Kirjoittaja Aihe: Pitääkö rattaiden kuumentua tulikuumiksi?  (Luettu 2742 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa ZáMú

  • Tulokas
    • Profiili
Pitääkö rattaiden kuumentua tulikuumiksi?
« : 04.05.05 - klo: 23.12 »
Minulla on Associated B4, ja sen rattaat ovat ajon jälkeen tulikuumia.
Pitääkö sen kuumentua niin paljon, tai ollenkaan?

Poissa Kuula

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • http://ilmaisajelijat.info
Pitääkö rattaiden kuumentua tulikuumiksi?
« Vastaus #1 : 04.05.05 - klo: 23.58 »
En usko että kaikki on kunnossa. Saattaahan ne ja lämpeekin vähän, mutta ihan tulikuumaks en sentäs usko. Mitkä rattaat ovat kyseessä? Esim jos moottorin pinioni on liian lähellä pääratasta syntyy turhaa kitkaa, joka kuumentaa. Olet varmaan ööliä laittanut rattaille?
*Life is 2 short, so live it to the MAX!!!*

Poissa hellgren

  • Veteraani
    • Profiili
Pitääkö rattaiden kuumentua tulikuumiksi?
« Vastaus #2 : 05.05.05 - klo: 03.19 »
Jos moottori kuumenee kovasti, kuumenee pinjoni siinä mukana ja motor plate myös.. Varmaan koko voimansiirron kotelointi, jos sattuu oleen metallia. Mutta muovinen spurri ei kyllä tuon myötä juurikaan kuumene.. Eli jos spurri on kuuma myös, saattaa tuo välys olla pielessä tms. Mitään voitelua ei kannata pinjonin ja spurrin väliin laittaa.
Lahti Rock City

Poissa TTKoo

  • Veteraani
    • Profiili
Pitääkö rattaiden kuumentua tulikuumiksi?
« Vastaus #3 : 05.05.05 - klo: 09.11 »
Mistäköhän rattaista on kyse?

Jos ne OIKEAT rattaat kuumenisivat tulikuumiksi, niin veikkaampa että ehtisivät jäähtyä jo, ennenkuin ehtisit saada ne "käsin kosketeltavaksi"!

Veikkaampa että se on moottori joka kuumenee, ja sitä kautta lämmöt siirtyvät "eteenpäin"......
Pinioni on taatusti kuuma, jos moottorikin on kuumentunut......

Moottorin kuumenemiseen taas löytyy lukuisia eri syitä...
-väärät välitykset....
-likaiset laakerit esim. pyörännavoissa (se huolto..!.)
-....jne.......

Vastaus alkuperäiseen kysymykseen: Ei pidä, mutta niin vain tapahtuu esim. em. syistä!

ELI: Mistäköhän rattaista on kyse?
Elä sie suotta huolehi, kyllä myö keksitään siihe hyvä syykii.

Poissa SlidSlide

  • Veteraani
    • Profiili
    • Rc Formula OffRoad Finland
Pitääkö rattaiden kuumentua tulikuumiksi?
« Vastaus #4 : 05.05.05 - klo: 09.37 »
Se johtuu just moottorista. Kaikki kuumenee jonkin verran. Harrastuksen alussa tuntuu vaan et kaikki on väärin :wink: . Self-confidence man!!

Poissa Hardstyle

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Pitääkö rattaiden kuumentua tulikuumiksi?
« Vastaus #5 : 15.12.07 - klo: 15.01 »
Pahoittelen nyt näin etukäteen että otan vanhan aiheen ylös.

Ongelmia on auton spurrin kanssa, eli pikkuisen ajon jälkeen kuumenee todella kuumaksi ja yksi spurri on jo sulannut. Pinjonin ja spurrin välys "mitattu" paperilla, eli eikös kuumeneminen tällöin johdu siitä, että slipperi luistaa?
Kysymys kuuluukin kuinka kireälle spurria saa kiristää? Autona on e-maxx, bk20xl06 harjattomalla ja 11,1 voltilla (16 & 70 välit)?

Poissa miksalo

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Pitääkö rattaiden kuumentua tulikuumiksi?
« Vastaus #6 : 15.12.07 - klo: 15.06 »
pistä se niin kireelle ettei luista liikaa.
#ARRMA TYPHON# #VXR-8# #NOVAROSSI# #V-ONE-RRR#  #FUTABA#
PITÄÄ OLLA C8       ┌∩┐(◣_◢)┌∩┐

Poissa Hardstyle

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Pitääkö rattaiden kuumentua tulikuumiksi?
« Vastaus #7 : 15.12.07 - klo: 15.09 »
Ongelma on vain se että, kun kiristää tarpeeksi spurri alkaa "vatkata" eli ilmeisesti jousi alkaa vääntään koko juttua.. Olisko jotain ohjetta, että kuinka monta kierrosta pohja asennosta?

Edit
Tai voisinhan kokeilla laittaa jonkun ohuen prikan väliin.

Edit2
Käänsin jousen ympäri ja kiristin pohja asennosta vähän alle puolikierrosta, toistaiseki toimii hyvin..
« Viimeksi muokattu: 15.12.07 - klo: 15.19 kirjoittanut Hardstyle »

Poissa Fbzero

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Pitääkö rattaiden kuumentua tulikuumiksi?
« Vastaus #8 : 17.12.07 - klo: 05.04 »
Mä oon ajellu slipperi täysin kiinnikin. Eli lukossa, auto tosin oli tehottomampi 1/10 crossi losi.

Jossain oli ohje crossareiden slipperin säätöön. Toimisko monstereilla?

Ota kiinni kummastakin takapyörästä, roikota autoa alaspäin, käske kaverisi painaa kaasu pohjaan, jos auto nousee 90 asteen  kulmaan, slipperi oikein säädetty, jos ei jaksa nousta,kiristä, jos hyppii nenille, löysää.. Tiedä sitten onko hyvä ohje?  :roll:

Poissa Duster1

  • JoeUa RC
    • Profiili
Vs: Pitääkö rattaiden kuumentua tulikuumiksi?
« Vastaus #9 : 17.12.07 - klo: 09.38 »
E-Maxin vakio slippery ei kestä XL harjatonta. Vaikka ruuvaa "kiinni" asti niin se kyllä luistaa. Ei ehkä lumella, kun ei niin hyvä pito ole, mutta kesällä ei kestä.

Itsellä suli vaikka kuinka monta spurria kunnes ostin Rc Monsterista Strope slipperyn.
Tuohon slipperyyn on saatavilla vielä erilaisia kitkalevyjä, joilla saa slipperyn pitoa muutettua :wink:
« Viimeksi muokattu: 17.12.07 - klo: 09.43 kirjoittanut Duster1 »
Axial SCX 10 TR