Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Pööki

Sivuja: 1 ... 3 4 5 [6] 7 8 9 ... 13
151
Aivan mahtava uutinen! Erittäin hienoa tilojen scouttausta! Tuohan on todella halpa vuokra noin isosta tilasta.

Eikös jossain viime kauden talvikisassa (Jyväskylä tms.) ajettu betonilattialla turffin sijaan? Muistan tällaista jostain lukeneeni ja jos en nyt väärin muista, oli pinta hyvin lähellä savea ominaisuuksiltaan kunhan siinä oli vähän ajettu. Tosin jos tila on vanha kauppa, lattia on luultavasti jotain kiiltävää laattaa.

Meinasin vain että radan rakentaminen olisi paljon helpompaa jos asiasta selviäisi ilman messumattoa/tekonurmea.

Joka tapauksessa talkoissa mukana!

152
Radiolaitteet / Vs: FUTABA MEGATECH 3PM 2.4GHZ
« : 10.08.10 - klo: 10.38 »
Kiitos kattavasta vastauksesta! Tuuletin on jo ollut kiinni eikä tuntunut aiheuttavan häiriöitä. Ponderi on ollut vielä kiinnittämättä mutta täytyypi sekin väkertää paikalleen nyt kun tietää ettei tee turhaa työtä.

153
Radiolaitteet / Vs: FUTABA MEGATECH 3PM 2.4GHZ
« : 31.07.10 - klo: 18.42 »
Sen enempää manuskaa tutkimatta, esittäisin seuraavan kysymyksen:

Saako kolmoskanavan toimimaan niin että noparin tuuletin voi olla siihen kytkettynä ja se pörrää aina kun virrat on päällä?

Näin saisin ponderin kiinni siihen vastarin "normipaikkaan" ja säästyisin y-johdolta.

154
RC-kerhot ja -radat / Vs: VihUa/pienoisautot
« : 05.06.10 - klo: 15.01 »
Hei!

Mikäs on radan tilanne tällä hetkellä?

155
Radiolaitteet / Vs: FUTABA MEGATECH 3PM 2.4GHZ
« : 14.05.10 - klo: 12.01 »
Tämän topicin alussa oli puhetta siitä kestääkö noparit HRS-modea mutta ihan viimeistä sanaa tähän asiaan ei kukaan osannut sanoa.

Kuinka siis asian laita on?

156
Kertokaahan kisajärjestäjät vielä sellainen asia notta onko kisapaikalla katettua varikkotilaa vai pitääkö varautua katoksella?

Ei sillä että kisaviikonloppuna sataisi...

157
Kiitos linkeistä, noissahan riittää jo yllin kyllin vaihtoehtoja. Osuipa silmään myös Peurunka jossa joskus 90-luvun alkupuolella olen viimeksi sähkökrossia ajanut, olikos se Kupolikrossi nimeltään. Sori OT, vanhan miehen piti vähän muistella.  :wink:

158
Onko järjestäjillä vinkata edullista majoituskohdetta, esim. mökki tms?

159
Bensa-autot / Vs: 1/4 rc-rallicross
« : 07.05.10 - klo: 10.59 »
Tuota en itse vielä ole kokeilut (HUPS!).

Omasta tallista löytyi XM vielä jokunen vuosi sitten, ja tuolloin ainakin maahantuojan purkissa hankittu hydrauliikkaöljy oli suht hinnakasta. Sen verran tiedän kuitenkin, mitä eräiden "sitruunistien" kanssa olen kuulumisia vaihtanut, että tuo nykyinen tökötti ei aiheuta korroosiota, eikä ole syövyttävää, kuten 80-luvun alkuun asti käytetty, joka söi liittimet ja rikkoi letkut auton seisoessa. Kannattaa kysyä Motonetista tai Biltemasta tuota tavaraa purkissa, jos aiot käyttää, Citikka kun nykyisin Veholla ja tuo "alkuperäistökötti" voi olla aika mielenkiintoisesti hinnoiteltua, niin se kyllä oli vanhallakin organisaatiolla.

Tai, kuten eräät käyttäneet hyvällä menestyksellä, niin tavallinen rypsiöljy toimii ihan hyvin. Itse en vielä ole kokeillut, Magurat on yhdessä offissa ja vakiotököttiä olen käyttänyt, rata-Evossa taas jarruissa ( Collari ) olen alkuperäiset tökötit lykännyt sisälle, mutta varmuudeksi aina kumihanskat kädessä.

Toivon mukaan tämän kesän aikana itsekin viisaampi, toimiiko tuo "niksipirkka-öljy" ihan ok, ettei tarvitse noita kalliita alkuperäismömmöjä laittaa. Tosiaan, tuo teksti löytyy pullon kyljestä, minkä kimantero mainitsi " Hydraulic oil for all hydr. FG disc brakes. Attention! Do not use brake fluid from the car industry."
Vakion väri omenamehun kellertävä, eli jotain öljyä tuo on ja viskositeetti pullon läpi katsottuna kuin aseöljyllä. Kun vertaa Sitikan alkuperäisöljyä, niin väri eri, sitruunalla joku ihme punertava sävy, mutta viskositeetti tuntuu olevan sama.

Kannattaa siis kokeilla, mutta tosiaan, kuten jo sanoin, ainakin itsellä 1:1 auton omistamisen jälkeen "alkuperäispurnukat" jääneet korjaamon hyllyyn, hinnoittelu lähes samaa luokkaa, kuin FG:n alkuperäisellä tökötillä.

Motonetistä saa litran putelin samaan hintaan kuin tuon pikkuruisen FG:n pullon. Ainakin itsellä (tällainen käsi kun olen) tuota öljyä meni aika lailla ennenkuin jarrut sain kunnolla ilmattua. Eli ei muuta kuin Motonetin kautta!

160
RC-kerhot ja -radat / Vs: Short Course -rata Espoossa
« : 07.05.10 - klo: 10.56 »
Samaa kysyisin minä eli olisiko tässä ratkaisu tämän kesän rataongelmaan (Pääkaupungin seudulla) sähkökrossareille?

161
Bensa-autot / Vs: 1/4 rc-rallicross
« : 06.05.10 - klo: 12.15 »
Citroenin hydrauliikka öljy on toimiva ratkaisu ja paljon halvempi. Taitaa olla tuo FG:n pikkupullossa myymä litku ihan samaa kamaa.

162
Keskustelua kaupankäynnistä / Vs: Risut & ruusut
« : 01.05.10 - klo: 19.51 »
Tässä oma, vielä lyhyt lista:

tero     +
speedy_g +
Jokinenm +
auvo     +

Kaikkien kanssa mutkatonta ja nopeaa kaupankäyntiä.

163
Keskustelua kaupankäynnistä / Vs: Risut & ruusut
« : 20.04.10 - klo: 22.35 »
Nimim. "tero" ansaitsee plussat erittäin ripeästä kaupankäynnistä.

164



Joku mode voisi splitata keskustelun ens vuoden stanu topiciin niin pysyisi tieto oikeessa topicissa.

http://rc10.fi/index.php?topic=43665.60

165
Tamiya / Vs: Tamiya TRF 416
« : 19.02.10 - klo: 20.01 »
Onkos tämä nyt sitten niitä kuuluisia "pakkohankintoja"?   :azn:

166
Otsikko muutettu Peitsamon ehdottamaan. Nyt otsikko vastaa paremmin tätä syntynyttä hyvää ja rakentavaa keskustelua.

167
Näyttää sittenkin siltä etten avannut tätä keskustelua turhaan enkä etenkään liian aikaisin kuten noissa topicin ensimmäisissä vastauksissa minulle sanottiin.  :wink:

Nyt on hyvää aikaa kerätä kokemuksia tämän kauden kisoissa ja tehdä uudet suunnitelmat sen mukaan. Mikäli pro stockin vauhti tippuisi esim. SPX-stanu kauden tasolle, voisin itsekin mielellään siirtyä ajamaan sitä ensi kaudella, olkoon säätimet ja koneet mitä tahansa. Se vauhti tässä kuitenkin on se tärkein kriteeri luokkaa valitessa.

Mutta sehän on selvää että jotain on tehtävä (ja varmasti tullaan tekemään, sitä en epäile yhtään) jos kuskit jo nyt sanovat ettei stanu meinaa pysyä hanskassa ja tehoa on laskettava säätimestä. Mitä se on sitten pro stockissa...

168
Komppaan kyllä tuota Bulvaanin siteerausta pienen pojan huolista. Enkä myöskään halua sanoa että kaikki rajoitukset stanusta pitää poistaa. Ajatuksenani ei ole karkoittaa junnuja hienon lajin parista, päinvastoin. Mutta jos rajoitukset pidetään, olisi sitä vastoin pro stockista hyvä tehdä hitaampi luokka meille ikääntyneille harrastajille. Kyllä se 10,5 kone vie autoa ihan liian lujaa ainakin meikäläiselle joka pääsee ajamaan kerran joka toinen viikko. Ei siinä ajokilometrejä liikaa kerry. Jo stanunkin pitäminen radalla 5min yhteen soittoon on hyvä suoritus.

Ja vielä. Omalta kohdaltani voin sanoa että itselle nousee lähinnä hymy naamalle kun pienet pojat tulevat Alue-8 kisassa ohi vasemmalta ja oikealta. Pyrin myös aina huolehtimaan etten seiso kenenkään edessä jotta jokainen korokkeella näkee radan hyvin. Sama koskee myös huutelua korokkeelta. Lähtökohtaisestihan sieltä ei saa huudella mitään ja kun vierellä seisoo 10-v. poika niin ei tulisi mieleenkään avata suutaan sanoakseen hänen ajamisestaan mitään ellei kysessä ole kehuminen. Tällä tasolla virheitä sattuu kaikille eikä vähiten itselle.

169
Koska te monta vuotta lajin parissa olleet olette sitä mieltä että stanu on aloittelijoille ja prostock menee liian lujaa niin siinähän se ratkaisu on.

Jos siis stanu halutaan pitää uusien junnujen luokkana niin miksi ei tiputettaisi poron vauhtia jotta tällaiset harrastajatkin löytäisivät oman luokkansa?

Kuten tuossa aiemmin on jo Jerzi ja Jonni kertoneet, LS-5 luokan taso on todella kirjava. Ja nyt puhun vain itsestäni mutta painotan siis että olen harrastaja. Enkä myöskään ole edes stanussa a-finaali tasoa. En myöskään tappele verissäpäin sijoituksista sillä minulle on ihan sama olenko 12. vai 13. tourinkia ajaessani. Pyrin enemmänkin kartuttamaaan kisakokemustani.

Toinen vaihtoehto olisi että stanusta täytyy nousta jos pärjää tarpeeksi hyvin. Ja Ilpo tuolla toisessa topicissa jo ehdottikin että junnuille jaettaisiin omat pisteet. Ja mikä opettakaan junnuja paremmin ajamaan siististi kun lauteilla on treeneissä ja kisoissa vanhoja harrastajia joilla nämä taidot jo on.  

170
Haluaisin avata keskustelun nyt, kun ensi kauteen on vielä runsaasti aikaa. Ajan itse ns. "pääluokkana" LS-5:sta. Talvikaudelle päätin alkaa ajamaan TSS-10 luokkaa kun tuo ikäraja tälle kaudelle poistettiin. Mutta säännöissä on edelleen tämä pykälä "ei saa olla sijoittunut parhaaseen kolmannekseen muissa luokissa".

LS-5 luokassa ei osallistujamäärä ole hirveän suuri joten on teoriassa mahdollista että ensi kesän jälkeen en ole oikeutettu osallistumaan TSS-10 luokkaan koska olen ollut LS-5:sten lopputuloksissa parhaassa kolmanneksessa.

Tämä ei silti varmasti tarkoittaisi sitä etteikö junnut menisi minusta TSS-10 kisoissa ohi vasemmalta ja oikealta. Enkä myöskään näe tarvetta tai halua siirtyä poroon. Mutta mikäli tämä sääntö pysyy tälläisena, ei minulle anneta mahdollisuutta valita luokkaa.

Mieluusti pysyisin stanussa ja kehittäisin ajoani 17,5:sen antamalla vauhdilla. Olisiko siis mitään mahdollisuutta muuttaa sääntöä ensi kaudeksi ja vapauttaa hieno luokka kokonaan? Jo nyt on nähtävissä että osallistujamäärät ovat kasvaneet huimasti ja varmasti tulisi lisää "kesälajien" kuskeja mukaan mikäli rajaa ei olisi.

171
RC-kerhot ja -radat / Vs: Espoo RC-Center
« : 19.01.10 - klo: 17.04 »
Onko tänään ketään paikalla? Olis katsojia tulossa...

172
Tamiya / Vs: Tamiya TRF 416
« : 18.01.10 - klo: 18.25 »
Nonni!

Auto toimii kuin unelma, vieläpä paljon parjatuilla Xenoneilla. Kannattaisi lukea hieman huolellisimmin nuo säätövinkit ja set up sheetit  :wink:

Eli ongelma oli shimmiprikat yläripustusten pallojen alla. Ripustukset olivat aiemmin tosi jyrkässä kulmassa kun nyt oikeilla shimmeillä ne ovat aika lailla vaakasuorassa. Jopa loppui kaatuilu.

Kiitos Stilo loistavista ohjeista ja kiitos myös muille vinkkejä antaneille!

173
Tulokset / Vs: A8 Yhteispisteet
« : 18.01.10 - klo: 16.16 »
Pieni korjaus: jostain syystä Torpan kisan tuloksissa mun etunimi on vaihtunut Tuomoksi. Tästä johtuen tuloksissa on nyt siis kaksi Hallenbergia kun pitäisi olla vain yksi ja sama kaveri, Janne Hallenberg joka on osallistunut sekä Vantaan että Lohjan kisaan. Korjaisitteko siis tuon virheen.

174
Sähköautot / Vs: Projekti: Touring-kisailu
« : 17.01.10 - klo: 06.57 »
Tarkoitin siis vuoden päästä alkavaa kautta. Tai siis ajetaanhan noita Alue kisoja jo syksyllä. EIkä tarkoituksena tosiaankaan ollut aloittaa sääntövääntö vaan ihan hyvähenkinen keskustelu aiheen tiimoilta.

Mutta siirrän keskustelun muualle.

175
Sähköautot / Vs: Projekti: Touring-kisailu
« : 16.01.10 - klo: 22.04 »
Seurasin keskustelua S2-10 luokan luomisesta ja siellä mm. Jarkko viittasi TSS-10 luokan sääntöihin ikärajan ja eri luokissa pärjäämisen osalta.

Haluaisin avata keskustelun myös touringin osalta nyt, kun ensi kauteen on vielä runsaasti aikaa. Ajan itse ns. "pääluokkana" LS-5:sta. Talvikaudelle päätin alkaa ajamaan TSS-10 luokkaa kun tuo ikäraja tälle kaudelle poistettiin. Mutta säännöissä on edelleen tämä pykälä "ei saa olla sijoittunut parhaaseen kolmannekseen muissa luokissa".

LS-5 luokassa ei osallistujamäärä ole hirveän suuri joten on teoreettisesti mahdollista että ensi kesän jälkeen en ole oikeutettu osallistumaan TSS-10 luokkaan koska olen ollut LS-5:sten lopputuloksissa parhaassa kolmanneksessa.

Tämä ei silti varmasti tarkoittaisi sitä etteikö junnut menisi minusta TSS-10 kisoissa ohi vasemmalta ja oikealta. Enkä myöskään näe tarvetta tai halua siirtyä poroon. Mutta mikäli tämä sääntö pysyy tälläisena, ei minulle anneta mahdollisuutta valita luokkaa.

Mieluusti pysyisin stanussa ja kehittäisin ajoani 17,5:sen antamalla vauhdilla. Olisiko siis mitään mahdollisuutta muuttaa sääntöä ensi kaudeksi?


176
Tulokset / Vs: A8 kolmannen osakilpailun kutsu Lohjalle
« : 16.01.10 - klo: 20.59 »
Mulla on ainaski sekä oikea että vasen neljän asteen c-pala pakissa, vaan eikös Artsi ollu tulossa paikalle huomenna joten luulisi olevan Tamiyankin palikat mukana vaikka itse reiskalla ajeleekin...

Eli siis ainakin multa löytyvi.

Mahtavaa, kiitos!

Huomasin itsekin juuri että Artsi on tulossa mukaan. Mutta älä nyt niitä pakista pois jätä, jos vaikka Artsilta ei noita jostain syystä löytyisi.

177
Tulokset / Vs: A8 kolmannen osakilpailun kutsu Lohjalle
« : 16.01.10 - klo: 13.11 »
Ohi aiheen mutta olisiko kenelläkään kanssakilpailijalla 4 asteen casterpaloja 416:seen? Sain hajotettua autoni eilen ja RF ei ole lauantaisin auki.

Ilman tuota osaa on osallistuminen kisaan mahdotonta...

178
Tamiya / Vs: Tamiya TRF 416
« : 15.01.10 - klo: 11.29 »
Jos nyt ihan oikein tulkitsin omaa ajoa niin auto tuntuu kaatavan vasta mutkan keskivaiheilla kun painetaan jo uudestaan kaasua kohti mutkan ulostuloa. Eli auto alkaa kampeamaan itseään nurin väkisin.

Tuosta pidotuksesta, taakse 10min, eteen 5min ennen ajoa?

Kuinka paljon ulosjoustolla voi tätä ongelmaa korjata? Eli mikä olisi hyvä ulosjouston määrä välttääkseen kaatumisen?

179
Tamiya / Vs: Tamiya TRF 416
« : 15.01.10 - klo: 10.35 »
Täytyypi kokeilla Stilon vinkkejä. Tuosta exp:sta tuskin on tässä kohtaa apua, ongelmana ei ole se että kaatuisi jyrkässä käännöksessä vaan enemmänkin loivassa jossa vauhtia on enemmän. Jos mutkaan tulee jarrun kanssa ei ole kaato-ongelmaa.   

180
Tamiya / Vs: Tamiya TRF 416
« : 13.01.10 - klo: 22.30 »
Olisiko kenelläkään vinkkiä auton kippaamiseen? Perussäädöt on aika lailla Stilon vinkkien mukaisesti mutta auto kippaa edelleen (Torpassa siis).

Sivuja: 1 ... 3 4 5 [6] 7 8 9 ... 13