Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - vemu

Sivuja: [1]
1
Polttisautot / motissa jotain vikaa!
« : 23.07.03 - klo: 09.43 »
Omassa myllyssäni on neula auki n. 1 1/4 kierrosta. Eikä varmasti ole laihalla. Ohjeet ko. mottiin oli surkeat. Niissä puhuttiin 1,5-2,5 kierroksesta. Ei lähtenyt edes käyntiin noilla lukemilla.

Kuulemani mukaan neulan kärkimuoto olisi muuttunut pyöreämmäksi, joten se voisi selittää tuon ilmiön. Toinen 'outo' seikka ohjeissa on se tyhjäkäynnin seosruuvi (ei se mekaaninen tyhjäkäynnin rajoitin). Kun sellaista siis ei ole, vaikka ohjeissa näkyy jopa kuvan kera ko. ruuvi. Onko hyviä selityksiä?

Mistä aloittaa auton tuunamisen? Moottori, pilli, polttoaine, alusta ??? Suosituksia!

Niin se autohan oli 1/10 Inferno TR-15 (GS-15R)

2
Polttisautot / O.S. .21 MAX VZ-B
« : 22.07.03 - klo: 19.37 »
Hei Damp, mihin runkoon vaihdoit sen sen uuden koneen? Eli sopiiko heittämällä GS15R:n tilalle?

3
Polttisautot / gs15r:än kytkin suli
« : 11.07.03 - klo: 14.38 »
Itseltäni 'suli' vakiopalat parissa päivässä. Kolmansien jälkeen ostin ne kehutut vespelit. Ja kyllä on pelannut jo pitkään. Suosittelen.

Ei ne nylon palat kestä, vaikka olisi 'säädöt' kohdallaan. Ainakin omassa pihasudituksessa joutuu väkisinkin 'luistattamaan' kytkintä (kulkee meinaan inferno tr-15 sen verran kovaa). Pari tankillista ja kytkin kello on tosi kuuma.

4
Polttisautot / Välyksen säätäminen?
« : 08.06.03 - klo: 11.29 »
Moi !

Kuinka suuri välys tulee olla päärattaan ja kytkinkellorattaan välillä?

Ohjeissa puhuttiin välyspaperista, mutta ei sitä ilmeisesti paketin mukana tullut (INFERNO TR15). Onko taas kauppareissu edessä, vai löytyykö muita vaihtoehtoja?

5
Polttisautot / KYOSHO INFERNO TR15 kytkin savuaa
« : 06.06.03 - klo: 22.43 »
Ame: Hyvin päätelty ! Sama paikkahan se...on tulossa vespalit  kuitenkin ensi perjantaiksi. Kävin tänään hakemassa vielä yhdet vakiopalat (ihan vain varoiksi) ja jousen, kun oli palat sulanut viimeeksi jouseen kiinni.

Ei se kyllä mistään säädöistä kiinni ole. Ajopaikka / -tapa on suurin tekijä. Autohan on tunnetusti reipaskulkuinen ja kotipihalla joutuu kyllä 'luistattamaan' väkisinkin paikoitellen. Ja varsinkin ylämäkeen paikoiltaan lähdettäessä.

Kaasuttimen säädöissä ei tässä mallissa (GS15R) ole ainakaan kuin kaksi mahdollisuutta, vaikka täälläkin joku on toisin muistellut. Toinen on polttoaineen/ilman seossuhteen säätöä varten ja toinen rajoittaa tyhjäkäyntiä (käytännössä estää jarrutustilanteessa moottorin sammumisen). Se kolmas ISO ruuvi (autoon nähden poikkisuunnassa) on kiristetty ihan tappiinsa jo tehtaalla?

Nyt ei ole oikeastaan ongelmia käynnin suhteen, kunhan ei vain välitä niistä mukana tulleista ohjeista. Auto kulkee ja käy mukavasti kun seosruuvi on n. 1 kierrosta auki. Yritin silloin ensimmäisiä kertoja käynnistellä tunnollisesti ohjeiden mukaan 2 kierroksen säädöillä...

6
Polttisautot / KYOSHO INFERNO TR15 kytkin savuaa
« : 03.06.03 - klo: 20.57 »
Kävin tilaamassa tänään ne Vespal-palat. Ei meinnnut kauppias millään myydä niitä. Väitti, että niillä vakiopaloilla ajetaan kisoissakin. Ostin vakipalat siksi aikaa, kunnes saan ne Vespalit.

Ajotyyli on varmaankin se suurin syy niiden nylonpalojen sulamiseen. Vaikka pihalla on reippaasti tilaa, on TR15 niin nopea, että joutuu väkisinkin 'luistattamaan'. Huippuja ei käytännössä uskalla ottaa, ainakaan nykyisillä taidoilla.

Pitänee näköjään käyttää sitä ruuvilukitetta useammassa kohtaa, kun tänään irtosi se kuusiolukitusruuvi siitä kardaanin päästä (päärattaan puolelta). Ei muuta kun autoa purkamaan (kytkin palat oli jo vaihdettu kertaalleen). Hetken hurmiollista ajoa ja etupyörä putosi. Onneksi mitään osia ei hukkunut. Auto remppaan taas ja varmistan vielä kaikki lukitukset ja ruuvit. Lisää ajoa, kunnes huomaan kytkimen taas osittain sulaneen. Voih! Sähköauto olisi jo ajamalla rikottu moneen kertaan...

Suutin oli muuten auki 1 1/4 kierrosta. Melko rikkaalla tuntui silti olevan. Tankillinen kesti n.5-6 minuuttia ja kone savutti hieman sekä pakoputkesta tihkui polttoainetta. Luulisi riittävän sisäänajoon. Jos aukaisi enemmän suutinta, ei kone enää käynnistynyt.

Hintaisekseen muuten aivan kelpo peli...noin niinkuin hieman vähätellen...

7
Polttisautot / KYOSHO INFERNO TR15 kytkin savuaa
« : 02.06.03 - klo: 19.58 »
Niin, mistä niitä Vespeleitä saapi...?
Käykö ne suoraan, vai pitääkö vaihtaa vauhtipyörää/kytkinkelloa?

8
Polttisautot / KYOSHO INFERNO TR15 kytkin savuaa
« : 02.06.03 - klo: 16.45 »
No niin...toinen päivä ja saatiinhan ne savut siitä autosta.

Tosin kytkin suli mukana. Kylä on vaikee saada motti käymään tasaista tyhjäkäyntiä. Taitaa mennä kytkinpalat tilaukseen. Antaakaapa vinkkejä millaiset palat olisi syytä vaihtaa? Mistähän niitä saisi?

9
HEI!

Tänään virittelin ensimmäistä kertaa polttista tulille (uusi). Hohhoijaa...sähköauton olisin jo varmasti ehtinyt ajamalla rikkoa.

Ei ne ohjeet kyllä mitenkään selkeät ole. Mutta asiaan...

Missä asennossa tulee tyhjäkäyntiruuvi ja seosruuvi olla? Jos laitoin seosruuvin ohjeiden mukaan 1,5-2,5 kierrosta auki, niin pakoputkesta alkoi tiputella polttoainetta, vaan ei käynnistynyt. Seosruuvi auki vain kierroksen ja hörähti käyntiin, vaan yleensä sammahti heti kohta.

Aikani säädeltyäni (lähinnä tyhjäkäyntiruuvia) kone suostui käymään ja sillä pystyi jopa ajamaan. Jonkun ajan kuluttua auto sammui ja uudelleenkäynnistyminen oli taas työn ja tuskan takana. Tämä kaava toistui muutaman kerran.

Miten tietää tyhjäkäyntisäädön oikean aseman?

Sivuja: [1]