Kirjoittaja Aihe: Laturi  (Luettu 1402 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

rc-juhis

  • Vieras
Laturi
« : 22.10.05 - klo: 23.30 »
Onko Nosram Sirius Stealt System laturi hyvä?
tuntuus olenvan aikas samanlaiset lataus virrat lrp pulsar2 kanssa?
Vai olenko väärässä.

PS.Mistähän ulkomailta sais tilattuu noita?
vaikka hobbylinna noita myikin.

Poissa Juke-

  • Veteraani
    • Profiili
Laturi
« Vastaus #1 : 23.10.05 - klo: 08.10 »
Ne laturit on samanlaisia. Nosram ja LRP tulee samalta tehtaalta niin valitse se kumman ulkokuori miellyttää :mrgreen:
joo o

rc-juhis

  • Vieras
Laturi
« Vastaus #2 : 23.10.05 - klo: 10.02 »
Lainaus käyttäjältä: "juge2"
Ne laturit on samanlaisia. Nosram ja LRP tulee samalta tehtaalta niin valitse se kumman ulkokuori miellyttää :mrgreen:


no niin mä vähän ajattelinkin.
mutta kun ei tunnu löytyvän ulkomailta tota Lrp Pulsar2 laturia.

onko sit toi DuraTrax IntelliPeak ICE laturi hyvä?
entä mistä sen sais halvimmilla.

Poissa RaDon

  • Veteraani
    • Profiili
Laturi
« Vastaus #3 : 23.10.05 - klo: 10.41 »
Duratrax ICE on loistava laturi!
Itselläni ei ole siitä vielä yhtään huonoja kokemuksia. Ainoa miinus on mielestäni näytön taustavalon puute. RC Techin foorumia lueskellessani olen huomannut, että porukka valittaa myös purkuvirran pienuudesta (10A). Itselläni on muut laitteet purkua varten, joten se ei haittaa ainakaan minua. Myös lämpötila-anturin joutuu ostamaan erikseen, koska se ei sisälly myyntipakkaukseen. Hinta on kuitenkin mielestäni melko edullinen ~10e.

Kannattaa lukea arvosteluja ko. laturista netistä. Niistä selviää hyvin laturin ominaisuudet(, joita on kyllä enemmän kuin tarpeeksi).
Yhtenä hyväksi toteamani ominaisuutena pidän laturin piirtämäää diagrammia latauksen/purun edistymisestä. Sillä tavoin on helppo erotella omista akuistaan hyvät ja huonot.

Käyttökokemukset ovat olleet vain positiivisia. Delta-Peak ja lämpötilaka -katkaisut toimivat loistavasti. Delta-Peak-jännitteen voi myös valita 1mV:n tarkkuudella, toisin kuten esim Robitronic Pro2000+, jossa valittavana on 4,8,12,...mV. Normaalin lineaarisen latausohjelman lisäksi laturista löytyy myös muita ohjelmia, niistä kannattaa lukea enemmän netistä löytyvistä arvosteluista.

Laturi maksaa huomattavasti vähemmän, kuin muut kilpailukäyttöön suunnitellut laturit, kuten LRP Pulsar Comp. 2, Robitronic Expert ym. Itse ostin omani Hobbylinnasta. Hinta on siellä 169e + lämpötila-anturi 12e.

Muutama juttu laturista:
Hobbylinna
Duratraxin kotisivut
R/C Tech arvostelu
RC Universe
RC Car Action

R/C Techin foorumilla topic ko. laturista

rc-juhis

  • Vieras
Laturi
« Vastaus #4 : 23.10.05 - klo: 10.54 »
Ainut tyhmä juttu tossa on että se piippaa kun lataus päättyy jne jne...
vaikka onkin hyödyllinen että tietää koska se akku on valmis.

Poissa RaDon

  • Veteraani
    • Profiili
Laturi
« Vastaus #5 : 23.10.05 - klo: 11.02 »
Kyllä äänen saa poiskin.... Mutta miksi ihmeessä se pitäisi ottaa pois??? :shock:
Ei se sitä ääntä kokoaikaa soita akun latauduttua.

Poissa infs

  • Tulokas
    • Profiili
Latauksesta.
« Vastaus #6 : 02.11.05 - klo: 18.21 »
Mula on tällanen Ultra Peak 4A (halpis) laturi. Siitä saa valittua 1A / 2A / 4A lataukset. pystyy käyttämään verkkovirtaa ja 12V virtaa. Etiketissä lukee että 4-7 kennoa latailee.

Köyhä kun olen ni en viitsis toista laturia ostaa, niin miltä asiantuntijoiden korvaan kuulostais, että löis tohon kaksi 7 kennoista pötköä kiinni (rinnan) ja latasi sitten 4A virralla? 8)  Normaalisti lataan 2A:lla yhtä pötköä kun kyseessä on tommoset 1200mAh pötkylät tommoseen 1/18 kokoseen autoon. Omaan korvaan toi idea kuulosta hullummalta mutta kyseessä onkin ihan vaan minä.   :P
------------------
Mun kukko on paljo isompa ku sun! Mun kukko kävelee ovistaki läpi!