Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - mmrc

Sivuja: 1 2 [3] 4 5 6 ... 13
61
Kilpailijoiden kanava / Vs: Stanu luokka sähkökrossiin
« : 11.01.10 - klo: 21.00 »
Joo ehkä stanu voisi olla hyvä opetella ennen viriin nousua, ikään katsomatta.

Ja mof:fin mielipide tuon SC:n osalta varsin hyvä. RTR crossiin taas en lähtisi niiden autojen toimivuuden tietäen.

Mihin sähköcrossi sitten "kuoli" silloin aikanaan?.

62
Muistetaan nyt sitten kuitenkin se, että takana on vasta yhdet kunnon kisat, joten aika alkutaipaleella tässä ollaan, eikä ehkä pitäisi vielä jakaa (olematonta) porukkaa alaluokkiin, kun itse luokkaakaan ei vielä ole.

Jos kuskeja riittää, niin viri/stanu jako kuulostaa ihan järkeenkäypältä, mutta jalat maassa hyvä tulee.

Juuri näin, tuolla aiemmin mainittiin että katsotaan vuosi ja opiskellaan lajia. Saadaan kokemusta niin sisältä kuin ulkoa ja nähdään että nouseeko laji suureenkin suosioon. Kokemukset tulee näyttämään suunnan mitä tehdä koneiden osalta, stanu/viriluokka kuulostaa hyvältä ja se voisi poikia lisää harrastajia.

Jos otetaan verrokiksi turistit, me tuskin ajettaisiin niillä jos ainoana luokkana olisi "vapaat koneet". Ei yhtään pöhömpi ajatus kahdelle eri luokalle, psykologinen kynnys on monelle pienempi kun voi lähteä luokkaan mukaan kohtuuvauhdeilla ja tehoilla.
Totta ja tuosta tule väkisin mieleen että tarviko tuollainen auto viriluokkaa ollenkaan.

63
Nyt kun kaikki 2wd kuskit tuntuu olevan moottorisääntöä vastaan ja ovatkin hommanneet täysin luokan henkeen vasten liian tehokkaan koneet, ei sääntöä kannata enään tehdä. Vaikka ROAR sääntö on 17,5 koneelle ja auto ilmeisesti sellaiselle teholle suunniteltu. Eli vapaalla säännöllä varmaan kannattaa jatkaa kuten Hoke on joka viestin väliin ilmoittanut.
 
Mites 4wd:t niitä kun ei vielä ajossa ole niin onko niihinkin jo sähköt silti joka kuskilla olemassa. Eli tehdään siitäkin luokasta ns. vapaa ja kaikki etsii sopivan tehoista konetta sitä mukaan kun alustaa saa säädettyä toimivaksi ja ajotaidot karttuu.
Kestääkö nuo 4wd laitteet minkä tehoisen koneen vaan ja kestääkö normi 540 koneet noin painavia autoja ?.

64
Yleinen keskustelu / Vs: Kuvia omista Rc-autoista
« : 11.01.10 - klo: 09.02 »
Xray 808
Hienon näköinen tuo Xrayn 4wd SC auto. Työkalutkin samaa settiä korin sponssitarrojen kanssa. :cheesy:

65
Muokkasin otsikkoa niin puidaan täällä Short Course -luokan sääntöjä ihan yleisesti myös jatkossa eikä vain Nokian kisojen pohjalta.

Järkevin sääntörajaus mielestäni olisi 2S lipot tai 7-kennon nimhit, kukaan ei noilla rajoilla yrittäisi sähkökasilla mukaan ja loppuisi vääntö ainakin tämän sääntökohdan osalta...

Niin en tiedä miksi ei kukaan ei ajais 2S:llä tuota 4wd M-8e:tä kun paino eroa 1/10 4wd sc ja 1/8 sc:llä on n. 200g  niin se tuskin on kovin ratkaiseva ero. Tosin onhan siinä akku, säädin ja kone kovilla kun yritetään liikuttaa liian painavia autoja 2 kennolla.
Hyvä vertaus on 1/10 4wd crossin koneen lämmöt kun ne ei nytkään monella pysy kurissa, mitähän ne mahtaa olla kun samoihin sähköihin lisätään tuo yli 1kg liikuteltavaa siis 1/10sc 4wd autoa ajettaessa. 

66
Jos Hobao ja Honr Nor 4wd SC painaa ilman sähköjä 1600-1700g niin ero M-8e runkopainoon on hyvin pieni. Mitoissa ero sitä luokkaa että ei mitään järkeä erotella noita autoja. Sähköt onkin ainut järkevä erottelun peruste eli ns. stanu 2S 4wd ja viri 3-4S 4wd. Koneet vapaat. Tokihan korin perusteella voi erotella sitten tuloksiin samoissa erissä ajaneet. Jos 2wd luokassa riittää täyteen erään kuskeja.

Hieman OT aihe itselleni kun tänään myin pois sen ilmeisesti Suomen ainoan 4wd SC auton siis M-8e auton SC korilla. Tosin eiköhän kannata odottaa noita ROAR sääntöjä tuohon 4wd SC autoonkin.
Vaikka luokkia onkin liian monta, harrastaja määrän suhteen. Ei kai tehtaiden uusille malleilleille voi muutakaan kun ajattaa joka väristä autoa omana luokkanaan.

67
JQ tiedätkö miksi Hoke oli niin paljon nopeampi, kuten väitti Ulappatorin uudella radalla.

68
Sähköautot / Vs: Mikä 4WD SC (CORR) auto?
« : 08.01.10 - klo: 18.40 »
Nirkissä testasin tänään Asson SC10 Jconcepts Goose Bumps renkailla....ei toimi ainakaan meitin radalla.
Huomenna testaan samalla autolla Pro-line Caliber M3 renkaita...jotenkin näyttäis ainakin pitävältä renkaalta. Mutta huomenna lisää.
M-8e:ssä ei toiminut nuo Caliberit eikä itse asiassa mikään muukaan Pro-Linen rengas Betonilla, tekonurtsilla suht hyvin toimii HoleShot ja Crimefigter. Riipuu haluaako saada auton luistaan vai ei.


Mitä tuollainen 4wd SC painaa ja joko jotain merkkiä on myyjillä saakka ?.

69
Kilpailijoiden kanava / Vs: M-8e aka sähkökasicrossarit
« : 08.01.10 - klo: 17.01 »
Kovin hiljainen tuollainen metalli spurrilla ja pinjonilla oleva M-8e auto ei ole. Muovispurrista en ole kuullut ajettavan mutta hiljaisempi oletettavasti. Tuskin vaarallisempi kuin polttiksenakaan silti.
Hinnoista olikin tuolla polttiksesta-sähköauto osiossa puhetta ja hinta ei kyllä ole syy ajaa corrilla. Jossain tuolla on paljon hintoja kerrottuna ->http://rc10.fi/index.php?topic=33335.0

Olen sen verran ajellut M-8e:llä että voi takuu varmaksi sanoa sen olevan halvempaa kuin 1/10 crossilla ajaminen (varaosia kun ei hajoa vaan ne kuluu loppuun). Akkujen hinnoissa eroa ei juuri ole vaikka meneekin 4s akku ja nopeudensäädin/moottori comboissakaan ei monen kympin eroa.
Eli pitkällätähtäimellä erittäin halpaa harrastamista M-8e:llä ajaminen, ja miks ei CORRillakin jos ne kestää poltiksen tapaan, mitä hieman epäilen.

Se onko mitään järkeä erotella 4wd CORR autoja M-8e autosta eriluokkiin vain erilaisen korin takia, tuntuu hölmöltä. Toki CORR kori tekee autosta huonon ajettavan, mutta jonkun mielestä kai hienon näköisen, mielestäni ei pitäisi jakaa luokkaa sen perusteella. Ja jos 4WD CORRiin saa järkevän koneen tuskin nopeudessakaan mainittavaa eroa. Ellei sit väkisin halua vakiorenkailla ajaa mitkä ei tosiaan näytä toimivan. Toki minulle jo selvitettiin että Corrilla ajellaan ns. romurallia kylki kyljessä nojaten, no se tietenkin muuttaa mahdollisuuden ajaa kilpaa samaan aikaan.   

Täyteluokkana tuo M-8e ja 4wd CORR sopii varmasti hyvin T-8 kisojen yhteyteen. Sitten kun porukka kyllästyy 1/10 sähkölelujen jatkuvaan korjaamiseen on ihme jos M-8e ei yleisty, hyvän ajettavuuden ja kestävyyden takia. Ehkä siinä vaiheessa voi miettiä luokkien jakamisia kun autoja on edes 2 erän verran. 2wd CORR onkin sitten asia erikseen.

70
Joko jollain on tuollainen 4wd SC auto paljonko sellanen painaa kisa kunnossa ?. Ihmettelen vaan kuinka se mahtaa kulkea ROAR hyväksytyllä 17.5T hiilettömällä tai 27 Lankasella harjallisella koneella. SC 4wd:n moottorille ei muutakaan sääntöä löytynyt.

71
Enpä ole itse sitä aihetta vielä lukenut, mutta eiköhän tosiaan pidetä järki päässä ja asetetaan se akkuraja kahteen LiPo/LiFe ym kennoon, tai kuuteen patteriin. Moottorisääntö tosiaan mieluusti vapaa, liialla teholla ei saa kuin huonoja tuloksia.

Auton teknisissä säännöissä tietty pitää olla myös maalaisjärki päässä, esim CORRiin tai 1/10-1/12 truggyyn ei tulla hyväksymään 1/8e autoja. Jos joskus saadaan riittävän iso tila aikaiseksi, niin sitten järkätään niille oma kisansa...

P.S. Kenelläkään liisata sopivaa autoa tuolle päivää?  (juu juu, maata pitkin ja puolikaasulla vaan)  :roll:
No näkyy olevan vaan jo joissain RTR laitteissa tuo 7 NiHm akku eli saattaa harmittaa kun ei vakiokalustolla pääsekään kisoihin.
Radan kokoon on turha vedota että M8e kielletään ne kun on samaa kokoa SC autojen kanssa.
 

72
Sähköautot / Vs: Mattoauton säädin 1s lipolle
« : 05.01.10 - klo: 11.48 »
Hyviä ehdotuksia. Pistäkää lisää ehdotuksia ja kokemuksia.

LRP SXX Stock Spec BL: Ei vielä saatavilla?
Castle Creations Mamba 1s: Ei vielä saatavilla
Novak Havoc 1S: Ikävät moottorirajoitukset
AE Black Diamond: Sairaan kallis ja vaikea saada
Kyllä tuota Castlen 1c mamba prota saa. Viikonloppuna sillä ekat testin ajelin, tosin WGT autossa.
Ongelmaksi c-12 autoon saattaa muodostua sen koko ja lähinnä korkeus. Muuten vaikutti ihan ok säätimeltä. Mamba tarvii boosterin tai vastarin akun, itse ajoin tq:n boosterilla ja digiservolla ilman ongelmia.

73
JQ miksi sä ajoit loppuun kuluneilla renkailla, vaikka tiesit hitaiksi. TÄ

74
Sähköautot / Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« : 04.12.09 - klo: 10.31 »
Nopari muistaakseni painaa n. 250g johtoineen, ja kone n.300g., servon ja vastarin paino vielä lisäksi. Maxximo millä noparilla ajat jos noin kevyt on ?.
 
Nopari/moottori combona nyt MMM/castele neu 2300kv.,

Varmaan 2200 kV tuo moottori. Paino on 424 g ja 2650 kV mallin 370 g. Muidenkin Castle-Neu-moottorien painot löytyvät Castlen sivuilta

Työnalla oleva X1CRT-"konversio" saanee moottorikseen joko 1518:n tai 1520:n, niin pitäisi ainakin vääntöä riittää.
Joo muistin kv lukeman väärin. Ai tuo castelen kone on noin painava, sitä en olekaan huomannut punnita/tutkia. Pitääkin testata Neun kone vielä, se taitaa olla vähän kevyempi ja tehoiltaa kait samaa luokkaa malli taisi olla muistaakseni 1415 1y. 

75
Sähköautot / Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« : 04.12.09 - klo: 07.52 »
Moro
Omassa autossani paino kasvoi polttiksesta noin 200g 4s akulla ajettaessa, ja nyt painoa on n.3518g. Pienemmällä 3s akulla on jopa kevyempi kuin polttiksena n.3199g, mutta tuossa 3s akussani ei riitä kapasiteetti kun se on 2800mha 30c.

Nopari muistaakseni painaa n. 250g johtoineen, ja kone n.300g., servon ja vastarin paino vielä lisäksi. Maxximo millä noparilla ajat jos noin kevyt on ?.
 
Nopari/moottori combona nyt MMM/castele neu 2300kv., mikä sisäradalle ainakin ihan toimiva paketti, SP:n combo on kokolailla saman painoinen ja sillä paketilla pystyi ajamaan tuolla pienellä 3s akulla, mutta nykyiseen ei tuo pieni akku riitä.
 

76
Vapaa keskustelu / Vs: Perjantaivääntötopic
« : 27.11.09 - klo: 16.21 »
Joulu lahjaa odotellessa.

Kysytään täällä kun, Corr osioo ei viitsi sotkea. Miten erotellaan 4wd corri ja M-8e toisitaan. Koko kun on sama leveyden ja pituuden suhteen ja säännöissä ehdotettu vain min. paino. Jääkö näiden kahden luokan ero sitten vain renkailla eroteltaviksi, kun niin huonoja renkata ei taida 8 autoon saada mitkä corri vaatis.
 
Sääntöjen tiukuuden takiahan 1 kisa jäi jo pois.

Toki mielummin ajaisin M-8e autolla, mutta niitä nyt ei taideta hyväksyä mihinkään kisaan.

Autona tuo polttiksesta muutettu sähköcrossi on se ainut crossia kestävä sähköauto.

77
Sähköautot / Torstaivääntötopic
« : 25.11.09 - klo: 12.32 »
Moro
Joo kyllä Jiri asiaa puhuu.
Tuo turistiautoa halvempi hinta, on myös asia mikä minua miellytti.

78
Moro
Kiitos järjestäjille.
Hauskat kisat oli.
Kuulutukset oli hyvät ja hauskat. (antakaa Artsille tietä, että se pysyy hiljaa :lol:)
No oma autossa kulkupuoli oli vähän haussa, mutta treenaamalla ehkä sekin löytyy. Ja Jirille kiitos koneen lainasta.
Ajoissa tosiaan ehti kotiin, enemmänkin olisi voinut ajaa.

79
Tänään testasin tuota minipinniä lisää 8 kpl 5 min vetoja. Renkaat parani käytökseltään koko ajan pito muuttui tasaisemmaksi ja kiskopito kippaaminen väheni entisestään. Alkuun kävi pari lipsahdusta eli pari tukivartta meni. No loppuun en siis vieläkään renkaita saanut ja 5 min tulos parani nyt jopa paremmaksi kuin 3 racingin renkailla. Nyt pintaa renkaassa sen verran että paikkapaikoin on nappula kulunut lähes kokonaan pois renkaan keskeltä. No tuolla lyhyellä betoni osuudella pito on hyvä ja pitkälti siitä johtuen tuloskin parani.
Shumin vanteet näköjään halkee lähes kaikilla Nokialla.

Vielä ei Dynamite Racingin renkaat tulleet eli seuraavaan testiin meneekin aikaa vähän enemmän.

 

80
Vastaan nyt vielä kerran ettei tule enempää väärinkäsityksiä, että EN ole tulossa ajaan patteri kasilla.

Karvanaama halusi kysyä saisiko corrien seassa ajaa trukilla, ja minä kysyin että saako corrien seassa ajaa patteri kasilla.

Johon jo Jonne vastasi että ei halua että patteri kasilla ajetaan samaan aikaa, mutta salli trukkien osallistumisen.

81
"Ymmärrän paino ja nopeus erojen tuomat ongelmat. Jos vähän sääntöjä noudatetaan niin päälle ei saa hypätä oli luokka mikä tahansa."

Järki käteen nyt!  ilmassako sen ohjaat??

Vähän jos noudatat sääntöjä ni ajat niillä millä on määrätty ja that's it.
Lue sieltä hieman ylempää niin ei tarvi kommentoida tyhmiä.

82
Mihin sinä yrität tällä :huh:
Jerzi
Kerron miten mikäkin rengas toimii Nokialla. Tarkoitus on helpottaa uusia harrastajia löytämään oikea rengas ettei väärän renkaan takia mene esim. osia rikki lipsahduksissa ynm. Mahdollisesti helpottamaa rengas valintaa niille ketkä eivät pääse jostain syystä treenaamaan Nokialle ja heillä olisi tarkoitus tulla kisaamaan sinne.

Jerry toivon että auttaa jopa sinua vanhaa kisakonkaria valitseen 1/18 autoon just sen sharkin oman alkuperäis renkaan minkä varmaan tiesitkin toimivaksi.

Täällä kun niin moni on valitellut sen perään että eivät pääse testaan joka paikkaan löytääkseen sitä parasta rengasta. Koitan antaa mahdollisimman oikeuden mukaisen selostuksen omista kokemuksista jokaisesta testaamastani renkaasta.

Hienoa olisi saada vastaavaa tietoa muistakin radoista.

83
No eipä noissa 4wd corrien ja m-8e autojen välillä kovin suurta paino eroa ole. 2wd on kyllä kevyempi reilu kilon verran.

Ei 4wd CORR-autoja taida vielä olla kuin valmistajien testikuskeilla. Slash joka on luokkansa raskain painaa 2.14kg ajokunnossa ja Xray 808 "patterikasi" 3.4kg. Ero on siis reilu kilo tai yli 50%, miten sen ottaa  :smiley: Patterikasi hyppää Espoon radan neloshyndän yhdellä loikalla ja jos joku heikompi (lue: ihan eri painoluokkaa oleva) auto ehtii alle on kisa siinä.
Ymmärrän paino ja nopeus erojen tuomat ongelmat. Jos vähän sääntöjä noudatetaan niin päälle ei saa hypätä oli luokka mikä tahansa.
Minulle ei ole ongelma jättää tuota corr luokkaa ajamatta, sillä ehdin kyllä treenaan muulloin, samalla reissulla vaan olisi mennyt sekin luokka.

Ps. ja ot. Nyt Reiska painaa 3 kennolla enään 3190g ja Nokialla vajaa läpin edellä 4wd 1/10 autoja n.45 akullista takana ilman ensimmäistäkään rikki mennyttä osaa.

84


Lainaus

Niin tai jos kaikki ei yrittäisi keksiä luokkaa tai sarjaa ties minkälaisillle autoille (ja renkaille) vaan keskittyisi ajamaan kilpaa noilla olemassaolevilla ja hyväksi todetuilla 2wd ja 4wd krossareilla sääntöjen mukaisina. Internet näköjään mahdollisti tämän ainaisen valituskulttuurin, kun aikoinaan kisoihin vain mentiin säännöistä valittamatta. Sillon tosin olikin se 100 kuskia kisoissa...
Joo silloin kun jarkkom olet aloittanut ei varmaankaan autojakaan ollut kuin se yksi merkki tai omavalmiste ja sekin lämpöpatterin välissä. Kuskeja oli varmaan 100 tai ainakin ne ketkä oli, oli isompia.

No en minä ole sääntöjä tekemässä enkä luokkaa perustamassa, vaikka monen uuden ja lähes kakkien ns. vanhojen luokien auto minulta löytyykin niin corr autoon ei löydy kuin kori, ja siinä kun sääntö on tiukka niin jätetään ajamatta väärän mallin alustalla, nythän renkaat olisi ollut vapaat.

Eikä se mitään valittamista ole, jos kysyy saako erilaisella autolla tulla mukaan.
 

85
No eipä noissa 4wd corrien ja m-8e autojen välillä kovin suurta paino eroa ole. 2wd on kyllä kevyempi reilu kilon verran. Olisi tuohonkin luokkaan saanut 25% lisää kuskeja vähän avoimemmalla luokalla jaolla ja mahdollisesti paljonkin enemmän kun sääntö olisi täysin vapaa.
E-Sawage, E-Revo, ynm. kun pääsisi kilpailu kynnyksen yli edes jossain.
Ajosäännöt sentään kaikille sama jolloin ei ole rikkoutumisen vaaraa kun koskaanhan ei saa toistapäin ajaa. Mutta ehkä tiukoilla säännöillä on parempi rajata luokka ja ajaa nyt ilmoittautuneiden 4 kuskin kesken tiuka pipo päässä.

86
Moro
Turvallisempi jatkaa täällä rengas kokemuksia niin ei tule typeriä kommentteja väärin kirjoituksesta tai mistään muustakaan väärin ymmärtämisestä.

Eli eilen sitten testasin ensi kerran sen shumin mini pinnin vai mikä nyt onkaan wj luokkarengas joka tapauksessa.
Testin alku oli alkuun aika karu eturenkaat ostin valmiiksi liimattuina ja takarenkaat tarvi itse liimata koska paikalisella kauppiaalla ei vielä ollut valmiita settejä (tulossa on) Hintaan n.30€ siis takavanteita en ostanut. No muuteman kierroksen jälkeen aloin ihmetteleen etupään pompotusta joka oli sitä luokkaa että piti katsoa onko rengas löysällä vai mikä mättää, pompotuksen syyksi ilmeni että molemmat renkaat oli irronnut liimauksen osalta noin puoleen väliin.

Eli paikkaus liimaus ja uudestaan jatkaan testaamista, Pito oli tekonurmikolla hyvä betonillakin ok. paraskierros aika tuli heti lähes uusilla renkailla, mutta pito oli juna luokkaa ja kippaamista esiintyi eli nappuloita olis pitänyt leikata, mutta en raaskinut koska käsittääkseni kisarenkaitahan ei saanut leikellä.
Auton säädöllä kippaamis ongelma parani ja testi jatkui 4 akullista eli yht. 6kpl 5min. ajelua. Enempää en ehtinyt illan aikana ajamankaan. Renkaat kului vähän yli puolen välin mutta kyllä niillä vielä ajaa vaikka pito jo selvästi huonompi kuin alussa ei silti huono vieläkään.
Tämän perusteella Nokian rata syö renkaita noin 10 kertaa enemmän minulla kuin muilla kuskeilla toisilla radoilla. Tuo selittääkin varsin paljon noita erittäin ristiriitaisia kulutuksen kesto määriä.
No ajaahan en osaa mutta kaasuakaan en säästele kun tiedän jo että Tamiyan auto kestää yllättävän hyvin minunkin käytössä.
Testi jatkunee huomenna renkaat loppuun eli siihen saakka kun tulos tippuu selvästi.
Paras 5min. tulos jäi vain hieman 3 racingin rankaista, mutta paras kierrosaika oli parempi.

Toivottavasti saan huomenna niitä erittäin halpoja renkaita että saa niistäkin sen varman ja oikean tuloksen.

edit. Korjattu laskuvirhe 4 akullista = 6kpl 5min lähtöjä

87
Jos vaan mahdollista niin olisi hienoa jos olisi ns. vapaa luokka vaikka ilman palkintoja halvemmalla, kun kiinnostaisi testata tuota M-8e autoa. Itseäni ei haittais vaikka samassa erässä olis nopeampia corr autoja tai hitaampia crawler mönkijöitä kun vaan pääsis ajaan silläkin rakennelmalla edes jossain kunnon radalla.

88
Heh aloitetaan tänne ettei suuret kilpamiehet hermostu aloittelijan tyhmistä kysymyksistä kisa osiossa.

Eli tuolla kisa osiossa oli puhetta että diffi ei rasitu liukkaalla, totta ei rasitukkaan mutta silloin rasittuu kun toinen pyörä on liukkaalla ja toinen pidolla lähes yhtä pahasti kuin pelkästää pidolla.
No se siitä diffistä ja sen kestosta.

Liukkaat radat ei myöskään riko autoa totta. Mutta pitävän ja liukkaan yhdistelmä on ehkä jopa pahempi kuin pelkkä kova pito.
 

Mikä rengas sitten toimii betonilla ja tekonurmikolla.
Shumin rengas toimii suht hyvin ja kestää kuulemma pitkää tosin jollain ei kestä ihan niin pitkää, itselläni ei ole kokemusta siitä kestosta/pidosta kun sopivaa valmista rengasta ei Tamiyan autoon löytynyt, myöhemmin selvisi että shumin vanne menee Tamiyaan myös vaikka tappi Tamiyassa onkin isompi. Hinta kallis 39€ setti

Vastaavaa n.2 kertaa halvempaa rengasta olen testannut vähän 3 rasingin rengas pitää myös molemmilla pinnoilla suht hyvin, kuluu hieman nopeampaa mutta ei kai kolmea kertaa enempää kumminkaan kun shumi, tosin olen vain 3 settiä niitä testannut. Hinta 19,90 setti
 
Sitten on tullut testattua Prolinen Holaria mikä toimii tekonurmikolla jotenkin sivuttaispito heikko mutta pidon puute liukkaalla betonilla tekee täysin turhan kyseisestä renkaasta. Kestosta en tiedä ja hintakin kallis. Hinta ?

Ja se halppis rengas minkä nimeä en nyt muista toimii myös jotenkin Betonilla ja hyvin tekonurmikolla mutta sen testauksesta ei vielä voi sanoa mitään. Se taas on noin 5 kertaa halvempi kuin wj luokkarengas shumi. Hinta n.8€ setti+vanteet

Foami ei myöskään toimi kyseisillä alustoilla juuri lainkaan vaikka hinta onkin 2-3 kertaa halvempi kuin wj luokka rengas. Hinta 16€ setti+ vanteet

Tamiyan oma rengas toimii suht hyvin tekonurmikolla mutta ei betonilla ja rengasta ei pysty ajaan tekonurmikollakaan ihan loppuun pido hävitessä kokonaan. hinta n 28€/setti


Edelliset testi siis vain Tamiyan 4 wd 1/10 autolla.



Takaveto Asso B4 oli niin vaikea ajettava millään vanhoilla rankaillani että oli helpompi myydä koko vessa pois, kuin alkaa metsätään siihen sopivaa rengasta. 

Samalla pinnalla olen ajellut M-8e autolla sillä autolla en ole betonille löytänyt hyvää pito muilla kuin shumin renkailla, tosin niiden hinta on sitä luokkaa että treenaaminen on kallista. Hinta 40€/setti

Suht hyvä rengas on GM Matrix ja noin 10€ halvempi tosin kulutus kestävyydessä ei pärjää shumille. Hinta 30€/setti

Akan crossbrase rengas kovuus hard kestää hyvin ja pitää tekonurmikolla mutta betonilla ei löydy pitoa ei löydy edes softilla, joka tekee siis käyttökelvottoman renkaan siinäkin hinta huomattavasti halvempi kuin tuo testin kallein shumi. Hinta 34€/setti
 
Prolinen renkaista Revolver, Bowtie, ja Crime M3 kovuus kaikissa pitää kaikki hyvin tekonurmikolla mutta ei betonilla noin puolet kalleimman renkaan hinnasta mutta betonilla pito raakkaa pois. Saman merkin holari testaamatta m2 kovuuden osalta mutta betonilla pito tullee oleen niin suuri ongelma että jätän kesäksi savelle ne renkaat. Hintaa en muista

Eli muuteman metrin betoni pinnan pätkä raakkaa lähes kaikki renkaat pois. No multi surfasen kannattajat tietysti hihkuu innoissaan että hienoa vain kallein rengas toimii betonilla. Hyvä kauppiaalle kukaan muu ei tuosta pinnoitus ideasta sitten hyödykkään. Tässäkin tapauksessa siis ei yksikään suomen kauppias.
Testit suoritettu Nokian radalla ilman yhdenkään kauppiaan avustusta eli siinä mielessä puolueetonta tietoa.
Kaikilla renkailla testattu kierrosaika ja 5 min tulos. Niitä tuloksia en julkaise mutta sen tiedän että betoni osuudella toimiva rengas ratkaisee hyvin pitkälle koko läpin ja sitä kautta myös sen 5 min. tuloksen.

Siinä tietoa niille ketkä pähkäilee kalliiden luokkarenkaiden hankintaa. Eli jos ei ole kärkikuski kannattaa harkita hyvinkin tarkasti mitkä renkaat autoonsa ruuvvaa.

1/18 Sharkin vakio rengas on hyvä
Foamilla ei tee mitään.
Muista ei tietoa.

 




89
Kilpailijoiden kanava / Vs: Winter Jumps 2009 - 2010
« : 09.11.09 - klo: 10.49 »
OT koko roska minun osalta. Hauska tätä on vaan jatkaa kun asiaa ei halutakkaan ymmärtää.

Missä 1/1 autoradalla on keinotekoisesti tehtyjä liukkaita kohtia ?.

Multi surfase on hanurista, ilman keinoliukkaita löytyisi Nokiallekin nopeampi rengas. Vesieste TMS. KALUSTOLLE VAARALLISET kohdat, eli saivarrellaan kun ei muuten mene perille ,tasauspyörästö hajoaa moisita liuastelu kohdista, tai auto lipsahtaa tolpaan ja tukivarsi poikki sit harmittaa taas.

*Hoke* kyllä se shumin rengas nopea on. Eli sen takia ei tarvi testaan tulla.

90
Kilpailijoiden kanava / Vs: Winter Jumps 2009 - 2010
« : 09.11.09 - klo: 09.07 »
Voisitko mmrc tarkentaa, mikä tässä WJ-säännössä on tarkoittanut sitä, että radasta on tullut AKK:n sääntöjen mukaan laiton ja miksi se ei ole sitä aiemmin ollut?

Voi kele, no ennen rata oli kauttaaltaan samalla pinnalla eli matolla, nyt kun siellä on liukkaita betoni kohtia ne ei mielestäni ole säännön mukaisia, kuten tuosta säännöstä voi lukea.

Mikä kohta säännöissä kieltää erilaiset pintamateriaalit? Itse en ainakaan löydä yhtä ainuttaa kohtaa maastoradan säännöstöstä, joka kieltäisi tämän?

Mikä liukkaammista betonikohdista tekee säännön vastaisen?
Juho lue vaikka nämä seuraavat kohdat.
Radan pinnan pitää ratakilpailuissa
olla tasainen, puhdas ja pito-olosuhteiltaan
mahdollisimman vähän muuttuva.
 
Ja nyt kun ei kumminkaan maastossa ajeta olisi hyvä tämäkin kohta hyvä ottaa huomioon.

Radalle ei saa tahallaan
rakentaa vesi- tms. kilpailukalustoa vaarantavia
esteitä.

Sivuja: 1 2 [3] 4 5 6 ... 13