Kirjoittaja Aihe: Trial truck  (Luettu 47368 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Nike

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Trial truck
« Vastaus #90 : 13.02.05 - klo: 17.41 »
No nyt heräsi kiinnostus tosissaan kun näin nuo mittasuhteet ja kuvat.
Vois ruveta jossain vaiheessa tekemään omaa kunhan sais hitsausvehkeet jostain. Vintillä oottaa yks moottorisahakin..  :wink:

Poissa aatu

  • Veteraani
    • Profiili
Trial truck
« Vastaus #91 : 13.02.05 - klo: 17.43 »
Väitykset on sellaset että huiput on vain 15km/h mutta se riittää...  :mrgreen:

Poissa Nöhvö

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • http://RikuH.gfoto.com
Trial truck
« Vastaus #92 : 13.02.05 - klo: 17.58 »
Ota sit kans videoo Kiinnostaa nähä miten kulkee

tepsu7

  • Vieras
Trial truck
« Vastaus #93 : 13.02.05 - klo: 18.38 »
tulee varmaan ihan tosi siisti tuosta trial trukista ja,aika painava :wink:

Poissa jeejee

  • Veteraani
    • Profiili
Trial truck
« Vastaus #94 : 13.02.05 - klo: 19.50 »
Painoa olla pitää.  :wink:  Mutta miksi hihnaveto??!? Eikö se anna periksi kun kunnolla kiinni ajaa.
Ääni kuuluu, mutta mitään ei tapahdu... TLT-1 semi scale crawler/ FG Monster Beetle/ Tamiya tb-02d / Asso b4 @ Mamba MAX / Tamiya High lift / LRP Shark/ TeamLosi xxx-nt / Spektrum

Poissa aatu

  • Veteraani
    • Profiili
Trial truck
« Vastaus #95 : 13.02.05 - klo: 20.17 »
Lainaus käyttäjältä: "jeejee"
Painoa olla pitää.  :wink:  Mutta miksi hihnaveto??!? Eikö se anna periksi kun kunnolla kiinni ajaa.
koska mikään muu ei kestä nuita kierroksia 15000. Hihna ei luista vaikka luulis ja sillä saan pudotettua välitykset alle puoleen jo ennen alennusvaihdetta.

Poissa jeejee

  • Veteraani
    • Profiili
Trial truck
« Vastaus #96 : 14.02.05 - klo: 06.59 »
Esim karting auton kettingit kestää abaut ton 15 tuhatta, on ainakin hammasrattaita joista on vara valita. Nooh pistä sitten videoo japaaljon kuvia. OT: mulla on muistaakseni 12 tai 14 hampainen moottorissa ja noin 79 takana niin menee ihan kivasti ja kihtyy, moottori suoravetoinen 85cc.  :mrgreen:
Ääni kuuluu, mutta mitään ei tapahdu... TLT-1 semi scale crawler/ FG Monster Beetle/ Tamiya tb-02d / Asso b4 @ Mamba MAX / Tamiya High lift / LRP Shark/ TeamLosi xxx-nt / Spektrum

Poissa Duster1

  • JoeUa RC
    • Profiili
Trial truck
« Vastaus #97 : 14.02.05 - klo: 10.49 »
Tuohon sit penkki lavalle ja itse kyytiin ja eikun menoks.  :lol:
Axial SCX 10 TR

Poissa ossi v

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://kotisivu.dnainternet.fi/marvirt/index.html
Trial truck
« Vastaus #98 : 14.02.05 - klo: 17.42 »
Lainaus käyttäjältä: "jeejee"
Painoa olla pitää.  :wink:  Mutta miksi hihnaveto??!? Eikö se anna periksi kun kunnolla kiinni ajaa.


En kyllä tiedä mutta kai sopivia hammashihnoja on olemassa :wink:

Poissa aatu

  • Veteraani
    • Profiili
Trial truck
« Vastaus #99 : 14.02.05 - klo: 20.11 »
Huomenna pitäis olla uusia pakoputkisto paikalla. Tankkikin ois puolivälissä senkin varmaan saan valmiiksi parin päivän sisään.  :wink:

tepsu7

  • Vieras
Trial truck
« Vastaus #100 : 14.02.05 - klo: 21.23 »
mitkä radio-laitteet aiot asentaa tohon :?: pitää, varmaan olla aika vääntävät servotkin :?

Poissa totaer90

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • http://www.freewebs.com/totaer
Trial truck
« Vastaus #101 : 14.02.05 - klo: 22.15 »
Mitkä akselit tossa isommassa Trial Truckissa on?
Kyosho Mirage 1/18  Thunder Tiger MTA-4 1/8 HoBao hyper 7 TQ.

Poissa aatu

  • Veteraani
    • Profiili
Trial truck
« Vastaus #102 : 14.02.05 - klo: 23.28 »
Lainaus käyttäjältä: "tepsu7"
mitkä radio-laitteet aiot asentaa tohon :?: pitää, varmaan olla aika vääntävät servotkin :?
42kg ohjaus servo  :mrgreen:

Poissa aatu

  • Veteraani
    • Profiili
Trial truck
« Vastaus #103 : 14.02.05 - klo: 23.29 »
Lainaus käyttäjältä: "totaer90"
Mitkä akselit tossa isommassa Trial Truckissa on?
Jos tarkoitat nuita mustia niin ne ovat robbe merkkiset, niitä saa saksasta yhdestä liikkeestä. Linkki löytii tästä topicista varmaan ekalta sivulta.

tepsu7

  • Vieras
Trial truck
« Vastaus #104 : 15.02.05 - klo: 17.49 »
noi,sun servot tulee aika kalliiksi,varmaan :!:  :wink:

Poissa aatu

  • Veteraani
    • Profiili
Trial truck
« Vastaus #105 : 15.02.05 - klo: 19.19 »
Lainaus käyttäjältä: "tepsu7"
noi,sun servot tulee aika kalliiksi,varmaan :!:  :wink:
Ei päin vastoin tuo servo maksaa vai 91e

Poissa Castrol

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Trial truck
« Vastaus #106 : 15.02.05 - klo: 19.30 »
Lainaus käyttäjältä: "jeejee"
Esim karting auton kettingit kestää abaut ton 15 tuhatta, on ainakin hammasrattaita joista on vara valita. Nooh pistä sitten videoo japaaljon kuvia. OT: mulla on muistaakseni 12 tai 14 hampainen moottorissa ja noin 79 takana niin menee ihan kivasti ja kihtyy, moottori suoravetoinen 85cc.  :mrgreen:


Vai että raketin kone  :D  noh mutta nuo karting auton ketjut kestää kyllä tuommosen 20 000 kierrosta  :wink:
Serpent Excel
CMB EVO 2 LS Sanwa

Poissa jeejee

  • Veteraani
    • Profiili
Trial truck
« Vastaus #107 : 15.02.05 - klo: 20.57 »
Lainaus käyttäjältä: "Castrol"
Lainaus käyttäjältä: "jeejee"
Esim karting auton kettingit kestää abaut ton 15 tuhatta, on ainakin hammasrattaita joista on vara valita. Nooh pistä sitten videoo japaaljon kuvia. OT: mulla on muistaakseni 12 tai 14 hampainen moottorissa ja noin 79 takana niin menee ihan kivasti ja kihtyy, moottori suoravetoinen 85cc.  :mrgreen:


Vai että raketin kone  :D  noh mutta nuo karting auton ketjut kestää kyllä tuommosen 20 000 kierrosta  :wink:


OT: Raketti raketti.  :mrgreen: Yhen muistan joka sai ajamalla poikki kettingit kun se paino täyestä vauhista aina jarrau ja heti kaasun pohjaan niin sehän hakkaa kauheena.  :lol:  Millasen jarrun muuten meinaat tehä aatu? Kunnon nestelevyjarru.  :wink:
Ääni kuuluu, mutta mitään ei tapahdu... TLT-1 semi scale crawler/ FG Monster Beetle/ Tamiya tb-02d / Asso b4 @ Mamba MAX / Tamiya High lift / LRP Shark/ TeamLosi xxx-nt / Spektrum

Poissa aatu

  • Veteraani
    • Profiili
Trial truck
« Vastaus #108 : 15.02.05 - klo: 21.27 »
tuskin tarvii jarrua kun voiman siirto jarruttaa melko paljon.. mutta jos teen niin teen pinoni jarrun eli siis etummaisen ja takimmaisen akselin molemmin puoli on pinoni ja toisessa kardaani ja toisella levyjarru. käytetään off-road vehekissä ja monster truck autoissa.

Poissa aatu

  • Veteraani
    • Profiili
Trial truck
« Vastaus #109 : 15.02.05 - klo: 21.32 »
Lainaus käyttäjältä: "aatu"
tuskin tarvii jarrua kun voiman siirto jarruttaa melko paljon.. mutta jos teen niin teen pinoni jarrun eli siis etummaisen ja takimmaisen akselin molemmin puoli on pinoni ja toisessa kardaani ja toisella levyjarru. käytetään off-road vehekissä ja monster truck autoissa.


Tajusin just että voi tehdä jarrun jakolaatikon päähän kun laittaa tulo akselin läpi sieltä  :wink:

Poissa aatu

  • Veteraani
    • Profiili
Trial truck
« Vastaus #110 : 16.02.05 - klo: 19.49 »


Bensa tankki rupee kans oleen valmis.

Poissa Swifty

  • Jäsen
    • Profiili
Trial truck
« Vastaus #111 : 16.02.05 - klo: 21.56 »
Toi putken paisari näyttää aika pieneltä, tai no vääntöähän tuo tuoo enemmän, mutta korkeimpiin tehoihin pääsisit isommalla paisarilla  :) .

Aijotko muuten poistaa noi oranssit moottorisahan muovikuoret?

Poissa Niki

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Trial truck
« Vastaus #112 : 16.02.05 - klo: 21.59 »
Tarkotatko äänenvaimenninta? Ei tuo varmasti oo parhaasta päästä, mutta vois kuvitella että saundit o tos laitteessa kohdallaan... On todella komee projekti sulla. :wink:

Ootko Aatu ite vääntänyt jostain ton änkkärin kasaan?

Poissa aatu

  • Veteraani
    • Profiili
Trial truck
« Vastaus #113 : 16.02.05 - klo: 22.05 »
tuo viimeinen äänenvaimene on ihan  ontto.. ja keskimmäinen puolet isommalla sisähalkaisialla kuin vakio.  :wink:

Poissa Sami L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Trial truck
« Vastaus #114 : 16.02.05 - klo: 22.08 »
Milläs pakoputkeen mahdollisesti tuleva kaasua sakeampi tavara nousee tonne ylöspäin sojottavaan pilliin?

(Piilomainontaa tuo Atalan moniste tossa  :wink: )
Tiedätkö miksi olet mekaanikko?
Sinulla on kädet mutta ei aivoja. -AbuD.

Poissa Swifty

  • Jäsen
    • Profiili
Trial truck
« Vastaus #115 : 16.02.05 - klo: 22.12 »
Tarkoitin tuota ensimmäistä.

Täydellisen pasiuntakammioon tarvitaan monimutakinen laskenta kaava, mutta lyhyesti:

Isompi paisari = pienempi alavääntö, tehot siirtyvät korkeimmille kierroksille ja kone kiertää luonnollisesto enemmän. (Tehokkaampi vaihtoehto)

Pienempi paisari = Suurempi alavääntö, mutta ei niin paljon kierroksia. (Vääntävämpi, mutta ei niin tehokas vaihtoehto)

Poissa aatu

  • Veteraani
    • Profiili
Trial truck
« Vastaus #116 : 16.02.05 - klo: 22.28 »
Lainaus käyttäjältä: "Swifty"
Tarkoitin tuota ensimmäistä.

Täydellisen pasiuntakammioon tarvitaan monimutakinen laskenta kaava, mutta lyhyesti:

Isompi paisari = pienempi alavääntö, tehot siirtyvät korkeimmille kierroksille ja kone kiertää luonnollisesto enemmän. (Tehokkaampi vaihtoehto)

Pienempi paisari = Suurempi alavääntö, mutta ei niin paljon kierroksia. (Vääntävämpi, mutta ei niin tehokas vaihtoehto)
Ja vääntävä on parempi tässä tapauksessa...  :wink:

Poissa Swifty

  • Jäsen
    • Profiili
Trial truck
« Vastaus #117 : 16.02.05 - klo: 22.52 »
Joo, mutta kannattaa tehdä eri kokoisia paisareita ja kokeilla. 2t koneessa putki on todella tärkeä tehojen kannalta.

Kannattaa varmaan kuitenkin tehdä projekti ensin muuten valmiiksi ja sitten vasta ruveta säätämään :wink:

Edit: Riippuu paljonko isomman paisarin laitat (jos laitat) niin kannattaa myös kaasarista vaihtaa 10-20% isompi suutin, jotta pytty ei käy laihalla ja siksi väljistyy tai pahimmillaan leikkaa kiinni.

Poissa jeejee

  • Veteraani
    • Profiili
Trial truck
« Vastaus #118 : 17.02.05 - klo: 07.05 »
Komee on, saattaa olla aika hias avata toi bensatankki jos sinä on pitkä pultti.  :lol: Oisit ottanut sahasta matolaatikon pois kun sehän niitä tehoja vie, joku kunnon piilli sitten siihen.  :mrgreen: Paljonko on painoa tässävaiheessa?
Ääni kuuluu, mutta mitään ei tapahdu... TLT-1 semi scale crawler/ FG Monster Beetle/ Tamiya tb-02d / Asso b4 @ Mamba MAX / Tamiya High lift / LRP Shark/ TeamLosi xxx-nt / Spektrum

Poissa ClodZ

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.neppis.com
Trial truck
« Vastaus #119 : 17.02.05 - klo: 08.20 »
Lainaus käyttäjältä: "jeejee"
Komee on, saattaa olla aika hias avata toi bensatankki jos sinä on pitkä pultti.  :lol:


Jospa pultti ei olekaan viisisenttinen, vaan on sahattu siten, että kierreosaa on jäljellä jonkin verran vähemmän?
XC - Poor boys Bruiser