Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - SavageRS

Sivuja: 1 2 3 4 [5] 6 7 8 ... 20
121
Autoilijat jotka ajaa konetiellä selkeesti hiljempaa. Sitten kun siirryn ohittavien kaistalle niin löytyykin se kaasupedaali ja aletaan kiihdyttämään. :huh: Mikä idea?

- Samaa olen usein ihmetellyt ihan tavallisilla teillä kun ajat raskaalla yhdistelmällä ja yrität ohi jostain 60 - 70 km/h köröttelijästä, niin löytyy heti kaasupedaali...heti nousee nopeus kunnes tulee rajoitin isommalla vastaan ja sitten ajetaan taas 70 km/h. Tätä voi jatkua helposti vaikka 150 km yhteen menoon, sama toistuu jatkuvasti kaikkien ohituskaistojen kohdilla ja varalaskupaikoilla yms. jotka ovat ohittamiseen soveltuvia paikkoja. En tajua minkä stondiksen nämä hörhöt tästä saavat, jännitystä tylsään elämäänsäkö ?  :shocked:

- Toinen mitä ihmettelen on moottoritiellä jatkuvastti vasemmalla kaistalla ajo, vaikka ei ole ketää ohitettavaa, niin vasenkaista on täynnä ja oikea vetää paremmin ???  :shocked:
Vasenkaista on vain ohittamista varten, eikä ohittamista ole ajaa esimerkiksi Heinolasta -> Helsinkiin koko matka vasemmalla kaistalla.

- Kolmas mitä ihmettelen on moottoritiellä pitkät päällä ajaminen, vaikka valot häikäisevät vastaantulijoita ???  :shocked:
Kun räppää itse pitkät päälle kattopitkien kanssa (4 x Xenon pitkät), niin jotkut onneksi tajuavat, mutta toisinaan näkee idiootteja jotka ajavat edelleen itsepintaisesti pitkillä vaikkeivät mitään näekään...  :shocked:

Olen kuullut että autokoulussa opetetaan nykyisin ajamaan pitkillä...en ota kantaa tähän selvästikin väärään opetusmetodiin  :angry: , mutta laki sanoo myös yksiselitteisesti, että valot eivät saa häikäistä vastaantulijaa ja juuri näin moottoritiellä tapahtuu, etenkin koska nykyiset moottoritiet kaartuvat koko ajan jonnekin päin  :angry:  :evil:

Tietenkin omana lisänä ovat vielä pitkät päällä takana ajavat, näitä idiootteja on tuon tuostakin, toisinaan näitä on moottoriteillä autojonoissakin, mutta sitä saa mitä tilaa...olen aina mieluusti antanut samalla mitalla takaisin saattovalon muodossa kun vain mahdollista...  :evil:  :grin:

122
Yleinen keskustelu / Vs: Omat RC-Videot
« : 07.02.15 - klo: 12.58 »
Kieltämättä erittäin tyylikkäitä pätkiä...hyvät kuvakulmat, hienoja hidastuksia ja kuvattu useammalla kameralla eri suunnista samaan aikaan  :cool:

123
Yleinen keskustelu / Vs: Muoviosien värjäystä
« : 06.02.15 - klo: 15.01 »
RIT-värejä saa näköjään myös tuolta -> https://www.rcmodelz.co.uk/misc.html

124
Koska kaikkea hullua pitää aina kokeilla, niin tilasin Force R36 .36ci nitro-moottorin ja Rxecl CDI Single Cylinder Conversion kitin, sekä tarvikkeet asennukseen. Kokeilen ihan omana projektinaan onnistuuko tälläinen nitro -> bensa conversio ja saako moottorista toimivan, sekä soveltuuko se sen jälkeen mihinkään ?

Moottorin edessä varsinaiset CDI-sytkä vermeet ja Kill switch, keskellä putkilossa on pieni sytystulppa hehkutulpan kierteellä, vasemmalla ylhäällä hall-sensorin pidin, magneetti ja pora sitä varten. Hall-sensori pilkistää sytkäjohtimen alta ja osoittaa kuvassa alas päin kohti punaisia kill switch:n johtoja. Vasemmalla ajoitukseen tarvittavat, piston stopper, hall-testeri ja alimpana ajoituslevy.



Ensi silmäyksellä vauhtipyörässä ei ole varaa porailla reikää säteen suuntaisesti, mutta kenties akselin suuntaisesti lähelle kehää onnistuisi, jolloin Hall-anturillekin olisi aika looginen paikka...hmmm  :roll:

125
Bensa-autot / Vs: HPI Savage XL Octane
« : 02.02.15 - klo: 19.52 »
Kyllä nuo vakaajat ainakin nitro-Savagessa toimii...mikseipä siis tässäkin.

Varmasti joutuu hakemaan niitä säätöjä uudella putkella varsinkin kun tiedetään että tuo pahuksen kone on erityisen tarkka ruuvien pyörityksen suhteen, 1/24 osiahan nuo suosittelevat kerrallaan. Eihän tuota oikein kukaan aluksi saanut edes pysymään käynnissä. Kun katselee niitä Hemistorm:n videoita, niin silläkin saatto pysyä 20s käynnissä ja tumppas...välillä näytti siltä että heppu paiskaa koko vehkeen metsään... :grin:
Alaruuvia ei käsittääkseni pitäisi pyöritellä juuri mihinkään tehdasasetuksesta...kovasti siitä varottelevat ohjeissakin.
Kaipa tuo kokeilemalla täytyy hakea, koska tuskin tota putkea on vielä kovinkaan monella käytössä edes koko maailmassa.

126
Bensa-autot / Vs: HPI Savage XL Octane
« : 01.02.15 - klo: 17.09 »
Ruuvailin Octaneen kallistuksenvakaajat eteen ja taakse. Valitsin jäykemmät 2.4mm vakaajat (kirkkaat) paketista, koska Octane on normaalia Savagea painavampi. Yleensä laitan eteen jäykän ja taakse miedomman tai jätän
takapään kokonaan ilman.




Laittelin samalla säädettävät ylätukivarret, vaikka hervemmin noita tulee säädeltyä...lisäksi takana on jo säädettävät hubit.


127
Kuplan korille pientä kestotestiä.
Eipähän tuohon murtumia tullut, vaikka katon painoin jalalla lattiaan asti pari kertaa.
Kaipa tuo ajossakin kestää

https://www.youtube.com/watch?v=Y0kQiT1RbTI&feature=youtu.be

empä monelle tehtaan korille tuota samaa tekisi

Tehtaat tekis konkan jos ne tekis koreista yhtä kestäviä...korien myynti tippus dramaattisesti, kun kukaan ei ostas rikkoutuvien tilalle uusia  :wink:

Tohon pitäs tehdä sellanen 1/5 scale takalasitarra kun oli joskus Ladassa..."Lujaa laatua Lexan"  :grin:

128
Bensa-autot / Vs: HPI Savage XL Octane
« : 30.01.15 - klo: 15.28 »
No voihan...eihän tuo putki istu tuohon ollenkaan  :sad: 

Katsohan tuosta videolta putkea suunilleen 0.40s kohdilta...on ihan eri asennossa, ei noin alaviistossa kun sinulla ja pillin alkukäyrä on jotenkin pyöreämpi... https://www.youtube.com/watch?v=gr5UOTeCXe8

Tuota varten pitäisi melkeimpä tehdä kokonaan uusi "exhaust manifold", joka siirtäisi putkeä myös vähän edemmäs.

Jotenkin menee usko näihin VRC:n putkiin...jo toinen kerta kun putki ei käy. Ei liity Octaneen, mutta sama juttu kävi Baja Twin engine putkien kanssakin, mutkat taivutettu niin ettei niitä saanut paikalleen. JetPro:t kävi melki heittämällä.

Tuossa LRP/Mielke:n putkessa tulee mukana kokonaan uusi "exhaust manifold", putki suuntautuu perinteisesti eteen päin kuten nitro-versioissakin. Putki muistuttaa hyvin paljon sitä HPI:n alkuperäistä umpimuovista näköisputkea, joka nähtiin ensimmäisissä Savage Octanen kuvissa aikana jolloin vielä pähkäilivät moottoria ja sen jäähdytystä.

Muovinen näköisputki, kuvassa näkyy myös tuuletin...



129
Bensa-autot / Vs: MAVERICK 1/5 Bensa autot??
« : 30.01.15 - klo: 14.45 »
Mielestäni ne ovat yksi ja sama auto, näin olen ainakin ymmärtänyt. Molemmat ovat sidoksissa HPI / HB eli HotBodies:n. Monissa kuvissa RedCattia ruuvailevat tutut HPI:n heput HB:n paidat päällä ja toisaalta Maverick on myös HPI:n omistama tavaramerkki.
Olisko se niin että Jenkeissä RedCat = HB ja Euroopassa Maverick = HPI

Osta joku osa ja kokeile, eipä nuo Redcatin osat paljon eBay:ssa maksa.

130
Bensa-autot / Vs: HPI Baja 5R On-Road
« : 30.01.15 - klo: 14.29 »
Aika huima...  :cool:

Onkohan raideväli myyntiversiossakin noin kapealla, renkaat jää hirveän syvälle...no pian tohon joku tekee pidemmät tukivarret.

131
Bensa-autot / Vs: HPI Savage XL Octane
« : 28.01.15 - klo: 16.33 »
Näköjään tullut tollanenkin putki Octaneen LRP/Mielke:lta...kohtuu arvokas verrattuna VictoryRC putki.

http://www.rc-race-shop.com/lrp/36270-octane-pipe-set-mielke-p-61362.html



132
Bensa-autot / Vs: HPI Savage XL Octane
« : 25.01.15 - klo: 14.14 »
Nuo 5IVE T:n sukat suojaavat hyvin iskarin ja helppo laittaa...pikkasen skeptinen olen näiden jousen päiden ja jousilautasten väliin tulevien suhteen, kuinka ne pysyy ajossa ? No ainakin koitan suojata kohtuu kalliit alumiini Big Boret...
Bajan sukat on halkaistavaa mallia ja kiinni tarranauhalla, mutta ei se näin pieniin sellainen onnistu.

Voisihan noita tehdä itsekin halvalla...stretch-kangasta tai muuta ohutta sifonkia kangaskaupasta tai vaikka jostakin vanhasta vaatteesta ja leikkaa suikaleiksi, sen jälkeen ompelee ne "putkiloiksi" (vaimo/tyttöystävä/mutsi)...ei maksa paljon mitään ja on sitten sen väriset kun ovat...päivänkakkaroita  :grin:

133
Tuolla on ohjeet -> http://www.justengines.unseen.org/acatalog/NewIgnitionIstructions.pdf

4mm magneettia varten porataan reikä vauhtipyörään ja Hall-anturi asennetaan joko mukana tulevalla pannalla moottorin lohkon ympärille kampiakselin päähän tai tehdään omatekoinen kiinnike anturille, se riippuu ihan siitä millainen moottori on kyseessä.

Sytkä ajoitetaan n. 28 - 30* BTDC ( astetta ennen yläkuolokohtaa) hakemalla ensin astelevyyn moottorin TDC yläkuolokohta. Tulpan reiästä jokin pysäytin koneeseen ja pyöritetään konetta kunnes mäntä pysähtyy stoppariin, katsotaan asteluku ja sitten toiseen suuntaan ja taas sama. TDC on näiden kohtien puolivälissä. Sitten säädetään anturi niin että kun vauhtipyörässä oleva magneetti juuri jättää Hall-anturin reunan halutussa kohdin 28 - 30* BTDC, jolloin CDI-yksikkö antaa kipinän tulpalle.
Anturin kohtaa säätämällä voidaan säätää sytkää ja mikä estää kääntämästä tarvittaessa myös vauhtipyörää, sehän on kartiolla kiinni näissä, ei siellä kiilauraa ole...

Tuohon on saatavilla myös oma testaus/säätö kitti, kelaa vain sitä sivua alemmas, heti magneetin jälkeen Sensor Test Kit, JWSENTK ...vastaava löytyy myös Hobby King:sta.

http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__67252__Gas_engine_CDI_Ignition_Test_and_Timing_Setup_Tool_Includes_Crankshaft_Degree_Wheel_UK_Warehouse_.html

https://www.youtube.com/watch?v=UwWb8fW_46o

Tuossa on hyvä video ajoitus hommasta, vaikka moottori onkin 4T-tahti, mutta se ei haittaa, koska se ajoitetaan tuossa antamaan kipinä samoin kun 2T-tahtinen (hukkakipinä tulee pakotahdin aikaan). Kaveri selvittää myös Hall-antureiden eroja, niiden toimintaa havainnollisesti, sekä säätää sytytyksen juuri testaus/säätö kittiä apuna käyttäen. Moottoriin asennetaan tässä hieno moottorikohtainen triggeri sarja...tuolla se on tosi helppo säätää, ei tarvitse porailla magneettia vauhtipyörään.

https://www.youtube.com/watch?v=DTwyptJpJL0

Ei tämä mikään bolt-on juttu ole, vaan vaatii omanlaistaan näpertelyä ja onnistunee johonkin koneeseen paremmin kun toiseen, mahdollisesti moottori ei edes toimi halutulla tavalla...moottori ei myöskään anna missään nimessä samoja tehoja kun nitrolla. Varmaankin kannattaa käyttää valmiiksi jotain vähän isompaa nitro moottoria kuten .46 ci (7.5cc) tai jopa isompi :roll:

134
Onkos kukaan tutustunut näihin Nitro Glow Engine -> Petrol CDI Ignition conversion sarjoihin ? Näillä voidaan muuttaa nitroa polttava perinteinen hehkutulppamoottori bensakoneeksi ja sytkäksi tulee CDI-ignition boxi.

Hehkutulppa vaihtuu minikokoiseen sytystulpaan, hall anturi vauhtipyörälle ja pari lisätiivistettä kannen väliin tiputtamaan puristussuhdetta vähän alemmas.

http://www.justengines.co.uk/acatalog/Ignition_Systems_for_Glow_Engines.html#aJW11000


135
HPI / Vs: Savage projektit
« : 24.01.15 - klo: 16.38 »
Vaikka viimeksi kuluneen vuoden aikana nitro-autojen kanssa touhuaminen on jäänyt taka-alalle, niin Savagea ei ole suinkaan unohdettu. Päinvastoin, uusin tulokas on bensa käyttöinen Savage XL Octane. Siitä ja sen rakentelusta on juttua bensa-auto osiossa.





Tuolla on muutamia kuvia, joita päivitän sitä mukaa kun projekti etenee.

Rakentelu projekti -> http://rc10.fi/index.php?topic=61427.120

136
Bensa-autot / Vs: HPI Savage XL Octane
« : 24.01.15 - klo: 14.42 »
Menee suoraan sillä vakio pinnillä, 23mm Hex adabteri numero PRO 6033-00 on tarkoitettu juuri Savageen.
En tiedä onko ProLine lopettanut noiden valmistamisen vai mitä, mutta aika vähän noita on näkyy enää markkinoilla ja jossakin joku kyseli samaa asiaa kun tuossa selailin ???  :shocked:

Savage Central:ssa ainakin näyttäisi vielä olevan...korin ja jotain olen joskus tilannut tuolta ja tuli nopeasti.

http://www.hobbyfever.com/scstore/product_info.php?cPath=&products_id=621&osCsid=c0fbce

Myös Amazon:lla näkyy olevan myynnissä http://www.amazon.com/Pro-Line-Hex-Adapter-23mm-PRO6033-00/dp/B000BONY4E

On noita ollut muillakin valmistajilla, mutta en tiedä laadusta...Integy hmm ? :undecided:

http://www.ebay.com/itm/New-Integy-C22389-Silver-Aluminum-Replacement-23mm-Hex-Hub-Adapter-for-Savage-/301207381230?pt=Radio_Control_Parts_Accessories&hash=item46215be4ee

Mikä lie tuo merkkiään ?

http://www.ebay.com/itm/HPI-Savage-Flux-XL-X-4-6-Hex-Upgrade-Blue-Aluminum-Wheel-Adaptors-23mm-Hex-2pc-/321629733893?pt=UK_ToysGames_RadioControlled_JN&hash=item4ae2a04405

Laitoin myös tilaukseen tuon Victory:n putken, josko ennen kesää tulisi ?

Nitroautoissa en ole koskaan käyttänyt suojasukkia:a, niiden iskarit ovat halvempiakin, mutta bensa-autoissa olen ruvennut noita nyt laittelemaan. Ei mikään mukava laittaa paikalleen tollanen putkimalli että tulisi sopivan tiukkaan, muttei jäisi löysälle...mitenköhän ne saa aina noissa mallikuvissa niin hyvin...no käytäntö näyttää sitten miten nuo kyseiset pysyy paikallaan ja kestää käytössä ???

Eiköhän noihin sinun Losi XXL-2:n Big Bore iskareihin saa ihan sopivat ja siihen tarkoitetut, eikä ole tollasta näpräämistäkään kuin HPI Big Bore :ssa  :azn:

137
Bensa-autot / Vs: HPI Savage XL Octane
« : 23.01.15 - klo: 20.42 »
Kuulostaa kyllä kaikkea muuta kun luotettavalta puljulta tuo VictoryRC  :shocked:

Tuossa sun "killerissä" näyttäs olevan jopa ledi toiminnalle...tuossa mikä mulle tuli oli sellanen kuvassa, mutta ei käytännössä. En tiedä muutenkaan varmuudella vielä toimiiko se edes.

Hyvä jos ideat kelpaa, saapahan noita lainailla ihan vapaasti  :smiley:

Sen näyttää aika miten nuo ShockWearsit kestää, eipä nuo paljon maksaneet TGN:lla. Laittelin myös HD takahubit paikalleen...noi tapit pitäs vaihtaa vielä pultteihin, mutta ei ollut sopivia molemmille puolin. Hex muutos on myös vielä tehtävä.







Toiset vähän erilaiset ostin Savage Schock Covers:lta, teki mittatilauksena just sellaset kun halusin, 9 kpl / 9 USD...malli kuva ebay sivulta.


Minulla on myös yksi tollanen 20kg water proof Savöx, jonka hommasin joko MCD X4:n tai ehkä Bajaan...mallailin sitä myös aluksi Octaneen ohjausservoksi...laitoin kuitenkin normi 20kg Savöx:n.

Pakkimoduli ei tarvitse tehokasta servoa, mieluummin ihan mopo...se Octanen vakio jarru/kaasu servo riittää sen puoleen ihan hyvin ja onhan se kai olevinaan vesitiiviskin. Tuo 7.2 kg Savöx 0254 on oikeastaan ylitehokas...

Niin tuo Savagen Reverse moduli on kyllä hieman huonossa maineessa. Modulin sisäiset rattaat ovat melko pienet. Nitro vehkeissä minulla on ollut ja on noita useampia käytössä ja ainoastaan kerran olen onnistunut rikkomaan yhden siirtohaarukan, pelkästään hyviä kokemuksia. Pakkimoduliin saa onneksi kaikki osat erillisenä ja ne ovat muutaman euron kappale. Vain kokeilemalla selviää miten se kestää isomman bensakoneen väännön. Voihan se olla että HPI on jättänyt sen pois juuri kestävyyden takia Option-osa listalta...kenties sieltä tulee vahvistettu HD-versio jossakin vaiheessa, kun kerran laatikossa on paikka modulille.

Paha sanoa tuosta kierrosluku jutusta mitään...normaali isoissa bensakoneissa riittää että teippaa 9TURBO:n sähkömoottoreille tarkoitetun magneetti anturin puhallinkoppaan ulkopuollelle. Olen laittanut myös niissä erillistä magneettianturia suoraan magneetolle kopan sisään, katkaissut sen Sanwan oman kierroslukuanturin piuhan ja liittänyt sen vain siihen tilalle...toimii.
Pari visiota minulla on myös kuinka voisi koittaa saada kierroslukutiedon ulos myös Octanen koneesta, mutta en viitsi laittaa tänne ainakaan vielä, sillä siinä voi pahimmassa tapauksessa palaa vastari...  :roll:

138
Tyylikästä jälkeä  :cool:

139
Bensa-autot / Vs: Losi 1/5-scale Desert Buggy XL
« : 23.01.15 - klo: 09.52 »
En kyllä uskaltaisi käyttää kaupassa myytävää valmista 2T bensaa...se on tarkoitettu lähinnä moottorisahoihin yms.  Näiden moottorien viritysaste on kuitenkin usein kohtalaisen korkea verrattuna "maamoottoreihin". Jokainen tekee tietysti omat ratkaisunsa ja ajaa millä tahtoo.

Panolinin 2T Off Road Racing öljyä olen käyttänyt 5% seoksella sekoitettuna Neste 4T bensaan  :wink:

http://www.betafinland.net/voiteluaineet-kemikaalit/2t-oljyt/panolin-offroad-2t-race-1l.html

+

140
Bensa-autot / Vs: MAVERICK 1/5 Bensa autot??
« : 21.01.15 - klo: 00.33 »
Hienolta näyttää :cool:

JetPro:lla on tuohon ihan omakin putki, koska auto on käytännössä sama kun RedCat Rampage MT.

http://www.davesmotors.com/fd159.html

141
Bensa-autot / Vs: HPI Savage XL Octane
« : 19.01.15 - klo: 22.04 »
Octanen Big Bore iskareiden suojatkin tuli...kokeilin niitä vakio BB iskareihin. Hyvinpä nuo Losin sukat näyttävät noihin sopivan, vaikka arvelin niiden olevan liian lyhyet  :cool:


142
Radiolaitteet / Vs: SANWA MT-4
« : 15.01.15 - klo: 15.26 »
Ei havaintoa ruuveista...täytyy tsekata  :shocked:

143
Bensa-autot / Vs: HPI Savage XL Octane
« : 14.01.15 - klo: 14.34 »
Kiitti  :smiley:

Omituista toimintaa VictoryRC:lta vaikka on olevinaan niin tunnettu valmistaja. Kyselin myös tuota putkea ja vastaili kyllä ihan asiallisesti, mutta monta päivää tuntuu välillä kestävän että yleensä vastaa. Toivotaan että saat pian putken ja pääset jopa testailemaan.

Hex-muutos kitti tuli tänään, sisältää hexit, mutterit ja tapit samassa pussissa...täytyy laitella kun saan loputkin alustan osat.

145
Bensa-autot / Vs: HPI Baja 5B
« : 13.01.15 - klo: 14.33 »
5B renkaat on matalammat, niissä on matalampi profiili ja takavanteet on 5B:ssa mitoitukseltaan erilaiset ja pikkusen leveämmät.

Eturenkaat menee varmaan vanteelle, mutta takarenkaat taitaa olla liian leveät 5T / 5SC vanteelle...enpä ole kokeillut vaihtaa eri vanteille. 5B renkaita omilla 5B vanteilla voi käyttää 5T:ssa...tosin on ne vähän hassun näköset.

Renkaita löytyy helposti ainakin eBay:sta, eikä maksa maltaita + posti tuo kotiin  :wink:

146
Bensa-autot / Vs: Losi 1/5-scale Desert Buggy XL
« : 11.01.15 - klo: 17.14 »

147
Bensa-autot / Vs: MCD projektit
« : 11.01.15 - klo: 17.03 »
Päivitetään MCD X4 Rally projektiakin nyt vähän...

Purin taas vaihteeksi kytkimen irti ja säädin Lauterbacherin kytkimen saamieni ohjeiden mukaan. Kitkapalojen puhdistus hiomalla, säätöruuvit irti, vähän ruuvilukitetta ja kierretään jousiin kiinni kunnes tuntuu vastusta ja sitten siitä 10 min kiinni päin. Toivotaan että toimii vihdoin...on meinaa aikas epäkiitollinen homma purkaa jatkuvasti autoa ja ottaa konetta irti että pääsee vain kytkimeen käsiksi.

Laittelin samalla MCD Factory Teamin lämpösuojat paikalleen eli isompi peittävä pakoaukon tiiviste, puhallin kotelon päähän poistosuppilo ja vetäpäädyn puolelle lämpösuoja. Asensin myös kaivatun ratassuojan ensiövedon rattaiden päälle.
OuterWears esisuodatin ilmanputsarin päälle tulikin laitettua jo aikaisemmin...joku väitti jossain ettei sopivaa ole olemassa, no ainakin niitä myydään juuri MCD:n ja sopii täydellisesti.



Kuvan vipukatkasija on Rally-valoille keulassa.





148
Bensa-autot / Vs: Losi 1/5-scale Desert Buggy XL
« : 11.01.15 - klo: 16.29 »
Hyvinhän tuo kirjoittelu ja kuvien laittelu tuntuu sujuva...ei täällä tämän enempää tarvitse tarinoidakaan, muutama kuva mitä tehty ja pikkasen juttua tehdystä hommasta.

Nämä kierrosluku ja lämpömittarit ovat nykyään todella käteviä, itelle laitoin omaan projektiin vastaavan tyyppisen lämpömittarin, jonka anturi tulee näppärästi tulpan alle  :cool:

Kierrosluvun olen yleensä siirtänyt lämmön ohella radioon telemetrialla, radiona Sanwa MT-4.

149
Bensa-autot / Vs: Bensa-autot
« : 10.01.15 - klo: 19.17 »
Minkäslaisia diffiöljyjä ootte käyttäny näissä monster truckeissa jossa 200mm renkaan halkasia?
Entä iskari öljyt?

Maverick:lle on muuten omakin topicci, kannattaa päivittää sinne juttua kun saat auton... http://rc10.fi/index.php?topic=79175.0 :wink:

Nutech XT5:n laitoin muistaakseni diffeihin eteen 50 000 ja taakse 30 000...ihan OK toimii, mutta ainoata ja oikeaahan ei ole, kokeilemallahan se selviää. Alun perin siellä on kaiketi ihan rasvaa eli vaseliinia...

http://www.hobbyfactory.fi/tuotteet/rc-autot-oljyt-kemikaalit-ja-maalit-diffioljyt

150
Bensa-autot / Vs: HPI Savage XL Octane
« : 10.01.15 - klo: 18.19 »
Jotain pientä kerkisin taas vähän tekemään...

Trailtech TTO Temperature gauge eli digitaalinen lämpömittari 10mm tulpankierteelle.



Jouduin jyrsimään hieman tavaraa pois tuosta tulpan ympäriltä, että sain lämpöanturille enempi tilaa. Anturi on kuparinen rengas, joka puristuu kannen ja tulpan väliin kun tulppa kiristetään paikalleen.


Itse lämpömittarin sijoitin turvakaareen ja kiinnitin parilla kuusiokoloruuvilla alumiinilevyn palaseen. Mittari pääsee hieman liikkumaan jos jokin osuu siihen ja toivon mukaan säilyy siten paremmin ehjänä. Käytännössä turvakaari on juuri tältä kohtaa sopivasti hieman syvemmällä.


Savagen yksi parhaimpia ominaisuuksia on aina ollut tuplat iskarit. Ne jakavat paremmin rasituksen tukivarsille ja iskaritolppaan kuin yhdet. Muutenkin vakio jousitus/vaimennus tuntui auton painoon nähden riittämättömältä etenkin takana. Tästä syystä päivitin tämänkin jousitusta vaihtamalla alkuperäisten Big Bore iskareiden tilalle 8kpl HPI A720 Big Bore iskareita, periaatteessa ne ovat samanlaiset kun vakiot, mutta vähän tukevammat ja alumiinirungolla, sekä nyt tuplana. Suojasukat on myös tilattu, mutta ei ole vielä näkynyt.



Eteen laitoin siniset jouset tuplana ja 25wt öljyt, taakse tuli siniset/pinkit jouset ja 30wt öljyt...jousitus on näillä jousilla n. 5% jäykempi kuin vakio.



Lähellä käy joustot pohjassa ja pyörät linkussa, mutta ei osu...en tiedä onko tuota linkin päätä muutettu jotenkin, koska aikaisemmin Big Boret ottivat minusta aika rajusti kiinni ja vaativat takimmaisen iskarin jousilautasen nostamista aavistuksen ylemmäs edessä.





Kallistuksenvakaajat ja säädettävät ylätukivarret on vielä tulossa, sen jälkeen alkaisi alusta olemaan kondiksessa...

Sivuja: 1 2 3 4 [5] 6 7 8 ... 20