Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - MonsTTer

Sivuja: 1 [2] 3 4 5 ... 12
31
Alkaa Comppi ja Classic mini muistutamaan niin paljon toisiaan, että pitäisikö tuo classic säilyttää aitona tamiya mini luokkana mahdollisesti vaihdettaisiin rengas esim. tuohon Volanten valmiiksi llimattuun renkaaseen?
Comppi luokasta voisi tehdä vapaan temmellys luokan noille muille M-chassis alustoille samalla classicin koneella ja Volanten renkailla mutta vapaalla välityksellä?
Turkulaisilla on ilmeisesti ollut tosi hyviä kokemuksia Volanteista? Stinde varmaan kertoo paremmin?

Sallitaankos M-Four tonne comppien sekaan :D
Volanteen on ollut Xpressissä käytössä ja positiivista sanottavaa on. Renkailla on ajettu nyt stanukunkkukisat ja treeniä todella paljon, edelleen pintaa on jälkellä. Käsittääkseni renkaan voi ajaa aivan loppuun. Vannetta en ole saanut rikki , mutta tiedän tapauksen jossa vanne on mennyt säpäleiksi, tosin kovasta iskusta. Sitä , kuinka rengas kestää etuvetoisen minin vetävissä pyörissä en osaa sanoa. Rengas on kuitenkin hyvä ja hintansa väärti

Meneekö liian isolleen, jos 4wd "minit" otetaan comppi luokkaan mukaan?
Mutta tämäkin vaan minun mielipide

Menee todellakin, rupeaa alkuperäinen idea katoamaan aika rankasti. Eikös GT2000 ole sitä varten, jos haluaa ”hipo” 4wd kalustolla kurvailla?

32
Jos compissa siirrytään pikkuslicseihin, niin maavarasääntöä olisi myös syytä tutkailla. Nykyisilläkin renkailla M07:n säädöt meinaa loppua.

33
Tamiya / Vs: Kilpuri rekkaluokkaan
« : 17.01.19 - klo: 21.25 »
Tämä kuulostaa jännältä touhulta! Voitko laittaa jonkun linkin autoon tai vaikka kisaluokan tietoihin, jos sellaiset netissä on?
http://rc10.fi/index.php?topic=105574.0

34
Tamiya / Vs: TAMIYA MINI M03/M05 NIKSIPIRKKA EIKU NURKKA
« : 15.01.19 - klo: 23.14 »
Pitäis pikkaisen Hop Up osaa tilailla M-05:n ja muutama asia vaatii pikkaisen opastusta. Kyseessä classikkiin rakennettu mini.
Onko vielä jotain mitä olis suotavaa laittaa ostoslistalle?

Tuplanivelvetarit ja luigin diffinkiristys setti :wink:

36
KerhoCup-ratasarja / Vs: GT2000 sääntökeskustelu
« : 06.12.18 - klo: 21.39 »
mistä näihin löytää oikean kokoisia vanteita
http://www.rcmart.com/touring-touring-rims-c-35_2061_370.html
Tuolta renkaita ja vanteita halvalla :wink:

37
Tervehdys. Aloittelijan a kysyisin noista sallituista korimelleista. Itselläni on m07 tamiya ja kasattu pitkäkällä akselivälillä. Onko tietoa mikä noista sallituista korimallista sopii pitkälle m07:lle? Tällä hetkellä minulla on Tamiyan NSU TT koppa mutta sehän ei ole sallittujen listalla. Vai onko tarkoitus että pitkällä akselivälisellä ei voi kilpailla.

Kiitos jo kaikille. Ja mahdollisesti Riihimäelle utelijaana katsojaksi ainakin tulen.
-Jari
Jos classickia meinaat niin m07 ei ole sallittu, ainoastaan m03 ja m05. Ja korit rajoittaa akselivälin lyhyeksi.

38
Vaikka kuinka yrittää olla positiivinen niin silti korpeaa tuo classicin uusi sääntö. Noh sama ajaa sitten comppia kun lähes samalla rahalla saa sellaisen auton tehtyä. Radalla vois sataa vaikka vettä tai lunta.

Ei ole hyvä

Itellä paluuta klassikkiin ei tartte kyllä enää edes miettiä jos pitää noin hintavat sähköt hommata vaikka kuin kävisivätkin johonki muuhunkin autoon.

Mun käsityksen mukaan vanhalla koneellakin oli tarkoitus saada vielä ajaa, vauhdillisesti ovat identtisiä.
Eli mikä on ongelma? Jos ei halua hommata ”ikuista” konetta ni ei hommaa! :shocked:

39
Tämä halli tyhjennetty tänään :undecided:

Uusi paikka etsinnässä.

40
Yleinen keskustelu / Vs: Muoviosien värjäystä
« : 07.06.18 - klo: 15.48 »
Löytyykö Dylon-nappeja vielä jostakin, jos ei niin mikä olisi paras helpoimmin saatava toimiva korvike vuonna 2018? Asson muoviosat tuli joskus värjättyä mustaksi, nyt pitäisi saada uudisosat saman väriseksi...

Tämä ainakin toimii: http://ullaka.fi/fi/tekstiilivarjays-varit/1059-rit-varipulveri-32g.html#/rit_varit-musta

41
Sähköautot / Vs: Buri 1:8
« : 03.06.18 - klo: 22.16 »
Tuli Nikiltä lunastettua Buri itselle.

Ensimmäiset akulliset ajettu Tykkimäen radalla, kivasti tuntuu toimivan. Pito kohtalainen likaisella ja ajamattomalla radalla. Ihmeen kestäväksikin totesin, muutaman kovemman letkuosuman osalta.
Täytyy käydä lähipäivinä kokeilemassa myös Kuusaalla, jossa oli juuri kisat niin pito varmaan vähän parempi.

Itse tykkään juurikin tästä plug and play meiningistä, etenkin ku tuo rata on parin minuutin päässä kotiportilta, helppo käydä ajamassa akut tyhjiksi. Jätän mielellään säätämisen kilpaluokkiin :roll:

Onkohan näitä ilmestynyt enempää tänne peräpohjolaan?

~Mikko~

42
RC-kerhot ja -radat / Vs: kypak
« : 08.05.18 - klo: 08.59 »
Kuusaan radat on auki.

Helatorstaina on Kuusaan asfaltti-radoilla kuntoonlaitto talkoot alkaen klo.10 tervetuloa.

43
Tämän talven ajelut ajeltu, rata aukeaa taas syyskuussa.

44
Kiitos kaikille kanssakisailijoille!

Hienosti kaikki pääsi maaliin saakka ja kukaan ei lannistunut vaikka mm.vetoakseleita tarvi vaihtaa useammin kuin akkua :grin:
Yksi vara-auto vain tarvittiin.

Yllättävän tiukaksi meni kärkikaksikonkin ero, vaikka alussa näytti että ei pysytä mukana.
Meidän taktiikka taisi toimia hieman paremmin.

Tähän oli kiva lopettaa kypakin sisäkausi :cool:

Ensikerralla uudestaan ja taas vähän endurance kokemusta rikkaampana.

T: Raketti Mikko



45
Team:
Fog Valley Rockets:

-Mikko Porkka
-Valtteri Eklund
-Riku Teräväinen
-Henry Salmén

Mekaanikko/huoltaja/joukkueenjohtaja: Juha Teräväinen.

Auto nro. 1

T:Mikko

46
Kilpailijoiden kanava / Vs: GT2000 luokan säännöt 2018
« : 31.03.18 - klo: 18.45 »
Saa siis tulla ajamaan vaikka tällä kopalla?



Onko tuo sinusta lajin mukainen koppa🤔🤔
Jerzi

Miksei muka sopisi? GT taitaa olla lyhennys Grand turismosta ja mun mielestä toi aikalailla GT auton kori.
No tietenkin tää on rc-auto luokka, että en tiedä mitä GT:llä on tarkoitettu tässä yhteydessä.
http://www.autowiki.fi/index.php/GT

Escalade on kyllä SUV, eikä mikään GT :police:
https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Cadillac_Escalade

47
Tamiya / Vs: Tamiya M07
« : 18.03.18 - klo: 17.32 »
Ohjauspalat kannattaa vaihtaa alumiinisiin, voi suorastaan sanoo ihmeeks jos ne on pysyny sulla ehjänä :laugh:

Rcmartti on hyvä ja jos haluaa ilman posteja, niin tilaa suoraan 3racingiltä.

48
Kilpailijoiden kanava / Vs: GT2000 luokan säännöt 2018
« : 09.03.18 - klo: 21.28 »
Anteeksi että huutelen vieraisiin pöytiin... mutta mikse ette mene ajamaan saman tien TSS:ää Fintrackiin? Olisi samassa kisassa enemmän kuskeja ja Fintrack-kisat ovat olleet aika hyviä ainakin viime vuosina kun niitä tuli ajeltua.
Itse ajanut molempia, Fintrack on vähän tylsää(etenkin stanu) ja pitkäveteistä omasta mielestä.

Pitää olla lisenssi, uudet renkaat joka kisoihin ja kallis turisti runko yms.=hintavaa ajettuihin kisaeriin nähden.

Kivempi ajaa paljon, eikä istuskella varikolla tuntitolkulla.

Ja vielä kaiken lisäksi meno on vähän rennompaa :tongue:

49
Kilpailijoiden kanava / Vs: GT2000 luokan säännöt 2018
« : 08.03.18 - klo: 09.42 »
Onkohan noi Protoformin korit liian lähellä turistia, ei vaikuta kauheen skaalamaisilta? :roll:

50
Jos Ride osoittautuu hyväksi, ni kannattaisko ajaa myös etuvetoa sillä?

Eilen ajettiin classicin testi combon kanssa yhtäaikaa vanhalla harjallisella, suoravauhti täysin sama.
Eli siltä osin olisi ainakin ok...


#49

51
   
-Pidempimatkalaisille tarjoamme kilpailuaamuna ilmaisen kyydin juna asemalta kilpailupaikalle :)
-Halvin majoitus keskustassa: Hotelli GreenStar


Junat ei kulje ja hotelli on täys... :sad:

52
ni ois ollut kätsy pelkällä moottorivaihdolla erien välillä vetää molemmat luokat :wink:
Jos on peräkkäiset erät tai nosto vain välissä ja jos renkaatkin viel vaihtaa, ni voi olla vähän haastetta :grin:

54
Saako tavaroita tuoda jo tänään kisapaikalle?
Voi tuoda.

55
Eniten kierrosaikoihin ja ajettavuuteen on vaikuttanut se tuntimäärä joka on käytetty alustan parissa. Iskarit, öljyt, männät, männänreikien koko ja määrä. Iskarin kulmat, jouset, diffiöljyt, droopit, maavarat, pyöränkulmat, painojakauma etc.etc.

Juurikin näin :roll:

Ja itse vielä lisäisin pelkän ajoharjoittelun määrän tähän, ”muutama tuhat kierrosta alle, niin rupeaa sujumaan” sanoi mulle ohjeeksi eräs menestyvä vtr kuski, kun aikoinaan classic-minillä rupesin tahkoamaan casinoa ympäri... :laugh:

Muutama vuosi sitten kun sallittiin muutkin kun minin kori, niin piruuttani laitoin m-chassis kokoisen touring siiven hondan koriin. Ei ollut vaikutusta kierrosaikoihin eikä ajettavuuteen. Jossain kisassakin taisi olla siipi paikoillaan, hämmennystä herättääkseen...

T: Porkka

56
Uskomatton määrä kuljettajia mukana. Hieno juttu :cool:
Mutta koskas pidetään hiljainen hetki edesmenneelle VTR-luokalle? :cry:

Mitäs, onko vtr kuollut😒😒
Siitä on kohta 10v siitä kuin Kotolan kanssa se laitettiin pystyyn..
Jerzi

Ps paras rataluokka ikinää😉😉

No ei oo paljo vanhoja tarnujakaan näkyny kisoissa enään vuosiin... :huh:

57
Ja vielä toinen EDIT: Onko Hobbykingin Mini Cooper S 2001-korissa jokin este luvallisten comppikorien listalle laittamiseksi?
Tuo korihan on jo hyväksyttyjen listalla, on matrixlinen kori.

58
Huomenna 1.1. uudenvuoden ajelut klo.10 alkaen.

59
Tapaninpäivänä(26.12) rata auki klo.10—>

Tervetuloa :smiley:

60
Liian köyhä, ei pysty :grin: Meni taas kaikki rahat muiden autojen komponentteihin. Tai no, oikeastaan saishan tuosta VTR:stä pienellä vaivalla FWD:n... takadiffi (tai vetoakselit) irti ja kori vaihtoon ;) Tosin ei välttämättä ois turhan nopea tai hyvä ajettava sillä tavalla. Kokeilemallahan se selviäis.
Pitää olla etumoottori :police:
(Etuvetoluokkaan hyväksytään etuvetoiset etumoottori autot (moottori tulee olla etuakselin etupuolella).
)

Sivuja: 1 [2] 3 4 5 ... 12