Kirjoittaja Aihe: Rata kaivokselaan kesäksi  (Luettu 2823 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Dikkari

  • Jäsen
    • Profiili
Rata kaivokselaan kesäksi
« : 22.12.04 - klo: 23.39 »
Aion rakentaa Kaivokselan kentälle ensi kesäksi radan Alpha gp3 tasoisille autoille....Ikinä en ole rataa duunannut,mutta vinkit aina tervetulleita..Lähialueelta kotoisin olevat harrastajat mukaan.

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Rata kaivokselaan kesäksi
« Vastaus #1 : 23.12.04 - klo: 01.27 »
Hmmm... Siis meinasit ihan noinvaan rakentaa...?
Mistäs kentästä on kyse?
Itsellä ei kyllä ole tollasta autoa.
Löytyy vaan krossaria ja sähkötourinki.
Vierestä kyllä olen.

Poissa Dikkari

  • Jäsen
    • Profiili
rata kaivokselaan
« Vastaus #2 : 28.01.05 - klo: 22.12 »
Paikka tulee olemaan kaivosrinteenkujalla, Hämeenlinnantie menee vieressä. kun seisoo kasvot hämeenlinnantielle 452:n kääntöpaikalla,niin rata tulee sijoittumáan siitä katsoen vasemmalle....käykää tsiigaa jos budjaatte nurkilla...sitten  vaan talkoot pysyyn ja rata pystyyn.Dikkari

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Rata kaivokselaan kesäksi
« Vastaus #3 : 30.01.05 - klo: 15.29 »
Sitä vaan tässä ihmettelen että kenenkäs omistuksessa tuo maa-alue on?
Ei voi ihan noinvaan mennä rakentelemaan ratoja.
Ja jos meinaa polttiksella ajella niin pitää ottaa huomioon myös asukkaat lähistössä.

Poissa Dikkari

  • Jäsen
    • Profiili
no mans land
« Vastaus #4 : 30.01.05 - klo: 22.37 »
Ja melu häviää viereisen motarin varjoon

Poissa Sami L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Rata kaivokselaan kesäksi
« Vastaus #5 : 30.01.05 - klo: 22.56 »
Ellei se ole joku savinen joutomaa, niin sut tullaan häätämään sieltä aika nopeasti. "Kenttä" kuulostaa joltain jalkapallokentältä, jossa pidetään paikallisen junioreiden treenejä tai vastaavaa. Ihmiset jotka asuvat lähellä ehkä kestävät hikisesti sen motarin, mutta siihen lisäksi inisevät pikkuautot ovat takuulla liikaa. Niihin heillä on enemmän vaikutusvaltaa kuin motariin...
Tiedätkö miksi olet mekaanikko?
Sinulla on kädet mutta ei aivoja. -AbuD.

Poissa Dikkari

  • Jäsen
    • Profiili
Häätämään???
« Vastaus #6 : 31.01.05 - klo: 21.09 »
Ainahan sitä sopii kohteliaasti jonkun ilmaista mielipiteensä, mutta jos mä oisin joku,ketä soundi stressaa, niin en mä ainakaan mua tulisi tuuppimaan....voisi tulla häätäjälle pikalähtö.....tulevaisuus näyttää.

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Rata kaivokselaan kesäksi
« Vastaus #7 : 31.01.05 - klo: 23.34 »
Kokemuksesta tiedän että ihmiset ovat monesti niin tarkkoja tuosta joutomaan käytöstä että jopa poliiseja on kutsuttu.

Olen rakentanut kaveriden kanssa 10 vuotta sitten täällä malminkartanossa pienen sähkökrossiradan alueelle jolla ei ollut mitään muuta käyttöä.
No siitä tuli yhtäkkiä hirveä sota kateellisten asukkaiden kanssa.
Lopulta jouduttiin lopettamaan alueen käytön rc-auto ratana ja jälkeenpäin siinä porukka ajeli fillareilla kisaa eikä ketään kiinnostanut pätkääkään.

Tuo on kyllä totta että siinä motarin vieressä ne äänet suht hyvin sieltä montun pohjalta peittyy, mutta ikinä ei pysty sanomaan mitä lähialueen asukkaat ja kaikki mahdolliset koirankusettajat rupeevat vinkumaan.
Itsellä kun on tuo 1/8 krossari niin pelkästään kun ajoin sitä sisään ja käytin tyhjäkäynnillä pari tankkia niin tuli viereiseltä pihalta äijä mussuttamaan että eikai tossa kestä kauaa.
On se kumma kun ei saa keskellä kirkasta päivää olla mitään pienintäkään uutta ääntä kun siitä jo pitää ruikuttaa.
No kun sisäänajelut oli suoritettu lähes loppuun niin tietysti heräs pieni piru ja piti sit vinguttaa pari tankkia pihaa edestakas  :mrgreen:

Ja tosiaan toi krossari ei oo ihan niitä hiljaisimpia härveleitä.

Poissa Scrap

  • Veteraani
    • Profiili
Rata kaivokselaan kesäksi
« Vastaus #8 : 01.02.05 - klo: 08.54 »
Lainaus käyttäjältä: "*HOKE*"
No siitä tuli yhtäkkiä hirveä sota kateellisten asukkaiden kanssa.Lopulta jouduttiin lopettamaan alueen käytön rc-auto ratana ja jälkeenpäin siinä porukka ajeli fillareilla kisaa eikä ketään kiinnostanut pätkääkään.


Eihän tohon oo muuta syytä kuin että fillareita on lähes jokaisella mutta RC-autoja vain muutamalla.
Helpompi muistaa 5 hepun naamat kuin 500.

Nykyään pitäisi ERITYISESTI kannustaa nuoria harrastamaan jotain muuta kuin sitä ainaista kännäämistä. Lehdissäkin jankutetaan kokoajan nuorten alkoholin käytöstä. Yleisön osastot on täynnä valitusta örveltävistä nuorista. Mutta auta armias jos joku nuori keksii jonkin kehittävän harrastuksen, niin heti ollaan valittamassa kun siitä tulee sitä ääntä.

RC-autoilu olisi niin hyvä harrastus kaikille nuorille, kun siihen menee kaikki rahat, niin eipä oo millä ryypätä :mrgreen:

PS. Olen raivoraitis!
PPS.  Tuo vähän vajaa pullo viskiä on vain koristeena. Samoin tuo puolitäysi pullo rommia. Sama homma tuon Jägermeister pullon kanssa. Niitä on tyhjennetty vain siksi että näyttäisivät kivemmiltä. Eikä tuo viski paukku tuossa pöydällä ole minun :oops:

Poissa ClodZ

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.neppis.com
Rata kaivokselaan kesäksi
« Vastaus #9 : 01.02.05 - klo: 18.13 »
Lainaus käyttäjältä: "Scrap"
Mutta auta armias jos joku nuori keksii jonkin kehittävän harrastuksen, niin heti ollaan valittamassa kun siitä tulee sitä ääntä.


Niinhän se on, mutta totta puhuen en mäkään haluaisi rc-rataa asunnon vierelle vaikka autoista pidänkin. Enkä skeittiramppia. Enkä moottoritietä. Sen verran kuitenkin on Suomessa rakentamatonta maata, ettei niitä yleensä tarvi kenenkään ikkunan alle rakentaa.
XC - Poor boys Bruiser

Poissa Janzarus

  • Tulokas
    • Profiili
Rata kaivokselaan kesäksi
« Vastaus #10 : 01.02.05 - klo: 23.02 »
Mä oon kanssa tästä about samalta akselilta ku säkin. Mietin vaan että eiks tuolla hoorekissa olis ihan nasta duunaa rata tai melkeinhän siellä on valmiskin rata crossareitten jäljiltä. Käsittääkseni siellä ei enää saa ajaa motocrossii joten eiks se kuulostais aikas kivalta paikalta?

Poissa Scrap

  • Veteraani
    • Profiili
Rata kaivokselaan kesäksi
« Vastaus #11 : 01.02.05 - klo: 23.34 »
Tuli tossa jonkin aikaa sitten päähän idea kannettavasta radasta.

Rallicross tyylinen rata, missä on osa savipohjaista hiekkaa ja osa jotain pitävämpää alustaa. Mielessä on käynyt kattohuopa tuona pitävämpänä osana.

Ei muuta kuin rulla huopaa kantoon ja jonnekkin hiekkakentälle. Ongelmia lienee huovan paikallaan pysyminen ja autojen pyrkiminen sen alle.

Vähän keväämmällä aion käydä hakemassa rullan kattohuopaa ja kokeilla sen pito ominaisuuksia.