Kirjoittaja Aihe: käytetty truckzilla  (Luettu 1027 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa otsatukka

  • Tulokas
    • Profiili
käytetty truckzilla
« : 19.01.05 - klo: 21.39 »
Olen uusi rc käyttäjä enkä hallitse vielä kaikkia nikseja ja toivoisin, että teillä olisi joitain hyviä neuvoja ongelmaani.
Omistan amerikasta ostetun truckzillan. Se on jo toiminut siellä, mutta nyt kun sain sen tänne niin en saa sitä millään käymään. Vetelen sitä käyntiin kuin tulpantonta mopoa, mutta parhaimmillaan se on käynyt vain pari sekuntia. Se kerää kaikki kierrokset ja sammuu sitten.
Voisiko olla että kylmempi sää vaikuttaa tai jotain?
Olen vaihtanut ilmanputsarin kattonu että tulppa toimii irrallaan, pakoputki toimii. polttoainetta tulee ainakin jossain määrin ja puristuksiakin löytyy.

Kaikki neuvot  tervetulleita.
Kiitos jo etukäteen!

Poissa Sami L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
käytetty truckzilla
« Vastaus #1 : 19.01.05 - klo: 21.50 »
1) Ilmavuoto (esim. jäähdytyskannen ja moottorin rungon välissä)
2) Säädöt pielessä

Nämä kaksi ovat ainakin itselläni olleet yleisimmät syyt huonoon käynnistymiseen. Väärän lämpöarvon tulpan uskoisi käynnistävän koneen, mutta käyvän huonommin. Tietysti mikäli se tulppa on pahasti väärä, niin onhan silläkin vaikutusta. Saitko mitään infoa miten kone tulisi säätää? Näissä laitteissa säätöjä saa ja täytyy muutella melko usein. Yleensä koneen tai auton mukana tulee joku manuska, josta näkyy hieman osviittaa säätöihin. Helpoin tapa olisi sopia tapaaminen jonkun paikallisen harrastajan kanssa, joka voisi katsoa koneen säätöjä ja antaa infoa. Oletko koittanut säätää niitä kaasuttimen kyljessä olevia ruuveja?
Tiedätkö miksi olet mekaanikko?
Sinulla on kädet mutta ei aivoja. -AbuD.

Poissa otsatukka

  • Tulokas
    • Profiili
käytetty truckzilla
« Vastaus #2 : 19.01.05 - klo: 22.01 »
Olen säädellyt niitä kaasarin ruuveja jo jonkin verran ja ihan ohjekirjan mukaisiin asetuksiin. En tietenkään ole käynyt läpi vielä kaikkia vaihtoehtoja.
Pitää varmaan vaan jatkaa kokeilua niillä
Miten ilmavuodon saa parhaiten selville?

Poissa Mursu

  • Jäsen
    • Profiili
käytetty truckzilla
« Vastaus #3 : 19.01.05 - klo: 22.18 »
Moi,

Minä myös omistan Truckzillan.
Minulla auttoi käynti ongelmiin tulpan vaihto, OS 8 on nyt ja käynnissä pysyy.
Vakiona oli joku TN 4?? tulppa.
Käyntiin lähtee aika helposti, kuumenee vaan turhan paljon :? .

Seosruuvi on mulla muistaakseni noin 4 kierosta auki käynnistettäessä.
Ensi viikoks varmaankin saan yksisuuntalaakerin + muuta rojua, ni pääsee taas käynnistelee.. en oo ajanu varmaan 2 kuukauteen :wink:
Äläs nyt...