Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - horna

Sivuja: 1 2 [3] 4 5 6 ... 13
61
Hienoa että radalla on edistystä. SC- perukka varmasti kiittää hyppyriä, ja tukin reunen muokausta. Toivottavasti päästään viikonloppuna pojan kanssa radalle. Tuoreempaa rengasta jo alla, joten toivoa sopii, että nuorempi kuski kestää paineet..

62
Yleinen keskustelu / Vs: Mistä osia Asso TC3?
« : 30.04.14 - klo: 18.12 »
Ei tarvitse mennä merta edemmäs kalaan! Aake osti RC-pisteen konkurssipesästä noita osia. Katsoppas tuolta mitä löytyy: http://www.power-racing.net/catalog/index.php?cPath=30_142
Hinnat pitäisi olla kohdillaan, tai jos ostat ko. auton kaikki osat voit ehkä sopia Aaken kanssa könttä summan kaikista. Itse ostin loput Jconsepts Bj4:sen osat kohtuu hintaan. Soita siis Power-racing Aake Kutvoselle.

63
RC-kerhot ja -radat / Vs: Hyvinkään radat
« : 30.04.14 - klo: 13.00 »
Hieno homma että luvat on kunnossa!!! Pidetään kuitenkin mielessä että ne on aikaajoin uusittava ja kaikki turhat hölmöilyt vaikeuttavat lupien uusimista tulevaisuudessa. Onkos mitään vappu-ajeluita tiedossa? Jos vaikka vanhan BJ4:sen kaivaisi esille ja kävisi kokeilemassa onko ajotaidot jo parantuneet vai odotellaanko vielä parivuotta. :evil:
T:Hannu

64
Sähköautot / Vs: LRP S8 BXe/TXe
« : 30.04.14 - klo: 12.49 »
Jos pätkii toisella lipolla voi olla että sen virrananto kyky ei riitä tai liittimet ovat löysät. Kokeile liittimien lämpötilaa jos pätkii, se on merkki huonosta kontaktista. Oijan corria yritin ajaa vanhall NiHm akulla ja se ei kestänyt painaa kaasua pohjaan. Mutta kun lähti rauhallisesti liikkelle niin toimi.

65
RC-kerhot ja -radat / Vs: Hyvinkään radat
« : 29.04.14 - klo: 23.38 »
Ok, hyvä tietää, ettei hanskoja ole lyöty vielä naulaan. Joo ei tuo asutuksen lähestyminen ainakaan helpota noita ympärisölupa asioita. Siispä autot myyntiin ja sohvalle kasvattamaan isoa p*rsettä. Sitä ne viherpiipertäjät ja kukkahattu tädit haluavat...Ei ihme että Suomi on lamassa, ja tulee olemaan. Voimia lupataisteluun!!!
T: Hannu

66
RC-kerhot ja -radat / Vs: Hyvinkään radat
« : 29.04.14 - klo: 18.42 »
Mikä on ratojen tilanne? HYA:n sivujen mukaan siis auki vain heinäkuussa?
RC-radan ohjetaulu vaikuttaa hiukan ihmeeliseltä: https://hyua.fi/sites/default/files/RC-radan_ohjetaulu_0.doc
Talo projektini alkaa pikkuhiljaa valmistua ja jotain tarvikkeita olisi ylimääräisenä. Esim maalia puulle, betonille ja raudalle, onko rc-radalla tarvista? Mielellään lahjoita ne hyvään tarkoitukseen.
T: Hannu

67
Ehkä savi voisikin toimia paremmin, kun sen pakkaa tukin ja asvaltin väliin. Pöyristys vaikka sangolla, niin tulee niin jyrkkä ettei toimi hyppyrinä. Hiekasta tulee tosiaan helposti liian loiva. Yksi mahdollisuus tietysti täytetty sala-ojaputki tukin etupuolelle. En ehkä tekisi radasta liian syheröistä, lisäämällä shikaaneja. Pidetään myös juniorit mielessä, niiltä mielenkiinto loppuu nopeasti jos rata on liian vaikea. Tuon huomasi pojan kanssa kun corrin renkaat oli loppu eikä auto oikein totellut kuskia, alkoi seuravaksi donitsien pyöritys. Tikkurilassa kun auto toimi hyvin poika jaksoi vetää akullisen yhtäsoitoa helposti ja heti toista perään...Joo ja ymmärrän että rata on kehityksen alla ja siksi yritänkin antaa palautetta, jotta radasta saadaan entistä parempi.
Olen yllättynyt tuon Thunder Tigerin MT4:sen ajo-ominaisuuksista, pystyi aika kivasti kiertämään rataa pysyen letkujen sisällä. Tietysti tuohan on periaatteessa truggy isoilla renkailla, mitenkähän jos vielä vaihtaisi truggyn renkaat alle?

68
Sähköautot / Vs: Thunder Tiger MT4 G3 Monster Truck
« : 28.04.14 - klo: 09.24 »
Ehkä hinta ei ole ihan Hobykingin tasoa, mutta nuo Euro-RC:n akut pitäisi olla ihan laadukkaita. Kisaporukkakin käyttää niitä. Itsellä krossi-autossa noi Gen-ace:it, tuli käytettynä hommattua mutta hyvin on toiminut. Itsekin pitäisi hommata lisää akkuja laitteseen.
Välillä luova tauko tekee hyvää. Itsellä nitrovehkeet ovat saaneet olla huilimassa parivuotta. nyt alkais vähän kiinnostaa kokeilla niitäkin.

69
Sähköautot / Vs: Thunder Tiger MT4 G3 Monster Truck
« : 27.04.14 - klo: 21.59 »
Noniin nyt se tuli, siis ensimmäinen hajonnut osa, takapyörän saranatappi katkesi pyörän pussatessa lyhtypylvästä. Auton olen omistanut melkein vuoden ja nyt ensimmäinen osa hajosi. Onneksi täällä viisaammat olivat asiasta jo informoineet, niin osat oli tullut hankittua jo varastoon aikaa sitten. Täytyy sanoa että on äärimmäisen luja laite suoraan laatikosta. Kori on myös saanut osumaa huolella ja uusi korikin on odottamassa kun entinen hajoaa lopullisesti. Koetin rakennella tuota jäykkäriä iskaritornien väliin alumiiniputkesta, mutta ne ei päivää pitempään kestäneet. Miten muiden rakennelmat ovat kestäneet käytössä?

70
Tänään tuli taas kurvailtua TT MT4:lla kun corrista jäi akkupiuha kotiin. Monsteri sai eka kerran siipeensä, liukui pääsuoran pääsä olevaan lyhtypylvääseen, sillä seurauksella että takapyörän saranatappi katkesi. Saattaa olla että oli jo saanut siipeensä aiemmin. Mutta voisiko tuohon pylvään sisäpuolelle  laittaa vallin hiekkaa, niin että (me) aloittelijat emme särkisi autojamme. Esimerkiksi tuon pylvään puolivälin yläpuolelle auttaisi ettei osuma olisi niin suora. Viime viikolla myös juniori kolautti corrilla muutaman kerran aika lujaa, mutta onneksi silloin ei mitään hajonnut. Eihän tämä radan vika ollut, vaan kun ajotaidot ei vaan riitä... Mutta kun SC/ralliradan tarkoitus on toimia myös harjoitteluratana, olisi hyvä ettei aloittelijat heti riko autoansa pikku virheestä.

71
Sähköautot / Vs: LRP S8 BXe/TXe
« : 25.04.14 - klo: 14.01 »
Pate millä akulla ajoit aiemmin? Mielestäni tuossa nopparissa ei ole automaattista kennomäärän tunnistusta vaan sinun täytyy itse se määrittää manuaalin mukaan. Älä tuhoa kalliita akkuja ajamalla ilman lipo cut offia. Itsella tuo säädin toiminut moiteetta 4s:llä. Kannattaisiko käydä se setup ohjelma läpi, jos vaikka noppari on hukannut asetukset. Pitäisi kokeilla 5s akkua, mutta en ole saanut aikaiseksi kun pitäisi tuo kennomäärä käydä sieltä asetuksista muuttamassa.

72
Mölli, kiitti vinkistä. On muutenkin aika vaihtaa peräöljyt...
Truck, Savagellakin on varman ihan hauska kiertää SC/Rallirataa. Itse kiersin rataa Thunder tigerin MT4:sella monterilla. ihan hauska rata sillekin ja hyvin pystyi vetämään nelipyöräluisussa asvaltilla olevan soran päällä. Tässä on se vaara, että kun päästetään monsterimiehet radalle, he huomaavat miten kivaa se on välillä kiertää jotain rataa hallitusti. Tämä johtaa siihen että ostetaankin seuraavaksi radalle sopiva auto ja kohta ollaankin seuran jäseniä ja maksamassa ratamaksuja. :evil:

73
Jep katselinkin tuossa noita Louisen Pioneereja. Ovat kohtuu edullisetkin vielä. Autona on siis Hong nor scrt10. Mietin tuossa että pitäisikö vaihtaa jäykenpää öljyä keski diffiin kun tuntui että takapää oli irti kokoajan. Auto toimi hienosti sisäradalla kun pitoa oli riittävästi, mutta SC/ralliradalla pyörähti todella helposti. Joo kyllä Caliberit ja Gladiaattorit säästetään saviradalle, on sen verran arvokkaita...

74
Joo, rataa on tarkoitus hieman muokkailla kunhan ny vähän kelit vielä paranee ja saadaan model expot alta pois yms. Listaan hieman mitä olis tarkoitus pitkin kautta, suunnilleen tärkeys järjestyksesä .

- Radan merkkaus letkuilla. Letkut on otettu talveksi pois ja ilmeisesti menevät model expon radalle ennekuin saadaan ne takas radalle. Vanha profiilihan näkyy eikä letkujen puute estä ajamasta, jos nyt on kova polte ajamaan.

- Hyppyreitä oli ajatus tehdä, kuitenkin ajettavia ja loivempia, tai sitten isompiin kiertomahdollisuus. Hyndäkumpuja voidaan muotolla joko puhtaasti siitä sorasta tai sitten seulaverkkoja hyödyntäen, kuten viereisellä polttisradalla on tehty osaan hyndistä. Idea on että hyppyjen puute ei karkoita kuskeja radalta, mutta liian vaikeita ne ei saa olla. Tarkoitus on palvella mahdollisimman laajaa käyttäjäkuntaa ja erilaisia autoja.

- Lisää pinta-alaa, siirretään takareunan tukkeja kauemmas ja oikaistaan sitä tukin linjaa, saadaan muutama mutka ja kurvi lisää ja pystytään ehkä tekemään vaihtoehtoista reittiä isoimmille hypyille. Tämä voidaan tehdä vasta kun femmaradan turffit on poistuneet ralliradan ja kisakatsomon välistä.

- Lisää merkkausletkua täytellään hiekalla, letkua tarvitaan lisää jos ja kun alue laajenee.

- Rappusten kaiteiden putsaus ruosteesta ja maalaus

- Valot kontin etureunaan valaisemaan baanaa niin näkee ajaa illallakin. Valoja löytyy kerholta jo, tarvii vaan nikkaroida kiinnitykset ja sit vetää sähköt.

Tuossa suunnilleen tärkeimmät mitä tuli mieleen. Jokaiseen väliin voi sitten kuvitella vähän kivien keräilyä baanalta ja pahimpien röykkyjen tasoittelua. Sitä voi jokainen tehdä aina luppoaikana kun akut latautuu yms. tauoilla, JOS virtaa riittää.

Ideoita ja toivomuksia saa esittää joko täällä tai radalla ja niitä koitetaan mahdollisuuksien mukaan toteuttaa.

t:Tommi, ratamestari tai oikeastaan ratatiimin vetäjä
Toimitin perjantaina maalia sähköradan katokseen. 2 litraa pohjamaalia metallille ja harmaata pinta väriä. Koetan kaivella vielä jos löytyisi vihreää valttia noille piha kalusteille.
Pojan kanssa ensimmäistä kertaa Lavangon radoilla ja on vain pakko kehua miten hienot puitteet siellä on lajin harrastamiseen. Nyt kun pojalla (5,5v) alkaa pysymään auto hallinnassa on varmaan ryhdyttävä jäseneksikin. itsekin kaipasin maltillisia hyppyreitä SC/rallycrossiradalle. Kulunee minipinnit eivät oikein pitäneet radalla ja sutiminen asvaltilla tuhosi loputkin nappulat renkaista. Minkäslaista rengasta kannattaisi laittaa corriin ko radalle. Sähkökrossiradalla auto toimi hiukan paremmin, vaikka pientä sutimista sielläkin oli havaittavissa. Krossiradalle ilmeisesti Prolinen Caliberit toimii parhaiten, miten ne toimivat SC/ralli radalla? Tällä hetkellä pakista löytyy uudet Hong norin renkat, onko kokemusta niistä SC/ralliradalla? Tuo hiekka/asvaltti yhdistelmä syö renkaita tehokkaasti ja hakusessa olisi kohtuullisesti pitävää ja kulutusta kestävää rengasta. Pojalle kun tuo sladittaminen on niin hauskaa.

75
RC-kerhot ja -radat / Vs: Kuopion harrastajat
« : 07.04.14 - klo: 13.33 »
Täällä Kuopion seudulla on jonkin verran jo 1/6 ja 1/5 autoja? Saattaisi myös lisää tulla kun olisi joku yhteinen paikka missä ajaa. Lähin rata taitaa olla Korpilahden rata ,joten lähi kunnistakin varmaaan ajajia tulisi.

Omassa kaveripiirissä on kolme autoa. Kaksi bajaa ja yksi nuudeli. Me baja miehet on ajeltu milloin missäkin. Pienistä keiloista ollaan rata aina väliaikaisesti laitettu pystyyn mikäli rataa on halunnut ajaa.

Hiekkakentät on tähän tarkoitukseen parhaita, mutta aina lähistöllä on sen verran asutusta ettei kauaa viitsi yhtä kyytiä huudattaa.

Ja jos montulle mielii niin joutuu melkein ajamaan Siilinjärvelle tai Pihkainmäkeen.
Pieni vinkki bashauspaikasta. Entinen Kesärannan koulun kenttä. Se on jäänyt osittain päivärannan prisman tien alle eikä ole enää jalkapallokentän kokoinen. Viimeksi kun kävin siellä suttailemassa oli siellä sillan rakentajien lauta kasoja, mutta 1:8 truggyä mahtui ajelemaan. Asutusta ei juuri lähellä ole, moottoritie pauhaa vieressä, joten ei pikku pärinä pitäisi haitata.
T: Sudentti savolainen

76
Team Associated / Vs: Team Associated Rival Monster Truck
« : 12.03.14 - klo: 10.10 »
Ok näin arvelinkin, tuo 17mm hexa on nykyään niin yleinen. Näihin on tehty aikaisemmin modeja HPI:n pyörän navasta. Tässä hyviä vinkkejä kääntyvyyden parantamiseen: http://csgbenefits.org/mgt/maxsteering.htm
Tuolla sivulla muitakin vinkkejä joita voi soveltaa Rivaliin.
Eikä kannata mennä ajassa takaisin päin, sillä mielestäni 17mm hexi/mutteri yhdistelmä pysyy paremmin kiinni kuin vanha. Tai ainakin sen voi kiristää tiukemmalle kuin sen pienen mutterin vanhassa systeemissä. Eli siis päinvastoin tästä Rivalin setistä saa hyvän modin MGT:hen? :evil: Saisi enempi rengas vaihtoehtoja...
Sorry ot

77
Team Associated / Vs: Team Associated Rival Monster Truck
« : 11.03.14 - klo: 11.53 »
Luulen että pyörien vetarit käyvät suoraa, mutta perille menevät vetarit eri mittaiset. Mitkäs Hexat tässä muuten on? MGT:ssä on kahta kokoa isolla koneella varustetussa 21mm ja pikkukoneella varustetussa 14mm.
TT MT4:sen knssa ei ole paljon yhteisiä osia, kun tuo MT4 perustuu enempi truggy malliin. Täytyypä vertailla joku päivä onko samat vetari MT4:ssä ja MGT:ssä. Hexi TT MT4:ssa 17mm
Kyllähän tuo MGT:kin on painava möykky, mutta eipä tarvitse vetoalseleita päivitellä, kun laittaa isompaa konetta. Kyllä näissä MGT:hen pohjautuvissa tuo vetolinja on pommin kestävää. Itse olen myös ollut erittäin tyytyväinen tuohon MT4:seen. Vain ajoa, putsaus, akkujen lataus ja taas ajoa!

78
Team Associated / Vs: Team Associated Rival Monster Truck
« : 01.03.14 - klo: 20.49 »
Jep Joo,
ehdottomasti kannattaa sijioittaa se muutama euro niihin suoja laseihin. Niitä kun käsittelee huolelisesti niin kestää vuosia. Halpa hinta näkökyvystä. Ex työkaverille kävi niin, että koneviilan lastu kimposi silmään suojalaseista huolimatta ja terävä lastu oli niin tiukasti silmä munassa kiinni, että se meinasi tulla ulos päästä! Silmälääkärin piti pitää toisella sormella silmämunasta, kun poisti lastua silmästä. Pitäkää niitä silmäsuojaimia näissä "dremell" hommissa.
Kuten aikasemin nainostin SE muutama euro kannattaa sijoittaa lisää niihin kuusiokoloavaimiin niin maailma näyttää hiukan valoisammalta...
Ja sitten leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä!!!!

79
Team Associated / Vs: Team Associated Rival Monster Truck
« : 05.02.14 - klo: 16.43 »
Noista akuista vielä että kyllä lipo-akut  menettävät virranantokykyä huomattavasti jo nolla keleillä. Itse olen säästänyt muutaman kuplamuovipussin mitä tulee yleensä akun mukana, ja käyttänyt niitä suojana talvella. Jotkut käyttävät sukkaa jne. Tuolla "vinkkejä talvi ajoon" osiossa on asiaa tuosta lipon kyykkäämisestä. Ni-hm akut melkein parempia antamaan virtaa pakkasilla, toki nekin notkahtaa, mutta ei niin paljon. TT MT4:ssa on onneksi hyvä suoja akun ja elektroniikan päällä, sen kun vetää vielä ilmastointiteipikkä yli niin muuta suojausta ei sitten tarvitsekaan. Onko muuten akkutilan pohja alu runkoa vasten, siis onko akut suoraan alumiinia vasten? Alumiinihan johtaa tehokkaasti lämpöä ja sopivasti sulanutta lunta välissä, niin akku kyllä jäähtyy nopeasti. TT Mt4:ssa runko/akkukotelo on onneksi/valitettavasti muovia eikä se jouhda lämpöä akuista pois...

80
Team Associated / Vs: Team Associated Rival Monster Truck
« : 05.02.14 - klo: 04.09 »
Mika/GT Warior: Oho, alkaako Associated/Thunder tigerin monterit uhkaamaan liikaa Kyoshon Mad Forcea kun pitää alkaa tollasta off topicia alkaa suoltaa? Tämä lienee todiste siitä. By the way, siinä Kyoshon monterin paketissa luki: made in china onka erehdyn joskus ostamaan. Onneksi sitten löysin kunnon RC autot eli Associatedin ja Thundertigerin.
Mutta asiaan: olen todennut että näissä kuusiokoloavaimissa on isoja eroja laadussa. Joku IHK:n kuusiokolo sarja oli ihan kuraa vaikka rautakaupassa myyjä sanoi sen olevan "yhtä hyvä" kuin Bahcon. Varsinkin kuin käytetään sitä pallopäätä halvat avaimet pyöristyvät helposti, kun valmistus tarkkuus ei näissä pienissä avaimissa ihan riitä. Suosittelen esim Stahlwille, Bacho tai Bondhus, Wera lienee kans ihan tasokas. Tietysti on myös RC-liikeiden myymiä merkkejä, mutta niistä ei itsellä ole kokemusta. Näihin kuusiokoloavaimiin kannattaa oikeasti panostaa se muutama kymppi, helpottaa elämää näiden autojen kanssa. Unohtakaa ne IKH:t Iron Sudet ja muut halvat kurat. Itsellä jokapäiväisessä käytössä tuumaiset ja milliset Bondhusit ja ovat kestäneet useamman vuoden kovaa käyttöä. Nyt alkaa muutamat eniten käytetyt pallopäät väljistyä, mutta ne saa ostettua vaikka erikseen, jos ei koko sarjaa ole varaa vaihtaa. Sorry ot.
Toivottavasti tulee ko topiikiin liittyvääkin tekstiä välillä;-)

81
Team Associated / Vs: Team Associated Rival Monster Truck
« : 12.01.14 - klo: 11.31 »
Hienoa että olet saanut auton nippuun, oletko jo kokeillut 6s lipoja? Tuolla aiemmin kirjoitin:"Alumiinistä kuulalaakeroitua optio settiä voin suositella." Piti kirjoittaa: ojhauksen optio settiä. Kuten varmaan huomasit herkistyi ohjaus huomattavasti. Sille servosaverille vain silloin tällöin esim WD40 niin suojaa servoa tehokkaasti.
Itse hommasin 6s akun MT4:sta varten , mutta en ole kerennyt kokeilemaan, kun pitäisi kehittää joku väliaikainen suojakansi, kun ei se mahdu originaalin alle.
Mietin jo tuossa, että jos alkaisi muuttamaan MGT:tä Rivaliksi, mutta pohja levy onkin erilainen. Noissa on kuitenkin muutoin niin paljon samaa osaa...
Niin tosiaan yhden iskari tornin olen tuosta nitro versiosta saanut rikki, kun se tuli tonttiin katolleen. Löysin silloin osan vielä RC-Pisteestä.  En nyt muista, mutta joku teki alumiinisia iskaritorneja joissa oli vielä enempi säätömahdollisuuksia kuin alkuperäisissä. Eli jos haluaa käyttää RPM:n järeitä tukivarsia olisi nuo paremmat koska saa säädettyä  korkeuden paremmin kuin alkuperäisissä.

82
Lämpötila vaikuttaa noihin säätöihin, joten katsopas tuolta poltispuolelta noita säätö ohjeita, siellä on hyvät ohjeet. Sitten tulppa nyt kylmällä kelillä voisi olla eri kuin kesällä. Itsekin joskus alkuun tuli näilläkin keleillä ajeltua ja silloin annoin kuumailmapuhaltimella lämpöä koneelle ennen starttia ja sylinterin ymprillä oli tiheä metalliverkko pitämässä konetta lämpimänä. Myös osiosta vinkkejä talvi-ajoon löytyy paljon hyödyllistä tietoa.

83
Ei kai haittaa vaikka jatketaan juttua? Itse ostin 2V  pojalle syntymäpäivä lahjaksi Maiston rock crawlerin. Siis tälläisen: http://www.toysrus.com/buy/motorcycles/maisto-tech-radio-control-rock-crawler-vehicle-81152-1-11892055
Tuo laite oli ihan passeli nopeutensa puolesta ja autolla ajettiin aluksi vain sisällä. Ei siis mitenkään vesisuojattu. Asia joka itseä otti eniten päähän oli radion (27mHz) onneton kantavuus, max 5m. Ohjain oli huomattavasti pienempi kuin oikeuden RC-autojen ohjaimet. Tuosta oli myös 35mHz versio olisiko siinä radiot onnistuneet paremmin? Sitten 3V synttärilahjaksi ostin käytetyn Losin comp rock crawlerin johon vaihdoin hitaan harjallisen tekniikan. Tuolla sitten olikin ajo-ajat pitempiä ja auton hallinta kehittyi huikeasti. Jossakin vaiheessa laitettiin Losin harjaton tekniikka takaisin paikoilleen ja taas tuli uutta iloa menoon. Sattui sitten olemaan 1:10 vanha krossi joutilaana ja siihen heitettiin sitten tuo hidas harjallinen tekniikka kiinni, niin sai kaverikin ajaa. tuohon krossiin kun oli noita akkuja repullinen ajoivat 4V ja kaverin 12V poika varmaan 4 tuntia yhtäsoittoa vain akkua vaihdellen, kunnes nopeudensäätimestä tuli toiminta savu ulos. Olin vanhaan Hitecin säätimen sisään päässyt hiekka ja taisi vähän käydä kuumana. No se oli jo hintansa tienannut varmaan satoja akkuja takana. Onneksi jätesäkin pohjalla oli viela toinen samanlainen säädin ja eikun kovaa ajoa.
Todellakin ongelmaksi 3V poijalle muodostui sopivän radion löytäminen. Kaikki ja varsinkin Traxxasin ohjain oli liian suuria pojan käteen. Pakkia hän joutui käyttämään rattikäden peukalolla. Ohjaimena oli tuolloin Thunder Tigerin Ace ohjain. Tietysti lapset kasvavat eri tahtia ja poikani on ikäluokassaan pieni kokoinen.
Mutta summa summaarum itse suosittelen rock crawleria 2-3V muksuille. ja kunnollinen niin siitä riittää iloa myös myöhemmin, kun on oppinut ajamaan. Syksy pimeällä poikani nyt 5 vuotiaana ajeli pimeässä otsalamppu päässä. Tietenkin autoon oli laitettu Traxxas summitin valot eteen ja joku punainen fillarin taka valo taakse ja kivaa tuntui olevan. Nykyään pojalla on noiden lisäksi Losin high roller ja hong nor sc, mutta kivikossa tuntuu silti crawleri kömpivän mielellään. Ja nyt tuli isille määräys tehdä siihen lumi aura, mutta miksi? eihän täällä ole lunta?
Oho, tulipas aikamoinen romaani kirjoitettua, mutta jos siitä nyt jollekin jotai ajatusta tulisi...

84
Team Associated / Vs: Team Associated Rival Monster Truck
« : 08.12.13 - klo: 10.26 »
"Itse olen naureskellu ehkä eniten tälle: http://www.rcjkl.fi/product.asp?sua=1&lang=1&s=3611

Lexan kori 109,95e...  :laugh: ei kait kukaan vain tunnusta ostaneensa tuollaista..."
Kyllä on kilohinta kohdallaan!!!
Tosiia näihin Asson MGT ja Thuder Tiger MTA4 alustalle saa maailmalta hoo up osaa aika hyvin. Joku ulkomaan foorumilla ei kehunut integyn alu iskareita, mutta oli jokin toinenkin valmistaja jolla oli alu versiot. Itselläkin tuli auton mukana Integyn koma alu puskuri, mutta totesin tuon alkuperäisen kestävämmäksi. Alu puskuri oli aina solmussa ja piti oikoa.
Joko on lumi testit ajettu? Onko sähköt riittävän hyvin suojassa vai oletteko tehneet jotain lisä suojauksia?

85
Team Associated / Vs: Team Associated Rival Monster Truck
« : 24.11.13 - klo: 15.44 »
Jäikö iskarin akseli suoraksi? Se hyvä puoli näissä asso/TT:n autoissa että tuo iskarin korjaussetti ei ihmeitä maksa, tuohonkin LiquidRC:ssä 6.99 taalaa. Kössöllä saat tilata iskari parin mikä maksaa 60€  :wink:

86
Team Associated / Vs: Team Associated Rival Monster Truck
« : 17.11.13 - klo: 18.25 »
Aakelta Power racingiltä löytyisi iskari, eikä pahan hintainen:
http://www.power-racing.net/catalog/product_info.php?cPath=30_141&products_id=5093
Nuo tukivarret näyttää myös olevan samat kuin MTA4:ssa. Kysäseppäs Sabelta onko heillä vielä vanhaa varastoa. Tuohon käy luultavasti RMP:n tukivarret, jotka ovat hiukan järeemmät. Noissa RMP:n tukivarsissa on sellainen ongelma että niillä ei saa niin suurta maavaraa kuin originaaleilla ilman iskaritornin modifikaatiota.

87
Sähköautot / Vs: LRP S8 BXe/TXe
« : 05.09.13 - klo: 19.57 »
En löytänyt vastausta manuaalista, eikä uudessa pinjonin paketissakaan ollut mainintaa mikä mod.
Sain vihdoin vaihdettua 14 hampaisen pinjonin TXe:hen ja jo alkoi auto kulkemaan. Alkoi tulla tarve säätää autoa kun ei meinaa pysyä lapasessa millään. Ei saanut soratiellä menemään suoraa hetkeäkään, TT MT3 monsterikin oli paremmin hallittavissa pitkässä kurvissa.
5s lipoilla mentiin täydet  tiskissä sen mitä pystyi, eikä moottori lämmennyt juuri lainkaan. 3000mAh lipo tuntui lämpenevän enemmän, ei taida oikein luovutus kyky riittää. 6s pakettia katselin kyytiin mutta ei oikein saa järkevästi kiinni noita 3x 2s lipoja. No vauhtia piisaa 5s:lläkin ettei lisä vauhtia nyt tarvita. Nuo vanhat 5s lipotkin ovat jo parhaat päivänsä nähneet, saattaisi saada vielä hiukan vauhtia lisää tuoreilla akku paketeilla, mutta katselaan niitä sitten keväällä.

88
Osaanottoni Paulin omaisille. Ja hänen läheisilleen!

Maailma tarvitsee hänen kaltaisiaan visionäärejä, jotka keksivät tälläisiä hienoja asioita, kuten tämä foorumi. Tuskin kovin moni uskoi Heulin aloittaessa sivustoja, että niistä tulisi näin suosittuja. Tällä foorumilla on todella paljon asiaa rc-autoista, mitä ei muualta juuri suomen kielellä löydy. Toivottavasti foorumi jatkaa toimintaansa tästä traagisesta tapahtumasta huolimatta. Olisi sääli jos Heulin elämäntyö valuisi hukkaan. Toivottavasti joku ottaisi rc10 foorumin hoidon omakseen, ja varmistaisi sen jatkon.
T: Hannu Hakkarainen

89
Team Associated / Vs: Team Associated Rival Monster Truck
« : 03.06.13 - klo: 21.16 »
Hienoa että joku on jo auton hommannut. Joo en tiedä onko nuo iskarit niin huonoja, itse en ole nitroversioissa saanut yhtään rikki. Onneksi niitä iskareita saa maailmalta kohtuu hintaan, saattaa löytyä vielä sabestakin. MTA4:sen osat olivat sabessa poistossa itse ostin sieltä vara-osa pakin turvoksiin. Alumiinistä kuulalaakeroitua ohjauksen optio settiä voin suositella. Ohjaus tulee huomattavasti herkemmäksi. Ja lukitetta suosittelen vetoakseleiden lukkoruuveihin ettei osat häviä ja ajot loppuu... Suosittelen hommaamaan nivelien korjaussarjoja, ei maksa paljon. Noitakin saattaa löytyä Sabesta. Onnea uuden auton johdosta.

90
Sähköautot / Vs: Thunder Tiger MT4 G3 Monster Truck
« : 31.05.13 - klo: 06.11 »
No niin nyt voin hyvällä omalla tunnolla osallistua keskusteluun kun ostin tuon Maccinan auton. Yksi ajokerta hiekkamontulla takana ja äärimmäisen hauska vehje!!! Tuo keulimis tuki täytyy laittaa paikoilleen, suojaa hiukan koria. 4s lipolla mentiin ja vauhtia riittää silläkin, 6s:llä varmaan jo lentää. Kiitos Esa!!
Associated on julkaissut uuden sähkömonsterin. Tässä linkki tytäryhtiön tuotteen säikeeseen: http://rc10.fi/index.php?topic=76400.0
Osia saa esim Tietonikkareiden kautta ja RCM.fi:stä.

Sivuja: 1 2 [3] 4 5 6 ... 13