Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - vms

Sivuja: 1 2 [3] 4 5
61
Yleinen keskustelu / Vs: rc autojen hyppyrit
« : 08.02.12 - klo: 18.19 »
Microhyppyrillä Losin pikkuautoja.

Microjumps

Tein hyppyristä kaksipuoleisen, loivalla ja jyrkällä rampilla.

62
Yleinen keskustelu / Vs: Talvi lähestyy,vinkkejä ajoon.
« : 04.02.12 - klo: 19.00 »
Kaikki nuo LiPot, patterit ja NiMhit ovat just niitä akkuja/pattereita jotka ei siedä pakkasta. Jos pakkasella meinaa leikkiä, on perinteinen NiCd (EU yrittänyt kieltää myymisen jo pitkän aikaa) ainoa vaihtoehto ja sekin vain sillon ku sitä kuormitetaan riittävästi.

Auttaisiko jos lipon ympärille sijoittaisi kädenlämmittimiä?

63
Käytännön toimiva wikiratkaisuhan olisi että jokaiselle automallille (tai joukolle hyvin samankaltaisia autoja) olisi oma wikisivunsa, vähän samaan tapaan kuin täällä foorumilla on topic per auto. Tätä sopii toivoa edelleen.

64
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 4x4
« : 02.02.12 - klo: 19.54 »
Eli jollain tapaa throttle tai ainakin reverse näyttäisi katoavan. Vinkkejä?

Ohjaimen potentiometri oli rikki. Saben mainio palvelu antoi takuuvaihdossa uuden tilalle.

65
Yleinen keskustelu / Vs: Talvi lähestyy,vinkkejä ajoon.
« : 02.02.12 - klo: 19.50 »
Kotitekoinen suojapussi piti kohtuullisen hyvin lumen pois sisätiloista.


66
Yleinen keskustelu / Vs: Talvi lähestyy,vinkkejä ajoon.
« : 02.02.12 - klo: 19.46 »
Slashin talvirenkaat, myyräverkkoa Proline Caliber 2.0 -alustalla. Näillä oli mukavampi ajella kuin Sling Shoteilla, joissa pitoa on lähinnä vain vedon muodossa kaasutuksen aikana. Sivukiinnitys jäi liian kevyeksi.

67
RC autojen perusteisiin ja perustason virittelyyn keskittyvä wikisivusto olisi mainio paikka tallentaa se useimmiten tarvittava tieto.

68
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 4x4
« : 29.01.12 - klo: 16.39 »
Slash 4x4 on alkanut nikottelemaan vakiokomponenteilla pikkupakkasessa seuraavasti:
- rauhallista ajoa...
- auto alkaa nykiä tai liikkumaan eteenpäin vaikka kaasu on neutraalilla
- auto lakkaa reagoimasta kaasuun, ohjaus toimii edelleen
- esc:stä power pois ja takaisin, esc vilkuttaa vihreätä (throttle trim incorrect)
- esc power pois, ohjain power pois, ohjaimelle restore factory defaults
- esc power päälle ja suoraan kalibrointiin
- esc vilauttaa punaisen, ohjaimesta throttle full
- esc sammuttaa odotetusti punaisen
- esc vilauttaa punaista kahdesti, ohjaimesta reverse full
- esc ei odotetusti näytä vihreää (programming complete) vaan jää valottomaksi
- esc power pois, power takaisin, esc vilkuttaa vihreää (throttle trim incorrect) ...

Eli jollain tapaa throttle tai ainakin reverse näyttäisi katoavan. Vinkkejä?

69
Vähän on erikoinen tuote, tuntuu että ei ole lyönyt läpi maailmalla ja rajojen ylittävälle myynnille näytetään asetettavan helposti rajoitteita. Ebay.com kuitenkin löytää ajoittain myyjiä, neste tai spraypurkin hinta on n. 10 taalaa ja postikuluja suunnilleen saman verran.

70
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 4x4
« : 18.01.12 - klo: 19.44 »
Ehdin jo tässä luulla että Slash pääsisi Slingshoteilla eteenpäin pehmessä lumessa. Tämä onnistuikin kevyellä lumikerrostumalla (video) mutta kun pehmeän lumen paksuus tuplaantui Slash jää pohjasta kiinni.

Voiko autoa parantaa jollain tapaa merkittävästi paremman etenemiskyvyn saavuttamiseksi upottavalla lumella vai pitäisikö suosiolla pysytellä kantavaksi tampatulla alustalla?

71
Sähköautot / Vs: Ajovalot ledeistä ?
« : 18.01.12 - klo: 08.30 »
Ohlsonin vastukset kestävät itselläni 3 ledit kytkennän oli mikä vastus tahansa, mutta sen jälkeen, kun laittaa vaikka 1-2 lediä niin himmenevät melkein kaikilla vastuksilla "parkkivaloiksi" oli mikä vastus tahansa.  :shocked:

Oletkohan käyttänyt sarjaankytkentää jossa jännitteen tarve on noussut liian korkeaksi virtalähteelle?

Jos kerrot tarkemmin virtalähteestä, käyttämistäsi ledeistä ja mitä yrität saada aikaiseksi niin joku varmasti osaa auttaa sopivan kytkennän ja vastuksien valinnan kanssa.

72
Sähköautot / Vs: Ajovalot ledeistä ?
« : 15.01.12 - klo: 18.42 »
Kaipaisin apua komponenttien valintaan ja kytkentään. Tavoitteena olisi saada Slashiin etuvalot Summitista ja taakse neljä punaista LEDiä DealExtremeltä.

Kiitoksia vaan avusta - koristevalot löytyvät nyt Slashin takapuskurista.

Lumiajelu

73
Yleinen keskustelu / Vs: Talvi lähestyy,vinkkejä ajoon.
« : 11.01.12 - klo: 15.34 »
Onkos kukaan testannut tuollaista ratkaisua pito-ongelmiin?

Idea lavoista on hyvä.

Olen itse ideoinut samankaltaisten välineiden käyttöä, lähinnä siltä kannalta että yleispannan/nauhan metallirei'istä voisi ajaa ruuvit läpi nastojen roolia hoitamaan. Olen pohtinut tarvittaisiinko tällöin enää mitään muuta ruuvien kiinnikettä vai riittäisikö panta yksinään pitämään ruuveja paikallaan.

Tuohon laparatkaisuun voisi kiinnittää ruuveja nauhan taittamattomaan osaan/reikiin.

74
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 4x4
« : 08.01.12 - klo: 13.55 »
olisin kysynyt et mitkä lipo akut käyvät tarrax slashiin 4x4 rtr vakio sähköt.? turhaa ajella hiljakseen jos sen saa kulkeen kovempaakin,vai mitä tarvis olla et sen saa kulkeen ja kaikki kestää?

Lipokäyttöön siirtyjän lyhyt muistilista:
- 2s ja 3s lipo käyvät harjattomalle Slashille
- akun ja auton liittimien tulee olla yhteensopivia, kumpaa tahansa voi päivittää
- tarvitaan lipo laturi ja perustiedot lipojen turvallisesta käytöstä
- 2s lipo tuo lisävauhtia vakioakkuun nähden (todennäköisesti) suuremman purkuvirran ansiosta
- 3s lipo tuo merkittävästi lisää vauhtia ja nostaa lämpöä vakiokomponenteissa
- kookkaammat lipoakut voivat kaivata akkupaikan päivittämistä

Lämmön hallintaan voi harkita
- vakiomoottoripukin ja slipperin holkin päivittäminen
- ilmanvaihdon tehostamista

Itse onnistuin hieman hajottamaan autoa 3s-lipokäytössä kun vauhti oli kova, alla oli kurvi ja hetkellisen jännitenotkahduksen vuoksi ESC:n lipo cutoff  päätti puuttua peliin joka johti auton hallinnan menetykseen.

75
Sähköautot / Vs: Ajovalot ledeistä ?
« : 07.01.12 - klo: 20.51 »
Vastaisuuden varalle: löytyykö jostain palvelua - mielellään LED-orientoitunutta - johon voi syöttää komponentteja ja testata rakennelmaa virtuaalisesti? Komponentteja olisivat olla LEDit, tasavirtalähde, resistorit, kondensaattorit, transistorit ja kytkennät näiden välillä. 

76
Traxxas / Vs: Traxxas Stampede 4x4 (Bandit ja Rustler?)
« : 07.01.12 - klo: 19.31 »
Onnistuisikohan myös Stampeden sisätilojen suojaus lumelta ja hiekalta samaan tapaan kuin Slashissa? Slashiin tein suojauksen sateenvarjokankaasta. Aihetta kuvaava video löytyy Slash-ketjusta. Nopasti kun katselin niin Stampeden ja Slashin rakenteet eivät ole kovin kaukana toisistaan.


77
Yleinen keskustelu / Vs: Talvi lähestyy,vinkkejä ajoon.
« : 06.01.12 - klo: 14.10 »
Onnistuin turhautumaan etsiessäni sopivia ajokäsineitä. Vähänkin paksummissa sormikkaissa etusormi ei mahdu luontevasti Traxxas 2.4 ohjaimen kaasuvivulle. Ohuista sormikkaista taas puuttuu usein suoja tuulta vastaan.

Sinisalo Windproof vaikutti hyvältä, mutta minulle sopiva koko oli loppunut kaupasta jossa sovittelin käsineitä. Ostin Hans Companyn sormikkaat, joiden ainoa ongelma on hieman liian paksu etusormen paikka. Suositelkaahan joitain muita ratkaisuja.

78
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 2wd
« : 05.01.12 - klo: 20.37 »
Tuleeko muuten tuolta liquidilta tilatessa jonkinmoisia postikuluja? Vai tekikö muisti tepposet?  :huh:

Flat rate $0.99

79
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 2wd
« : 05.01.12 - klo: 19.47 »
Minun mielestä on turhaa ostaa noita akkupaketinlaajenuksia, koska ne voi tehdä itse.

Kerro toki tarkemmin.

80
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 2wd
« : 05.01.12 - klo: 18.34 »
Laajennetun setin mukana tulee pidike "20/29mm" ja (etu)metallitappiin kaksi uutta kiinnityskohtaa ja (taka)palkkiin yksi uusi kiinnityskohta. Slashin vakioratkaisussa (ainakin 4x4 mallissa) pidikkeellä "23/25mm" on 2 erilaista kiinnitysasentoa. Laajennetun setin myötä erilaisia vaihtoehtoja kiinnitykselle on vakiopidike_asennot*uusi_pidike_asennot*pistekombinaatiot = 2*2*(3*2) = 24 kappaletta ellen aivan erehdy. Vinot asennot eivät välttämättä ole kovin mielekkäitä, mutta toimivia vaihtoehtoja jää silti varsin runsaasti.

82
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 4x4
« : 03.01.12 - klo: 19.33 »
Havaitsin tässä n. puolen vuoden Slash 4x4 harrastuksen jälkeen että autoon on tullut viriteltyä joitain kotitekoisia ratkaisuja. Tein näistä lyhyen koostevideon. Videolla mm. seuraavia seikkoja:
- volttimittarin vesisuojaus ja sijoittelu
- omatekoinen suojahuppu
- iso tuuletin
- lipoakun kylmäsuoja
- lipo-cutoff kokemukset
- Outerwears Shroud, JConcepts Overtray kokemukset
- Integy siili+tuplatuuletin kokemukset
- huoltoalusta ja säilytyslaatikko
- ohjaimen ripustuskoukku
- ohjaimen pidike kameralle
- pikkuhyppyri/ramppi ja esimerkkivideoita
- auton käyttötarkoitus

Kommentteja otetaan vastaan, tänne foorumille kiitos.

Slash 4x4 virittelyt

83
Team Losi / Vs: LOSI trukki 1:36
« : 02.01.12 - klo: 14.36 »
Löytyiskö jostain tähän sopivaa 3s lipoa?

Hieman asian vierestä, mutta... Kokeilin sovitella HobbyKingin 240mah lipoja Micro-T ja DT -malleihin.  Molempien varsinaiseen paristokoteloon mahtuu kaksi akkua. Micro-DT:n rungon sisällä on vielä tilaa kahdelle lisäakulle vastaanottimen ja takaiskaritornin välissä. T-malliin siis vaihtoehtoina 1s2p tai 2s1p, DT-malliin lisäksi 1s3p, 1s4p, 2s2p tai 3s1p. 1s4p-kombinaatio onnistunee myös kätevästi y-haaroittimella, jolloin ajoaikaa tulee varmaan ihan riittämiin olohuoneen lattialla.

Ketteryydestä: Micro-T on hieman ketterämpi, pyörähtää kaasulla paikallaan helpommin jne. Toisaalta DT on vakaampana helpommin hallittavissa. Nopeutta on ihan riittämiin 1s-lipolla, T-mallissa keula voi hetkellisesti nousta kiihdytyksessä.

Kestävyys: Micro-T:n kanssa minulla ei ole ollut mitään ongelmia. DT-mallista taas hajosi jotain (diffi?) heti ensimmäisellä varsinaisella ajokerralla, myyjän (sabe) kanssa asian korjaaminen on kesken.

Suosittelen lipo-käyttöä näissä autoissa, ehkä mielellään siten että autoa kohden on useampi kuin yksi akku. Mukana tullut NiMh-akku tyhjenee vähän liian nopeasti. Lipo-hälytintä en ole nähnyt vaivan arvoiseksi asentaa.

84
Vapaa keskustelu / Vs: Sähkötyökalut
« : 30.12.11 - klo: 18.51 »
Yllättävän mukava ergonomialisä tuollaisessa käännettävällä kahvalla varustetussa ruuvinvääntimessä. Pistoolimallisena väännin toimii silloin kun vaaditaan käsivoiman käyttöä johonkin suuntaan, patukkamallisena on taas mukavampi tehdä hienovaraisempaa työstöä.

85
Yleinen keskustelu / Vs: Aloittelijan *Opas*
« : 30.12.11 - klo: 16.30 »
Moottoreiden ja nopeudensäätimien osalta kaipailisin tyypillisimpiä perusteita jotka johtavat näiden komponenttien päivittämiseen (tai hankintaan, jos ensimmäinen auto ei ollutkaan RTR). Samalla voisi pohtia kv-arvojen merkitystä ja kysymystä siitä millainen moottori sopii mihinkin tilanteisiin.

300A-hypermoottorikehuesimerkki vaikuttaa hieman ylimääräiseltä muutoin asiapitoisessa yhteydessä.

Pihasuttailuun soveltuvien autojen joukkoon voisi lisätä SC-autot tai stadium truckit.

Ajamisen iloa voisi korostaa enemmän ja harrastuksen soveltuvuutta monenlaisille ihmisille. Tosin itse pidän rc-pihasuttailun epämiellyttävimpänä puolena auton huoltoon ja tuunaukseen kuluvia resursseja, jotka ovat yllättävän suuria ensimmäisen autohankinnan yhteydessä.

86
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 4x4
« : 27.12.11 - klo: 17.55 »
Kannattaisiko Slashin ruuvikannoille tehdä pitkäaikaista ruotesuojausta jollain aineella?

Nykyisellään Slashin ruuvikannat näyttävät keräävän ruostetta. Voiteluaine (WD-40) korjaa tilannetta hetkellisesti, mutta kohta ruostetta alkaa taas kerääntymään. Osa ruostuvista ruuveista on sellaisia että en ole niitä kertaakaan joutunut avaamaan. Näihin paikkoihin voisi suojaksi toimia myös jokin paikallaan pysyvä massa, tahna tai voide, kunhan sen voi tarvittaessa poistaa helposti mikäli tarvetta esiintyy ruuvin avaamiseksi. Suoja-aine saisi kestää kevyttä vesisuihkua, jota käytän auton puhdistamisessa.

87
Sähköautot / Vs: Ajovalot ledeistä ?
« : 20.12.11 - klo: 10.44 »
Kiitoksia! Eikun kokeilemaan.

88
Sähköautot / Vs: Ajovalot ledeistä ?
« : 20.12.11 - klo: 10.02 »
Kaipaisin apua komponenttien valintaan ja kytkentään. Tavoitteena olisi saada Slashiin etuvalot Summitista ja taakse neljä punaista LEDiä DealExtremeltä. Etuvaloja olen käyttänyt jo jonkin aikaa ja olen niihin tyytyväinen. Taakse taas nuo suurehkot punaiset lamput mahtuvat pareina juuri sopivasti takapuskurin laidoille, hieman Corvette-henkisesti.

LED guru vaikuttaa hyvältä työkalulta mutta en saa varmuutta siitä miten koko tavoiteltu valoyhdistelmä tulisi syöttää laskuriin. En mielellään purkaisi etuvalojen kytkentöjä ellei ole pakko. Kaikki LEDit olisi tarkoitus kytkeä Slashin ESC:hen, jonka BEC jännite on 6V.

Omissa kokeiluissani olen onnistunut jo käräyttämään pari punaista lediä ja onnistuneimmissakin viritelmissä (ilman resistoreita) osa ledeistä palaa himmeämpinä kuin toiset.

89
Yleinen keskustelu / Vs: Kuvia omista Rc-autoista
« : 15.12.11 - klo: 08.05 »
Hienoja autoja porukalla kerrakseen ja tuo vms:än laittama kuva (hidasvalotusaika ) on todella hieno saakos tiedustella mikä kamera?

Olympus E-520, käytössä oli myös jalusta ja mukana tullut linssi. Tämähän ei ole juurikaan laitekysymys, millä tahansa vempaimella jossa saa asetettua valotusajan pidemmän puoleiseksi voi yrittää.

90
Yleinen keskustelu / Vs: Kuvia omista Rc-autoista
« : 14.12.11 - klo: 14.44 »
Slash 4x4, lisävaloja ja tavanomaista pidempi valotusaika.


Sivuja: 1 2 [3] 4 5