Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Roko

Sivuja: 1 [2] 3 4 5
31
Onko sallittua käyttää kahta autoa? Eli esim. tekee valmiiksi kahdet erilaiset diffit ja voi sitten vain vaihtaa kokonaisena koko diffin, ettei tarvitse kiireellä vaihtaa öljyjä? Tai jos esim takatukivarsi katkee, niin voi olla nopeampi vaihtaa toisesta autosta koko perä? Vai saako vaihtaa vain yhden osan kerrallaan? Toivottavasti ymmärsitte mitä ajan takaa.

32
Sähköautot / Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« : 05.04.13 - klo: 07.36 »
Tuon combon moottori sopii paremmin 4s akuille, 6s lämpiää varmasti liian nopeasti ja paljon. Jos olet autoasi e-maxxiksi konvertoimassa, niin siinähän on kai yksi akku auton kummallakin puolella. Lisäksi akun/(akkujen) tulisi mielellään olla kovakuorinen. Mieti sitä moottorin kv lukua hieman ylempänä olevan kaavion kanssa. Nopari on ihan hyvä.

33
No jos laitat keskidiffin lukkoon, niin silloin voimaa menee yhtäpaljon eteen ja taakse, eli kuvaamassasi tilanteessa jossa toinen kardaaneista tippuisi, autosi olisi sitten etu- tai takavetoinen. Lukossa olevalla keskidiffillä/tarpeeksi jäykällä sellaisella auto myös mahdollisesti keulii, kuten esim. kaikki monsterit yleensä. Rata-autoissa tämä taas ei ole toivottua, ja keskidiffi myös parantaa ajo-ominaisuuksia, sekä säästää voimansiirtoa, joten siksi se on käytössä. Jäykällä öljyllä esim. 500.000 tai sinitarralla voit testailla, miten oma autosi käyttäytyy kyseisessä tilanteessa.

2. kohdassa autosi ei tosiaan liiku, tai vähintäänkin huonosti öljyn viskositeetista eli jäykkyydestä riippuen

34
Sähköautot / Vs: Konekarhun tekniikkaprojekti
« : 26.03.13 - klo: 17.22 »
Auton akku käytössä?

35
RC-kerhot ja -radat / Vs: Pirkanmaan Rc-Autoilijat Ry
« : 17.03.13 - klo: 17.34 »
Moro/KOLVAUSAPUA

Löytyiskö täältä jotain avuliasta ja osaavaa kaveria kolvaamaan johtoja autooni? Oma kolvini on aika kohlon kokoinen, niin jos toisit oman mukanasi? Johdot tosin ovat awg 10 niin ihan kevytkään ei toimi. Kaikki liittimet, johdot, tina ja yms on kyllä itselläni. Myös ulkoinen bec pitäisi asentaa /kolvata samalla. Voin tulla tuonne Nirkille tai jonnekin tässä Tampereen seudulla. Itse asun Messukylässä.

Kiitos etukäteen, yhteyttä yv:llä.

Edit: Kiitos, sain apua ! Ja se kolvi on 300 W aivan liian isolla kärjellä...

36
Keskustelua kaupankäynnistä / Vs: Risut & ruusut
« : 16.03.13 - klo: 22.49 »
Ruusut käyttäjälle:   Quakix . Tavara tuli perille juurikin perjantaina, kuten ennakoit

37
RC-kerhot ja -radat / Vs: Pirkanmaan Rc-Autoilijat Ry
« : 15.03.13 - klo: 14.41 »
Moro/KOLVAUSAPUA

Löytyiskö täältä jotain avuliasta ja osaavaa kaveria kolvaamaan johtoja autooni? Oma kolvini on aika kohlon kokoinen, niin jos toisit oman mukanasi? Johdot tosin ovat awg 10 niin ihan kevytkään ei toimi. Kaikki liittimet, johdot, tina ja yms on kyllä itselläni. Myös ulkoinen bec pitäisi asentaa /kolvata samalla. Voin tulla tuonne Nirkille tai jonnekin tässä Tampereen seudulla. Itse asun Messukylässä.

Kiitos etukäteen, yhteyttä yv:llä.

Edit: Kiitos, sain apua !

38
JQ Products / Vs: JQ Products - THE Car
« : 12.03.13 - klo: 15.51 »
Itse en ole saanut rikki kuin takuhubin, takatukivarren ja linkinpäitä. Mutta autoni onkin ekasta jq satsista, ja muoveja on parannettu sen jälkeen. Sellanen täyssetti tämän auton ruuveja on kätevä, niin löytyy ruuvi varmasti tarvittaessa. Renkaiden laakerit alkaa nyt rahiseen jo ekalla ajokerralla, muut sitten kestää paremmin. Taitaa olla sama ongelma jokaisessa m8 autossa nuo laakerit. Ja taka-akseliin sain kerran mutkaa, mutta sen sai naputeltua suoraksi, kun ei ollut kaikkia varaosia mukana sillä ajokerralla.

39
Polttisautot / Vs: Ostanko uuden vai korjaanko vanhan?
« : 09.03.13 - klo: 22.23 »
Ralli tai katuatot on pelkkään pihalla ajeluun, koska suomessa ei oikein ole sellaisia luokkia. Jos polttiksessa haluat pysyä ja rtr:n ostaa millä voi kilpailla, niin jq the rtr taitaa olla ainoa vaihtoehto. Jos ralli look on pääasia, sc10 luokan autot vois sopia jos sähkö kelpaa. Sähköllä oppii ajaan, polttiksella opetellaan säätään... Ainakin jonkun aikaa, jos on joku osaava ajokaveri niin sitten polttiskin kelpaa. Sc10luokan auto vois olla durangon DESC210 rtr. Ja jos budjetissa on varaa niin kannattaa ostaa kittinä, kaikki laadukkaampaa ja opit koko auton rakenteen ja toiminnan.

40
Yleinen keskustelu / Vs: Noobikysymykset
« : 05.03.13 - klo: 21.50 »
: Mcly

Kuluvia osia on kyllä. Kisakuskit vaihtelee ainakin ulkokrossissa laakerit joka ajon jälkeen, toiset taas ei vaihda koskaan ellei se laakeri satu lyömään lukkoon. Voimansiirto kuluu kanssa, josta ehkä pääratasta ja pinionia tarvii uusia joskus, diffien ulostulot taas ei kulu jos niitä muistaa rasvata. Renkaita menee, kestävää ja hyväpitoista rengasta ei ole, se on aina kompromissi toisen suhteen.
    Noparin ohjelmointikapulasta voit säätää tehon, niin sopii lapsille/isälle. Mahdollisesti myös voit tehdä radio-ohjaimeen esim. 2 erilaista profiilia, ensimminen itselle ja toinen rajoitetumpi muille (ei välttämättä rtr ohjaimen ominaisuus).
    Jos lähelläsin on joku rc kauppa, mikä pitää hyllyssään jonkun noista luettelemistasi auton osat hyllyssä, niin se on hyvä ostoperuste. Tai että jollain kaverilla on samanlainen, niin käy varaosat ristiin. Paras vaihtoehto on tietysti, että ostaa toisen samanlaisen vaikka käytettynä halvalla tältä foorumilta, niin ei tarvitse osia odotella.

41
Sähköautot / Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« : 03.03.13 - klo: 20.41 »
Ja välitykset kannattaa laskea sopivan nopeuden mukaan, esim 70 ? (vertaa: polttis jq menee normisetupilla n. 85 teoriassa, alphan antaman kierrosluvun mukaan). Ja kaava tuohon:

(rpm:sisäinen välitys((renkaan halkaisija x pii / 1000) x 60) : 100

renkaan halkaisija millimetreissä.
Sähköauton rpm = kierrokset:     kv x jännite
sisäinen välitys = Pääratas:pinjoni x etu tai takadiffin isoinratas : etudiffin pinion = esim. polttis jq:                   44:15x43:13=9,703...

Sulkuja tuossa kaavassa ei vissiin edes tarvitse kun on pelkkää kertoa ja jakoa, mutta sovitaan sitten että ne on vaan helpottamassa päässälaskua  :tongue:.

Ja esim android puhelimille on tähän kätevä softa nimeltä rc car gearing

42
Sähköautot / Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« : 03.03.13 - klo: 20.17 »
Seuraavassa kuvassa miten tekin rx8 kanssa suositellaan kv ja kennot. Varmastikkin yleispätevä ohje. Ja kannattaa muistaa että suomen m8e kisoissa on vain neljä kennoa sallittu

44
Yleinen keskustelu / Vs: tamiya
« : 19.02.13 - klo: 21.37 »
Aivan väärään paikkaan kirjoitit! Foorumin säännöt hallussa?, kantsii lukee. Uuden topicin tekemiselle pitäis olla suht korkee kynnys ettei niitä syntyis kuin sieniä sateella uusia, jolloin on vaikea löytää hakemaansa satojen joukosta. Jatkappa tonne : http://rc10.fi/index.php?topic=33482.0 .

Taas hyvä esimerkki ettei vielä uusilla käyttäjillä pitäisi olla oikeutta uuden topicin tekoon. Vasta esim. 20 viestin jälkeen tai jotain?

45
Keskustelua kaupankäynnistä / Vs: Risut & ruusut
« : 15.02.13 - klo: 17.19 »
Plussat myyjille: Aland ja Dummy

46
Kilpailijoiden kanava / Vs: M8e tulevana kesänä?
« : 15.02.13 - klo: 14.01 »
Tuohon m8e äänekkyyteen vaikuttaa varmaan eniten metallinen/muovinen spurri. Eihän sitä metallistakaan polttikseen voi verrata, mutta jotain ääntä sekin pitää.

47
Yleinen keskustelu / Vs: Servot
« : 14.02.13 - klo: 22.32 »
Kiitos
Juuri noin se onnistui kun pihdeillä ja ruuvimeisselillä auttoi.
Pitänee olla ensi kerralla vielä tarkempi kun kysyy jotain

48
Yleinen keskustelu / Vs: Servot
« : 14.02.13 - klo: 14.05 »
Ihan kuten muissakin servoissa.

Eli ne pohjassa olevat neljä ruuvia auki ja servo aukeaa.

Joo siis kuoret (pohja ja kansi) olen saanut kyllä nätisti irti, mutta ne rattaat eivät lähde vetämällä irti , enkä löydä mitään muita ruuveja servosta. Myöskään manuaaleja en netistä löytänyt ja kun käytettynä ostin niin mitään mukana tulleita läpysköitä ei ole.

49
Yleinen keskustelu / Vs: Servot
« : 12.02.13 - klo: 20.39 »
Milläs savöx 1258 servosta saa rattaat irti? Kärähtäneelle ei taida muuta olla tehtävissä kuin rattaat varaosiksi...

50
Onkos kukaan käynyt tuolla tänävuonna? Taitaa olla ainoita paikkoja suomessa missä pääsee polttiksilla ajamaan sisällä talvella? Itse voisin lähteä ajamaan joku kerta jos seuraa löytyy. Hintakin taitaa olla kohdillaan: 8 e 12 h eli koko päivä. Hypytkin on kunnollisia kuvien perusteella, m8 vois kestää varaosa-auton kanssa. Pystyiskö modet siirtämään tämän aiheen tuonne rc-kerhot ja radat puolelle?

51
JQ Products / Vs: JQ Products - THE Car
« : 30.01.13 - klo: 14.51 »
http://www.neobuggy.net/2013/01/30/jq-products-18th-electric-buggy/

Konversiona ja omana kittinä !

"Includes a new Ackermann plate and new shorter steering turnbuckles"

Pitäiskö tehdä oma topicci sähköpuolelle?

52
Polttisautot / Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« : 19.01.13 - klo: 21.28 »
Lämmöt 100 C kuumailmapuhaltimella.

Ryypytystapa? Tuki pakoputki sormella ja vetele narusta ehkä 5 kertaa/starttaa pikkuhetki boksilla, siis ilman hehkua.

Koita toisella tulpalla.

Letkut väärinpäin?

Kaasarin kurkku sopivasti auki  ( ehkä 1 mm). Anna ohjaimesta kaasua startatessa.

Tuoretta, uutta polttoainetta, 25 % nitroa toimii parhaiten 21 koon koneissa.

Noi tuli ekana mieleen.

53
Keskustelua kaupankäynnistä / Vs: Risut & ruusut
« : 18.01.13 - klo: 21.09 »
Ruusut käyttäjälle HAAPALE , vieläpä kotiinkuljetus kuului hintaan!

54
Kyosho / Vs: Kyosho VE sarjan autot
« : 09.01.13 - klo: 20.28 »
Osaisko joku auttaa että miten saisin moottoripukin irti kun ne molemmat ruuvit pyörähti pyöreiksi vai saako sitä enää irti ollenkaan?

Kun (jos) ruuveissa on ruuvilukitetta, se pehmiää lämmittämällä esim. kuumailmapuhaltimella. Sitten sopivan kokoisella torxilla saa vielä usein auki

55
JQ Products / Vs: JQ Products - THE Car
« : 07.01.13 - klo: 15.10 »
Mistäs noita teknon konversiota saa ostettua??  :grin:

Itse tilasin a main hobbies nettikaupasta jenkkilästä. Halvimmilla posteilla ( n. 1 usd !!!) tuli alle kahdessa viikossa ja postimies koputti ovelle iltapäiväpostin yhteydessä antaen paketin. Tullausta tuli n. 210 usd tilauksesta 38 e, myöhästyin päivällä (1.1) niin tuli prosentin enemmän vielä... Kitti on tarjouksessa 99,99 usd : http://www.amainhobbies.com/product_info.php/cPath/1_25_1672_1673/products_id/210535/n/Tekno-RC-V4-Brushless-Conversion-Kit-JQ-THE-Car-42mm-Motors

56
JQ Products / Vs: JQ Products - THE Car
« : 05.01.13 - klo: 20.22 »

57
Eurorc.com / Vs: Anna Palautetta EuroRC:n toiminnasta
« : 05.01.13 - klo: 13.51 »
Kiitos hyvästä palvelusta, vaikka tämä asiakas ei oikein osannutkaan päättää kerralla

58
Sähköautot / Vs: M8e ?
« : 04.01.13 - klo: 15.31 »
Tarkoitat kai ettei käännetä kytkin paloja mihinkään vaan vaihdetaan erilaiset jouset. Yhdet jouset puskee paloja kelloa vasten (traction drive) ja toiset vetää paloja irti kellosta (electri clutch)

Joo, juuri niillä jousilla se varmaan tehdään.

59
Sähköautot / Vs: M8e ?
« : 04.01.13 - klo: 15.05 »
Ajaakos kaikki "suoravedolla" ja moottorijarrulla?

Löysin tälläisen viritelmän : http://www.amainhobbies.com/product_info.php/cPath/1_24_1360/products_id/181463/n/Tekno-RC-Traktion-Drive-Elektri-Clutch-System

Tuota voisi ymmärtääkseni käyttää polttiskytkimen tavoin jarruservon kanssa. Olisi vapaarullauskin. ( elektri-clutch )

Mutta kun kääntää kytkinpalat toisin päin, se on kai slipperi. Tämä ilmeisesti säästää moottoria ja voimansiirtoa kuten edellinenkin mutta ei tarvitse jarruservoa.   (traktion-drive)

Tavallinen kytkinkello vain lisäksi.

60
Sähköautot / Vs: LiPo akut autokäytössä.
« : 22.12.12 - klo: 16.48 »
Terve,minulla on imax b5 laturi ja akkuna core-rc 7.4 3250 mahr lipo jossa 1c Max merkintä niin eikös se tarkoita että voin ladata sitä 1a? Ja toinen että tarviiko tasaus liitin olla aina kiinni?

Tyhmiä kyselen mutta vain turvallisuus syistä?

1 C ja 3250 mah = 3,25 A lataus

Sivuja: 1 [2] 3 4 5