Moikka,
Pakko vähän kommentoida vaikka oma kokemukseni on lajista niin vähäistä etten mitään katu-uskottavuttaa omaakkaan.
Kiitokset kuitenkin kaikille erässäni ajaneille jotka antoivat hienosti tilaa suurimmassa osassa ohituksia. Pahoittelen myöskin tuskaantumistani ensimmäisessä alkuerässä ja siitä johtanutta kielenkäyttöäni korokkeella, joka ei ollut kohdistettuna kehenkään henkilökohtaisesti.
Torpassa oli muutama muukin tilanne jossa turhautunut kuski alkoi avautumaan siellä ajajakorokkeella, usein ohituksista ja mistä milloinkin.
Kisat ovat aina kisat vaikka kerjokisat olisivatkin. Kisakutsussa painotettiin, että kerhokisat ovat etenkin uusia kilpailijoita varten ja he ovat etusijalla. Tästä syystä kokeneempien kuskien olisi kyettävä tiedostamaan se, että radalla on kavereita jotka ajavat mahdollisesti vasta ekaa kisaansa eikä pelin meininki ole välttämättä ihan selvä tai autonkäsittelytaito ole vielä kovinkaan hyvää. Näin ollen nämä avautumiset ei kyllä ainakaan kerhokisoihin sovi. Tuo Copterin mainitsema tilanne taisi olla se akan alkuerän kolari Satun kanssa. Tietysti molemmat osapuolet tajusivat, että kyseessä oli ihan puhdas virhe eikä mikään tahallinen kolari.
Vaan kävipä allekirjoittaneelle niin, että minulle hienosti huudettiin latua. Ajoin pääsuoran jälkeiseen mutkaa ajolinjan ulkopuolella, siellä liukkaalla siis jo. Olin kuitenkin käsittänyt, että sitä tilaa annetaan juurikin siten, että nopeampi pääsee sisältä ohi. No eikös sitä ohitusta sitten yritetty ulkokautta ja sitten taas kimpoiltiin. Jotain lapsellista avautumistakin sitten kuului taas. No olin hiljaa enkä kysynyt, että oliko toi näkemys sisälinjasta?
Tuollaiset avautumiset on aivan turhia kisoissa joissa on aloittelijoita paljon. Olen varma, että kenelläkään aloittelijalla ei ole intressinään peitellä nopeampiaan. Juttu on vaan se, että etenkään aloittelijat eivät kykene antamaan tilaa joka kohdassa niin nopeasti kuin tarve olisi. Tämä vain pitää hyväksyä näissä kisoissa.
Sitten muuten kisoista.
+ Napen kuulutukset hauskoja
+ Rata tuntui kivalta ajaa jo Finaaleissa ;)
+ En vieläkään ole ollut kisassa viimeisenä
+ Mukava fiilis muuten
- Flunssa & kylmähalli
--
Timo Keränen