Päävalikko

KILPAILUKUTSU: KerhoCup-ratasarja 2. osakilpailu 22.11.2025 Kouvola

Aloittaja S.Koppanen, 28.10.25 - klo: 10.27

S.Koppanen

Kymen Pienoisautokerho ry. kutsuu kaikkia mukaan KerhoCup 2. osakilpailuun Kouvolaan lauantaina 22.11.2025

Paikka:
KyPak KoriaRing, Raidetie 2, 45610 Kouvola (Vanha Domuksen tehdas, 2.kerros)

Kilpailuluokat:
-Mini Classic
-Mini Competition
-GT2000

Luokka ajetaan mikäli kyseisessä luokassa on vähintään 5 osallistujaa.

Kilpailujohto: Kypak
Kilpailunjohtaja: Kypak
Kierroslaskenta: Kypak
Katsastus: Kypak

Kilpailusäännöt:
Kilpailussa noudatetaan kunkin luokan voimassa olevia sääntöjä. Säännöt löytyvät
http://rc10.fi/index.php?board=130.0

Kilpailuun ilmoittautuminen:
Ilmoittautuminen 18.11.2025 klo. 23:59 mennessä alla olevasta linkistä.

ILMOTTAUTUMINEN

ILMOITTAUTUNEET

Kilpailumaksut:
-Kilpailumaksu 20€ ensimmäinen luokka, 15€ seuraavat luokat.
-Ilmoittautumismaksu maksetaan kilpailupaikalla käteisellä tai MobilePay lippaaseen

Vastuu:
Jokainen kilpailija kilpailee omalla vastuullaan ja sitoutuu noudattamaan kilpailunjohdon antamia määräyksiä.

Kukin kilpailija on velvollinen antamaan kilpailukalustonsa sääntöjenmukaisuuden selvittämiseksi- tai mahdollisen vastalauseen esittämisestä kilpailujohdon tarkistettavaksi.

Aikataulu:
-Lauantaina ovet avoinna klo 7.00 alkaen, vapaa harjoitus alkaa klo 8.00.
-Tarkempi aikataulu ja erälistat julkaistaan viimeistään pe 21.11.2025


Kierroslaskenta:
-Kilpailussa on käytössä MYLAPS RC4 -laskentalaitteisto, missä toimii vanhemmat AMB RC2 ja uudemmat MYLAPS RC4 transponderit. MRT transponderit eivät toimi.
-Kuljettaja vastaa itse transponderinsa toiminnasta ja sen oikeaoppisesta asennuksesta.
-Transponderin voi vuokrata kilpailupaikalta. Vuokrahinta 5€/päivä.

Henkilötietojen käsittely:
Ilmoittautuessaan kilpailuun kilpailija hyväksyy antamiensa henkilötietojen käsittelyn kilpailun
järjestäjän toimesta sekä henkilötietojen julkaisun osanottajaluettelossa, tulosluettelossa,
sarjapistetaulukossa yms. kilpailun viestinnässä.

Muuta:
Varikolla saatavilla pöytiä ja tuoleja. Osallistujamäärästä riippuen suosittelemme oman pöydän ja tuolin mukaan ottamista, tiedotamme asiasta tarkemmin ilmoittautumisen päätyttyä. Oma jatkojohto mukaan.

Ruokatauolla tarjolla lämminruoka sekä puffetissa koko päivän ajan kahvia + pikkusuolaista.

Tarvittaessa lisätietoja sami.koppanen@gsb-racing.fi tai 0500-252600

Tervetuloa kisailemaan Korialle!

Kanki80

Moi,

Otan Ride renkaat mukaan kisoihin, joita tällä hetkellä saatavilla 12 sarjaa 26€/srj. Luulen, että näillä selvitään korian kisa. Osalla kuitenkin löytyy omista varastoista uusia renkaita.

Tonisport:lta tiedustelin rengas saatavuutta ja heille tulee Rideltä 200 srj Korian kisan jälkeisellä viikolla. Toinen erä 150 srj joukukuun alussa. Italiassa kuulemma ajetaan myös näillä renkailla ja sinne menikin edellinen erä (120srj) oikestaan samantie kun niitä heille tuli.
Jutellaan Korialla rengastarpeista, että otetaanko kimppatilauksella tyyliin loppukauden renkaat vai haluaako porukka tilailla ite erikseen. Yli 200€ tilauksen saa rahtivapaasti, jolloin rengasetille jäisi hintaa 21,90€.

Jos haluaa varailla renkaita minulta niin laittakaa yv. Kanki80. Rajoitetaan renkaat kisoihin 1srj/henkilö niin riittää mahdollisimman monelle. Nyt kun saatavuus on taas huono.

Jukka Kankaanpää

_jtr_

Onko radalla perjantaina illasta paikalla ketään? Onko siis mahdollista tuoda tavaroita valmiiksi kisapaikalle?

Luigi54/vielä vanhempi

Rataprofiili muutetaan klo 17 alkaen perjantaina. Arvelisin , että paikalla ollaan klo 20 asti.... Siihen asti voin luvata , että voi tuoda tavaroita kisapaikalle.
Ja nyt on käynyt myös selväksi , että kisajärjestäjä ei voi taata kaikille pöytäpaikka "talon puolesta" vaan varautukaa omilla pöydillä ja tuoleilla .....
Näillä mennään.

Kypak/Barbie
 
Tamiya Mini; Poikien Barbie , Tosimiesten Barbara....

S.Koppanen

#4
Liitteenä erälistat ja aikataulu.

Osallistujamäärästä ja aikataulullisista syistä johtuen finaalit ajetaan vain kaksinkertaisina.

Pepess

#5
Heps,

voisiko aikataulua justeerata siten, että saataisiin ajettua kolminkertaiset finaalit? Porukka varmaan yleisesti haluaa ajaa mieluummin kolmet finaalit ja karsia muualta. Kaksi finaalia, joista molemmat lasketaan on vähän turhan raakaa peliä ja epäonnella liian suuri vaikutus...

Tässä muutama ehdotus, jolla saadaan aikataulua tiivistettyä ja ajettua kolmet finaalit:
- Treenit ajetaan 2min vaihtovälillä ja kummatkin kierrokset putkeen
- GT:n aika-ajot ajetaan samalla määrällä (7-8 autoa/erä) kuin treenitkin eli yksi erä putoaa aika-ajoista pois

AIKATAULU    EHDOTUS 1                           
Ovet auki    7:00                           
Ilmoittautuminen    7:30 - 8:30                           
    Erä 1    Erä 2    Erä 3    Erä 4    Erä 5    Erä 6    Erä 7   
    Classic    Classic    GT    GT    GT    Comp    Comp   
Harjoitus 1    8:00    8:07    8:14    8:21    8:28    8:35    8:42   
Harjoitus 2    8:49    8:56    9:03    9:10    9:17    9:24    9:31   
                               
AJAJAKOKOUS    9:40                           
                               
    Erä 1    Erä 2    Erä 3    Erä 4    Erä 5    Erä 6    Erä 7    Erä 8
    Classic    Classic    Classic    GT    GT    GT    Comp    Comp
Aika-ajo 1    10:00    10:08    10:16    10:24    10:32    10:40    10:48    10:56
Aika-ajo 2    11:04    11:12    11:20    11:28    11:36    11:44    11:52    12:00
                               
EVÄSTAUKO    12:08    - 12:30:00                       
                               
Aika-ajo 3    12:30    12:38    12:46    12:54    13:02    13:10    13:18    13:26
Aika-ajo 4    13:34    13:42    13:50    13:58    14:06    14:14    14:22    14:30
                               
FINAALIT    Classic B    Classic A    GT C    GT B    GT A    Comp B    Comp A   
Kesto:    0:08    0:08    0:08    0:08    0:08    0:10    0:10   
Finaali 1    14:48    14:59    15:10    15:21    15:32    15:43    15:56   
Finaali 2    16:09    16:20    16:31    16:42    16:53    17:04    17:17   
Finaali 3    17:30    17:41    17:52    18:03    18:14    18:25    18:38   
                               
Tulosten laskenta    18:51                           
Palkintojen jako    19:00                           


Ehdotus 2
- Toinen vaihtoehto on ajaa aika-ajot samalla eräjaolla ja määrällä kuin treenit, jolloin aika-ajoista putoaa kaksi erää pois. Aikatauluehdotus tälle vaihtoehdolle:

AIKATAULU    EHDOTUS 2                       
Ovet auki    7:00                       
Ilmoittautuminen    7:30 - 8:30                       
    Erä 1    Erä 2    Erä 3    Erä 4    Erä 5    Erä 6    Erä 7
    Classic    Classic    GT    GT    GT    Comp    Comp
Harjoitus 1    8:00    8:08    8:16    8:24    8:32    8:40    8:48
Harjoitus 2    9:00    9:08    9:16    9:24    9:32    9:40    9:48
                           
AJAJAKOKOUS    9:57                       
                           
    Erä 1    Erä 2    Erä 3    Erä 4    Erä 5    Erä 6    Erä 7
    Classic    Classic    GT    GT    GT    Comp    Comp
Aika-ajo 1    10:17    10:25    10:33    10:41    10:49    10:57    11:05
Aika-ajo 2    11:13    11:21    11:29    11:37    11:45    11:53    12:01
                           
EVÄSTAUKO    12:09    - 12:40:00                   
                           
Aika-ajo 3    12:40    12:48    12:56    13:04    13:12    13:20    13:28
Aika-ajo 4    13:36    13:44    13:52    14:00    14:08    14:16    14:24
                           
FINAALIT    Classic B    Classic B    GT C    GT B    GT A    Comp B    Comp A
Kesto:    0:08    0:08    0:08    0:08    0:08    0:10    0:10
Finaali 1    14:42    14:53    15:04    15:15    15:26    15:37    15:50
Finaali 2    16:03    16:14    16:25    16:36    16:47    16:58    17:11
Finaali 3    17:24    17:35    17:46    17:57    18:08    18:19    18:32

Tulosten laskenta    18:45
Palkintojen jako    18:57


Kolmas vaihtoehto on sitten ajaa vain yksi treenikierros ja jättää toinen treenikierros ajamatta ja ajaa mieluummin kolminkertaiset finaalit.

Neljäs vaihtoehto on lyhentää hieman finaalien pituuksia.


Kanki80

Näin olisin myös toivonut, että finaaleihin kajottaisiin vasta viimeisenä vaihtoehtona.
Yllä nyt varteenotettavia ehdotuksia joilla saataisiin 3-kertaiset finaalit.

Valtaosan mielestä nähdäkseni finaalit kuitenkin tämän lajin suola.

_jtr_

Joo kyllähän väki saapuu paikalle finaalien takia, eikä niistä ehkä pitäisi lähteä määrää säätämään. Määrän sijasta
finaalien pituudeksi kyllä piisaa kaikille luokille esim 6min. Tämän lisäksi kannatan Petrin ehdotusta GT:n yhden eräryhmän pudottamisesta pois. Mineissä ei varmaan yhdeksän auton yhteislähtö pienellä radalla kuulosta kovinkaan järkevältä, mutta GT luokassa saadaan kyllä kuskimäärä hanskattua alkuerissä, kunhan jokainen kuljettaja huolehtii ajokulttuurista omalta osaltaa ja päästää nopeamman viivyttelemättä ohi. Treeniaikataulu varmaan kestäisi tällä järjestelyllä entisellään.

Jolo

Sääntöjen puitteissa pepen kumpikaan aikataulu ei ole mahdollinen :wink:  ja eiköhän anneta kilpailu järjestäjän päättää miten ajetaan
Awesomatix A800😉

Pepess

#9
Ehdotus 1:ssä ei treenikierroksilla toteudu 1h:n eräväli, mutta toisaalta treeneissä se ei ole niin oleellinen kuin muissa lähdöissä. Ehdotus 2 on sääntöjen mukainen, silloin Classicissa on 9 autoa yhtäaikaa radalla ja GT:ssä 7-8 ja siinä on varaa nipistää vielä aikataulusta. Myös finaalien lyhentämisvaihtoehto on sääntöjen mukainen. Eli näillä muutoksilla saadaan kyllä tehtyä sääntöjen mukaiset aikataulut, joilla voidaan ajaa kolmet finaalit :azn:

Mulla olikin näköjään eilen tullut copy pastena ehdotuksiin yksi alkueräkierros enemmän (eli 4 kolmen sijaan) eli sen kun pudottaa pois, niin pitäisi onnistua hyvin.

Jolo

Ei ole siltikään kumpikaan vaihtoehto sääntöjen mukainen, säännöissä lukee että palkintojenjako tulee olla suoritettuna klo1900
Awesomatix A800😉

Pepess

No eilen otin nopeasti copy&pastena aikataulut jostain aiemmasta järjestämästäni kisasta, joten pieni virhe sinne oli päässyt. Kokeillaas nyt vielä uusi:

AIKATAULU   EHDOTUS 4                     
Ovet auki   7:00                     
Ilmoittautuminen   7:30 - 8:30                     
   Erä 1   Erä 2   Erä 3   Erä 4   Erä 5   Erä 6   Erä 7   
   Classic   Classic   GT   GT   GT   Comp   Comp   
Harjoitus 1   8:00   8:08   8:16   8:24   8:32   8:40   8:48   
Harjoitus 2   9:00   9:08   9:16   9:24   9:32   9:40   9:48   
                        
AJAJAKOKOUS   10:00                     
                        
   Erä 1   Erä 2   Erä 3   Erä 4   Erä 5   Erä 6   Erä 7   Erä 8
   Classic   Classic   Classic   GT   GT   GT   Comp   Comp
Aika-ajo 1   10:20   10:28   10:36   10:44   10:52   11:00   11:08   11:16
Aika-ajo 2   11:24   11:32   11:40   11:48   11:56   12:04   12:12   12:20
                        
EVÄSTAUKO   12:28   - 13:00:00                  
                        
Aika-ajo 3   13:00   13:08   13:16   13:24   13:32   13:40   13:48   13:56
                        
FINAALIT   Classic B   Classic A   GT C   GT B   GT A   Comp B   Comp A   
Kesto:   0:08   0:08   0:08   0:08   0:08   0:10   0:10   
Finaali 1   14:11   14:23   14:35   14:47   14:59   15:11   15:25   
Finaali 2   15:39   15:51   16:03   16:15   16:27   16:39   16:53   
Finaali 3   17:07   17:19   17:31   17:43   17:55   18:07   18:21   


Palkintojen jako    18:45

Tässä treenikierrokset minimi 1h:n välillä. Ja finaalien pituuksia en muuttanut eli finaalit pysyneet maksimimittaisina. Ainoastaan GT erät ajetaan kuten treeneissäkin eli yksi GT eräkierros putoaa pois. Ja tosiaan kolmet aika-ajo kierrokset. Finaaleissa vaihtoväli 4min (voi tiivistää myös 3min). Palkintojen jakoonkin jää runsaasti aikaa.