Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - JiiIii

Sivuja: [1] 2 3 4 ... 12
1
Huoltotauko turffiradalla huomenna pe 8.11. klo 15.30 alkaen, arvioitu kesto 1h.

2
http://www.jconcepts.net/shop/reflex-60mm-10th-scale-buggy-rear-tire
Tekisi mieli testimielessä kopasta reflexejä kun näyttäis jonkinmoinen inserttikin mukana tulevan...

Nuo on 6omm vanteelle, eli tarvitset vanteet samaan paketiin. Maastosarjaan tuskin valitaan rengasta jota löytyy ainoastaan 60mm vanteelle (katsoin pikaisesti että tuota ei "tavalliselle " vanteelle löydy).

3
Muistutellaan että savirata on 1/10 ja pienemmille autoille, isommat monsterit sitten siihen naapuriin bäshäysradalle.

4
Pääsuoran loppu fiksaillaan kuntoon huomenna klo 10-13, sen jälkeen ajetaan. Katotaan jos saadaan naapurista Avant hetkeksi lainaan, muuten menee lapiohommiksi.

5
Uuden keskihypyn ländi ja jarrupatit tasoiteltu, pääsuora odottelee vielä.

6
Tuli joutilasta aikaa tälle ilalle, korjailen uuden keskihypyn ländin ja jarrupatit, n. Klo 17 ->. Jotain lyhennettyä profiilia pääsee ajamaan.

7
Pääsuoran loppu alkaa olla melkoista röykytystä, pari muutakin jarrupattia sekä kanttarin reunoja pitää fiksailla. Pistän ilmoitusta kun tulee sopiva hetki hoitaa kuntoon.

8
Rata kaipaisi ajoa ja ahkeraa kastelua erityisesti uusille osuuksille. Letkut löytyy nyt siis radan sisäosalta, isosta säiliöstä sininen hana auki ja pumppu päälle.

9
Muistutus, huomenna siis rata suljettu n. 16.30 eteenpäin. Pari reipasta apuria ei olisi pahitteeksi.

10
Nyt olisi letku radan vasemmalle ja oikealle reunalle. Kahden henkilön voimin kasteluaika puolitettu! Syöttöletku menee vielä radan poikki eli sen joutuu irroittamaan, jos huomenna saataisiin se kätkettyä.

11
Kymppirata suljettu muutostöiden takia tulevana maanantaina klo 16.30 ->

12
Millaisen sillan haluatte?

13
Nyt on ehditty useamman kuskin voiman kiertää rataa niin että alkaa jo ajouraa muodostua radalle. Monenlaista pikkuduunia on vielä jäljellä, ylityksen ländin pidennys ja "vesipisteet" radan kulmiin varmaan seuraavana, ei tarvitse sitä letkua hinata pitkin rataa.

14
Uudet hypyt näytti tuottavan vaikeuksia monelle, fiksaillaan nousuja hieman loivemmiksi jossain välissä.

15
Ylityksen ländi olisi paikallaan. Sitä ei ole vielä jyrätty, siksi matto päällä toistaiseksi.

16
Aurinkoiset kelit jatkuu, muistakaahan kastella rataa. Näillä lämmöillä mieluummiin tunnin kuin kahden välein.

17
Tältä päivältä homma alkaa olla valmiit. Vielä pitäisi yksi ländi tehdä, letkuja paikalleen ja kaikkea pientä sekalaista hommaa.

Mutta rata siis auki, saa ajaa!. Ajosuunta muuttunut, nyt mennään myötäpäivään. Radalla ylitys jossa tällä hetkellä tilapäinen vaneriländi, siihen tulee siis kunnollinen ländi. Ja kanttarit pitää vielä asetella paikalleen.

18
Kyllä, ei pääse. Hommat jatkuu huomenna lauantaina klo 11. Kannattaa tulla ajoissa, parhaat parkkipaikat varataan ensimmäisenä.

19
Hommat jäi vielä kesken, eli savibaana ei toistaiseksi ajokunnossa.

20
Hiukan lyhyt varoitusaika, mutta Avant huomenna radalla klo 16.30 ->. Lapioita ja muita työkaluja vapaana.

21
Kiviä harjailtu pois radalta, aloiteltu pikkuaskareilla profiilin muutosta. Kelit kuivuu, joten muistutellaan taas radan kastelusta: isosta säiliöstä sininen hana auki, pumppu päälle ja vettä radalle! Älä kastele lätäköille, mutta ei sitä vettä tarvitse pihtailla. Ei tarvitse odottaa että rata on täysin kuiva, riittää että savi ei tartu renkaisiin.

Lainaus polttisradan topikista: "Sopivasti kastellulla radalla pito on parempi, renkaat kuluu vähemmän ja ratakin pysyy parempana. Jokaisen radankäyttäjän velvollisuus on siis huolehtia radan kastelusta mikäli kastelulle on tarvetta. Lämpimänä päivänä hyvä nyrkkisääntö on kastelu noin 1-2h välein."

Ja saviradalle soveltuvista renkaista: Proline Holeshot ja JC Double Dees toimii sekä nelkussa että takavedossa, takavetoiseen eturenkaaksi lähes mikä tahansa urarengas toimii, suositukset Proline 4 Rib ja JC Rips/ Rounder.

22
Aloitellaan myös saviradalla kevätkynnöt, sunnuntaina 6.5. talkoilua luvassa klo 11 alkaen.
Raavitaan alkuun talven aikana ilmestyneet kivet pinnasta, siivoillaan varikkoa ja ihmetellään profiiilin vaihtoa.
Sitten voidaan kokeilla hieman ajamistakin.

23
TeknoRC / Vs: TeknoRC EB410
« : 09.01.18 - klo: 09.47 »
"..to rotate through corners better, break faster, and accelerate quicker."

Joku ilmeisesti kaipaa tuollaistakin ominaisuutta? Noi jenkkien stokkiluokat on epäilemättä kallein tapa harrastaa pienoisautoilua :)

24
Ylimääräinen korvaus sähköstä aukioloaikojen ulkopuolella on aiheuttanut mielipahaa sen verran, sen tarkennetaan asiaa: joulukuun ajan maksu sähköstä aukioloaikojen ulkopuolella on VAPAAEHTOINEN.

Ylimääräisen sähkön osuuden ei ole tarkoitus hankaloittaa kenenkään harrastamista, vaan tarjota mahdollisuus pitää rataa auki AUKIOLOAIKOJEN ULKOPUOLELLA.

25
Sähkölasku Hakkilan sisäradoilla on ollut odotettu suurempi, joten jatkossa joudumme perimään aukioloaikojen ulkopuolella tapahtuvasta harjoittelusta pientä lisämaksua sähkölaskun hoitamiseksi.

Arkisin ennen kello 16 ja klo 22 jälkeen sekä viikonloppuisin (la-su) klo 22 jälkeen tapahtuvasta radan/ratojen käytöstä peritään sähkölaskun kattamiseen 3 eur/ tunti. Kolmen euron hinta tarkoittaa siis koko rata-aluetta, ei yksittäistä harrastajaa, eli vaikkapa kahden harrastajan voimin “ylityötunnit” radalla kustantavat 1,50 eur/ henkilö/tunti.

Kahvipöydältä löytyy vihko ja lipas. Rahat lippaaseen ja vihkoon merkintä päivästä, kellonajasta ja maksusta. Käytäntö on voimassa heti, tällä tavalla saamme katettua "ylimääräisistä" aukioloista kertyviä kustannuksia.

26
Kovalla pidolla ajamista pääsee nyt treenaamaan myös Lavangossa. Turffiradalle on ilmestynyt profiili kymppikrossareille, samalla on mattojen saumoja tasoiteltu ja kannettu vähän esteitä radalle. Saumojen liitoksissa vielä paranneltavaa, mutta harvoin nuo autot niistä saumoista enää kaatuu.

Ainakin Minispikelle ja Blockille voi ajaa täysiä, muista renkaista ei kokemusta.

27
Harrastuksen kustannuksista, uudet EOS renkaiden käyttöikä on vanhoihin verrattuna 5x. Esim, seura voi alkaa hankkimaan renkaita jolloin saadaan valmiiksi liimatun EOS renkaan hinta 16e/pari.


Onko joku päässyt jo ajamaan uusilla renkailla, muut kuin myyntimiehet? Jos uuden renkaan käyttöikä tulee olemaan merkittävästi pidempi EOS-mattojenkin käyttämistä varmasti harkitaan.


Mielipiteitä on monia, sen vuoksi halutaan kokeilla betonia ja nähdä oikeasti, minkä verran on kävijöitä. Harrastajamäärät lopulta ratkaisevat ja jos kävijöitä ei ole niin EOS-mattoja harkitaan uudelleen.


28
Muistakaahan viimeinen kertsikisa tulevana tiistaina. Ilmot sisään ja autot radalle!

29
Ratamestarin roolista ajatuksia kisasta: ennusteista huolimatta päästiin kisat ajamaan erinomaisessa säässä molempina päivinä. Vielä kiitos runsaalle määrälle talkoilijoita, rata saatiin siihen kuntoon että käsittääkseni aiemmat tulosennätykset murskattiin molempina päivinä, siitäkin huolimatta että esim. keskiosan shikaania tehtiin tiukemmaksi ennen kisaa.

Lauantaina rata mureni huomattavasti enemmän kuin sunnuntaina, koko päivän jatkunut auringonpaiste teki tehtävänsä. Rata kasteltiin treenien jälkeen, molempina päivinä ennen ensimmäisen alkuerän alkua jäi n. 40min aikaa radan kuivumiselle (joka on siis reilusti enemmän kuin ”normaalisti”, eli yleensä ajot alkaa n. 10-15min kastelun jälkeen).

Kastelu jakaa aina mielipiteitä, nytkin niitä saatiin sekä puolesta että vastaan molempina päivinä. Nelivedossa pitäydyttiin kastelusta alkuerien jälkeen koska rata oli suurimmalta osaltaan hyvässä kunnossa ja radalle oli muodostunut hyvä ajoura (pitoa ei kuitenkaan liikaa ollut…). Muutamat reiät paikattiin ennen finaaleja.

Kastelun tarkoituksena on AINA pitää rataa kunnossa, pidon parantaminen ei ole minkäänlainen prioriteetti, saviradalla kuuluukin olla liukasta! Treenipäivinä ollaan kasteltu rata useaan otteeseen päivän aikana, näin liukkaalla radalla ei ole paikalistenkaan kuskien toimesta treenattu. Muuttuvat olosuhteet kuuluvat ulkokrossiin, molempina päivinä tuli hyvää harjoitusta tämän suhteen kun aamun kostealta radalta päädyttiin iltapäivän kuivaan ja liukkaaseen rataan.

Toivottavasti kisaajat viihtyivät, ilmeisesti profiilimuutoskin oli mieleen, joskin hyppyreiden toivotaan aina olevan isompia  :grin:

Sivuja: [1] 2 3 4 ... 12