hankalaksi olisi voinut osoittautua öljyn laittaminen, mutta iskaristandi auttoi tässä.

Itselläni löytyi pakista vielä hyvin Schumacherin iskariöljyä, joka on pätevää tavaraa. Ainoa miinus Schumin öljyille tulee annostelukorkista. En ole sisäistänyt sitä, miten öljy pitäisi purkista kaataa, sillä onnistun aina valuttamaan sitä purkin reunalle ja lähiympäristöön. Kaatamisen helpottamiseksi korkin voi kiertää kokonaan pois, mutta jatkossa aion vaihtaa öljyni Core RC:n öljyihin pelkästään annostelukorkin takia. Öljystä ei ole kokemusta, mutta purkki näyttää siltä, että öljyn kaataminen käy kätevästi.



Kasausohjeista on tehtävä pieni huomio; Ohjeissa kerrotaan, että iskarin o-renkaiden väliin tulisi musta muovinen rengas, mutta ainakin omassa setissäni nämä renkaat olivat valkoiset. Väri tuskin vaikuttaa mihinkään, joten ei ole syytä huoleen, jos pussista ei löydy mustia.

Iskarit kasattuina ja paikoilleen asennettuina:




Cougar SV2:ssa on uudistettu myös topdeckkiä ja sen kiinnitystä.


Ja näin Cougar SV2 on miltei kasattu. Pitänee vielä laittaa sähköosat kiinni ja maalailla koria.

2
Schumacher / Vs: Schumacher Cougar SV
« : 18.03.12 - klo: 22.46 »
Kasaus jatkui auton takaosasta ja ensimmäisenä oli vuorossa Cougarin uudistettu gearbox. Rattaat menivät mukavan tiiviisti koteloon ja kotelo myös hyvin yhteen. Diffin kasaus sujui myös hyvin, mutta pitääkseni kamerani puhtaana, en ottanut tästä kuvia.






Seuraavaksi ohjeissa opastettiin vetareiden ja takavanttien sekä iskaritornien kasaus. Kuvista voi nähdä alumiiniset takahubit, jotka laitoin tavallisten muovisten tilalle.
Vaikea keksiä kommentoitavaa rakentelusta, kun kasaus sujuu vaivattomasti. Autoa on kuitenkin viety selvästi eteenpäin pienillä muutoksilla.




Ja tässä vielä autoon kiinnittämäni takavakaaja:


Auto näyttää kokonaisuudessaan nyt tältä:


Mainittakoon nyt kuitenkin se, että onnistuin asentamaan takavanttien kiinnikkeen aluksi väärin päin ja se on havaittavissakin muutamassa kuvassa. Viimeisissä kuvissa tuo kyseinen osa on kuitenkin oikein päin.

3
Schumacher / Vs: Schumacher Cougar SV
« : 18.03.12 - klo: 17.03 »
Cougar SV2:en kasaus jatkui ohjauksen osilla ja servon asentamisella.



Cougarin etubulkhead on hieman muuttunut edellisestä versiosta ja on nyt mielestäni parempi:


Pidän kaikenlaisista optiokilkkeistä ja pitihän tähän saada uudet 7.5 asteen c-palat:


Ja näiden lisäksi myös hienot zero trailit:


Auton kasaus on sujunut tähän mennessä ongelmitta. Ohjeet ovat selkeät ja johdonmukaiset, ja niiden perusteella kasaus on ollut oikeastaan mukavaa. Sormeenpäät vain tulivat hieman helliksi pallokuppien pyörittelystä vanttien päihin. Mutta kasaus etenee ja etupää alkaakin näyttää jo varsin hyvältä.



4
Schumacher / Vs: Schumacher Cougar SV
« : 18.03.12 - klo: 10.27 »
Ja viimeinkin Cougar SV2 on täällä. Tätä onkin jo tullut odotettua ja kädet suorastaan syyhysivät saadessani laatikon käsiini. Pistän tänne kuvia ja kommenttejani kasausvaiheista.

Laatikko ja sen sisältö näyttivät tältä:



Tututtuun tapaan osat on lajiteltu vaiheiden mukaisesti pieniin pusseihin. Pienet pussit löytyvät sitten muutamasta isosta pussista, jotka edustavat kasauksen eri kokonaisuuksia. Näiden lisäksi laatikosta löytyy pusseja hiilikuituosille sekä korille ja pohjalevylle. Vanteita ei ole pussitettu.

Ensimmäisestä avaamastani pussista löytyi todella hieno pohjalevy:


Kauaa en malttanut pohjalevyä ihastella, vaan oli aika siirtyä seuraavaan pussiin ja varsinaisen kasauksen pariin. Kasauksen alussa osa hiilikuituosista tulee irrottaa toisistaan ja osille piti näyttää hieman viilaa.

Irroitus ja viilaus käy kuitenkin näppärästi, ja eipä aikaakaan, kun ensimmäiset osat olivat jo pohjalevyssä kiinni.



Sivuja: [1]