Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Hade

Sivuja: [1] 2 3 4
1
Moi, nyt tarvis nopeesti apua, taas vaihteeksi. Eli toi pinion ratas, niin siin on se pieni ruuvi milla se kiristetaan, nii milla ihmeella sen saa auki? Kiitos taas jos joku viitsii vastata
Jos on ruuvilukitteella kiinni niin lämmitä kunnolla jolloin lukite antaa periksi. Ite olen ihan sytkärillä joutunut välillä polttamaan lukitteet pois.
Joo vähempikin lukite ehkä riittäisi.

2
Tämä topicci tuntuu olevan aktiivisin , joten postaan tänne.


Jos oikeasti meinaat vaan parkkipaikalla ajella niin noissa tuo remmiveto ei kestä kovin hyvin repäsyjä. Itellä meni kesällä fluxista kaks takaremmiä heti poikki noilla vakio renkailla. Pitoa oli liikaa driftaamiseen. Mut driftirenkailla meni nätisti eikä ongelmia esiintynyt.
Suosittelen kyllä tuota Fluxia. Siihen oneway eteen ja kuuladiffi taakse niin nätisti menee.

3
Mitäs sanoo porukka,tekeekö tuolla tällainen sunnuntaisuttailija mitään?Onko kannattava ostos ja jos ei niin mielelläni otan vastaan ehdotuksia 1/10 rtr autoista?

http://www.hpieurope.com/kit-info.php?partNo=106152&lang=en

http://www.hobbylinna.com/sprint-drift-24ghz-with-2010-camaro-body-p-27050.html

Kiitos.

Kannattaa hommata samasta mallista heti harjaton versio eli Sprint 2 Flux. Itellä ainakin toiminut hienosti.
http://www.hpiracing.com/kitinfo/106159/
siihen vaan Drifti renkaat.

4
Yleinen keskustelu / Vs: Noobikysymykset
« : 23.08.12 - klo: 18.05 »
Eli tarkoitat ilmeisesti moottorin ja noparin välisiä johtoja? Aluksi kysyit vastarin ja noparin välisistä johdoista.

5
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 4x4
« : 23.05.12 - klo: 16.48 »
Diffiinkin vain sisälle diffiöljyä ja ulkopuolelta pyyhit puhtaaksi. Se ratas ei tarvitse öljyä koska öljy vain kerää pölyä ja hiekkaa -> ratas kuluu nopeammin.

6
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 4x4
« : 23.05.12 - klo: 10.14 »
En nyt tiedä mihin sitä öljyä olet ruikkinut kun ei siellä ole muuta kuin laakerit joita kannattaa välillä putsata ja öljytä. Nekin pitää pyyhkiä ettei sitä öljyä jää pinnoille likaa keräämään. Älä ruiski voiteluöljyä spurriin ja pinjoniin jos niitä tarkoitat. Vaikka en kyllä usko että lukite olisi sillä liuennut.

7
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 4x4
« : 22.05.12 - klo: 22.43 »
Aivan varmasti ruuvilukitteella pysyy. Osta vahvempaa jos kerran nyt se ei kestä. Niin ja anna sen lukitteen kuivua kunnolla ennen kuin lähdet ajelemaan. Itellä Bilteman lukitetta ja yleensä joutuu sytkärillä polttamaan lukitteet jotta saa auki.

8
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 4x4
« : 16.05.12 - klo: 23.02 »
Itse olen aina ajanut sliperi lukossa. Kyllähän siinä spurri saattaa helpommin mennä sileäksi mutta ... Pihasuttailussa on kuitenkin mukavampaa että kaikki voima menee pyörille (keulii ja suttaa).
Jos hiekalla ajelet niin renkaat suttaa ja voima pääsee sitä kautta purkautumaan. Muutama spurri aina varalla niin ei ajot lopu jos jossain vaiheessa menee sileäksi.
Tämä siis oma mielipiteeni ja moni voi olla aivan toista mieltä.

9
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 4x4
« : 12.12.11 - klo: 15.35 »
Jaahas, ei pysty ostaan Masterilla. Herjaa, että ota pankkiin yhteys. Rahat lähtee kortilta ja hetken päästä palautuu? No voi voi. Onko muuta paikkaa?
Miten olis jos ottaisit tuolta sivustolta tuo paketin TRA koodin ja laittaist sen Googleen? Sieltä vaan valitsemaan itselle sopiva toimittaja.

10
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 4x4
« : 06.12.11 - klo: 19.09 »
Iskarit ja jouset on aina edessä lyhyemmät vaikka olisivat molemmat long mallia.

11
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 4x4
« : 24.11.11 - klo: 17.44 »
Täältä vinkkejä noihin talvirenkaisiin.
http://rc10.fi/index.php?topic=30064.0

12
Yleinen keskustelu / Vs: Akut ja laturit
« : 15.11.11 - klo: 17.11 »
Aina Lipoja ladatessa balance ohjelma

13
Tuo Traxxasin VXL käy molemmille koneille. Joten jos joskus haluaa ostaa harjattoman koneen niin nopari olisi jo valmiina.

14
Traxxas / Vs: Re: Vs: Traxxas Slash 4x4
« : 28.09.11 - klo: 17.51 »
Jep.
3S:llä paukkuu niin muovinen spur kuin myös vetarit. Kytkin oli orginaalissa auki puolen kierroksen verran koko kierroksella se luisti älyttömästi ja tehot hukku siihen.

Robinsonilla on neljäsosan verran auki ja hyvin potkii 3S:llä, mutta antaa periksi esim. repäisevässä alastulossa hypystä.

Voimaa pitää olla ;-)
Kyllä mulla muovispurri kestää hyvin 3S:llä. Sliperi on täysin kiinni koko ajan. Vetareihin toki tulee nopeasti väljää ja sitä kautta poikki. Mutta nyt on takana MIP X-Duty vetarit ne kyllä kestää. http://www.toadzrc.com/traxxas-slash-4x4-2wd-mip-x-duty-cvd-kit-rear-10130.html

Minkä kapasiteetin ja C-arvon omaavilla akuilla ajat? Entä moottoripukki: vakio vai Kingheadz?

Katsoin myös noita sun vetareita, mutta päödyin Teknoon niin saa isommat laakerit paikalle. Tilasin nyt vetarit myös eteen. Toivottavasti Diffit kestää.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
3S akku on Nano-tech 4500mAh 25-50C. Moottori pukki vaihtui kesällä metalliseen mutta ei ole muistaakseeni Kingheadz. Olisko ollut Yeahracing 10x19x5 laakerilla.

15
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 4x4
« : 27.09.11 - klo: 15.54 »
Jep.
3S:llä paukkuu niin muovinen spur kuin myös vetarit. Kytkin oli orginaalissa auki puolen kierroksen verran koko kierroksella se luisti älyttömästi ja tehot hukku siihen.

Robinsonilla on neljäsosan verran auki ja hyvin potkii 3S:llä, mutta antaa periksi esim. repäisevässä alastulossa hypystä.

Voimaa pitää olla ;-)
Kyllä mulla muovispurri kestää hyvin 3S:llä. Sliperi on täysin kiinni koko ajan. Vetareihin toki tulee nopeasti väljää ja sitä kautta poikki. Mutta nyt on takana MIP X-Duty vetarit ne kyllä kestää. http://www.toadzrc.com/traxxas-slash-4x4-2wd-mip-x-duty-cvd-kit-rear-10130.html

16
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 4x4
« : 25.08.11 - klo: 15.39 »
Onko kellään tietoa/kokemusta saako 4x4 slashiin sopimaan minkäänlaisia teräsvetareita?
Tämmönen satsi löytyy iteltä takaosasta.
http://www.toadzrc.com/traxxas-slash-4x4-2wd-mip-x-duty-cvd-kit-rear-10130.html

17
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 4x4
« : 25.07.11 - klo: 11.08 »
Saiskos noita ruuveja millä keinoin irti?
Kokeileppa tuota ainetta jota pari sivua aiemmin neuvottiin käyttämään pyöristeneihin ruuveihin.
http://www.rakennuskemia.fi/Default.aspx?PageId=83&WebSiteId=1&Category=2&CategoryType=3&PageNumber=2&ProductId=312

18
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 4x4
« : 10.07.11 - klo: 11.35 »
pro-linen calibereilla on kohtuu hyvä pito joka pinnalla,paitsi maalatulla betonilla.tosin kuluu kovaa kyytiä jos eksyy asfaltille.

trencherit itsellä pihasuttailussa,ihan ok.itse ei vaan enää tuu pihalla rällättyy.
caliber on hyvä rengas. Sitä löytyy kolmea eri seosta. Medium kestää ihan hyvin bashausta ja pitää kaikenlaisella alustalla. Itellä medium bashaukseen ja sisäradalle sitten soft joka pitää paremmin mutta kuluu nopeammin.

19
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 4x4
« : 09.07.11 - klo: 00.18 »
Ei sen kyllä pitäisi lämmetä juuri ollenkaan tuollaisesta ajosta velineon motti pysyny kohtuu lämmöissä 18/52 välityksillä ja 3s lipolla. eipä lämmenny aivan älyttömästi edes 4s lipoilla, tosin oli kyllä xerun 80a nopari.
Siis kyllähän tuo lämpeenee ihan kosketus kuumaksi pienemmilläkin välityksillä. Jos 18/52 välityksillä ja 3S:llä et kuumaksi saa niin olet kyllä aikamoinen taikuri.  Itellä nyt 16/53 ja yhden akun kärsii just ajaa 3s akulla ja lämmöt on noin 90 tai yli.  2s lämmöt saa nousee ihan saman laisesti koska keli on kuuma.
Jos vetää tollasia pitkiä vetoja joissa kaasupohjassa, käännös ja sama kaasupohjassa takas niin ei ihme jos motti kuumenee. Kaasu pohjassa ottaa enemmän virtaa ja sen takia kumenee enemmän. Jos taas ajat rataa jossa yleensä ei mennä täysiä kuin joskus niin laitteet ei kumene niin nopeasti ja ajoaikaakin on enemmän.

20
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 4x4
« : 01.07.11 - klo: 22.57 »
Sliperi ja diffi on täysin eri osia joten ei ole kyllä missään diffipaketissa sliperin osia. Tuon sliperin kun voi korvata myös keskidiffillä.

21
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 4x4
« : 01.07.11 - klo: 22.11 »
Heipä Hei,

Tuli tänään hankittua Pojan kanssa Traxxas Slash 4x4 sähköauto ja sen mukana tuli petollisen hidas laturi, en osannut kuvitella että se on noin köyhälaite 3000mAh akku 8h !!
Joten lähti tilaukseen Voyagerin kehuma Graupner.

Mutta nyt pitäisi saada pitkä kestoisempaa akkua eli LiPo jötikkä. Mutta uutena harrastajana ei ole hajua noista LiPo akuista. Vaarallisia väärissä käsissä, oikein käsiteltynä vaarattomia.

Elikkä mikähän olisi hyvä paikka tilata laadukas ja pitkä kestoinen LiPo akku että saisi räpätä itsensä väsyksiin??

Mukana tullut akku on 8.4v 4200mAh 7-cell! Pikaisella haulla en löytänyt yhtään 8.4v LiPo akkua, 7.4 ja 11.1 taitavat olla ne jotka osuvat sektoriin.

Minä Kiitän.
Tässä kans muutama akkuvaihtoehto. Itellä käytössä tuo 2S 5200 ja 3S 4500. Ja hyvin on toiminut. 2S riittää radalle mutta pihalla/kentällä on 3S:ssä mukavammin voimaa.

http://www.hobbycity.com/hobbyking/store/uh_viewitem.asp?idproduct=10277
http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=11614
http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=11613
http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=11931

22
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 4x4
« : 01.07.11 - klo: 21.10 »
No tuon videon perusteella näyttäis siltä että sliperi olis aivan liian löysällä. Koitas laittaa sliperi ihan lukkoon ja tarkista samalla että kaikki osat on kunnolla siinä kiinni.

23
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 4x4
« : 22.06.11 - klo: 19.08 »
Itse sain aikoinaan ratkaistua laakeri ongelman siten että laitoin molempii päihin ne 5mm laakerit mutta otin perässä olevan holkin pois ja laitoin tilalle ehjäksi jääneen 4mm laakerin. Hyvin tuntuu toimivan. Tällöin roottori tosin siirtyy 1 mm verran toiseen päätyyn päin alkuperäiseltä paikaltaan mutta empä huomannut tällä olevan mitään vaikutusta.

24
Traxxas / Vs: Re: Traxxas Slash 4x4
« : 18.06.11 - klo: 10.26 »
Ei saisi moottorinakselissa olla yhtään käsipelilliä havaittavaa klappia, joten on laakerit (ainakin etummainen) vaihdon tarpeessa. Tuo linkittämäsi korjaussarja on ihan oikea.

Sent from my U20i using Tapatalk
Onko varma että tuo on oikea sarja? Missään ei ole laakereiden kokoa. Vanhassa ja uudessa moottorissa kun on eri kokoiset laakerit. Uudemmassa 5x11x4 ja vanhassa 5x11x5. Ja tuo vanhankoneen laakeri sarja ei sovellu uuteen.

25
ABC:n risteyksestä lähtee tie "pohjoiseen",tulee risteys niin vasemmalle pikku sillan yli ja seuraavasta oikealle(siinä on sitten lennokkikenttä oikealla ja agilitykenttä vasemmalla) jatkat huonokuntoista tietä ja kun se haarautuu niin jatka oikealle. matka lennokki kentältä montulle noin 1,5km.Google mapsissa lähtee tie ilman nimeä Tallimäentieltä, sen päässä. Legendaarinen krossi monttu 60-luvulta
Tuli käytyä ajamassa tuolla montulla ja oli kyllä hyvä paikka. Pehmeetä hiekkaa, hyppyreitä, metsäajoa, kalliota. Harmi vaan että se tie on niin huonokuntoinen että omalla autolla en uskaltanut sinne ajaa (madallettu). No piti sitten pakata Slashi reppuun ja polkea pyörällä. Täytyis hommata isompi reppu että sais enemmän vermeitä mukaan. Nyt ei ollut laparenkaat mukana jotka olis ollut todella hyvät tuonne. No kyllä nuo Caliberitkin toimi.
kannattaa käydä paikka kokeilemassa.

26
Sähköautot / Vs: LiPo akut autokäytössä.
« : 24.05.11 - klo: 18.26 »
kiitoksia.. eli voi hyvillä mielin istuskella postiluukun vieressä :tongue:

niinhän siellä selvästikin lukee tuo liitintyyppi  :cheesy: ei sitä aina kaikkia voi huomata ku lukee ekan kerran  :azn:
Huomasithan sitten että kyseisessä laturissa ei ole virtalähdettä. Eli tarvii ulkoisen virtalähteen.

27
RC-kerhot ja -radat / Vs: Vantaan Isomyyrin sisärata
« : 01.04.11 - klo: 16.45 »
Siis aukeeko huomenna 12 vai vast kello 18 aika myöhään oli vaan nimen huudossa kello 18-->?? Vai miten olis kiva päästä ajaa siinä päivällä 12 aikaan?
Siellä lukee että VTR KLO18 eteenpäin.

28
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 4x4
« : 02.03.11 - klo: 17.51 »
Joo sama homma oli itellä. Ahisti aikas pahasti puskureista. Piti leikata muistaakseeni korin etuosasta enemmän että sai sopimaan. Samoin lokarikaaria piti leikata enemmän jotta renkaat ei olisi leikkaantuneet reunoihin. Ei siinä oikein muuta kuin mallailee ja katsoo mistä hankaa. Sitten leikkaa pikkuhiljaa palaa pois.

29
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 4x4
« : 02.03.11 - klo: 17.02 »
Mulla on kyseinen kori. Takana koritolppien luona aika ohutta ja joutui melko nopeesti laittamaan kunnon teippaukset. Tosin mun ajelu on melkoista paiskomista joten kaikki korit joutuu koville. Varsinkin kun Myyrin pöytähyppyristä tulee vedettyä kunnon loikkia, eikä tosiaan aina tule ihan pyörilleen alas.

30
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 4x4
« : 02.03.11 - klo: 15.51 »
Nyt taas pelittää auto.
vaihdettu:
- Moottorin laakeri (oli aika tiukassa)
- Kartaanin laakeri
- Kytkimen laakerinpidike?
- Moottorin asennonsäätimen mutteri (katosi rempassa)

Mulla on hobbykingin 2.4 radio ja vastari. Vastari pitää lämmittää akun vaihdon jälkeen, että alkaa kääntyminen toimimaan. Sen jälkeen se toimii hyvin kovassaki pakkasesas, kunhan ei käytä virtoja pois.

Nämä kumit on huippupitävät talvella. Vanteet vaan kannattaa vaihtaa, kun nuo ei kestä, eikä käy slash 4x4 platiniunmiin. http://www.rc-cars.fi/product_info.php?cPath=42&products_id=75

vanteet: http://www.sabe.fi/hobby/index.php?prodid=39476&grpid=3101
Mahtuuko tuo Saben vanne tosiaan? Eikös normaali 2,2" ole liian pieni. Näissä sitten ilmaiseti offset erilainen jos mahtuu.

Sivuja: [1] 2 3 4