Kirjoittaja Aihe: Nikkojen virittäjät?  (Luettu 233015 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa skelari

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Nikkojen virittäjät?
« Vastaus #180 : 02.12.07 - klo: 07.55 »
autoa tuunatessa lähti virtapiiristä irti niitä moottorin piuhoja, ja sattu kaikkea muuta pientä kivaa...jonka seurauksena auto ei enää liikkunu ollenkaan. sain kuitenki auton liikkumaan eteenpäin ja kääntymään...kun yhistin moottorin niin että, toinen johto on virtapiirissä ja toinen suoraan akkuun..mutta pakki ei toiminu enään.

kännissä on mukava olla, varsinki sillon ku ei oo selvinpäin. autot:team losi mini-b 1:32, team losi micro raminato 1:32, xpress mini-x 1:24 (drifteri), cen me16mt, hyosho mini-z mclaren.

Poissa skelari

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Nikkojen virittäjät?
« Vastaus #181 : 02.12.07 - klo: 08.11 »
en sitte osannu lopettaa tota hommaa, vaan aattelin tehä uuen rungon. tein pehmeästä puu levystä malli rungon, ja kokeilin toimivuutta. runko oli hyvä ja sain auton jopa keulimaan kaasulla, niinpä aloin tehä uutta runkoa... värkkäsin runkoa parina päivänä monta tuntia, ja kun sain sen valmiiksi ja aloin ajamaan kääntö ei toiminu. käännön johto oli irti, yritin saaha sen kiinni ja sattu taas kaikkea pientä...eli ton jälkeen kääntökään ei enää toimi...auto kulkee enään vaan eteenpäin. tässä välissä on varmaan hyvä kertoa etten omista tinakolvia, joten johtojen tinaaminen on hieman hankalaa.
kännissä on mukava olla, varsinki sillon ku ei oo selvinpäin. autot:team losi mini-b 1:32, team losi micro raminato 1:32, xpress mini-x 1:24 (drifteri), cen me16mt, hyosho mini-z mclaren.

Poissa skelari

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Nikkojen virittäjät?
« Vastaus #182 : 02.12.07 - klo: 08.18 »
eli auto on nyt sitte palasina laatikossa ja minä oottelen että saan rahaa tinakolviin... isän luona mulla on 4 kpl nikko autoja palasina, joista voisin hakea varaosia. eli käyn joskus hakee ne ja jatkan projektia. mutta sitä odotellessa ens tiistaina saan postista haettua team losin micro-bajan jota en aio hajottaa. tässä pari kuvaa valmiiksi rakennetuista hyppyreistä ja esteistä.
kännissä on mukava olla, varsinki sillon ku ei oo selvinpäin. autot:team losi mini-b 1:32, team losi micro raminato 1:32, xpress mini-x 1:24 (drifteri), cen me16mt, hyosho mini-z mclaren.

Poissa skelari

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Nikkojen virittäjät?
« Vastaus #183 : 02.12.07 - klo: 08.28 »
tossapa viellä pari kuvaa valmiista "radasta" toiseen kuvaan on mukaan päässy myös eräs eläin.
kännissä on mukava olla, varsinki sillon ku ei oo selvinpäin. autot:team losi mini-b 1:32, team losi micro raminato 1:32, xpress mini-x 1:24 (drifteri), cen me16mt, hyosho mini-z mclaren.

Poissa Mikki1133

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Nikkojen virittäjät?
« Vastaus #184 : 09.12.07 - klo: 19.35 »
Hienon ''radan'' olet tehnyt.

Itse olen katsonut oman nikon sisälle ja sinne oli päässyt vettä. :cry: Joten Laitoin talouskelmua päälle ettei pääsisi enemmän vettä sinne.

Poissa skelari

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Nikkojen virittäjät?
« Vastaus #185 : 10.12.07 - klo: 15.09 »
juu.. kiitti  :grin: oli tuo rata ihan mukava ajaaki micro-bajalla...

itellä tulee nikko olemaan hajallaan ainaki tammikuuhun asti... ku ei oo vara kolvia ostaa. mut jospa sen joskus kuntoon sais.  :roll:
kännissä on mukava olla, varsinki sillon ku ei oo selvinpäin. autot:team losi mini-b 1:32, team losi micro raminato 1:32, xpress mini-x 1:24 (drifteri), cen me16mt, hyosho mini-z mclaren.

Poissa -edge-

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Nikkojen virittäjät?
« Vastaus #186 : 14.12.07 - klo: 16.46 »
itse en ole pahemmin viritellyt mutta ledit laiton eteen ja nostin "vähän"
jännitettä(norm. 4,5v viri 9v :evil:)kyllähän se burnas mutta ei sillä ajanut kuin sen 5min. ja ohjausta en muuttanut eli ihan jaskahan siitä sitten tuli.
Sitten laiton norm. jännitteen ja led vilkun eli siitä tuli sitten siviili-poliisi.

onko kukaan kokeillu hydrauliikkaa nikkoon tai yleensä mihinkään autoon??
esim solenoidi joka nostaa autoa tai sitten vaihteisto motor -> siihen pultti -> mutteri nostetaavaan kohteeseen.

tosin mutteri pultti viritelmä olisi ilmajousitus
solenoidi olisi se oikea


tämä liikkuvaksi :shocked:
http://www.youtube.com/watch?v=JRMWbwberpA&feature=related

tää on ihan pirun siisti
http://www.youtube.com/watch?v=PIcl_wLao4w&feature=related

tämä rc vehkeellä
http://www.youtube.com/watch?v=Abd0ZWPrj10&feature=related

nyt meni kyllä nikoista ohi muta kuiteski

Poissa Eztecromu

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Nikkojen virittäjät?
« Vastaus #187 : 15.12.07 - klo: 20.05 »
Kulunut taas tovi, kun viimeksi tänne kirjoitellut...  :wink:

Mutta mutta... onkoa autossa 4,8v , 6,0v , 7,2v , 8,4v , 9,6v vai jokin muu akku?
Mikäli esim. 6v, niin virittelet jostain 7,2v tai 8,4v akun ja johan saa tehoa erilailla!
Moottori toki ei tästä pidä, mutta jos tehoa haluaa, niin tuolla tavoin sitä saa helpoiten annettua.

onko moottori kooltaan 280 , 360 vai jokin muu? Tietäs siten sanoa kauanko kestäs.
Itse oon ajanut 280 kokosta mottia normi 8,4v pötköakulla ja hyvin kestää.
No siin on 9.6v akku, moottorin koosta ei tietoa koska todellakaan en näistä sähkömoottoreista mitään tiedä...  :embarrassed:

Poissa Hengga

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Nikkojen virittäjät?
« Vastaus #188 : 15.12.07 - klo: 22.34 »
Ei ehkä oikea paikka mutta kun taas kattelen pienen budjetin autoja niin tuli tämmönen vastaan. Onkohan laadukaskin? Aluosaakin läytyy ja kardaani veto ym. Semmonen "vika" nyt ainakin että vakiona tulevalla 1800mAhin NiCad akulla ei varmaan tee mitään... Minkähänlainen laturi tulee mukaan?

Poissa historia

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Nikkojen virittäjät?
« Vastaus #189 : 15.12.07 - klo: 22.36 »
Lollipop, koritolpista toinen on vino noissa kuvissa  :cheesy:
Mutta kyllä se näyttää hintasekseen ihan hyvältä.
Team Associated RC10B4 - Tamiya Mini

Poissa tupsu^^

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Nikkojen virittäjät?
« Vastaus #190 : 16.12.07 - klo: 21.09 »
minä ajattelin hommata tollasen nikon: http://www.comparestoreprices.co.uk/images/ni/nikko-the-fast-and-the-furious-radio-control-1-16-scale-1967-ford-mustang-27-40mhz.jpg projektiksi ja tästä tuleekin varmaan ikuisuus sellainen :P ja tuossa on virranlähteenä sitten 9,6 akku..

Poissa -SS-

  • Veteraani
    • Profiili
    • www.rc-foff.net
Vs: Nikkojen virittäjät?
« Vastaus #191 : 21.12.07 - klo: 14.18 »
Ezteromu: tehoa saat lisää laittamalla isomman aku / paremmat milliampeerit mAh. Tosin vaarana on moottorin kuluminen, koska ei ole tarkoitettu isompaa akkua, mutta niin teen itse.

Tupsu: hyvännäkönen auto, sitä sitten virittelee.


Itellä on ollut hiljasempaa tää nikkojen virittely, mutta aina on nurkissa jotain kehitteillä. Tällä hetkellä kuitenkin virittelen Tamiyan Vanessa's Lunchboxia tekniikaltaan uuteen kuntoon. Samoin Tamiyan QD-autoihin oon tehnyt muutoksia piirilevyjen tilalle esim. oikee servo, patterien tilalle kevyt 2/3 akku jne... Se on aina mukava väsätä noita ja parasta on se, kun projekti edistyy ja onnistuu lopulta!

Poissa PROpioneer

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Nikkojen virittäjät?
« Vastaus #192 : 26.12.07 - klo: 14.15 »
juu itellä on kans nikko jonka vakiovirta on 4,5 tai jtn sinne suuntaa.. nyt on 11,5v ja 4000 mah ja itse olen kolvaillut nikon piirilevyyn noparin ja konehhan on ainaki nyt 24 lankanen tulossa 27 lankane .. itse nikon nopari posahti ton koneen ja akun käsittelystä.. ohjaus on pelittäny iha normisti muute mutt siin on nyt 4kg vääntävä servo.  ja nopari on novakin joku malli :F tuli joskus kilpa-autoo hommattua muttei ajettua..

eli tällästä tälläkertaa ku ei ollu muutakaa tekemistä sillo. hyvin keulii iha kaasusta ja turbo on käytössä viel :D mutt  toho noparii ei tuu maadotusta ja koneessa on maadotus.. minne tungen sen??

rattaat on vaihelootassa muovia.. mistäköhä sais metallisia+?????...

kuvaa tulee ku vaan saan..

terv..... PRO

uus projekti meneillään :D yokomo yz-10 pitäs uusia melkei kokonaan :D
yokomo yz-10 , Cen mg16 ja lisää tulee.


Poissa nnikkem

  • Ylivieskan UA
    • Profiili
Vs: Nikkojen virittäjät?
« Vastaus #194 : 16.06.08 - klo: 13.44 »
Terve! Itekkin olen ajatellut virittää nikkoa, mutta virtapiiri huolletta, koska en toivoisi sen menevän rikki. Miten PROpioneer olet "kolvaillut" virtapiiriin noparin? Ja niin vielä, että nikon oma servo toimii siinä vielä? :huh:
|  Associated B5M  |  Revo 3.3  |  Tekin  |  Muchmore  |  Radiopost  |  Futaba  |  Reedy  |

Poissa rcdiffi

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Nikkojen virittäjät?
« Vastaus #195 : 19.06.08 - klo: 23.07 »
''Oli'' mulla ford gt nikko joka oli vakiona 6 aa paristo ruoska joten laitoin 7 voltin akun niin ei pitkään menny ku kaasu meni kärähtämään jotenkin mutta kääntyvyys toimii vieläkin

Poissa maratku

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Nikkojen virittäjät?
« Vastaus #196 : 19.06.08 - klo: 23.36 »
Mulla on viel paremman puutteessa tollanen nikko lelu. Eihän se yllä oikeiden tasolle mutta kun väliaikaisesti ehkä 2€ ylimäärästä rahaa. miten siihe sais jotain potkua? Akku on 9,6 ja tavallinen nikon sisältö, eli moottori ja piirilevy.
mä oon niin leija et mun nimen ei tarvii
tarkottaa mitään

Poissa nnikkem

  • Ylivieskan UA
    • Profiili
Vs: Nikkojen virittäjät?
« Vastaus #197 : 20.06.08 - klo: 18.59 »
Muutin mieltäni, en varmaan osta noparia sillä Nikon virtapiiri on kärähtänyt (ei tehojen takia) joten voisin rakentaa uuden ja samalla tehdä siitä 7,2V kestävän! Mutta mietin, että, kun se oli tarkoitettu 4,8V, että, jos siihen tekee 7,2V kestävän virtapiirin niin onko se enään saman kokoinen kuin 4,8V virtapiiri? Siis lyhyesti vaikuttaako volttimäärä virtapiirin kokoon? Moottoria en pysty vaihtamaan, koska en tiedä kokoa, mutta laitan siihen 7,2V 1100Mah akun ja silloin tulisi pikkuisen enemmän poweria ja ajoaikaa! Sisällä kyllä vauhti riitää, mutta miksei uloskin. Sitten, kun tiedän motin koon voin harkita hiemän tehokkaampaa moottoria. Mallasin nikkoni ja LRP Sharkin moottoria ja sharkkini oli isompi, että olisiko jonkun Asson (1:18 kokoluakkaan) auton moottorin kokoinen? Kuitenkin pitäis ensin osata tehdä virtapiiri. :mrgreen:
|  Associated B5M  |  Revo 3.3  |  Tekin  |  Muchmore  |  Radiopost  |  Futaba  |  Reedy  |

Poissa Nasty

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Nikkojen virittäjät?
« Vastaus #198 : 20.06.08 - klo: 19.47 »
kah osta /lainaa patteri / pari johdon pätkää ja vaikka fillarin lamppun polttimo kah siinä sulle virtapiiri. Helpoiten noissa pääsee että muuttaa ohjauksen normi noparille /servolle ja vastarille sopivaksi ei tartte alkaa piirilevyjä + muita säätämään. eli lähes tulkoon mekaniisella muokkauksella pärjää
ich heabe boewling boealle ich min lederhosen

Poissa TheArska

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Nikkojen virittäjät?
« Vastaus #199 : 20.06.08 - klo: 19.55 »
Jos jotain nikkoa pitää virittää niin eikö olisi yksinkertaista laittaa siihen "tavalliset" rc sähköt, eli erillinen vastari, nopari ym. Sen jälkeen kestäisi ainakin sähköjen puolesta ja voisi ajaa normi rattiradiolla.
Ja tuohon toiseksi edelliseen viestiin, jos sharkin vakio kone(=380) on liian iso niin 280 kokoluokan kone voisi olla sopiva, kenties vastaavan kokoinen kuin orkkis. Asso 1/18  myydään nykyään 370 koneella mutta jos muistan oikein niin aikoinaan asso tuli juuri 280 koneella.
Vieläkin pienempiä koneita toki löytyy jotka vieläpä kuljettavat kunnolla, esim. DY harjattomat mitä moni käyttää sharkeissa ja assoissa ovat halkaisijaltaan 2cm, niitä löytyy 3cm ja 4cm pitkiä, jonkun laiskemman version nikko ehkä voisi kestääkin mutta tuollaisella pitkällä versiolla voimansiirron palikat sanoo varmaan työsopimuksen irti kun ekan kerran yrittää paikaltaan lähteä.
Se onkin sitten eri asia kannattaako mihinkään edellä mainittuihin muutoksiin ryhtyä, no saahan moisella(EHKÄ  :roll: ) "rispektiä" kakaroilta kun on kylän nopein nikko..  :mrgreen:

Edit: siinähän se ehdotus normaali noparista ym. jo ehtikin tulla, kesti kirjoitus hiukan kun opettelen kymmen sormi järjestelmää, siis yks tekee duunii ja yheksän lepää..  :roll:
« Viimeksi muokattu: 20.06.08 - klo: 20.00 kirjoittanut TheArska »
Kyosho: Evolva(x2)REX pr-21r01wc/IDM Picco evo2 p7-r, V-one RRR(x2)LRPz.12r spec3/Team Orion crf.12 wasp.
Hpi: Baja 5b cy26, Savage X STS d30m. Hong Nor X1crt pro SHpt28*m-p6,plus muut 1/36-1/8 autot

Poissa rcdiffi

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Nikkojen virittäjät?
« Vastaus #200 : 20.06.08 - klo: 20.29 »
Itse olen miettinnyt aina samaa ja ilman nopeudensäädintä nikkoauton piirilevy kärähtää käyttökelvottomaksi

Poissa maratku

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Nikkojen virittäjät?
« Vastaus #201 : 20.06.08 - klo: 22.08 »
Kuka rupee ostaan uusia sähköjä nikkoon :huh:
Mutta jos on valmiiks jostain roinaboksista kaivettavana niin sitten.
mä oon niin leija et mun nimen ei tarvii
tarkottaa mitään

Poissa tupsu^^

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Nikkojen virittäjät?
« Vastaus #202 : 20.06.08 - klo: 23.15 »
Kuka rupee ostaan uusia sähköjä nikkoon :huh:
Mutta jos on valmiiks jostain roinaboksista kaivettavana niin sitten.

totta, äkkiä halvemmaks tulee ostaa/rakentaa oikea rc auto :D

Poissa nnikkem

  • Ylivieskan UA
    • Profiili
Vs: Nikkojen virittäjät?
« Vastaus #203 : 22.06.08 - klo: 14.57 »
Varmaan noparit jne. olisi parempi vaihtoehto, mutta olen ajatellut uutta RC autoa ja myisin Sharkkini ja sitten ei olisi tarvittavia osija, jos sitten ei sais jostain halvalla. Tuosta piirilevystä en tiää kestaiskö 7,2V. Ajattelin autoa vain sivuprojektiksi kesälle. auto olis traktori ja siinä on takana koukku, jos lähtee keuliin niin sinä on keulimarauta. :mrgreen:
|  Associated B5M  |  Revo 3.3  |  Tekin  |  Muchmore  |  Radiopost  |  Futaba  |  Reedy  |

Poissa -SS-

  • Veteraani
    • Profiili
    • www.rc-foff.net
Vs: Nikkojen virittäjät?
« Vastaus #204 : 24.06.08 - klo: 12.43 »
Jos se auto on alunperin 6V akulla, niin kestää ainakin hetken aikaa 7,2v rääkyttämistä.
Jos taas 4,8v / 4kpl pattereilla, niin sit taitaa käry nousta jo nopeemmin..

Poissa nnikkem

  • Ylivieskan UA
    • Profiili
Vs: Nikkojen virittäjät?
« Vastaus #205 : 24.06.08 - klo: 14.24 »
Ajattelin, jos ostaisin jonkun muun auton (tietenkin jotenkin rikkinäisenä, mutta virtapiiri olisi ehjänä). Se saisi olla 9,6V sitävä jolloin se varmaan sietäisi 7,2V akun vai miten on? Jos ei sidä niin voisin ostaa tehokkaamman 9,6V akun, mutta virtapiiripaikkaa varmaan pitäis muokata, mutta hyomasin, kun minulla on 6,0V nikko vertasin sitä 4,8V nikon virtapiiriin niin sen 6,0V virtapiiri oli pienemp, mutta siinä oli johdoilla kiinnitetty toinenkin virtapiiri, mutta taitaa johtua siitä, että on 4veto eikä sisällä servoa, siis kääntyy näin toisen puoliskon pyörät pyörii taakse toisen eteen. Ja vielä tosta kunnon sähkökamoista, että runkoa pitäis muokata aikalailla, jotta mahtuu vastarit jne.. Servolla olis varmaan vaiken paikka, koska pitäis ottaa runkoa vois vanhan servon kohdalta ja kiinnityksessä tulis ongelmia. vaikka laittaisin piirin niin silloinkin täytyisi muokata runkoa, koska akunkin olisi mahduttava.
|  Associated B5M  |  Revo 3.3  |  Tekin  |  Muchmore  |  Radiopost  |  Futaba  |  Reedy  |

Poissa -SS-

  • Veteraani
    • Profiili
    • www.rc-foff.net
Vs: Nikkojen virittäjät?
« Vastaus #206 : 25.06.08 - klo: 11.26 »
Kaiken järjen mukaan 9,6v virtapiiri kestäis 7,2v akun, toki muutkin asiat vaikuttavat, kärähtääkö vai ei..
Itellä oli joskus 9,6v toimiva auto, jossa kesti 7,2v isommatkin akut ajoa, moottori vaan lopetti sitten
toimintansa, kun sai aika kovaa kyytiä.

Poissa nnikkem

  • Ylivieskan UA
    • Profiili
Vs: Nikkojen virittäjät?
« Vastaus #207 : 25.06.08 - klo: 12.58 »
Sittenhän ostetaan uus moottori. Oliko tehoja tarpeeks?
|  Associated B5M  |  Revo 3.3  |  Tekin  |  Muchmore  |  Radiopost  |  Futaba  |  Reedy  |

Poissa KL

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Nikkojen virittäjät?
« Vastaus #208 : 28.06.08 - klo: 00.22 »
mulla tossa vieressä istuu Nikko HotSpot2 siin on harjoton systeemi kiinni jo vakiona... mut radio häikkä iskee, sillee et se ottaa singnaalin ja suunta kohti sitä  :cheesy: . kokoo sillä on 1/18 joten eiku 1/18 osia kiinni ja sit lopuks joku Mamba 7700kv sen jälkee on lappeenrannan nopein nikko :mrgreen:
GST 7.7 RTR paketti myynnissä

Poissa TheArska

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Nikkojen virittäjät?
« Vastaus #209 : 28.06.08 - klo: 00.33 »
mulla tossa vieressä istuu Nikko HotSpot2 siin on harjoton systeemi kiinni jo vakiona...
..kai toi oli vitsi...?    Mitähän tuo toka lausekin tarkoittaa..
Kyosho: Evolva(x2)REX pr-21r01wc/IDM Picco evo2 p7-r, V-one RRR(x2)LRPz.12r spec3/Team Orion crf.12 wasp.
Hpi: Baja 5b cy26, Savage X STS d30m. Hong Nor X1crt pro SHpt28*m-p6,plus muut 1/36-1/8 autot