Päävalikko
valikko

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit valikko

Viestit - nibbe

#1
Joo, kutinsa pitivät arvaukset: Kupit liian tiukalla ja hölläys toi ohjauksen entiselleen. Kiitokset vinkistä.

Tähän väliin vielä vinkki 3905-mallin vaihtamisesta harjattomaksi (aiheesta kyselin aiemmin):
Ostin vähän isompaan autoon tarkoitetun Xerunin 150A-moottorin:http://www.hobbywing.com/english/ArticleShow.asp?ArticleID=459

Toimii todella hyvin, kapasiteettia riittää ja luotettavuutta sitä kautta, että ei oteta kaikkia tehoja irti. Samat akut kestävät ainakin 10 minuuttia kauemmin ja motti, sekä vaihteisto pysyvät kosketuslämpöisinä session jälkeen. Auto heittää väärillä tehosäädöillä kuperkeikan asfaltilla metrin matkalla, oikeilla säädöillä meno on komeeta ja jarrutussäädötkin takaavat kuperkeikattoman pysähdyksen jopa asfaltilla.

Suosittelen ja vaihto oli helppoa kuin heinänteko.

-n-
#2
Moro,

Mikä mahtaa olla vikana, kun molemmat servot todistettavasti toimivat, mutta kääntövoima ei välity. Servosäästäjän kohdalta tuntuu selvä klappi, mutta silti tuntuu ettei voima välity siinä suhteessa, mitä säästäjä päästää läpi. Olen jo kertaalleen ko. osatkin vaihtanut ja silti sama ongelma jatkuu. Kiristäminen ei myöskään tunnu auttavan. Onko vinkkejä miten auton saisi taas kääntymään?
#3
Lainaus käyttäjältä: Big Joe - 11.04.10 - klo: 18.49
Fiilistellään  :laugh:

Moro Big Joe,

Onko sulla pistää tuon harjattoman setin speksit ja mitkä pinionit kiinni? Joutuuko vaihtamaan sen ison hammasrattaankin (spur?) samalla? Harkitsen oman e-maxxin muuttamista harjattomaksi ja castle tuntuu olevan aika yleinen. Nyt kun alkaa oleen kokemusta niin tuntuu siltä, että luotettavuus olisi tärkein kriteeri vauhdin ohella. Montako akullista tolla pääsee ajamaan, ennen soittoa Sabeen hajonneiden osien saamiseksi?

-n-
#4
Ok ja kiitokset hyvistä neuvoista. Taas on opittu uutta rc-asioista.

Kokeillaan porakikka toiselle ja oppimisen kannalta sitten ruumiinavaus toiselle: Nimittäin toinen motti pyörii sujuvasti, mutta toinen pitää sellaista naksuvaa ääntä, vähän kuin jokin olisi irti: Lienee se hiilen kiinnitys.

Varmuudeksi tilasin viikonlopuksi uudet motitkin ja pinionin kahta hammasta pienemmäksi.

-n-
#5
Moro taas,

Otin moottorit irti ja magnetismin kanssa tuntuu aika heikolta. Ei edes tarkkuusruuvari pysy kiinni. Itse asiassa jopa se magnetismi mikä tuntuu, vaikuttaa olevan poistyöntävää voimaa eikä niinkään puoleensavetävää. Kuitenkin voima niin heikko, että sen tunteminen on vaikeaa.

Eli onko vaihtoehtoni kokeilla kytkeä moottorit poraan ja antaa käydä 10 minsaa? Vai tilata uudet, kun noita ei kerran saa edes auki huoltoa varten. Jos tilaan uudet, niin onko suosituksia vai pysytäänkö samoissa?

-n-
#6
Juurikin noi moottorit on autossa kiinni. Miten testaan magnetismin jäljelläolon? Hapettumisen poistoa pitää kokeilla porakoneella hetimiten.

-n-
#7
Tuli ajeltua harjallisella Traxxasin E-maxxilla useampi setti lipoilla pääsiäisen aikana ja hyvin toimi. Lauantain jälkeen laitoin auton kuivumaan ja akut latinkiin. Aamulla kumpikaan harjallisista Titan Twin 550-moottoreista ei inahdakaan edes suoralla akkukytkennällä. Ei myöskään mitään palaneen hajua tai muuta indikaattoria ongelmista edes viimeisen onnistuneen ajon aikana. Nyt hiukan ihmetyttää, että missä vika voisi olla, kun molemmat moottorit samaan aikaan vikaantuivat? Eikö kestänyt lipoja vai onko harjat(=hiilet) tipahtaneet paikoiltaan? Onko kokemuksia tai vinkkejä?



#8
Olen ensi viikolla ostamassa harjallisen e-maxxin (3905) lipo-akuilla, jotta päästään kaverin e-savagen kanssa samalle viivalle. Nyt heräsi kysymys, että mitä autoon oikeen pitäisi vaihtaa, jos aikoo ajaa ihan peruskisaa kahdenvälisesti? Eli millä varmistaa HPI:n e-savagen (5v vanha) taaksejäämisen ja auton mahdollisimman hyvän ajettavuuden radoilla?

Entä miten tehdä vakiorenkaista talvinakit? Tai vaihtoehtoisesti lumiketjut, mistä saa ja mitä kustantaa vai onko parempi tehdä itse metritavarasta?
#9
Ok. Miten siirrän kyssärin oikean topiikin alle vai siirtääkö ylläpito?
#10
Luettu on, ei juurikaan vastaa esitettyihin kysymyksiin.
#11
Olen ensi viikolla ostamassa harjallisen e-maxxin (3905) lipo-akuilla, jotta päästään kaverin e-savagen kanssa samalle viivalle. Nyt heräsi kysymys, että mitä autoon oikeen pitäisi vaihtaa, jos aikoo ajaa ihan peruskisaa kahdenvälisesti? Eli millä varmistaa HPI:n e-savagen (5v vanha) taaksejäämisen ja auton mahdollisimman hyvän ajettavuuden radoilla?

Entä miten tehdä vakiorenkaista talvinakit? Tai vaihtoehtoisesti lumiketjut, mistä saa ja mitä kustantaa vai onko parempi tehdä itse metritavarasta?

-n-