Kirjoittaja Aihe: Haussa FTT ja 12TT ykstyyppimoottorit  (Luettu 4801 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa valtsu99

  • RSRCA
    • Profiili
Haussa FTT ja 12TT ykstyyppimoottorit
« : 01.07.23 - klo: 20.32 »
Luokkamuutosten johdosta on FTT:hen (yhdistetty TSS-10 ja TSP-10), sekä 12TT (GT-12) luokkiin haussa uusi ykstyyppimoottori.

Moottoreita tullaan valitsemaan 2kpl, toinen aloittelijaystävällinen budjettiversio ja toinen kilpaijoille suunnattu moottori.

Ilmoita tarjoamasi moottorit allekirjoittaneelle 4.8. mennessä.



Pyydämme kiinnostuneita maahantuojia ehdottamaan itse parhaaksi näkemiänsä moottoreita vaatimusten pohjalta.

- 17,5T käämitys

- budjettiversiossa kiinteä ennakko

Jälleenmyyntihinta:
budjettiversiossa 50-80€
Kisaversiossa 80-130€

- Oltava saatavilla vähintään kesään 2025 asti, mielellään pidempään

- Tasalaatuinen, kestävä moottori

- Yhteensopivuus nykyisiin autoihin

Testaamista varten tarvitaan vähintään 4  samanlaista testimoottoria.

Moottorin valinnassa huomioidaan
- yleinen laatu
- moottorin ajettavuus
- juotossiltojen laatu
- lämpeneminen eri välityssuhteilla
- moottorin saatavuus yleisesti
- hinta
« Viimeksi muokattu: 31.07.23 - klo: 16.12 kirjoittanut valtsu99 »
EuroRC -Turku fb.com/eurorcturku

Poissa C1S F1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: FTT ja 12TT ykstyyppimoottorit
« Vastaus #1 : 19.07.23 - klo: 18.26 »
en tiedä onko mitään järkeä alkaaa sen ihmeelisemmin testaa otetaan vaan vaikka se orcan 17,5 millä ets kisoissa ajetaan ja thats it. ja vähän vois antaa siimaa vaikka ensikertalaisille ettei tarvii olla just sitä orcan konetta vaan ihan mikä vaa 17,5 kone käy.
  Aiheesta poiketen meidän kori säännöt on kyl ihan annelista pitäis riittää että kori löytyy listalta eikä mittailla jos painaa 5g alle. Tuskin kukaan saa kauheaa etua tuon takia auton minimipaino on kuitenkin ilmoitettu ja akkujen jännitettä mittaillaan :police:
« Viimeksi muokattu: 20.07.23 - klo: 11.00 kirjoittanut C1S F1 »
GSB-Racing - Sanwa - Roche - HotRace

Poissa Kanki80

  • KerhoCup-ratasarja
    • Profiili
Vs: FTT ja 12TT ykstyyppimoottorit
« Vastaus #2 : 21.07.23 - klo: 09.24 »
Tämä nyt vain häntäpään kuljettajan mielipide :azn: mutta yhdeksi kriteeriksi toivoisin myös varaosien saatavuuden. Esim. jos sensoripääty antautuu niin tarvitsisi heti olla uutta konetta sen takia ostamassa.
Vaikka tälläistä kertakäyttö kulttuuria eletäänkin, silti välillä olisi kiva jos euron vian voisi korjata ihan ite :smiley:

https://www.ruddog.eu/RUDDOG-Racing-RP542-175T-540-Stock-Sensored-Brushless-Motor_1

Tuossa minun ehdotus missä muiden kriiteereiden lisäksi myös hyvä varaosa saatavuus.

Poissa micsa.fi

  • RIP
    • Profiili
Vs: FTT ja 12TT ykstyyppimoottorit
« Vastaus #3 : 26.07.23 - klo: 00.57 »
Täältä myös vahva suositus ETS-sarjassa käytössä olevalle ORCA Blitreme 2 17.5T koneelle. Miksi?

+ kone on ajotuntumaltaan parempi kuin kireämpilankainen Reedy 13.5T, johtuen todennäköisesti vahvemmista magneeteista ja isommasta väännöstä
+ koneita on jo ennestään niillä jotka ovat käyneet ETS-kisoja kiertämässä
+ saatavuus on taattu ainakin niin pitkälle kun ETS sarja käyttää tätä

https://www.tonisport.de/en/motors/motors/orca/52949/orca-blitreme-2-brushless-motor-17.5t-ets-approved

Nyt on viime vuosina ja ihan tänä kesänäkin nähty, että kotimaisiin sarjoihin valitut tuotteet eivät maahantuojien parhaista ponnisteluista huolimatta ole olleet saatavilla katkottamasti. Tätä nähtiin viime talvena Reedyn moottorin kanssa, ja nyt kesällä kasikrossissa joudutaan PM-kisoihin vaihtamaan toinen rengasmalli saatavuusongelmien vuoksi.
Wacky Stack Racing Team

Poissa despe81

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: FTT ja 12TT ykstyyppimoottorit
« Vastaus #4 : 26.07.23 - klo: 14.22 »
Täältä myös peukkua tolle Orcalle.
Toinen hyvä vaihtoehto olis Hobbywingin G4 sarjalainen 17,5T. Siinä on tosi paljon voimaa tohon luokkaan.
Saattaa olla jopa tehokkain 17,5T kone mitä markkinoilla on ja myös päätyennakko löytyy.
Noita koneita saa myös miltei joka mestasta, kun tota vanhempaa G3:stakin saa vielä hyvin.

Poissa ankku3

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: FTT ja 12TT ykstyyppimoottorit
« Vastaus #5 : 28.07.23 - klo: 21.01 »
tervehdys. päädytään moottori valinnassa mihin tahanssa,valinta riittävän ajoissa ennen kauden alkua

Poissa valtsu99

  • RSRCA
    • Profiili
Vs: Haussa FTT ja 12TT ykstyyppimoottorit
« Vastaus #6 : 31.07.23 - klo: 16.14 »
Ilmoitukset tarjottavista moottoreista allekirjoittaneelle 4.8. mennessä.
EuroRC -Turku fb.com/eurorcturku

Poissa C1S F1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Haussa FTT ja 12TT ykstyyppimoottorit
« Vastaus #7 : 22.08.23 - klo: 20.08 »
Onkos tämä edennyt mihinkään suuntaan?
Olisi kiva saada tietoa, jotta ehtii hommata vehkeet ja pääsee treenaamaan. Samoin kisakalenterin julkaisu menee vuosi vuodelta liian lähelle ensimmäisen kisan alkua.
GSB-Racing - Sanwa - Roche - HotRace

Poissa valtsu99

  • RSRCA
    • Profiili
Vs: Haussa FTT ja 12TT ykstyyppimoottorit
« Vastaus #8 : 04.09.23 - klo: 16.34 »
Onkos tämä edennyt mihinkään suuntaan?
Olisi kiva saada tietoa, jotta ehtii hommata vehkeet ja pääsee treenaamaan. Samoin kisakalenterin julkaisu menee vuosi vuodelta liian lähelle ensimmäisen kisan alkua.

Lajiryhmän päätöksiä odotellaan…
EuroRC -Turku fb.com/eurorcturku

Poissa ripe

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Haussa FTT ja 12TT ykstyyppimoottorit
« Vastaus #9 : 29.09.23 - klo: 17.48 »
Joko alkaisi olemaan tietoa millä koneella ajetaan?

Poissa ripe

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Haussa FTT ja 12TT ykstyyppimoottorit
« Vastaus #10 : 07.10.23 - klo: 18.52 »
Joko?

Poissa -Janne-

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Haussa FTT ja 12TT ykstyyppimoottorit
« Vastaus #11 : 07.10.23 - klo: 19.44 »
Joko?

Säikytit, luulin että jotain infoa jo tuli  :laugh:

Poissa J.Hovi

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Haussa FTT ja 12TT ykstyyppimoottorit
« Vastaus #12 : 07.10.23 - klo: 21.38 »
Ilmeisesti ftt/12tt -sarjaa ei ole aikeissa aloittaa tämän vuoden puolella (ainakaan äkkinäisellä silmäyksellä Kitiin), mutta oletan että viimeistään tammikuussa on ensimmäinen kisa.
Alkaa pikkuhiljaa olemaan korkea aika keksiä joku mylly millä meinataan gt12/upgrade-stanua/downgrade-poroa ajattaa, koska kauppiaillakin kestää aikaa saada moottoreita hyllyyn sitten kun kuulevat moottorivalinnan osuneen juuri heidän maahantuomaansa tuotteeseen.
Kaikki eivät varmaan halua tilata moottoriaan ulkomailta, ja koska virallista moottoria ei ole vielä valittu niin yksikään suomikauppa ei taatusti tilaa varastoon mätänemään minkäänsortin 17.5t -koneita (koska hyllyynhän ne jäisivät jos valinta ei osukaan k.o. koneeseen), ja tämä yleinen moottoripula alkaa jo nakertaa harrastajamääriä niiden osalta jotka kyseisiä luokkia olisivat saattaneet harkita ajavansa tulevalla kaudella.

Poissa Vesa

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Haussa FTT ja 12TT ykstyyppimoottorit
« Vastaus #13 : 07.10.23 - klo: 22.26 »
Kyllä kausi on tarkoitus startata marraskuun lopulla tai joulukuussa näillä näkymin, mutta viimeistään tammikuun alussa. Info tulee koneesta maanantaihin mennessä, siis ylihuomiseen. En tätä asiaa itse hoida mutta olen joutunut sen ottamaan hoitoon.  Kuten myös ilmeisesti kalenterin. Kisoja tulee näillä näkymin olemaan 2-3.

Ja jep, on ihan terveestä, että tätä tietoa ei ole saatu aiemmin, olen samaa mieltä vaikka ei henk koht minua luokkien osalta kosketakkaan.
Roche | Reedy | V-Dezign | Radtec | Team Associated | BlackArt | TQ Wire | EuroRC

Poissa valtsu99

  • RSRCA
    • Profiili
Vs: Haussa FTT ja 12TT ykstyyppimoottorit
« Vastaus #14 : 08.10.23 - klo: 15.07 »
Moro, sen verran huutelen tähän väliin, että ihan yhtälailla minä olen potkinut lajiryhmää eteenpäin moottoriasian tiimoilta (jostain maaliskuusta asti), en hirveästi valehtele, jos sanon että keskimäärin viikoittain on lähtenyt viestiä lajiryhmän suuntaan kyseisen asian tiimoilta.

Kisakalenteria ollaan osittain yhdessä mietitty ja olen ymmärtänyt, että Vesa ottaa vetovastuun kalenterista ja minä moottoreista.

Olen päättänyt tässä kuluvan vuoden aikana, että lopetan luokkayhteyshenkilönä tulevan kauden jälkeen. Alla lajiryhmällekkin lähtenyt sähköposti, jossa hieman avataan syitä päätökseen:

” Olen tässä kuluvan vuoden aikana päättänyt, että en jatka FTT -luokkayhteyshenkilönä tulevan kauden (2023-2024) jälkeen.

Syynä tähän päätökseen on, että mulla ei ole aikaa, eikä oikeestaan kiinnostustakaan ”holhota” lajiryhmää ja koittaa lypsää toimintaohjeita jne.

Lajiryhmä tekee tätä vapaaehtoisesti töiden ja muun elämän ohella, mutta niin tekevät luokkayhteyshenkilötkin ja tämä aktiivinen lajiryhmän terveelle potkiminen ei mielestäni ole luokkayhteyshenkilön tehtävä.”


Valtteri
EuroRC -Turku fb.com/eurorcturku

Poissa Vesa

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Haussa FTT ja 12TT ykstyyppimoottorit
« Vastaus #15 : 08.10.23 - klo: 15.23 »
Jep, ei tämä ihan putkeen ole mennyt tähän asti, samaa mieltä. Pääosin ongelma kuitenkin oli siinä, ettei mitään moottoria edes ehdotettu määräaikaan mennessä "virallisesti". KOitan saada asiaan kykyjen mukaan ratkaisun ja päätöksen tänään/huomenna heti kunhan vaan tavoitan asianomaiset, mä en ole lajiryhmässä mutta proseduurit on tutut, päättämisen vaikeus ei oo mulle ongelma, mutta minä en tätä päätä, vaan konsultoin :)
Roche | Reedy | V-Dezign | Radtec | Team Associated | BlackArt | TQ Wire | EuroRC

Poissa Matias V

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Haussa FTT ja 12TT ykstyyppimoottorit
« Vastaus #16 : 08.10.23 - klo: 20.22 »
Pienoisautoilun lajiryhmän päätös yksityyppimoottoriksi.


Kilpailutus ei ole mennyt ihan halutulla tavalla, ja se on vaatinut ylimääräistä ja vähän erilaisia ponnisteluita.

Olemme saaneet tarjouksia, perusteluita ja kokemuksia, joista on sitten valittu kokonaistaloudellisesti edullisin ja kilpailusarjan osalta kaikille tasaisin moottori. Kiinteä ennakko, iso valmistaja ja maahantuoja on luvannut pitää tuotetta suomessa hyllyssä aina saatavilla.

LRP X22 Stock Spec 17.5T - 30° Fixed Timing #520212

79.90€
Maahantuoja, ja myyjä Under the counter rc.

"Never argue with an idiot, they bring the conversation down to their level and then win with experience."

Poissa Sammy88

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Haussa FTT ja 12TT ykstyyppimoottorit
« Vastaus #17 : 08.10.23 - klo: 20.38 »
Under The Counter RC toimii maahantuojana LRP -tuotteille Suomessa ja meiltä tulee löytymään valittu ykstyyppimoottori varastosta koko kauden ajan.

Nettikauppa (www.underthecounter.fi) avataan ensiviikolla. Moottorin normaali hinta Euroopan kaupoissa on 84,90 euroa mutta kaikille FTT kisakuskeille hinta on sovittu 79,90 euroa.

Nyt kun moottorista on päätös tehty, tilaan huomenna niitä 40 kpl varastoon. Jos varasto jossain vaiheessa menee alle 8 kpl, niin tilaan niitä lisää. Kyseinen moottori on EOS-sarjassa tänä vuonna hand-out moottorina ja LRP on taannut niiden saatavuuden tänä vuonna (ja myös tulevina vuosina).

Yhteydenotot:

sammy@dmnordic.se
040 772 7720

Myös Messangerilla saa olla yhteydessä :)

Terveisin,

Sammy Pajalin
Under-The-Counter RC

Poissa Jolo

  • RSRCA
    • Profiili
    • RC10.FI
Vs: Haussa FTT ja 12TT ykstyyppimoottorit
« Vastaus #18 : 27.10.23 - klo: 16.25 »
Moottorii näkyy olevan saatavana,mut olis sitä kiva saada tilattuu muutenkin kun noudettavaks Hakkilast. Tarvitsijoita on kuitenkin muuallakin kuin Helsingin suunnalla.
Awesomatix A700

Poissa Sammy88

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Haussa FTT ja 12TT ykstyyppimoottorit
« Vastaus #19 : 27.10.23 - klo: 20.28 »
Moi ja kiitos viestistä :)

Lisään postitus mahdollisuuden nettikauppaan viikonlopun aikana.

Sammy
Under The Counter