1
Kilpailijoiden kanava / Vs: FTT ja 12TT tulevaisuudesta
« : 09.04.23 - klo: 10.29 »
Mielestäni jotain näille sarjoille pitää nyt tehdä.
Jos halutaan järjestää sääntökirjan mukaisia SM-kilpailuja niin alkaa monella kerholla loppua rahkeet tähän.
Minimi toimitsija määrä tällä hetkellä 8kpl. Joista 2-3 pitää olla seuran ulkopuolisia. Vaatimuksien muutoksella voitaisiin saada tähän järkeä mutta esitykset pitäisi saada AKK.n käsittelyyn kesän aikana jotta niistä olisi hyötyä ensi kaudelle.
Sarjojen yhdistäminen keventäisi kalenterin osalta järjestäjien taakkaa. Toimitsijoita helpompi löytää kun viikonloppuja vähemmän.
Tuo outo pito on ollut aina keskustelussa mukana kun on kumin ja foumin yhdistämisestä puhuttu. Suurimmalla osalla harjoitus radoista ajetaan kumi ja foumi autoilla sekaisin saman päivän aikana. Niin kiinteät ja väliaikaiset. Taitaa olla kolme rata joilla pääpaino foumilla Oulu, Aasi areena ja Turunpienoisautokeskus.
Uskoisin tähän pito ongelmaan löytyvän ratkaisu rengas-pitoaine kombon oikein valinnalla.
Hyvin näyttävät myös maailmalla mahtuvan jopa samaan päivään foumi ja kumi kilpailu.
Itse saattaisin ajaa myös FTT.n jos saisi samalle viikonlopulle kun 12TT.
Mielestäni profiilin muutos ei olisi kynnys kysymys kun sen vain jo suunnittelu vaiheessa huomiotu. Härmän kisa profiilien tekoon meni puoli päivää yksin.
Tällä hetkellä emme ole järjestämässä ensi kaudelle Härmän kisa viikonloppuja erikseen. Meillä mattopuolen kerho toiminta pyöriin oman harrastamisen ympärillä ja aika on parina viime syksynä ollut niin kortilla ettei pysty järjestämään järkevää kerho toimintaa jolla saisi uusia kuskeja.
FTT:n luokkien vähentäminen on mielestäni hyvä homma. Vaikka ei viikonloppuja yhdistettäisi saataisiin kilpailut yksi päiväisiksi joka keventää niin kilpailijoiden kuin järjestäjien kuormaa.
12TT:n en alkaisi luokkia lisäämään. Nykyiselläkään ei liikaa kuskeja per luokka. Vauhti erot tällä hetkellä 2 kierrosta A-finaalin sisällä vaikka 8 kuskilla maksimissan ajetaan.
GT12 vauhdin tiputus tekisi luokasta helpommin lähestyttävän.
Oulun 12tt kisassa ajoin launtain testlogger kyydissä. Dataa tutkiessa seuraavat huomiot. Alkuerissä kaasu pohjassa 97% erästä ja nostot 0,05-0,4s.
Näkisin sarjojen yhdistämisen kokeilemisen arvoisena temppuna tässä tilanteessa. Jos ei toimi todetaan kokeilu epäonnistuneeksi ja palataan vanhaan. Jos ei jotain muutosta saada niin homma alkaa kuihtumaan monessa luokassa.
Jaakko Huhmarsalo, 12track kisakuski, Kilpailunjärjestäjä
Jos halutaan järjestää sääntökirjan mukaisia SM-kilpailuja niin alkaa monella kerholla loppua rahkeet tähän.
Minimi toimitsija määrä tällä hetkellä 8kpl. Joista 2-3 pitää olla seuran ulkopuolisia. Vaatimuksien muutoksella voitaisiin saada tähän järkeä mutta esitykset pitäisi saada AKK.n käsittelyyn kesän aikana jotta niistä olisi hyötyä ensi kaudelle.
Sarjojen yhdistäminen keventäisi kalenterin osalta järjestäjien taakkaa. Toimitsijoita helpompi löytää kun viikonloppuja vähemmän.
Tuo outo pito on ollut aina keskustelussa mukana kun on kumin ja foumin yhdistämisestä puhuttu. Suurimmalla osalla harjoitus radoista ajetaan kumi ja foumi autoilla sekaisin saman päivän aikana. Niin kiinteät ja väliaikaiset. Taitaa olla kolme rata joilla pääpaino foumilla Oulu, Aasi areena ja Turunpienoisautokeskus.
Uskoisin tähän pito ongelmaan löytyvän ratkaisu rengas-pitoaine kombon oikein valinnalla.
Hyvin näyttävät myös maailmalla mahtuvan jopa samaan päivään foumi ja kumi kilpailu.
Itse saattaisin ajaa myös FTT.n jos saisi samalle viikonlopulle kun 12TT.
Mielestäni profiilin muutos ei olisi kynnys kysymys kun sen vain jo suunnittelu vaiheessa huomiotu. Härmän kisa profiilien tekoon meni puoli päivää yksin.
Tällä hetkellä emme ole järjestämässä ensi kaudelle Härmän kisa viikonloppuja erikseen. Meillä mattopuolen kerho toiminta pyöriin oman harrastamisen ympärillä ja aika on parina viime syksynä ollut niin kortilla ettei pysty järjestämään järkevää kerho toimintaa jolla saisi uusia kuskeja.
FTT:n luokkien vähentäminen on mielestäni hyvä homma. Vaikka ei viikonloppuja yhdistettäisi saataisiin kilpailut yksi päiväisiksi joka keventää niin kilpailijoiden kuin järjestäjien kuormaa.
12TT:n en alkaisi luokkia lisäämään. Nykyiselläkään ei liikaa kuskeja per luokka. Vauhti erot tällä hetkellä 2 kierrosta A-finaalin sisällä vaikka 8 kuskilla maksimissan ajetaan.
GT12 vauhdin tiputus tekisi luokasta helpommin lähestyttävän.
Oulun 12tt kisassa ajoin launtain testlogger kyydissä. Dataa tutkiessa seuraavat huomiot. Alkuerissä kaasu pohjassa 97% erästä ja nostot 0,05-0,4s.
Näkisin sarjojen yhdistämisen kokeilemisen arvoisena temppuna tässä tilanteessa. Jos ei toimi todetaan kokeilu epäonnistuneeksi ja palataan vanhaan. Jos ei jotain muutosta saada niin homma alkaa kuihtumaan monessa luokassa.
Jaakko Huhmarsalo, 12track kisakuski, Kilpailunjärjestäjä