Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - macman

Sivuja: 1 ... 7 8 9 [10] 11
271
Kauden alussa kun säätelin pojan classikkoa niin ero jäi noin 0.7sek omaan comppiin verrattuna molemmissa alla radialit.

Mitä tulee tuohon harjakoneen sallimiseen comppi luokkaan niin katsoikin syyn olevan yksinkertainen. Kuka haluaa enää ajaa classicia paria jannua vastaan kun voi mennä ajamaan isoon porukkaan haastamaan/ lyömään päihin keskikastin comppikuskeja joille puhtaan ajolinjan löytäminen ei aina ole helppoa. Bonuksena saa vielä hienompia koreja ym.
Oma näkemykseni onkin että mihin ihmeeseen tarvitaan classic luokkaa?
Nuorimmille kuskeille voisi Iskä laittaa hiilikoneen hiukan jarruttamaan nuoruuden intoa. B, c ja d finaaleista löytyy varmasti saman vauhtista kisa vastusta.

272
Nyt näin ekakertaa M-06:sen sellaisen kaverin käsissä joka osaa sekä ajaa että säätää takavetoa. Varsin hienosti Jethro sai takatuupin kulkemaan ja vauhti vaan parani illan mittaan. Rauman osakilpailussa nähdään kyllä mukavat mittelöt kun nämä
videon sankarit saavat vastaansa comppi minin "kerman". Sen jälkeen pystytään jo paremmin vertailemaan noiden laitteiden kulkua toisiinsa nähden.

273
Majoituksia kannattaa katsella riippuen tulosuunnasta joko Raumalta tai Porista. Eurajoella on pari majoitus liikettä
Hotelli crystal (ei tietoa hintatasosta) sekä Eurajoen kristillinen opisto mikä kyllä valitettavasti näytti täyteen buukatulta tuona viikonloppuna. Raumalla ainakin Haus Anna tarjoaa erittäin edullista bead and breakfast tyyllistä majoitusta.

274
Radalla mahdollisuus treenata ajopäivinä katso tarkemmat harjoitteluajat  täältä http://raumrc.net/index.php?topic=583.msg7113;topicseen#new     

Kisa päivänä ovet avautuu noin klo 7.00

Terv. MA

275
Rauman Seudun RC-harrastajat ry järjestää yhteistyössä Turun UA:n ja ATAK/UA:n kanssa
Kerhokisat Mattocup II osakilpailun.

Aika: 10.1.2015

Kilpailupaikka: RaumRC:n Ramirent Areena Eurajoella
                     osoitteessa Kirkkotie 15 27100 Eurajoki

Luokat: Mini classic, M-chassis competition, FWD, VTR ja Formula
             Kukin luokka ajetaan mikäli luokassa on vähintään 5 osallistujaa

Säännöt: Kunkin luokan voimassa olevat säännöt  http://kerhokisat.esy.es/
               Paitsi minin ja M-chassis competition 2015 säännöt täältä http://rc10.fi/index.php?topic=87400.0

Aikataulu: Vapaaharjoitus alkaen klo 8.00
                 Ajajakokous klo 9.45
                 Alkuerät klo 10.00 alkaen
                 Tarkempi aikataulu ilmoitetaan myöhemmin ilmoittautumisajan sulkeuduttua.

Kilpailunjohto: Kilpailunjohtaja: Hannu Kartano
                       Ajanotto: Jethro Lehtojärvi
                       Tuomari: ilm. myöhemmin
                       Katsatus: Marko Grönfors
                       Ratamestari: Hannu Kartano
Ilmoittautuminen: Viimeistään 7.1.2015 mennessä
                             Ilmoittautumislinkki avattu

Kilpailumaksut: 15e/ensimmäinen luokka 10e/ luokka seuraavat
                         Maksu paikanpäällä käteisellä (muista tasaraha)
                         tai ennakkoon RaumRC:n tilille FI36 5630 0020 2969 99 viestikenttään nimi ja
                         luokka(t). Etukäteen maksetuista osallistumismaksuista kuitti mukaan.               

Vastuu: Jokainen kilpailija kilpailee omalla vastuulla ja sitoutuu noudattamaan kilpailunjohdon                     
             määräyksiä.

Rata: Prima GT-track mattoa (samaa kuin tikkurilassa).
         Koko noin 23-19x14m

Muuta: Pöytiä ja tuoleja rajoitetusti omat pöydät ja tuolit sekä jatkojohdot mukaan
            Paikalla puffetti ja naapurissa kebab ravintola.
            Vuokrapondereita saatavilla erittäin rajoitetusti ilmoita tarve sähköpostilla:   
            hallitus@(poista)raumrc.net . Vuokra 5e/päivä

Lisätietoja: sähköpostilla osoitteessa hallitus@(poista)raumrc.net tai yv:llä allekirjoittaneelle

Tervetuloa!

                Marko Aava , RaumRC:n hallitus

276
Niin lähinnä ajattelin tällä kerhokisaluokalla lisenssitöntä /seuratonta osallistumista.
Suomessa on kuitenkin paljon pieniä RC kerhoja mitkä eivät välttämättä ole AKK:n jäsen seuroja.
Tosin tässä tulee sitten ne vakuutus ym. jutut mitkä täytyy ottaa huomioon.
Eli taisi olla huono ajatus ehkä tämä jätetään kuitenkin toimivan kerhokisacupin hoidettavaksi.

277
Itseäni miellytti heitto mahdollisen "kerhokisa" luokan ajamisesta SM-osakilpailujen yhteydessä.
Tämä voisi osaltaan tuoda lajin pariin uusia ketkä eivät vielä uskalla osallistua SM-sarjaan sekä vanhoja harrastajia
joilla esim. perhesyistä tai muuten osallistuminen saattaa jäädä vaikka yhteen kisaan. Mikä tämä luokka sitten olisi on kokonaan toinen juttu.

Mutta seuratasolta kaikki tämä lähtee liikkeelle. Raumalla on tänä vuonna tehty kovasti töitä nimenomaan näkyvyyden eteen jo pelkästään taloudellisista syistä että saadaan koko leikki maksetuksi.
Uusia touring kuskeja on tosin vasta tarjolla ehkä ensivuonna mikäli harrastuksen into jatkuu samana.

Olen Hannun kanssa hyvin samoilla linjoilla AKK:n suhteen. Kattojärjestöä tarvitaan homman pyörittämiseen.
Näin kun se on jo valmiina en näe mitään järkeä romuttaa toimivaa järjestelmää. Enemminkin pyrittäisiin saamaan AKK:sta enemmän irti esim. kansallisen media näkyvyyden suhteen.

Marko Aava
Rauman seudun RC-harrastajat ry.

278
Hiukan on pakko kommentoida vaikka asia ei edes minulle kuulu.

Itse näkisin että melkein 100 kilpailijaa Suomen kokoisessa maassa on enemmän kuin hyvin tällaisessa hieman marginaali lajissa.
Eli jos ETS onnistuu keräämään koko Euroopassa 400 kilpailijaa missä kisapaikasta esim. 600-700km säteellä asuu "hieman" enemmän ihmisiä kuin koko Suomessa niin eiköhän tuo FTT:n osallistuja määrä ole vaan ole aika hyvin?

Yksi asia mikä saattaa hieman hillitä aloittelijoiden intoa osallistua kauden aloitus kilpailuun on tämä lisenssi asia. Tuntuu tyhmältä ostaa lisenssi yhtä kisaa varten ja heti vuoden vaihteen jälkeen uusi loppukautta varten. AKK:n jäykässä systeemissä tuskin on mahdollista tarjota uusille aloittelijoille esim. yhtä vapaata kuukautta ilmaiseksi kun hankkii lisenssin koko kaudelle?
Tähän törmäsi meikäläisen into viime vuonna osallistua ensimmäiseen kisaan.

Olisiko hän tämä sääntöjen kohta mitenkään syynä luomaan mielikuvaa aloittelijoille ja junnuille suunnatusta luokasta?

"Lisäksi TSS-10 luokassa 18 vuotta täyttäneiden osallistumista rajoitetaan seuraavasti. TSS-10 FinTrack-sarjan osakilpailuihin 18 vuotta täyttänyt ei saa osallistua
kahden edellisen kauden aikana jossain sähkö rata SM-sarjassa (C-12, TSM-10) parhaaseen puolikkaaseen sijoittunut kilpailija
kahden edellisen kauden aikana muissa ROA SM-sarjoissa (TP-10, M2-10, M4-10, M-8, LS-5) parhaaseen kolmannekseen sijoittunut kilpailija
kahden edellisen kauden aikana ROA EM/MM -kilpailuissa parhaaseen puolikkaaseen sijoittunut kilpailija
edellisellä kaudella TSP-10 FinTrack-sarjassa parhaaseen kolmannekseen sijoittunut
edellisellä kaudella TSS-10 FinTrack-sarjassa kolmen parhaan joukkoon sijoittunut  18 vuotta täyttänyt kilpailija"

Tälle on varmasti omat syynsä mutta onkohan näille rajoituksilla tarvetta?






279
Taitaa olla hiukan liikaa jos stanukunkkuun aletaan vielä sotkemaan lisää luokkia. Nythän kisassa ajetaan todennäköisesti lisäluokkina etuveto ja minit. Noiden turistiluokkien lisäksi.
 Rauman kisapäivää mietittiin juuri tuolle lauantaille 10.1. Jää mukavasti stanukunkun ja FTT:n väliin.
Ja ne on tavallaan kuitenkin länsirannikon yhteiset kisat kun me tarvitaan hieman järjestely apua ja ajanottoa Turkulaisilta  :wink:

280
Sähköautot / Vs: ETUVETO-Veikkauksen uusin pelikö???
« : 16.11.14 - klo: 22.56 »
No niin nyt on eka vedot omatekeleellä takana. Hienosti tuntui auto toimivan pienien säätöjen jälkeen.
Takapitoa joutui hieman hakemaan, mutta aika pitkälti auton kasasin samoilla säädöillä kuin turistinkin.
Santeri kävi hiukan autoa sormeilemassa kun katsoin yhden aloittelin autoa eikä se ainakaan paljon pahemmaksi mennyt siinä välissä. Tuohon soppaan lisäsin vielä hieman omaa maustetta ja voila auto meni kuin raiteilla.
Vertailu kohtaa ei oikein ollut muuta kuin Vatasen pari vanhaa FF11 Hugea jotka ovat muuttaneet Raumalle, mutta aika tasaista vääntöä oli niiden kanssa.


281
Sähköautot / Vs: ETUVETO-Veikkauksen uusin pelikö???
« : 14.11.14 - klo: 22.36 »
Taisin vatolle luvata muutaman kuvan treenikorista.
Teki kovasti vanhaa civiciä mieli vaikkei korilistalta löydykkään  :roll:



Tuolta löytyy muutama räpsy lisää http://raumrc.net/index.php?action=media;sa=album;in=149

Mallailin tuohon sen alkuperäisen touring siiventilalle tuota tamiyan skylinen siipeä. Sopis aika hienosti. Saiskohan
tuota irtsarina jostain?
Omaan silmään ei pistä oikeen muu kuin tuo turhan muhevat takalokasuojat. Hiukan vois kylkiä taivuttaa sisään.
Muuten näyttää juuri niin hyvältä tuon ikäisen Civicin kuuluukin  :wink:

282
Sähköautot / Vs: ETUVETO-Veikkauksen uusin pelikö???
« : 08.11.14 - klo: 02.04 »
Hiukan on venähtänyt rojekti, mutta pian päästään radalle.
Vielä pientä pinta viimeistelyä akun kiinnitystä, painoja ym...
ja auto on valmis koitoksiin  :cool:
Harmi että kauden avauskisa jää näillä näkymin välistä lasten hoito-ongelmien vuoksi  :sad:
Mutta saanko esitellä Yokomo FF05 2014 mac pro edition  :grin:


283
Suurkiitokset kaikille paikalle saapuneille ilman teitä ei olisi kisoja!
Ja tietty iso käsi meitä avustaneille seuroille RSRCA:lle , TUA:lle ja ATAK/UA:lle.

Hieman olen pahoillani tuosta sääntö kömmähdyksestä mineissä yhden sanan puuttuminen muuttaa paljon.
No koitetaan korvata se jotenkin seuraavan kisan yhteydessä.
Ja Rasmus ajoi kyllä mallikkaasti classic koneella neljänneksi toivottavasti sama vauhti jatkuu compilla!

Jäätävän hauskaa oli minillä kisailu. Ainoa harmitus oli toisen finaalin etupyörän laakeririkko muutamaa metriä ennen maalia  :sad: Mutta hyvä mieli jäi kisojen parhaasta minin kierrosajasta ja että eka kertaa hermot kesti ajaa paalulta edes yhden finaalin voittoon  :grin:
Stanulla ajaminen olikin sitten paljon säälittävämpää eli ei siitä sen enempää.

Kiitos vielä kerran!!

     -M. Aava-

284
Meillä on tällä hetkellä vielä kaikilla stanukuskeilla edellisen kauden sähköt joten tänne vaan treenaamaan.
Itseasiassa voi olla ettei ainakaan kukaan näistä vanhoista kuskeista edes hanki uusia stanu sähköjä.
Nopeimmat siirtyivät ajamaan viriä ja ainakin itse taidan ajella VTR:ää vanhoilla stanusähköillä. Tosin on mielenkiintoista nähdä noiden uusien stanujen vauhti. Tuskimpa vauhti silti oleellisesti putoaa vanhoista sähköistä.

285
Kun huristelette Turkuun niin poiketkaa käymään Eurajoella http://rc10.fi/index.php?topic=87387.0
Missäs muuten Masterin Reiska on? Ei ole vielä Eurajoella näkynyt. Jykä on käynyt jo moneen otteeseen :wink:
Ja unohda tommoiset crawler touhut talvella kuka siellä sormet jäässä viittii suhata  :grin:

286
Radiolaitteet / Vs: Flysky iT-4 ja Absima CR4T+
« : 15.10.14 - klo: 23.55 »
Olen nyt pari kertaa kerjennyt ajelemaan tuolla radiolla ja ainakin omiin näppeihin se tuntuu aivan riittävän hyvältä.
Kosketusnäyttö toimii hyvin ja säätöjen teko on suhthelppoa.
Se mitä toivoisin olisi että kun säätää trimmiä, dualratea ym. trimminappuloilla  näkyisi säätö mitä teet näytöllä
numeerisessa muodossa sen säätöhetken ajan.
Uudemmassa plus mallissa sopii muistipaikkoihin 20 vastaria joten uudelleen paritusta ei tarvita. Absimassa
on myös se hienous että siihen sopii myös vanhan malliset flyskyn vastarit, kun poistaa yhden ruksin RX setup valikosta.
Että toistaiseksi olen erittäin tyytyväinen. Itsellä kun tökkii maksaa vastarista 50-100 euroa/kpl nyt maksoi kolme kpl flyskyn telemetria mallia hieman alle 40 euroo.

287
Kiitos Mika asiallisesta ja selventävästä vastauksesta.
Juuri tällaisen sääntötulkinnan olen itsekkin ymmärtänyt
noudatettavan.
Tämä oli juuri se asia mitä yritin tuoda sääntöväännöissä esille ja minkä olisin halunnut myös selvyyden vuoksi lukevan classicin säännöissä.
Tosin ei varmaan ole vielä liian myöhäistä lisätä tätä sääntöihin?

Kiittäen M.Aava

Ps. tervetuloa Raumalle näyttämään mihin se M06 pystyy  :roll:

288
Kaveri rakentelee itselleen M-03:sta classic miniä. Sanoinko nyt oikein kun hän haluaisi laittaa M05 aluohjauspalat
hieman paremman raidetankojen geometrian toivossa, että ne täytyy sovittaa M03:sen casterpaloihin?
Nähdäkseni säännöt kieltävät niiden vaihdon M05:sen C-paloihin.

289
Kannattaa mennä tutustumaan tai siis osallistumaan http://rc-foff.net/smf/index.php?topic=4925.0] [url]http://rc-foff.net/smf/index.php?topic=4925.0 [/url]
kauden viimeinen osakilpailu rata säädöissä olevalla corrrilla pärjää mainiosti SC luokassa. Itse kävin ajelemassa
Säkylässä Sarkan veljeskunnan kanssa ja on se kieltämättä hauska laji vaan kun aika ei riitä kaikkeen.
Itse en tuolloin kerkeä kun saataa olla että polkaistaan matto
ratakausi eurajoella käyntiin.

290
Kyllä pojat ajaa ihan sensorittomilla koneilla. Täältä lisää infoa http://rc-foff.net/smf/index.php 
Pysähyä ei kannata oikein pahaan paikkaan vaan vauhdilla eteenpäin. Radat on usein aika lyhyitä sprinttejä
eli lämpö ongelmaa harvoin on kisatilanteessa.

291
Sähköautot / Vs: ETUVETO-Veikkauksen uusin pelikö???
« : 08.09.14 - klo: 00.03 »
Eipä ole vielä päässyt kokeilemaan. Odotellaan sopivan mittaista hihnaa ja muutama palikka täytyy
vielä rakennella. Mattokausi alkaa Raumalla vasta joskus lokakuun puolella, kunhan saadaan matot ensin tilattua.
Ennen ei varmaan tule edes kokeiltua.
Koetan saada Raumrc:n sivuille tehtyä jonkun topikin kunhan kerkeän.
Nyt on ratatilojen etsiminen ym. pitänyt kiireisenä.

292
Tervehdys täältä Rauman/Euran suunnalta. Kiinnostus Krossin ajamiseen on kovin pientä muutan kaverin harteilla täällä päin.
En usko että lähtijöitä on tällä hetkellä tosin ei Santerista aina tiedä. Mutta asiaan!!

Eli aikomuksemme on vuokrata oma tila mattorataa varten Eurajoelta. Tämä lähinnä sen takia että toivomme harrastuksen kasvavan lähiseudulla. Mikäli olisimme tulleet Ulvilaan olisimme saaneet sanoa hyvästit uusille Rauman seudun harrastajille.

Toivotamme kuitenkin kaikki Porin suunnalta tervetulleiksi ajamaan Eurajoella. Ja samalla toivomme kaikkea hyvää krossirata
projektillenne toivotaan että se onnistuu ilman muitakin.

Mikäli ajaminen tasamaalla kiinnostaa niin nokka kohti Eurajokea. Lisää infoa täältä http://raumrc.net/index.php?topic=581.msg6782;topicseen#new] [url]http://raumrc.net/index.php?topic=581.msg6782;topicseen#new[/url]

293
Sähköautot / Vs: ETUVETO-Veikkauksen uusin pelikö???
« : 24.08.14 - klo: 11.48 »
Olipa näköjään kuvalinkki rikki  :embarrassed:
Laatikosta löytyi kahden auton verran yokomon osia ja kiinnostu etuvetoon oli kova.
Tamiyan alabulkien reikäjako oli sama kuin yokomossa siitä se idea sitten lähti  :grin:
Pohjalevy, etupuskuri ja moottoripukki ff-03 loput yokomo db-5. Saas nähdä toimiiko?

294
Sähköautot / Vs: ETUVETO-Veikkauksen uusin pelikö???
« : 23.08.14 - klo: 00.23 »
Näin illan/yön ratoksi hiukan projekti kuvaa.
Piirongin laatikossa "lojuvista" ylijäämä osista kasattua  :grin:





Auto ei ole vielä ajokunnossa hiukan täytyy tehdä joitain diy osia ja tilata sopivan mittainen hihna.
Kuka tunnistaa auton?

295
Ai niin sitä piti kysyä että onko rc-navetta tulossa noihin tiloihin kanssa vai pystyykö tuota rata aluetta
kasvattamaan alkuperäisestä suunnitelmasta ja minkä verran tuohon jää mekkaus aluetta ym.

296
Meillä on yksi kaveri juuri kyselemässä neulehuopamaton hintaa ja saatavuutta, koska tarvitsemme joka tapauksessa uudet matot.
Vanhaa mattoa ei ole kuin ehkä hieman yli 200m2. Messumattohan toimii loistavasti krossareiden hyppyreissä , mutta turistin alla se menee rullalle.
Samaten meillä on tuotanto suunnitelmia mollien valmistusta varten. Tarvittaisiin vain riittävä määrä tilauksia että koneet kannattaa käynnistää.
Raumalla on käytössä parin harrastajan kehittämä ajanottosysteemi. Saatiin se ulkonakin toimimaan pienien
alkuvaikeuksien jälkeen  :grin:

297
Tervehdys Rauman(euran) suunnalta!

Mielenkiinnolla seurataan seurataan teidän projektia. Täälläkin suunnalla on uusi ajopaikka hakusessa.
Kiinteää radan paikkaa ei ole vielä löydetty. Mahdollisesti jonkun koulun liikuntasalia sais kyllä vuokrata tosin
radan ainainen kasaus ja purku ei oikein houkuta ;) Voisi ehkä varovasti kysellä muilta Raumrc:n kuskeilta kiinnostaisiko ajaa Poriin treenaa.
Onkos teillä jotain mattoja, mollia ja ajanottoa ym. tasamaan rataa varten vai pitääkö nekin hankkia?

298
RC-kerhot ja -radat / Vs: Euran RC harrastajat?
« : 26.03.14 - klo: 11.33 »
Omistajat ajelee tuolla nimenomaan takatuuppi correilla. Ahdashan tuo rata on, mutta kyllä siellä ajelee.
Itse olen Euralaisena harrastajana käynyt ajamassa Raumalaisten kanssa. Talvisin mattoradalla, kesäisin
krossiradalla poliisiaseman vieressä ja viime kesänä Raumalla oli myös tosi monta aktiivista crawler harrastajaa
jotka kiersivät rc-offin kisoja. Eiköhän pian aloiteta krossiradan kunnostus Raumrc:n sivuilta löytyy ilmoitusta koska aletaan.
 
Tervetuloa Raumrc:n puolesta M.Aava

299
Tamiya / Vs: TAMIYA MINI M03/M05 NIKSIPIRKKA EIKU NURKKA
« : 30.07.13 - klo: 16.57 »
Mukava kuulla että asia on etenemäänpäin.
17.5T lankainen kuullostaa ihan hyvältä.
Kv:ssa ja tehoissa taitaa olla aika paljon vaihtelua jos kaikki sallitaan.
Tosin nopeat valitsevat varmaan sen tehokkaimman. Sitä sopii ehkä hieman kokeilla.
Eikös sensorillinen moottori toimi myös sensorittomassa noparissa vai olenko ymmärtänyt väärin?

Onko ollut ajatuksia Minien yhdistämisestä yhteen luokkaan vai säilytetäänkö classic?

300
Tamiya / Vs: TAMIYA MINI M03/M05 NIKSIPIRKKA EIKU NURKKA
« : 29.07.13 - klo: 17.03 »
Kyselläänpä hiukan täällä kun tuo talvikausi lähenee uhkaavasti.
Onkos mineihin tulossa sääntömuutoksia?
Lähinnä ajattelin että joko olisi aika vaihtaa konetta sellaiseen
jonka saa kaupan hyllyltä eikä vain jonkun harrastajan piirongin laatikosta.
Omasta mielestäni tälläinen koneiden "panttaus" saa hienon tasaväkisen luokan vain
näivettymään pikku hiljaa. Ei tunnu kovin mielekkäältä ostaa konetta joita on muutamia
alanharrastajilla jos lähinnä kisaa omalla kerholla ja saattaa käydä ehkä yksissä tai kaksissa kisoissa.
Joku innokkaampi saattaisi oikeasti tarvita sitä konetta.

Täältäkin suunnalta saattaisi olla tulossa muutamakin kuski jopa kisoihin asti ja kerhon sisälläkin olisi mukava kisata tasaväkisellä kalustolla onhan tuo hiilikone kuitenkin jo aika historiaa paitsi ehkä crawlereissa.

En tiedä oliko oikea paikka kysellä mutta kiitos nyt jo etukäteen.

-MA-   -classic #41-

Sivuja: 1 ... 7 8 9 [10] 11