Kirjoittaja Aihe: Cen Genesis Racing!  (Luettu 157404 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Dirk

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Cen Genesis Racing!
« Vastaus #720 : 30.03.07 - klo: 22.39 »
Skudaa,

Uusi GST 7.7 tuli hankittua ja ensimmäinen ongelma on, että pitäisi vehje saada käyntiin. Polttoaineena on Model Technicsin Dynaglo 25% ja neulat on tehdassäädöissä. Hehkussa on virtaa ja tulppa on tuo mukana tullut, hehkuu kirkkaan oranssina. Ryypytin alussa sen verran, että polttoaine saavutti kaasuttimen. Käynnistää koitin niin osakaasulla kuin ilmankin.

Ei vaan silti edes lupaa.

Tänään oli lämmin päivä, mutta kun ei ulkona lähtenyt käyntiin niin kokeilin vielä sisälläkin käynnistää. Lopuksi lämmitin lohkoa kuumailmapuhaltimella ennen käynnistystä, mutta ei niin ei. Mitenkäs asiaa pitäisi lähteä lähestymään, että lähtisi vehje tulille?

Poissa Dirk

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Cen Genesis Racing!
« Vastaus #721 : 31.03.07 - klo: 12.34 »
Vastaanpa itselleni eli tulpan vaihtaminen uuteen OS 8 -tulppaan toi onnen.

Poissa samppa74

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Cen Genesis Racing!
« Vastaus #722 : 03.04.07 - klo: 19.39 »
mites muilla on ollu cenin kestävyyden kanssa.... itsellä käytetty cengenesis 7.6 koneella,onkohan osunu maanantaipäivän kappale kun ei tunnu kestävän...... kytkinkelloja menny jo kaks kappaletta,rattaista hampaat poikki,ja muutakin murhetta,tulee kalliiks ostella osia joka päivä,ei kerkii kun muutaman metrin ajaa ja jostain losahtaa....... ei hyvä :angry:

Poissa Hotti

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Cen Genesis Racing!
« Vastaus #723 : 03.04.07 - klo: 19.48 »
Kytkin kello voi mennä rikki väärästä asennuksesta tms...päärattaasta jos on kyse niin sekin voin mennä väärästä asennuksesta rikki.Mitä noita videoita nähnyt gst 7.7 mallista niin aika kovaa pieksämistä kestää...eikä ole pois suljettua jos sellainen allekirjoittaneelta löytyy matrix tr:n rinnalta joskus..
-Team lapsena liian vähän leluja-

Poissa Mikkofin

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Cen Genesis Racing!
« Vastaus #724 : 01.05.07 - klo: 19.54 »
Ostettiin tosiaan kolme kyseistä autoa kavereiden kanssa.

Yksi Nemesis ja kaks GST:tä.

Ajattelin, että 15 vuoden aikana olisi tapahtunut jotain kehitystä materiaaleissa tms. mutta toisin kuitenkin kävi...

No joo, ekalla ajokerralla (sisäänajon jälkeen) meni yksi vetoakselin tumppi poikki Nemesiksestä kun kippasi kyljelleen.
GST:n päärattaasta aukesi ruuvi = jumiin noin 3min ajon jälkeen ja auto paloiksi vaan sitten.
Toisesta GST:tä poksahti eturipustus noin 10min ajon jälkeen (ei edes tankillista).
Yhteensä nyt on mennyt 3kpl ulkopäitä ja pientä muuta irtoosaa ja ajettu autoilla on sievästi yhteensä noin puoli gallonaa.

Ulkopäät ja spindlet ovat aivan paperia = heikkoa lasinkovaa muovia sekä Nemesiksessä, että GST:ssä.
Samoin "heavy-duty" akselitumpit tuntuvat olevan huonoa / heikkoa materiaalia.

Ajo tapahtui sileähköllä suht koht pehmeällä hiekkakentällä ja ILMAN hyppyreitä. Käytännössä tuntuu olevan niin, että aina kun auto kaatui, niin hajosi jotain.

Ihan vain varoituksen sanana kokemuksen kautta jos tällaisen auton joku aikoo ostaa niin syytä on varautua sijoittamaan noin 300-350EUR alumiinisiin osiin, jotta saa auton edes jotenkin pysymään nipussa normaaliajossa. Tiedä miten tällaista kukaan uskaltaa radalle viedä!
 
Edes muovisia osia ei ole tarjolla ostettavaksi asti autojen myyjällä, jotta saisi autot pyörilleen hyllyyn odottamaan parempia osia.

Olisikin ollut yksi auto, niin olisi voinut syyttää yksilövikaa, mutta kolmen auton kohdalla kyse on vain surkeasta laadusta ja mitoituksesta!!!!!!!!!

Poissa ST

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Cen Genesis Racing!
« Vastaus #725 : 05.05.07 - klo: 17.58 »
Moikka! Mitenkä tuon moottorin säätämisen kanssa, että onko se ihan erilaista kun nuo 28 moottorit? Onko vaikea säätää ja mitenkä pelittää muutenkin tuo kone?

Poissa Mikkofin

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Cen Genesis Racing!
« Vastaus #726 : 07.05.07 - klo: 10.36 »

Kaikkia muita kestävyys- ja luotettavuusongelmia on ollut, mutta koneet pelaa ainakin noissa kolmessa autossa 110% hienosti.
Lähtee käyntiin ja toimii alhaalta ja ylhäältä hienosti. Säätöjä ei ainakaan tähän mennessä ole tarvinnut ohjearvoista (mukana tulleet) paljon muutella ja lämmöt pysyy kurissa jne.

Poissa KL

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Cen Genesis Racing!
« Vastaus #727 : 08.02.08 - klo: 23.01 »
ota nytte selvää et ite noi cenillä sählää...
ku samasta autista tulee miiljoona eri pakettii...
GST 7.7 RTR paketti myynnissä

Poissa urgo71

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Cen Genesis Racing!
« Vastaus #728 : 27.06.08 - klo: 23.55 »
Mitä öljyä suosittelette nemsun/gst iskareihin?

Poissa KL

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Cen Genesis Racing!
« Vastaus #729 : 29.06.08 - klo: 22.17 »
urgo miks et vaa kysy tuolla "Cen GST 7.7 - Kokemuksia Omistajilta" no kuule vaikka niihi vois pistää jotaa synteettistä öljyy  :lol:
GST 7.7 RTR paketti myynnissä

Poissa urgo71

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Cen Genesis Racing!
« Vastaus #730 : 30.06.08 - klo: 00.12 »
Eikö toi kysymys sitten kuulu sun mielstä tänne?

Poissa KL

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Cen Genesis Racing!
« Vastaus #731 : 30.06.08 - klo: 09.52 »
no voi sen tänneki pistää
GST 7.7 RTR paketti myynnissä

Poissa urgo71

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Cen Genesis Racing!
« Vastaus #732 : 30.06.08 - klo: 12.46 »
Entäs ne öljyt?

Poissa anavee

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Cen Genesis Racing!
« Vastaus #733 : 02.07.08 - klo: 07.27 »
Öhlinsiltä saa oikeaa iskari öljyä ja on hyvää. Onko kukaan kokeillu tehdä Ari-Pekan ohjeiden mukaan viilausta. Itse tein kun rupeaa oleen aika väljä kone, niin vaikutus oli aika iso. Äänikin meni kireäksi kuin ralliautossa ja tuntu että hyökkää lentoon kun painaa kaasua. Lämmöt nousi aika korkeaksi vaan välittömästi. Pysty laittaan kannen tiivisteeksi kupari rikan(1mm)ja koneen teho on silti parempi kuin ennen ja käy varmemmin. 

Poissa Ile__

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Cen Genesis Racing!
« Vastaus #734 : 05.03.09 - klo: 22.35 »
Lainaus
Varoitus: tähän aiheeseen ei ole kirjoitettu ainakaan 180 päivään.
Jos et välttämättä halua vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.
No just tähän mä haluan laittaa kyssärini[/color] :grin:

Onko näitä Genesiksiä enää kellään, varsinkaan levällään?
Minkä kokoiset lautaspyörät on etu- ja takadiffeissä?

Ohjekirjan mukaan pinjoni 9T - sen uskon, mutta sielä olevan tiedon mukaan lautaspyörä ois 26T - sitä en oikeen usko.( laiska kun oon niin en jaksa purkaa)

Pitäis laskea välityssuhteita oikeaa pinjonia ja spurria varten...
Kyosho Inferno  VE  Race Spec

Poissa Hardstyle

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Cen Genesis Racing!
« Vastaus #735 : 06.03.09 - klo: 00.28 »
Tuon mukaan ainakin itse olen laskeskellut harjattomaan projektiin. Eli ratioksi saanut 2.888888888 jne.. Lautaspyörä gensussa on melko järeää tekoa, siksi "vähän" hampaita. Saanen kysyä mitä olet gensusta värkkäämässä, kun tarvitset noita tietoja?

Tuossa vielä varmistus asiasta http://www.wheelspinmodels.co.uk/item/GS005-CEN-Driven-Bevel-Gear-26T-Genesis__dd0/
« Viimeksi muokattu: 06.03.09 - klo: 00.36 kirjoittanut Hardstyle »

Poissa Ile__

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Cen Genesis Racing!
« Vastaus #736 : 06.03.09 - klo: 05.11 »
Sama juttu... harjatonta. Vaihteiston tilalle laitan keskidiffin.
Kyosho Inferno  VE  Race Spec

Poissa Hardstyle

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Cen Genesis Racing!
« Vastaus #737 : 06.03.09 - klo: 15.02 »
No perhana samaa oon itekki tekemässä. Oot vakoillu varmaan mun tekemisiäni rc-monsterissa, aijaij  :mrgreen: