Kirjoittaja Aihe: Rataluokat 2020 (2021) Osallistumiskartoitus ja Yleinen keskustelu  (Luettu 37035 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Ender

  • Vesivehmaan RC-rata
    • Profiili
Nyt näyttää puurot ja vellit menevän sekaisin.. ENS ja ETS on keskieurooppalaisia organisaatioita. Tänne saattaisi GP tyylinen kuvio onnistua. "NORDIC NITRO GP SERIES"  Kisat Hyvinkäällä, Tukholmassa, jollakin toisella joko Norjan tai Tanskan radalla ja Päätöskisa Malmin Nitro Circuitilla... Sponsorina Ruotsin ja Suomen autourheilu organisaatiot sekä ulkopuoliset Vauhdin Maailma ja muu yritys (Motonet, Tokmanni,Viking line, Silja jne..)
Se joka saa Kenji Jakartan (Infinity) järjestämään kisat täällä, sille "vuoden maineteko" palkinto...

Tiedän kyllä ENS- ja ETS-sarjojen taustoja. Nämä ovat kuitenkin mielestäni hyviä esimerkkejä miten osallistujamääriä saadaan lisättyä.

Infinity -kortin heitin vähän puolivitsillä, mutta Teemu Leinon Facessa on aika positiivisia kommentteja Tattarisuon radasta juuri Infinityn porukoilta... Teemun "markkina-arvoa" pitäisi muutenkin hyödyntää täällä Suomessa.

Poissa nitropaimen

  • Veteraani
    • Profiili
. Se että pienoisautoilu ja varsinkin RC autoilu ja sen alalaji nitro rata autoilu ei esitä sen suurempaa osaa AKK:n aktiviteetissä, on mielestäni harrastajien ja niitten kerhojen oma syy. Kyllä Hyvinkäälläkin aukeni kerhon kassalipas kun perusteltua syytä löytyi, kiitos siitä yksiselitteisesti teemu Saaarisen
 muistutan porukalle taannoisista Vaasan sähköcrossi kisoista. kyllä AKK:lta avustuksia ja apua löytyy kun on oikea ja perusteltu sauma.
on mielestäni uskomatonta jauhaa tuota "ilman AKK:ta mantraa" kun ei edes katsota noita kortteja koppun saakka.
Teemu leinon markkina arvoon tai ajamiseen en ota muuta kantaa kuin että eiköhän teemu aja siellä missä Kenji maksaa  siitä.. Hienoa että tuli näyttämään mallia tattikselle, lähti sekuntti pois läp ajasta...
« Viimeksi muokattu: 18.08.20 - klo: 19.32 kirjoittanut nitropaimen »
pienoisautoilua vuodesta 1965, rc autoja vuodesta 1972..
eiköhän se ole siinä. agenda 1/8 nitro rata-autot ja 1/12 sähköautot. ei muuta tälläkertaa

Poissa Ender

  • Vesivehmaan RC-rata
    • Profiili
Sanoista tekoihin.

Kävin eilen hakemassa uuden Shepherd Velox V8.2 autopaketin.

Tarkoitus oli hankkia autopaketti vasta kevättalvella, mutta ajattelin, että kun hankin auton jo nyt on vähän enemmän aikaan tutustua autoon ja kaikki on varmasti valmiina heti, kun radat on ajokunnossa keväällä. Toivottavasti pääsen radallekin vielä tänä vuonna.

Vaihtoehtoina oli Mugen ja Shepherd. Lueskelin netistä noista autoista ja kyselin myös Suomalaisilta Ratakasi -kuskeilta. Yleinen mielipide oli, että aika samantasoisia autoja ovet. Käytännössä pärjää ilman optio-osia. Kirjoittelen myöhemmin lisää tuosta Shepherdistä.

Shepherdiin päädyin, kun vierailin viime viikolla Hiski Rönkkösen luona Orimattilassa. Hiski hoitaa Shepherdin Suomen varastoa ja myyntiä&tukea. Omalla osaltani on aika iso juttu, kun Lahdessa asun. 12 minuuttia ja olen kaupalla. Hiskillä on myös hyviä ajatuksia miten Ratakasia tullaan kehittämään ja monet noista ovat yhteneviä omiin ajatuksiin.

Eli kaudet 2021-2023 tulen kesäisin keskittymään Ratakasiin ja yritän pysyä poissa muista kilpaluokista. (GT-8 ja TSM-10 kulkevat kyllä osaksi mukana treenipäivinä).

Kesällä 2021 sitten 30 Ratakasia viivalla

Ratakasi on muuten hyvässä nosteessa jo nyt.

Ratakasi SM 1 Hyvinkää (22.08.2020) osallistujat:


Poissa nitropaimen

  • Veteraani
    • Profiili
ei muuta kuin tervetuloa joukkoon, Ender/Mika.. Toivottavasti saamme jatkossa lukea sinun tarinointia siitä, miksi Nitro Ratakasi on erilainen muihin luokkiin verrattuna, varsinkin Buggy luokkiin.
Hiskistä: Olin luvannut 2014 vanhoille kavereilleni jotka innostuivat uudelleen ratakasista että olen mukana järjestelemässä supporttia ja tehdas suhteita parhaaseen saatavilla olevaan autobrändiin.
Onneksi sellaiseksi valikoitui  Shepherd . Minun piti touhuta vain kolme vuotta.. Aina jatkettiin vuosi lisää. Nyt 2020 alussa Shepherdiin innostui nuori Hiski Rönkkönen (joka ajaa montaa muuta rc luokkaa ja oikeilla RR  ratapyörillä kisaa ja opiskelee kaupan alaa). Hän osoittatui olevan kiinnostunut ottamaan Shepherd supportin hoitaakseen ja myös myöhemmin laajentamaan toimintaansa lajin piirissä.

Tämä tarkoittaa siis sitä että kääntykää Hiskin puoleen... Itse keskityn siihen mitä jo pitkän ajan olen halunnut tehdä: Kehittää Nitromoottoreita, olla yhteistyössä maailman parhaiden nitromottien virittäjien kanssa ja lisäksi suunnitella ja valmistuttaa "tuning osia" nitrokasi luokkaan, sekoittaa omaa nitrofuilia, valmistuttaa hehkutulppia omilla spekseillä ja paljon muuta... Brändi on "JW $PEED GARAG€ hehe...
Odotamme kaikki innolla millaiseksi tämän vuoden nitro ratasesonki muodostuu ja varsinkin ensi sesonki, kun kisat ajetaan kahdella suomalaisella tuliterällä, kansainväliset speksit omaavalla baanalla.
« Viimeksi muokattu: 18.08.20 - klo: 19.34 kirjoittanut nitropaimen »
pienoisautoilua vuodesta 1965, rc autoja vuodesta 1972..
eiköhän se ole siinä. agenda 1/8 nitro rata-autot ja 1/12 sähköautot. ei muuta tälläkertaa

Poissa pintakaasu

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Hyvältä näyttää osallistujamäärät!😎

Tuosta osallistujamäärästä puuttuu vielä pari jamppaa jotka tavallisesti käyvät kisoissa sekä myöskin itärajan takaa tulevat venäläiset ja valkovenäläiset kuljettajat.
Kun siitä laskee, niin 25 kuljettajaa/kisa on realismia jatkossa.

Kiitos teille kaikille jotka teette tämän hienon lajin harrastamisen mahdolliseksi! 😎
No Trends, No Fun, No Mercy, No Compromise...
      *** Make 12 Track Great Again !!! ***

Poissa nitropaimen

  • Veteraani
    • Profiili
saataskohan Ahoniemen broidikset taas ajamaan, oli aika makeita tsemppiksiä aikoinaan..


Kilpailijoiden kanava / Vs: Ratakasi - Nyt suunnitellaan kesää 2014 (7.10.2013)
« : 09.05.14 - klo: 23.00 »
Lainaus käyttäjältä: Sakke - 09.05.14 - klo: 15.12
Nyt on laitettu ilmo sisään Kouvolan kisaan. Edellisen kerran kasipolttista tulikin ajettua joskus 90-luvun alkupuolella.
Upeeta, Sakke ! Koeta saada teemu leino ja veljesi simo kanssa  ajamaan.
« Viimeksi muokattu: 10.08.20 - klo: 22.03 kirjoittanut nitropaimen »
pienoisautoilua vuodesta 1965, rc autoja vuodesta 1972..
eiköhän se ole siinä. agenda 1/8 nitro rata-autot ja 1/12 sähköautot. ei muuta tälläkertaa

Poissa Ender

  • Vesivehmaan RC-rata
    • Profiili
Voisi olla myös järkevää ideoida mahdollisuutta kehitellä oma kilpailuorganisaatio näitä kisoja varten.

Karting puolella näin onkin tehty http://xonsport.fi/ ja http://www.iameseriesfinland.com/

Sama porukka järjestää kisoja eri radoilla ja maksaa sitten radalle (seuralle osan tuloista) – Näin saadaan tasokkaampi sarja ja ennen kaikkea motivoituneita kisojen järjestäjiä.

Uskoisin, että aika moni voisi maksaa esim. 100 EUR:n kisamaksun (pe-su), jos kaikki olisi ”ammattimaisemmin” järjestetty. Jos kisoja olisi kesässä 2-3, ei tuo summa nyt ihan mahdoton ole.

http://rc10.fi/index.php?topic=109218.msg837774#msg837774

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
ei poista mekkariongelmaa? :)
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa Ender

  • Vesivehmaan RC-rata
    • Profiili
Siirsin keskustelun tänne GT-ketjusta:

Mutta omasta mielestäni sähköissä pitäisi panostaa TSM-10 -luokkaan. Patteriratakasi on kuitenkin vielä maailmanmittakaavassa erittäin pieni luokka.
Katsos kun mä ajan sillä millä haluan eikä sillä millä mun pitäis sun mielestä ajaa. Patterikrossikin oli pieni luokka 5 vuotta sitten. Sun kiusaksi niin patteriratakaseja tulee kyllä enempi ajamaan ne joille nitroratakasi on vaihtoehto. Mutta tulevat valitsemaan sähkön koska se menee kovempaa, on halvempi, vaatii vähgemmän mekkaamista eikä vaadi mekkaria. Tuo on aika no brainer. Monelle.

TSM-10:llä on nyt hyvä etsikkoaika palata takaisin suosituksi luokaksi (uudet radat: Oulu, Hyvinkää, Helsinki). Tähän pitäisi panostaa. Tällä luokalla on kuitenkin maailman mittakaavassa iso suosio. Lisäksi Suomessa paljon potentiaalisia harrastajia jotka nykyisin ajavat vain sisällä.

Ratakasilla on Nitro-luokista isoin kiinnostus. Siihen pitää panostaa.

Patteriratakasi tulee itse asiassa hyödyttämään Ratakasia ja päinvastoin. TSM-10 on tässä häviäjä, mikä on harmi. Aiemmin ajattelin hankkia toisen Ratakasin varaosiksi, mutta ehkä hankinkin rinnalle Patteriratakasin. Pitää nyt seurailla miten tilanne kehittyy.

Kun Lahdesta lähden Hyvinkäälle tai Helsinkiin, haluan ajaa radalla mahdollisimman paljon. En mekata radalla. Tässä syystä suunnitelmissa oli pitää TSM-10 ja Ratakasi mukana. Mutta ehkä sittenkin on parempi pitää yhdistelmää Patteriratakasi ja Ratakasi. Tämä sopii hyvin suunnitelmaani keskittyä harvempaan luokkaan. Olen aivan liikaa kokeillut kaikkea.

Poissa Screwed

  • Fullspeed RC
    • Profiili
TSM-10:llä on nyt hyvä etsikkoaika palata takaisin suosituksi luokaksi (uudet radat: Oulu, Hyvinkää, Helsinki)
Mua ei kiinnosta driftailu kumirenkailla mitä se on nyt viimeiset 2 viikko ollut Tattiksella. Kumirenkaat ei toimi sileällä asfaltilla tietävät ulkomaan tietäjät kertoa. Heti poidotuksen jälkeen oli pitoa mutta ei enää viikko sen jälkeen. Foumeilla ollut tasaisesti pitoa koko aika pidotuksen jälkeen. Sen takia ajan jatkossa foumeilla.

Poissa Ender

  • Vesivehmaan RC-rata
    • Profiili
Mua ei kiinnosta driftailu kumirenkailla mitä se on nyt viimeiset 2 viikko ollut Tattiksella. Kumirenkaat ei toimi sileällä asfaltilla tietävät ulkomaan tietäjät kertoa. Heti poidotuksen jälkeen oli pitoa mutta ei enää viikko sen jälkeen. Foumeilla ollut tasaisesti pitoa koko aika pidotuksen jälkeen. Sen takia ajan jatkossa foumeilla.

Kiitos. Tämä oli arvokasta tietoa.

Poissa nitropaimen

  • Veteraani
    • Profiili
Minä EN PIDÄ enkä ole koskaan pitänyt koppiautoluokista, en oikeista enkä RC luokkina. Minusta kilpa- autot ovat joko Formula 1 avoimine renkaineen tai sitten LeMans kisoissa ajettavia LMP protoja tai GT luokan Porscheja, Corvetteja tai muita umpikorisia. Minusta "koppiautot" on sitten neliovisia sedaneita (Turistikorit) WRC ralliautot tai jenkkien Stock Car autot, jotka on vain Tavis ihmisille markknoituja "näköis" autoja.. :Win on sunday and sell on monday Miksei herätetä henkiin 1/10 pan car luokkaa foumeilla ja tuimalla modified motllla. Ihan varmasti vauhtia piisaa ja kohtuullisia kuluja per kisa.. 1/12 jannujenkin olisi erittäin helppo siirtyä tähän luokkaan.
pienoisautoilua vuodesta 1965, rc autoja vuodesta 1972..
eiköhän se ole siinä. agenda 1/8 nitro rata-autot ja 1/12 sähköautot. ei muuta tälläkertaa

Poissa Screwed

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Miksei herätetä henkiin 1/10 pan car luokkaa foumeilla ja tuimalla modified motllla.
Koska me keksitään uusi luokka 1/8 nelivetoinen pan-car. Tattiksen ultra sileällä baanalla taatusti nopein keksitty laite. Viikon sisällä alkanee testit...

Tänään ajoin sähköturisitlla kovempaa kuin Leino nitroturistilla. Näin sen kuulukin olla kun alla on samat renkaat molemmissa.

Poissa nitropaimen

  • Veteraani
    • Profiili
"keksitään".. Tais olla tuo ARC jonka kuvan lähetin..  :) "Me".. Sinä ja Micsa ..?
Toivottavasti porukka innostuu sankoin joukoin, tuleepahan karkeloihin vapaita mekkareita ja nostajia...
« Viimeksi muokattu: 19.08.20 - klo: 23.09 kirjoittanut nitropaimen »
pienoisautoilua vuodesta 1965, rc autoja vuodesta 1972..
eiköhän se ole siinä. agenda 1/8 nitro rata-autot ja 1/12 sähköautot. ei muuta tälläkertaa

Poissa Screwed

  • Fullspeed RC
    • Profiili
"keksitään".. Tais olla tuo ARC jonka kuvan lähetin..  :)
ARC oli meillä tiedossa kuukausi ennenkuin lähetit mitään. Ja ei, nyt ei ole kyseessä se. Usealla valmistajalla on samanlainen keksintö. Oma veikkaus että tästä konseptista tulee se patteriratakasi. Ei ole järkeä tehdä sähköauto alustasta joka on suunniteltu polttikseksi. Tulee julmetusti turhia osia. Kun vehje on yksinkertaisempi tippuu hinta, voidaan käyttää minkäkokoisisa akkuja tahansa mitä kaikilla on jo pakinpohjalla, ja kun voimansiirto on yksinkertaisempi vain yhdellä hihnalla vs polttiksen kolme hihnaa niin tippuu huoltokustannukset ja myös kitka jolloin saadaan enemmän voimaa rataan.

Poissa Mönkkiinen

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
ESIM:CORALLY SSX 8X?

Poissa Screwed

  • Fullspeed RC
    • Profiili
ESIM:CORALLY SSX 8X?


https://www.serpent.com/xcart/cart.php?target=product&product_id=10788

https://corally.com/Car-Models/Racing-Model-Kits/Team-Corally-SSX-8X-Car-Kit-Chassis-kit-only-no-electronics-no-motor-no-body-no-tires/

http://www.arc-rc.com.tw/arc_r8s_adv_new.html

Tuossa nyt muutama vaihtoehto. Hyvä että useammalta valmistajalta löytyy vaihtoehto. Varmasti lötyy lisääkin jos jaksaa etsiä. Yhteistä näillä jäykkä taka-akseli ja mahtuu täysmittaiset pötköakut.

Poissa nitropaimen

  • Veteraani
    • Profiili
Katsotaan missä mennään, noin vuosi.  siihen asti: Nitro kesällä asvaltilla, mattokiila talvella matolla... brändit on mitä on, jopa $PEED GARAG€
 hehe...Ainakin kiva tulla katsomaan kenellä menee kovaa ja kenellä 5 minuuttia, ja sitten Kenellä menee kovaa se viisi minuuttia... liikenteen seassa...
« Viimeksi muokattu: 22.08.20 - klo: 16.41 kirjoittanut nitropaimen »
pienoisautoilua vuodesta 1965, rc autoja vuodesta 1972..
eiköhän se ole siinä. agenda 1/8 nitro rata-autot ja 1/12 sähköautot. ei muuta tälläkertaa

Poissa pintakaasu

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Buri.
No Trends, No Fun, No Mercy, No Compromise...
      *** Make 12 Track Great Again !!! ***

Poissa nitropaimen

  • Veteraani
    • Profiili
Buri.
Buri ja tarpeeksi Buranaa pakkiin..  :)
mä muuten löysin noita Buri osia, kun aloin kaivamaan varastoja sähköautokamoista.. jos kiinnostaa
« Viimeksi muokattu: 21.08.20 - klo: 19.14 kirjoittanut nitropaimen »
pienoisautoilua vuodesta 1965, rc autoja vuodesta 1972..
eiköhän se ole siinä. agenda 1/8 nitro rata-autot ja 1/12 sähköautot. ei muuta tälläkertaa

Poissa pintakaasu

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Minä olin ihan vakavissaan Buri-asian suhteen. Se on hyvä luokka, koska siinä autoja ei voi säätää ja autot ovat yksinkertaisia rakenteeltaan, suht kevyitä jne jne. Ja tehoja ei rajoitettaisi mitenkään. Siitä sai mahtavan sähkörataluokan etenkin kun nyt meillä Suomessa on 2 huippubaanaa, Hyvinkää ja Tattarisuo😎

Soraääniä odotellessa😉
No Trends, No Fun, No Mercy, No Compromise...
      *** Make 12 Track Great Again !!! ***

Poissa nitropaimen

  • Veteraani
    • Profiili
Minä olin ihan vakavissaan Buri-asian suhteen. Se on hyvä luokka, koska siinä autoja ei voi säätää ja autot ovat yksinkertaisia rakenteeltaan, suht kevyitä jne jne. Ja tehoja ei rajoitettaisi mitenkään. Siitä sai mahtavan sähkörataluokan etenkin kun nyt meillä Suomessa on 2 huippubaanaa, Hyvinkää ja Tattarisuo😎

Soraääniä odotellessa😉
Niin olin minäkin...aluksi, kunnes Shepherd hylkäsi projektin (syy: Ammattikoulun teknisen askartelun projekti, jossa joka kuukausi on uusi Buri versio)
Tsekkaa tämä:  https://www.facebook.com/BURIRacerE1/

se mikä tuossa nykyisessä Buri Racerissa on hyvää mikä on surkeata lähes kaikissa muissa, mukaanluettuna Shepherd, on MOTTIPUKKI.. kunnon työstety jöötti..Nykyinen versio näyttää myös käyttävän SHEPHERD etupäänosia joka on Varastoylläpidon kannalta hyvä juttu- päärataskin näyttää olevan moduli 1.0 shepherd vaihderatas
Buri näyttää olevan aika suosittu jenkeissä, syytä voi vain arvailla.. (Eihän jenkeilä edes ole kunnollisia eurooppalaistyylisiä nitroratoja)
Voishan sellaisen E2.1 Burin ottaa hypisteltäväksi, saman hintainen kuin kesiverto itämainen turistikymppi,
suurin osa etupään osistakin on jo hyllyssä kun on Shepherd osia...


« Viimeksi muokattu: 22.08.20 - klo: 16.45 kirjoittanut nitropaimen »
pienoisautoilua vuodesta 1965, rc autoja vuodesta 1972..
eiköhän se ole siinä. agenda 1/8 nitro rata-autot ja 1/12 sähköautot. ei muuta tälläkertaa

Poissa nitropaimen

  • Veteraani
    • Profiili
Perun osan aikaisemmista pulinoistani:  https://racinghobbyfi.blogspot.com/
« Viimeksi muokattu: 21.08.20 - klo: 19.20 kirjoittanut nitropaimen »
pienoisautoilua vuodesta 1965, rc autoja vuodesta 1972..
eiköhän se ole siinä. agenda 1/8 nitro rata-autot ja 1/12 sähköautot. ei muuta tälläkertaa

Poissa Ender

  • Vesivehmaan RC-rata
    • Profiili
Uusittu Tattis on nyt testattu (Ratakasi ja TSM-10)

Ratakasi
Ajamisessa ollut taukoa ja heti ajamaan uudella radalla ja autolla. Alku meni moottoria ja vaihdetta säätäessä ja auton yksityiskohtia vielä viimeistellessä. Tuli vähän kiire saada auto radalle, kun säät näyttävät menevän pahasti huonompaan suuntaan.

Mutta kyllä se siitä rupesi kohtalaisesti sujumaan. On tämä mukava luokka ajaa ja radassa mahtava flow. Toivottavasti pääsen vielä syksyllä treenaamaan, mutta viimeistään keväällä kovaa treeniä.

TSM-10
Vanha Xray T4 14 (6.5T) ja FTT -asfalttirengas toimi mielestäni erittäin hyvin. Pito oli looginen ja ”realistisen” oloinen. Jos Tattiksella ajetaan ensi kesänä TSM-10 -kisa, olen melko varmasti mukana. Paljon mieluummin ajan Tattiksella kuin Hakkilan matolla.

Mutta kumpi sitten oli mukavampaa?
TSM-10:n suuri ongelma on ”pieni” koko ja isolla radalla tämä ongelma korostuu. Tähän kun yhdistää sähkön ininän, niin eihän siinä samanlaista fiilistä tule kuin Ratakasista. Eli kyllä se Ratakasi oli mukavampi vaikka ehkä tykkään kuitenkaan kumirenkaan pidosta enemmän kuin foamien.

Ensi kesänä ajan varmaan molempia luokkia ja autot kulkevat mukana treeneissä.

GT-8
Jos kelit suo, tulen vielä testaamaan syksyn aikana. Kahta nitro-autoa ei kyllä jaksa aktiivisesti ylläpitää.

Kuvia


[/img]
« Viimeksi muokattu: 22.08.20 - klo: 10.05 kirjoittanut Ender »

Poissa nitropaimen

  • Veteraani
    • Profiili
sulta  puuttuu Gurney läppä korin takareunasta, sillä on yllättävän suuri vaikutus...
pienoisautoilua vuodesta 1965, rc autoja vuodesta 1972..
eiköhän se ole siinä. agenda 1/8 nitro rata-autot ja 1/12 sähköautot. ei muuta tälläkertaa

Poissa Ender

  • Vesivehmaan RC-rata
    • Profiili
sulta  puuttuu Gurney läppä korin takareunasta, sillä on yllättävän suuri vaikutus...

Löytyy kyllä, mutta jäi vanhaan Capricornin koriin. Ensi kerralla mukana.

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Uusittu Tattis on nyt testattu (Ratakasi ja TSM-10)

Ratakasi
Ajamisessa ollut taukoa ja heti ajamaan uudella radalla ja autolla. Alku meni moottoria ja vaihdetta säätäessä ja auton yksityiskohtia vielä viimeistellessä. Tuli vähän kiire saada auto radalle, kun säät näyttävät menevän pahasti huonompaan suuntaan.

Mutta kyllä se siitä rupesi kohtalaisesti sujumaan. On tämä mukava luokka ajaa ja radassa mahtava flow. Toivottavasti pääsen vielä syksyllä treenaamaan, mutta viimeistään keväällä kovaa treeniä.

TSM-10
Vanha Xray T4 14 (6.5T) ja FTT -asfalttirengas toimi mielestäni erittäin hyvin. Pito oli looginen ja ”realistisen” oloinen. Jos Tattiksella ajetaan ensi kesänä TSM-10 -kisa, olen melko varmasti mukana. Paljon mieluummin ajan Tattiksella kuin Hakkilan matolla.

Mutta kumpi sitten oli mukavampaa?
TSM-10:n suuri ongelma on ”pieni” koko ja isolla radalla tämä ongelma korostuu. Tähän kun yhdistää sähkön ininän, niin eihän siinä samanlaista fiilistä tule kuin Ratakasista. Eli kyllä se Ratakasi oli mukavampi vaikka ehkä tykkään kuitenkaan kumirenkaan pidosta enemmän kuin foamien.

Ensi kesänä ajan varmaan molempia luokkia ja autot kulkevat mukana treeneissä.

GT-8
Jos kelit suo, tulen vielä testaamaan syksyn aikana. Kahta nitro-autoa ei kyllä jaksa aktiivisesti ylläpitää.

Kuvia


[/img]

Hyvä että pääsit puolen vuoden jälkeen vihdoin ajamaankin kerran kesässä ettei mene ihan pelkäksi näppisralliksi. Muutenhan olet hienosti ottanut nämä rataluokat haltuun, mutta jos ei ajaisi niin uskottavuus saattaisi hienan kärsiä? Ite oon ajanu kohta 20L krossia mp10:llä (josta olen vaihtanut vaan kytkinpalat ja jouset sekä kytkinlaakereita tietty, mitään ei oo hajonnu tai tarvinnu vaihtaa) mutta radalla vasta n. 3 litraa, hyvä jos menee 4L rikki ulkokauden päättyessä.
« Viimeksi muokattu: 22.08.20 - klo: 12.34 kirjoittanut mikari »
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa nitropaimen

  • Veteraani
    • Profiili
tilasin yhden BURI RACER EVO2.1  auton näytille, pitäis ehtiä Kouvolan SM kisan varikolle
pienoisautoilua vuodesta 1965, rc autoja vuodesta 1972..
eiköhän se ole siinä. agenda 1/8 nitro rata-autot ja 1/12 sähköautot. ei muuta tälläkertaa

Poissa pintakaasu

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Onko tuleva Buri rtr? Eli ajokuntoinen, ja jos on saako sillä ajaa pienet testit?
No Trends, No Fun, No Mercy, No Compromise...
      *** Make 12 Track Great Again !!! ***

Poissa nitropaimen

  • Veteraani
    • Profiili
sarja tulee kasattuna, mulla löytyy siihen sähkökamat eli motti, säädin, pari akkusatsia, sanwa vastari ja servo, transponderi ja maalattu korikin kunhan vesa saa aikaiseksi,Päivitys: Sovittiin Kimin (screwed) kanssa että hän kasaa sen ajokuntoon Kouvolaan, saa nähdä sitten kuka sillä demoa siellä ajaa, toivottavasti on pitoa...
NIIN.. mikäli muistan, on sulla tuo alkuperäinen Buri, mulla on noita jäljelle jääneitä varaosia versioon 1, voit hakea ne, kun tulet ihmettelemään tätä evo 2.1 versiota.
« Viimeksi muokattu: 24.08.20 - klo: 13.32 kirjoittanut nitropaimen »
pienoisautoilua vuodesta 1965, rc autoja vuodesta 1972..
eiköhän se ole siinä. agenda 1/8 nitro rata-autot ja 1/12 sähköautot. ei muuta tälläkertaa