Kirjoittaja Aihe: Kyosho Mini Inferno  (Luettu 403574 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa jon.lindgren

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kyosho Mini Inferno
« Vastaus #990 : 24.06.12 - klo: 19.24 »
Kaikkien diffien välys pitää tarkistaa. Ja yleensä säätää.
Ota Kössin omat metalliset diffit, niiden pitäisi kestää.
Keskidiffi kesti minulla paremmin kuin muut, en tiedä miksi.

Poissa KiSaVa

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho Mini Inferno
« Vastaus #991 : 25.06.12 - klo: 09.56 »
tollaisia ajattelin

http://shop.tinyrc.com/product.php?productid=18200&cat=251&page=1

Tällaisia on ainakin saatavilla:
http://www.ebay.com/itm/Front-Rear-Ball-Differential-Bearing-Fits-Kyosho-Mini-Inferno-/200700868361?pt=Radio_Control_Vehicles&hash=item2ebab43709

En tiedä kestävyydestä. Käsittääkseni nuo linkittämäsi 09-mallin metallirattaat eivät käy sähköauton kuoriin. korjatkaa joku jos olen väärässä. Minulla olisi pari kertaa ladatut 2 x 800 mAh lipo akut tuohon ylimääräisenä. Käyvät suoraan alkuperäisille paikoille. Kysy yv:llä jos kiinnostaa.

Poissa Tzei

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho Mini Inferno
« Vastaus #992 : 25.06.12 - klo: 20.58 »
Ulkomaan foorumeilta poimittua:

"The Mini Inferno 09 metal diffs work very well and are bomb proof. They are heavy compared to ball diffs so it really comes down to a question wether you want to race the car or just bash with it. If weight is no concern and reliability is top prioirity then run the metal diffs and if you want a lighter car then ball diffs. I ran both types in my car but ended up using Atomic II ball diffs exclusively as they were lighter and more tunable and if shimmed corectly no less reliable but need rebuilding from time to time if you run them with slip."

Eli mikäli oikein ymmärsin niin metalliset polttis kössin rattaat käy ja ovat "pomminkestävät". Vielä kun tietäis mitä kaikkee tilata, mahtuuko nuo sähköversion diffikoteloon, ja minkä laittais keskidiffiks...

Kyoshon oma netistä löytynyt manuaalikin kehoittaa vaihtamaan diffit jos käyttää harjatonta.

http://www.kyosho.com/jpn/support/instructionmanual/half8/pdf/30125_MINI_INFERNO_EX.pdf

En vain ole saanut selville vielä mitä eroa noilla IH103/IH321 ja IH104/IH322 rattailla on vakioihin ja miks noissa on kaks osanumeroa? Onko nuo juuri ne polttisversiot? Joku Kössikauppias varmaan osais vastata...

Poissa TTH-80

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho Mini Inferno
« Vastaus #993 : 25.06.12 - klo: 21.45 »
Tuosta mahtuvuudesta: Ite jouduin rämelin kanssa kairaamaan vähän lisää tilaa koteloon, että pyöri vapaasti, ei paha homma tosin! Tuossa vielä Kyöstin varaosanumerolista mitä tuli tilattua diffiremppaa varten:

KYO-IH207 Center Bulk Set
KYO-IH214 Center Cup Joint Set A
KYO-IH226 Diff Gear Set
KYO-IH226-1 Diff Gear Small Parts Set
KYO-IH227 Diff Cup Joint

Täytyy nyt tunnustaa, että en enää muista miksi nuo keskidiffin osatkin tuli tilattua. Eli oliko niissä jotain osia mille oli oikeesti tarvetta projektin aikana...Muistaakseni sain tuon listan aikoinaan jonkun jenkkifoorumin kautta tietooni...Toisaalta eipä ne ny maksa ku 15$ yhteensä :roll:
« Viimeksi muokattu: 25.06.12 - klo: 22.15 kirjoittanut TTH-80 »
Kyosho Mini-Inferno - Tamiya tt-01d - Tamiya Blitzer Beetle

Poissa Tzei

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho Mini Inferno
« Vastaus #994 : 25.06.12 - klo: 22.07 »
Tuosta mahtuvuudesta: Ite ainakin jouduin rämelin kanssa kairaamaan vähän lisää tilaa koteloon, että pyöri vapaasti, ei paha homma tosin!

Kiitos tiedosta! Mistä tilasit diffit ja mitä maksoi ja mitä kaikkee tarvitaan homman toteuttamiseen ja shimmaamiseen kuntoon. Mikä keskidiffi sinulla on? Onhan näitä porukat varmasti tehny kun harjattomilla ajellaan kilpatasolla asti... ei kai tämä nyt niin salatiedettä ole. Olis kiva jos joku homman tehnyt jaksaisi valaista asiaa kunnolla ja hartaasti niin uudet Mini Infernon omistajat ei taitteis hakata päätä seinään yrityksen ja erehdyksen kautta jos kestävät reseptit on jo olemassa.

Poissa TTH-80

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho Mini Inferno
« Vastaus #995 : 25.06.12 - klo: 22.20 »
Päivitin tuohon aiempaan postiin listan mitä tilasin, justiinsa tuolta TinyRC:stä hommasin.
Mä mitään shimmaillu, osat kiinni ja kovaa ajoo! Keskidiffi on edelleen vakio, auto kun on seissyt hyllyssä jo aikast kauan...
Kyosho Mini-Inferno - Tamiya tt-01d - Tamiya Blitzer Beetle

Poissa Tzei

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho Mini Inferno
« Vastaus #996 : 25.06.12 - klo: 22.38 »
Päivitin tuohon aiempaan postiin listan mitä tilasin, justiinsa tuolta TinyRC:stä hommasin.
Mä mitään shimmaillu, osat kiinni ja kovaa ajoo! Keskidiffi on edelleen vakio, auto kun on seissyt hyllyssä jo aikast kauan...

Kiitos omasta ja varmasti muidenkin uusien infernokuskien puolesta! Jos jollakin on vielä hyväksi havaittuja vinkkejä niin saa laittaa ketjuun. Mikäli nyt alumiinipäivityksillä saa auton kestämään vakiona niin sit pitää alkaa vähän etsimään vauhtia.

Vielä tarvittais pari vinkkiä...

- Mites vetarit? Hyvät mut ei mitään titaanista tehtyjä 70 euroo pari kuitenkaan. EI kisahommia vaan piharälläystä, pidetään se mielessä

- Keskidiffi siis kestää, mut jos ei kestä niin voiko vetää kiinteeks koko akselin vai olisko kuuladiffin paikka?

- Mikä olis hyvä edullinen harjaton combo?




Poissa jon.lindgren

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kyosho Mini Inferno
« Vastaus #997 : 25.06.12 - klo: 22.46 »
Vetareiksi vain kyöstin omat nivelvetarit. Ainoat mitkä meillä koskaan kesti. Alumiiniset katkeili ja jotkut vääntyi vaan kyöstin vetarit kesti. Eihän ne halvat ole, mutta voit ostaa pussillisen muita ensin...

Itse kun lopetin päivittämisen oli pohjalevy heikko kohta. Samalla loppui myös kiinnostus näihin pikkukirppuihin.

Poissa KiSaVa

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho Mini Inferno
« Vastaus #998 : 26.06.12 - klo: 08.34 »
Mikä olis hyvä edullinen harjaton combo?

Tässä yksi vaihtoehto. Kuten varmasti huomasit ketjun läpi lukiessasi, sivulla 32 oli lähes samaa tarjottu, mutta siinä on 18A nopari. Tässä on 25A. Olen nähnyt myös tätä alle 50 dollarin hintaan myytävänä, mutta en jaksa etsiä nyt. Sitten on vielä samaa 7800 KV moottorilla saatavilla, mutta siinä kannattaa kai miettiä jo noita jänniteasioita, millä akulla sitten meinaat ajaakaan..

http://www.ebay.com/itm/eZRun-Combo-A3-18T-5200kv-Motor-25A-ESC-RC-CAR-1-18-26-/200680369348

Poissa vator

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kyosho Mini Inferno
« Vastaus #999 : 27.06.12 - klo: 17.48 »
Itselläni on tällainen Quarkin säädin:
http://www.rcmart.com/quark-quark33a-universal-brushless-p-12565.html
Joka ohjastaa mamba micro pro 8000kv moottoria. Kolme kennosilla lipoilla nopeutta on varmasti tarpeeksi. Minulla on ollut sangen huomattavaakin ongelmaa taka voiman siirron kanssa. Suurin piirtein pitää nuo polttiksen diffien rattaat vaihtaa 40 akullisen välein myös 2s lipoilla. Noita akseleita sitten meneekin kuin heinää nimittäin niistä kuluu ne tapit päistä pois hyvin nopeasti. Mutta silloin harvoin, kun auto pelaa ongelmitta niin on kyllä siisti vehje. Sevaan on hieno se tunne, kun painaa kaasua ja sielä toisessa päässä ihan oikeasti tapahtuu jotain.
asso 18mt, hongnor x1x cr rtr, kyosho mini inferno 09 x2, kyosho mini inferno ep, traxxas e-revo 1/16 vxl löytyy myös kaksi rc lennokkia (kolmas tekeillä)
(tehoa ei koskaan voi olla liikaa)

Poissa KiSaVa

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho Mini Inferno
« Vastaus #1000 : 29.06.12 - klo: 20.01 »
Myykää joku virittäjä minulle se vakiomoottori http://rc10.fi/index.php?topic=67710.0

Poissa TTH-80

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho Mini Inferno
« Vastaus #1001 : 30.06.12 - klo: 10.37 »
Mulla taitaa jossain muuttolaatikon pohjalla olla tuommonen alkuperäinen motti...Pitäis vaan löytää ensin...
Kyosho Mini-Inferno - Tamiya tt-01d - Tamiya Blitzer Beetle

Poissa Tzei

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho Mini Inferno
« Vastaus #1002 : 30.06.12 - klo: 18.38 »
Inferno murheet jatkuu. Autolla kun ajaa niin tuntuu, että auto liikkuu ihmeen "tahmeesti" vaikka vakio motti ja NiMh akut niin vauhti ei jotenkin tunnu oikeelta... Auto pitää ajaessa melkoista rahinaa ja rohinaa... Kauppiaan mukaan normaalia. Mut ajoaika on myös akuilla lyhyt. Tossa poitsu ajeli 5 min ja heti kun tulee joku nurmikko tai alusta jossa on enempi vastusta niin se LiPo akun joku turvamekanismi alkaa piipata Piippiip-piippiip-piippiip ja ajo tyssää siihen... missä vika. Alkaa kahden kyoshon jälkeen usko loppua...

Poissa TTH-80

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho Mini Inferno
« Vastaus #1003 : 01.07.12 - klo: 13.25 »
Mites kun pyörittelet renkaita auto ilmaan nostettuna, niin tuntuuko silloinkin tahmealta?? Ootko jo kurkannut diffikoteloiden sisälle??
Kyosho Mini-Inferno - Tamiya tt-01d - Tamiya Blitzer Beetle

Poissa Tzei

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho Mini Inferno
« Vastaus #1004 : 01.07.12 - klo: 18.58 »
Mites kun pyörittelet renkaita auto ilmaan nostettuna, niin tuntuuko silloinkin tahmealta?? Ootko jo kurkannut diffikoteloiden sisälle??

Tuntuu tahmealta silloinkin, tosin kävin kaupassa pyörittelemässä toistakin infernoa, eikä siinäkään renkaat nyt sujuvasti liikkunu. Sellaiset pykälät tuntuu kun renkaita pyörittelee... En ole vielä diffejä kurkistellu.

Poissa KiSaVa

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho Mini Inferno
« Vastaus #1005 : 02.07.12 - klo: 10.35 »
Inferno murheet jatkuu. Autolla kun ajaa niin tuntuu, että auto liikkuu ihmeen "tahmeesti" vaikka vakio motti ja NiMh akut niin vauhti ei jotenkin tunnu oikeelta... Auto pitää ajaessa melkoista rahinaa ja rohinaa... Kauppiaan mukaan normaalia. Mut ajoaika on myös akuilla lyhyt. Tossa poitsu ajeli 5 min ja heti kun tulee joku nurmikko tai alusta jossa on enempi vastusta niin se LiPo akun joku turvamekanismi alkaa piipata Piippiip-piippiip-piippiip ja ajo tyssää siihen... missä vika. Alkaa kahden kyoshon jälkeen usko loppua...

Onko NiMh akut siis 7,2 V (= 6x1,2V)? Tuo lipokatkaisu on kutakuinkin samalla jännitteellä. En edes ymmärrä miten tämä voisi toimia näillä akuilla kun jännite kyykkää varmasti parin kiihdytyksen jälkeen tuonne 7 V pintaan (vaikka siinä on siis vakiona paikat 6 X AA akuille/paristoille). Kerroin tämän sinulle YV:ssä etukäteen. Lipo katkaisua ei kai saa pois päältä, tai ainakaan en tiedä miten.

Ei ne minullakaa ihan herkästi ne tasauspyörästöt pyöri mutta suoraan ajaessa / molempia pyöriä samaan suuntaan pyörittäessä voimansiirto on ihan herkkä.

Edit: ja ajoaika on niillä 2x800 mAh 2S lipoilla, joita kauppasin, ihan kohtuullinen :wink:
« Viimeksi muokattu: 02.07.12 - klo: 10.56 kirjoittanut KiSaVa »

Poissa Kekkis

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kyosho Mini Inferno
« Vastaus #1006 : 29.07.12 - klo: 19.37 »
Moro,

Ostin ensimmäisen autoni viikko takaperin lauantaina, ja kyseessä on siis tietenkin Mini Inferno. Auto toimi ilman ongelmia viikon, mutta eilen alkoivat omituiset ongelmat. Ensin auto lakkasi kääntymästä, ei siis kääntynyt lainkaan (osat kyllä likkuivat jotka tämän kääntymisen saavat aikaiseksi) ja eipäilin näitä foorumeita selattuani että servo on hajonnut. Kävin tänään näyttämässä autoa Jumbon Kyosho myymälässä, ja siellä auto saatiin taas toimimaan, kun myyjä käsin "pakotti" renkaat kääntymään.. Eli ilmeisesti jotain hiekkaa tms. oli päässyt paikkaan jonne sitä ei kuuluisi. No kotiin sittten päästyäni huomasin että auto kyllä kääntyy normaalisti, mutta nyt tilalle oli tullut toinen ongelma. Auto toimii täysin normaalisti jos ajaa ihan vieressä, mutta jos välimatkaa tulee 10m+ niin alkaa armoton kaasun/ohjauksen pätkiminen, tätä ei siis ennen ole esiintynyt vaikka auto olisi ollut huomattavasti kauempana.

Auto ja ohjain ovat vakiomalliset (antennit silmämääräisesti ok kummassakin) jotka tulivat paketissa, akkuina on sekä LiPo (orion Carbon 1500) että vakiot, kummallakin akulla pätkii.

Olen aikeissa huomenissa soittaa huoltoon, mutta ajattelin että kysäistään nyt mitä asiantuntijat ovat mieltä, ja mitä kannattaa huomioida jos/kun auto huoltoon lähtee.

Kiitos jo etukäteen ja kyllä käytin sitä Haku... toimintoa ko. ongelmaa selvittääkseni ;)

Poissa Joo

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kyosho Mini Inferno
« Vastaus #1007 : 29.07.12 - klo: 20.37 »
Jos vain mahdollista niin kannattaa kokeilla toisilla radioilla. Jos oireet loppuvat niin todennäköisesti vika radioissa. Voihan sitä myös sielta liikkeestä kysyä,että voisiko sitä kokeilla toisilla radioilla.

Poissa Kekkis

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kyosho Mini Inferno
« Vastaus #1008 : 29.07.12 - klo: 21.03 »
Jos vain mahdollista niin kannattaa kokeilla toisilla radioilla. Jos oireet loppuvat niin todennäköisesti vika radioissa. Voihan sitä myös sielta liikkeestä kysyä,että voisiko sitä kokeilla toisilla radioilla.

Joo pitääpä tätä testata,  kaupasta siis kysäisemään joskos lainaisivat ohjainta millä testata.  :smiley:

Poissa jon.lindgren

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kyosho Mini Inferno
« Vastaus #1009 : 29.07.12 - klo: 22.16 »
Kauppiaalla ei ole kovin montaa muuta vaihtoehtoa kun kokeilla toisilla radioilla... Itse ei tarvitse kokeilla mitään jos myymälään menet.

Soita ensin ja kysy mihin pitää mennä. Jumbossa vaan myydään, Suutarilassa on sitten jo osiakin.

Poissa vator

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kyosho Mini Inferno
« Vastaus #1010 : 30.07.12 - klo: 01.01 »
Itseäni rupesi mietityttämään, että onko radion patterit tyhjät? Saattaisi aieuttaa tuollaista kanto matkan lyhenemistä.
asso 18mt, hongnor x1x cr rtr, kyosho mini inferno 09 x2, kyosho mini inferno ep, traxxas e-revo 1/16 vxl löytyy myös kaksi rc lennokkia (kolmas tekeillä)
(tehoa ei koskaan voi olla liikaa)

Poissa Kekkis

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kyosho Mini Inferno
« Vastaus #1011 : 30.07.12 - klo: 09.06 »
Itseäni rupesi mietityttämään, että onko radion patterit tyhjät? Saattaisi aieuttaa tuollaista kanto matkan lyhenemistä.

Joo tätä itsekkin mietin, pitää sekin vielä tänään testata kun nyt on uusia pattereita nipullinen kädessä.. Tosin aika nopeasti pitäisi ohjaimen patterit tyhjiin imeä, jos viikossa ja kokonaisuudessaan noin 4-5h ajolla alkaisivat hiipua.


Ja eipä tuo patterien vaihtaminen apua tuonut, no huoltoon sitten seuraavaksi.
« Viimeksi muokattu: 30.07.12 - klo: 16.49 kirjoittanut Kekkis »

Poissa teppala

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Kyosho Mini Inferno
« Vastaus #1012 : 31.07.12 - klo: 10.44 »
hei. pikainen kysymys aloittelijalta.
voiko Kyoshon Mini Infernoon laittaa useampia maavaran säätöpaloja päällekkäin? vaiko vain yhden per iskari?

(ja nythän kysymyskin lienee oikeassa osiossa...)

Poissa Tzei

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho Mini Inferno
« Vastaus #1013 : 06.08.12 - klo: 13.50 »
Infernon vauhti on alkanut hyytymään. LiPo akuilla kulki aluksi hyvin ja kiihtyi rivakasti. Nyt LiPoilla vauhti on huomattavasti hitaampaa ja kiihtyvyys surkeeta. Ajoaikaa on kuitenkin hyvin ja LiPo cut-off katkaisee hyvin. Onko vika akuissa vai voiko se olla moottorissa?

Poissa jej

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho Mini Inferno
« Vastaus #1014 : 06.08.12 - klo: 21.58 »
Jos sulla on vakio moottori ja lipoilla olet jo paljon ajellut niin moottori on luultavasti tiensä päässä.. Harjalliset kun ei vaan kestä kauaa.
| Traxxas Stampede 4x4 VXL | Kyosho Blizzard SR  | Team Losi Micro-T |

Poissa Tzei

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho Mini Inferno
« Vastaus #1015 : 07.08.12 - klo: 07.56 »
Jos sulla on vakio moottori ja lipoilla olet jo paljon ajellut niin moottori on luultavasti tiensä päässä.. Harjalliset kun ei vaan kestä kauaa.

No ei hirveen monta akullista olla lipoilla vedetty, joku kymmenen ehkä. Tosin joskus vähän palaneen hajua tullu, olisko motti sit entinen. On tämä kyllä ongelma, jos harjattoman laittaa niin voimansiirto ei kestä mut vakiomottikaan ei kestä lipoja... Onko vakiokonetta parempaa harjallista olemassa?

Onko niin, että vanhemmat MI:t on 9.6v ja tuo IWH13 virimotti on niihin, eikä käy uudenpiin 7.4v autoihin. Ei taida olla mitään muuta harjallista konetta kuin tuo vakio? Tietääkö kukaan?
« Viimeksi muokattu: 07.08.12 - klo: 08.31 kirjoittanut Tzei »

Poissa Kekkis

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kyosho Mini Inferno
« Vastaus #1016 : 07.08.12 - klo: 10.54 »
Moro,

Ostin ensimmäisen autoni viikko takaperin lauantaina, ja kyseessä on siis tietenkin Mini Inferno. Auto toimi ilman ongelmia viikon, mutta eilen alkoivat omituiset ongelmat. Ensin auto lakkasi kääntymästä, ei siis kääntynyt lainkaan (osat kyllä likkuivat jotka tämän kääntymisen saavat aikaiseksi) ja eipäilin näitä foorumeita selattuani että servo on hajonnut. Kävin tänään näyttämässä autoa Jumbon Kyosho myymälässä, ja siellä auto saatiin taas toimimaan, kun myyjä käsin "pakotti" renkaat kääntymään.. Eli ilmeisesti jotain hiekkaa tms. oli päässyt paikkaan jonne sitä ei kuuluisi. No kotiin sittten päästyäni huomasin että auto kyllä kääntyy normaalisti, mutta nyt tilalle oli tullut toinen ongelma. Auto toimii täysin normaalisti jos ajaa ihan vieressä, mutta jos välimatkaa tulee 10m+ niin alkaa armoton kaasun/ohjauksen pätkiminen, tätä ei siis ennen ole esiintynyt vaikka auto olisi ollut huomattavasti kauempana.

Auto ja ohjain ovat vakiomalliset (antennit silmämääräisesti ok kummassakin) jotka tulivat paketissa, akkuina on sekä LiPo (orion Carbon 1500) että vakiot, kummallakin akulla pätkii.

Olen aikeissa huomenissa soittaa huoltoon, mutta ajattelin että kysäistään nyt mitä asiantuntijat ovat mieltä, ja mitä kannattaa huomioida jos/kun auto huoltoon lähtee.

Kiitos jo etukäteen ja kyllä käytin sitä Haku... toimintoa ko. ongelmaa selvittääkseni ;)

Auto edelleen pajalla, ollut jo viikon.. Taitaa lähteä vaihtoon Kyosho, vajaan viikonhan tuo kestikin ja nyt kun olen kysellyt että missä mennään, niin vastaukset on olleet tyyliä "Ei tietoa", "Kyllä täältä sitten soitellaan" jne.. Ei näin, 300 egee kun autoon upottaa, niin kyllä pitäisi toimia hieman pidempää, ja jos vikaa ei löydy, niin uutta autoa asiakkaalle.

Poissa vator

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kyosho Mini Inferno
« Vastaus #1017 : 07.08.12 - klo: 11.45 »
Jos sulla on vakio moottori ja lipoilla olet jo paljon ajellut niin moottori on luultavasti tiensä päässä.. Harjalliset kun ei vaan kestä kauaa.

No ei hirveen monta akullista olla lipoilla vedetty, joku kymmenen ehkä. Tosin joskus vähän palaneen hajua tullu, olisko motti sit entinen. On tämä kyllä ongelma, jos harjattoman laittaa niin voimansiirto ei kestä mut vakiomottikaan ei kestä lipoja... Onko vakiokonetta parempaa harjallista olemassa?

Onko niin, että vanhemmat MI:t on 9.6v ja tuo IWH13 virimotti on niihin, eikä käy uudenpiin 7.4v autoihin. Ei taida olla mitään muuta harjallista konetta kuin tuo vakio? Tietääkö kukaan?

No voithan tietenkin katsella jonkun vähä tehoisemman harjattoman. Ja jos heität nuo polttiksen diffit sisään niin kyllä sillä aikas pitkään ajelee ennen kuin remontia tulee. Minulla tuossa tuo 8000kv mamba micro pro ja tällä hetkellä nuo vähät ajot tulee yleensä suoritettua 3s lipoilla. En voi hirveästi suositella näin järeää settiä ellei sitten halua tietää paljonko minin saa kulkemaan. Minulla edellisen omistajan toimesta liimattu keski diffi kasaan joka on kestänyt hyvin vaikka noita polttiksen osia hajoaakin vierestä. Suurin ongelma voiman siirrossa on nuo kardaanit ja vetoakselit ja takadiffi. Kyllä tuolla noin kymmenen - kaksikymmentä akullista ajelee ennen kuin tulee voiman siirron korjaus eteen.
asso 18mt, hongnor x1x cr rtr, kyosho mini inferno 09 x2, kyosho mini inferno ep, traxxas e-revo 1/16 vxl löytyy myös kaksi rc lennokkia (kolmas tekeillä)
(tehoa ei koskaan voi olla liikaa)

Poissa Tzei

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho Mini Inferno
« Vastaus #1018 : 07.08.12 - klo: 20.18 »
Jos sulla on vakio moottori ja lipoilla olet jo paljon ajellut niin moottori on luultavasti tiensä päässä.. Harjalliset kun ei vaan kestä kauaa.

Näinhän se oli. Mottihan siitä oli menny. Hommasin tilalle ihan vakio motin, vauhti riittää kyllä juniorille vakiomotilla ja 1800mah 25C lipolla sopivasti. Avasin tuossa vanhan moottorin ja vian aiheutti ilmeisesti koneen sisään päässyt hiekka. Hiilissä oli aika pahoja jälkiä kosketuspinnassa. Jos tuosta hiilet jotenkin hiois niin saattais vielä kalua tulla... tai sit ei. Eihän noi paljoa maksa. Mutta miten pitää hiekka poissa uudesta motista? Siinähän on reikiä kyljessä ja luulis sinne hiekan pesivän kun ulkona ajellaan. Onko muilla ollut ongelmia/ratkaisua? Ja muutenkin keskidiffiinkin pääsee hiekkapölyä vaikka suojakin on hommattu. Paineilma on ollu kovasti käytössä, mut tuntuu, ettei tämä lelu hiekkaradalle ole paras. Varmaan sisäradalla ihan ok laite.

Poissa KiSaVa

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho Mini Inferno
« Vastaus #1019 : 07.08.12 - klo: 20.24 »
Ei taida olla mitään muuta harjallista konetta kuin tuo vakio? Tietääkö kukaan?

On siihen se x-speed (googlaa) kone ainakin saatavilla. Se vaan maksaa suomesta enemmän kuin harjattomat ulkomailta, joten ei ole mielekästä laittaa. Ja tuskin se on sen kestävämpikään..