Taitaa olla jo pari kertaa kerrottu, mutta kerran vielä ennen ensi kertaa:
1.Moottori ottaa tietyn virran tietyllä jännitteellä (kuormitus vaikuttaa).
2.Jos tämä virta on pienempi, kuin säätimen max. virta niin säädin kestää, jos virta on selvästi isompi niin säädin päästää savut ulos.
3.Akuilta lähtee sen verran virtaa, kuin moottori vaatii. Jos akkujen virranantokyky on pienempi, kuin moottorin vaatima virta niin akku kyykkää eli jännite laskee niin alas, että moottorin ottama virta (virta laskee jännitteen laskiessa) on sama, kuin akun antama virta. Tämä on normaalia NiMH akuilla (kuumenevat kyllä), mutta LiPo:t ei pidä tästä vaan kärsivät, pullistuvat jne.
Esimerkki kotoa:
Virtalähteenä Olkiluoto, sulake 10A ja silti 60W lamppu kestää, kun ainoastaan tämä määrää piirissä kulkevan virran. Ja toinen, 10A sulake, kulutuksena pesukone (2000W) ja tukankuivaaja (2000W) eli yhteensä noin 18A. Tässä tapauksessa vaihdetaan sulaketta pimeässä, kun sulakeen max. virtä ylittyi. Säädin on saman tapaisessa paikassa virtapiirissä, kuin sulake kotona.