Kirjoittaja Aihe: Noobikysymykset  (Luettu 1514412 kertaa)

0 jäsentä ja 4 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Joppe75

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Noobikysymykset
« Vastaus #3360 : 24.12.12 - klo: 10.16 »
miten renkaasta poistetaan kumi?

Varmaankin tarkoitat,kumit pois vainteilta.?  Keittää kiehuvassa vedessä n.45min tai uuniin 150astetta 5-10min. Tuosta jälkimmäisestä lähtee sit samanlainen haju kuin kissank.... Itse otan pois keittämällä, ennen kun saadaan tuonne radalle joku vanha uuni missä renkaita voi paistella :roll:

Poissa rcpoju

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Noobikysymykset
« Vastaus #3361 : 24.12.12 - klo: 13.23 »
miten renkaasta poistetaan kumi?

Varmaankin tarkoitat,kumit pois vainteilta.?  Keittää kiehuvassa vedessä n.45min tai uuniin 150astetta 5-10min. Tuosta jälkimmäisestä lähtee sit samanlainen haju kuin kissank.... Itse otan pois keittämällä, ennen kun saadaan tuonne radalle joku vanha uuni missä renkaita voi paistella :roll:



ok kiitti tiedosta

Poissa Pahviauto

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Noobikysymykset
« Vastaus #3362 : 26.12.12 - klo: 13.52 »
Miten autoon vaihdetaan iskariöljyt? Tehdäänkö se sillain että vanhat otetaan pois ja uudet tilalle?

Poissa Hiekkamonttu

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Noobikysymykset
« Vastaus #3363 : 26.12.12 - klo: 14.17 »
Joo. Täytyyhän ne vanhat saaha poies ennen ku mälläät sinne uuet....
We are back in business... Sp RS2 ja Patron TR4SC!

Poissa jucca

  • KUArc admin
    • Profiili
    • KuopioRC.fi     kuopionlennokkikerho.fi
Vs: Noobikysymykset
« Vastaus #3364 : 26.12.12 - klo: 14.56 »
Miten autoon vaihdetaan iskariöljyt? Tehdäänkö se sillain että vanhat otetaan pois ja uudet tilalle?

Tuossa on pari videota aiheesta.

Losi How-To: Rebuilding Shocks and Setting Rebound

Ryan Lutzinator Lutz shows you how to build your shocks on your Durango DNX408

Poissa rcpoju

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Noobikysymykset
« Vastaus #3365 : 26.12.12 - klo: 14.57 »
Miten autoon vaihdetaan iskariöljyt? Tehdäänkö se sillain että vanhat otetaan pois ja uudet tilalle?

Tuossa on yksi video aiheesta.

ja missä se oli?

Poissa FMF

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Noobikysymykset
« Vastaus #3366 : 30.12.12 - klo: 16.37 »
Mistähän vois johtua, että kaasuservon neutraaliasento muuttuu itsekseen todella nopeasti ajamisen aloittamisen jälkeen? Kaasu jää sen takia päälle, mutta servo on edelleen kontrolloitavissa, ainoastaan neutraaliasento on muuttunut. Tässä pöydällä se ei tietenkään tee sitä. Hammastukset ovat ehjät servovarressa ja rattaatkin ovat kunnossa. Näköjään tuo nykii itsekseenkin tuossa snadisti muutaman sekunnin välein. Lieneekö kosteusvaurio?

Poissa Joo

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Noobikysymykset
« Vastaus #3367 : 01.01.13 - klo: 12.05 »
Vähän tyhmä kysymys,mutta varmuuden vuoksi kysyn,että kun tuossa mun deans liittimessä on erikseen merkattu + ja - ,niin pitääkö ne noparin johdot laittaa siten tuon liittimen kanssa,että noparin + johto kolvataan liittimen plussaan vai noparin + liittimen - kohtaan.

Poissa Diese-listi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Noobikysymykset
« Vastaus #3368 : 01.01.13 - klo: 12.14 »
Vähän tyhmä kysymys,mutta varmuuden vuoksi kysyn,että kun tuossa mun deans liittimessä on erikseen merkattu + ja - ,niin pitääkö ne noparin johdot laittaa siten tuon liittimen kanssa,että noparin + johto kolvataan liittimen plussaan vai noparin + liittimen - kohtaan.

Plussa aina plussaan. Ja noparin puolelle se liitin jossa on ulkonevat navat eli uros ja akun puolelle se jossa navat ovat sisällä eli naaras.
SCX10, T3 2011, TS2, DF-03Ra, Micro-T

Poissa Joo

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Noobikysymykset
« Vastaus #3369 : 01.01.13 - klo: 12.42 »
Kiitos! Näin olinkin katsovinani tuolta Viperin combon liitännöistä,mihin oli jo valmiiksi tehtaalta deansit laitettu kiinni.

Poissa Linds

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Noobikysymykset
« Vastaus #3370 : 04.01.13 - klo: 14.29 »
pitäiskö driftaukseen hommata etu-, taka- vai neliveto?

Poissa Heuli

  • RIP
    • Profiili
    • RC10.FI
Vs: Noobikysymykset
« Vastaus #3371 : 04.01.13 - klo: 14.35 »
Neliveto, etuvetodriftereistä en ole kuullutkaan ja takavedolla driftaaminen on todella vaikeaa 1:10 koossa.

Poissa slayer

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Noobikysymykset
« Vastaus #3372 : 04.01.13 - klo: 15.02 »
Yritin tuossa säätää konetta (trx 3.3) ja kävi hyvin puoleen tankkii asti sitte se sammu.
Käynnistin koneen uudelleen ja kone alkoi pitämään epämääräistä ääntä ikäänkuin hevone olisi hirnunut  :laugh:.
Kone ei ota kierroksia alhaalta vaan jos antaa leipää nopeasti se hirnuu ja jos antaa hitaasti niin ihan ok.
Missä säädössä mokasin ? Kiitokset jo etukäteen.
Ps. Olen kuullut että traxxasin kyseinen kone on todella vaikeasti säädettävä.
Vaikka kuinka ois päivä pielessä silti rc:t on aina mielessä.
 traxxas slayer 3.3,traxxas t-maxx 3.3,assosiated tc4

Poissa RoddeR

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Noobikysymykset
« Vastaus #3373 : 04.01.13 - klo: 15.09 »
Kone on alhaalta laihalla eli avaa 5min alaneulaa ja kokeile uudestaa jos ei auto niin lisää 5 min auki. Toki jos yläneulakin on päi sitä itteään niin sekin voi tuota tehdä, mutta itse lähtisin alaneulasta eka hakemaan vikaa.
Kyosho, elämäni auto.

Poissa Joo

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Noobikysymykset
« Vastaus #3374 : 04.01.13 - klo: 18.25 »
Onko kellään ollut autossaan tämmöistä? http://www.racingfactory.fi/tuotteet/KORIT-JA-TARVIKKEET-Led-valot-ja-sarjat/3RAC-NLD03BU-3Racing-3mm-Normal-LED-Light-Set-Blue-Color-102504

Tarvitsisin omaan autoon 2kpl eteen tuommosia ajovaloiksi,joten mietin,että miten tuo käytännössä toimii tai mihin siis asennetaan,että valot saadaan syttymään.

Mielellään laittaisin erilliselle akulle ja tässä tapauksessa siis 4kpl AA kokoisia akku pattereita.

Tuossa eri kaupan valossa on jonkinlainen liitinkin,mutta mihin tuollaisen voi liittää? Varmaan onnistuisi liittäminen tuon kanssa vaihtamalla tuon liittimen.
http://fi.eurorc.com/product/609/hobbypro-rainbow-random-light-cable-for-h349

Tämmöistä en haluasi,mutta tuossa näkyy minkälaiset liittimet siinä on. Eli tuo menisi ilmeisesti vastariin ja sille erilliselle akulle (kö?). http://fi.eurorc.com/product/737/hobbypro-xenon-light-cable-blue

Tai eihän se haittaisi jos otettaisiin suoraan 2S LiPolta noihin valoihin virrat,mutta miten hankalasti semmoinen onnistuisi?

EDIT: Linkki unohtui tuosta yhdestä kohdasta...
« Viimeksi muokattu: 04.01.13 - klo: 19.32 kirjoittanut Joo »

Poissa Jerzuuh34

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Noobikysymykset
« Vastaus #3375 : 04.01.13 - klo: 23.04 »
Onko ylistarossa mitään "muuten vain" ajelua? Tai muistatteko, että muutama vuosi sitten vähänkyrön yläasteen liikuntasalissa oli paripäivänen ajelu viikonloppu, oisko niitä tiedossa joskus? Minä kun satun asumaan siinä yläasteen lähellä.
-Tamiya M-05 Mini Classic
-Crono 4wd Crossi

Poissa allu 6

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Noobikysymykset
« Vastaus #3376 : 05.01.13 - klo: 01.07 »
Jostain muistan lukeneeni että nitro koneet väljenis talvi ajossa.Pitääkö mutten paikkaansa.
Trx slash 2wd,stampede 2wd ja latrax sst

Poissa FMF

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Noobikysymykset
« Vastaus #3377 : 05.01.13 - klo: 01.28 »
Tuskinpa väljenee kunhan lämmöt ja säädöt on vaan kohdillaan?

Poissa Linds

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Noobikysymykset
« Vastaus #3378 : 06.01.13 - klo: 18.15 »
Varmaanki neliveto jos kisoihin meinaat mutta takavedollakin saattaa driftata

Poissa pijokela

  • TamUA
    • Profiili
Vs: Noobikysymykset
« Vastaus #3379 : 06.01.13 - klo: 18.53 »
Onko kellään ollut autossaan tämmöistä? http://www.racingfactory.fi/tuotteet/KORIT-JA-TARVIKKEET-Led-valot-ja-sarjat/3RAC-NLD03BU-3Racing-3mm-Normal-LED-Light-Set-Blue-Color-102504

Minulla ei ole, mutta kaiken järjen mukaan ne valot kiinnitetään tällaiseen:
http://www.racingfactory.fi/tuotteet/KORIT-JA-TARVIKKEET-Led-valot-ja-sarjat/3RAC-LEDS-3Racing-LED-Light-System-For-110-ElectricGas-Power-102645

Tämmöistä en haluasi,mutta tuossa näkyy minkälaiset liittimet siinä on. Eli tuo menisi ilmeisesti vastariin ja sille erilliselle akulle (kö?). http://fi.eurorc.com/product/737/hobbypro-xenon-light-cable-blue

Siellä eurorc:n listalla on myös tuollainen mötikkä, johon ne valot kiinnitetään. Siellä on itse asiassa kaksi erilaista.

Tai eihän se haittaisi jos otettaisiin suoraan 2S LiPolta noihin valoihin virrat,mutta miten hankalasti semmoinen onnistuisi?

No, on oikeasti aika helppoa juottaa parille ledille vastukset sarjaan. Kätevin kiinnitys, jonka olen itse tehnyt oli sellainen, jossa virta otetaan 2S lipon JST-XH tasausliittimestä. Tällöin tietysti valot ovat koko ajan päällä. Jos auton kopassa vaan on jotkin umpiot niille valoille, niin kyllä ne ledit sinne saa. Jos umpioita ei ole on aika helppoa tehdä itsekin kattovaloja tms.

Näistä valoista on täällä ihan oma aihekin:
http://rc10.fi/index.php?topic=1896.0

Sinne vaan ja jatketaan juttua.
Tamiya DF-03Ra | Xray T3 2011 | HPI Blitz | CRC gen xi


Poissa Maxxi

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Hobbyfactory.fi
Team Associated, ARRMA RC, Team Orion, Power HD & Avid

Poissa pate

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Noobikysymykset
« Vastaus #3382 : 06.01.13 - klo: 21.14 »
tulekko noita 4 vai 2 kappaletta yhessä paketissa ja sisältääkö noi insertit ?

Poissa Heuli

  • RIP
    • Profiili
    • RC10.FI
Vs: Noobikysymykset
« Vastaus #3383 : 06.01.13 - klo: 21.16 »
"Supplied in pairs without inserts" eli pareittain ilman inserttejä.

Poissa eetuurr

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Noobikysymykset
« Vastaus #3384 : 06.01.13 - klo: 21.20 »
pitäiskö driftaukseen hommata etu-, taka- vai neliveto?
Neliveto kannattaa hommata mutta jos haluaa takatuupparin nii siitä vaan. Nelivedolla on sinänsä "helpompaa" kuin takavetoisella koska kurveissa auto pääsee paremmin,vaikka itelläni ei ole kokemusta näistä drifting autoista mutta se verran olen lukenut palstoja ja suurimalla osalla on neliveto driftauksessa. :laugh:
Team Durango Desc210 ja Axial scx10

Poissa pate

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Noobikysymykset
« Vastaus #3385 : 06.01.13 - klo: 21.23 »
ok no sit mun kyllä pitää tyytä johonkin noihin mun linkaamiin renkaisiin, meinaa ei oo varaa laittaa niin paljoon niihin renkaisiin, meinaa jos pelkat kumit maksas jo noin 35e niin setille tulee 50e helposti.

mutta mikä noista mun linkaamista olisi paras rengas ja pitääkö Mini Spike renkaat matolla ja betonilla ?

Poissa Maxxi

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Noobikysymykset
« Vastaus #3386 : 06.01.13 - klo: 21.32 »
Tikkurilan radalla, mikä tosin on tarkka renkaasta, Minipin silver seoksella oli n. 8s hitaampi kierroksella verrattuna keltaiseen seokseen. Silloin kierros kesti n. 20s.

Louisen renkaat olen kerran nähnyt tikkurilan radalla eikä nekään toiminut yhtään. Kyseinen kuski tuli kokeilemaan ihan uutta autoa ja hän lähti n. tunnin päästä kotiin koska ei ollut hauskaa liukkailla renkailla.

Jos haluat säästää niin leikkaat vanhoista renkaista insertin pois, laitat vanteen ja kumin uuniin ja kierrätät vanteet ja insertit.
Hobbyfactory.fi
Team Associated, ARRMA RC, Team Orion, Power HD & Avid

Poissa pate

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Noobikysymykset
« Vastaus #3387 : 06.01.13 - klo: 21.44 »
 Mä kävin eilen kokeilemassa mun asso sc10 4x4 ja vakio renkailla, niin matolla oli hyvin pitoa, mutta betonilla ei yhtään. Ja mä oon liimannut ne vakio renkaat vaan neljästä kohtaa per puoli, just sen takia että saa hyvin irti. Mä en hae mitään huippu aikoja vaan vähän parempaa pitoa että sais kiitymään betonilla niin en mä vaadi niin hyvä renkaita.

edit: nii ja sillä radalla ei muutenkaan pääse huippunopeuksiin, koska se on aika pieni ja mutkikas eli siis vauhtia ei pysty saamaan paljoon. ja se rata on nokialla eli varmaankin joku tietää sen.
« Viimeksi muokattu: 06.01.13 - klo: 21.51 kirjoittanut pate »

Poissa Maxxi

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Noobikysymykset
« Vastaus #3388 : 06.01.13 - klo: 21.57 »
Mä kävin eilen kokeilemassa mun asso sc10 4x4 ja vakio renkailla, niin matolla oli hyvin pitoa, mutta betonilla ei yhtään. Ja mä oon liimannut ne vakio renkaat vaan neljästä kohtaa per puoli, just sen takia että saa hyvin irti. Mä en hae mitään huippu aikoja vaan vähän parempaa pitoa että sais kiitymään betonilla niin en mä vaadi niin hyvä renkaita.

En tiedä millä radalla ajat, mutta tikkurilassa toimii keltainen minipin/spike, kyosho sc renkaalla pystyy ajamaan, ja vissiin joku teamC voi ehkä käyttää tuupissa eturenkaana. Kaikki muut renkaat eivät pidä Yhtään, ajaminen on ihan driftaamista, eikä ajamisesta tule yhtään mitään. Ne sun linkaamat tuskin tuo yhtään mitään lisäpitoa betonille verrattuna rtr renkaisiin. Ja ainakin tikkurilassa ajaa minipinneilä todella kauan, nelkkuSC:llä ehkä n. 100 akullista.
Hobbyfactory.fi
Team Associated, ARRMA RC, Team Orion, Power HD & Avid

Poissa pate

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Noobikysymykset
« Vastaus #3389 : 06.01.13 - klo: 22.02 »
eli sii minipinnit on parhaimmat, mutta näitäkin on suositeltu siellä radalla vaikka ei ole ihan mini pinnin veroset, mutta pitää silti hyvin.



http://losi.com/Products/Features.aspx?ProdId=LOSB7214



ja mistä sais noita mini pinnejä(keltaset) halvimillaan eu:n sisäpuolelta. Mulla ei ole meinaa kiire, koska meen ajamaan vasta noin parin viikon päästä