Näin ulkopuolisena mistään mitään tietävänä, niin ei noi modifiedit näyttäneet kulkevan mitenkään posketonta vauhtia. Itseasiassa ei näyttänyt yhtään vauhdikkaammalta suoralla kuin virituristi. Selostajakin puhui 50 mph vauhdeista mitä saavutetaan jo Hakkilan suoralla turistilla. Miksi siis on pitänyt modified luokkaa rajoittaa EFRAssa? Mun mielestä modified=vapaa moottori. Specciluokat sitten erikseen.
6.5 blinky tasoittaa kuskien nopeuseroja, vähentää virheitä ja kalustotappioita. Yhtä hauskaa se ei .ole, mutta ajaminen tasaväkisempää ja useampi pääsee maaliin, ja ehkä mikä tärkeintä, lajin viri luokka helpompi aloittaa 65 kuin vapaalla koneella. Nuo vapaat koneet tuolla teknisellä radalla ja kerrankin pitävällä sellaisella hämäävät nopeudelllaan/nopeudettomuudellaan.
useat ifmar kisat olleet joko surkeilla matoilla tai huonolla pitoaineella ja lopputulos ollut luistelurata js selviytymistaistelu olosuhteita vastaan. suurin ero vapaa kone vs 6.5 on kiihtyvyys mutkasta ulos sekä aivsn huippunopeus, tilannenopeus voi siksi olla ,vapaalla koneella aivan järkyttävän huima mutta onhan kiilaa kiva toki kaasulla ohjata :D