Koska Hermanni ajattelit uskoa, että NiMh-kennot pystyy paljon parempaan!
Tuollaisesta GP3300 akusta pystytään HELPOSTI ottamaan jatkuvaa virtaa sellainen 40A. Hetkellisesti otetaan sitten huomattavasti suurempia virtoja. NiMh akuilla on toki kyykähtämisominaisuus. Tästä pääsee kuitenkin eroon melkoisen tehokkaasti sopivalla kondensaattorilla, koska kyykähtäminen on todella hetkellistä.
Täytyy vetää vähän sanoja takas, näköjään saa irti 30A (Omilleni kun aikoinaan ostin luvattiin vain 20A).
http://www.gpbatteries.com.hk/pic/330schR_R1.pdfAjelinhan itsekkin ko kennoilla Lehnerin 4200 Basicilla, tosin akuista tuli selvää (Jopa niin että kutistesukat suli ja osa kennoista pullistui sekä pihisi "mehut" pihalle, oli kuvakin joskus muistaakseni stampedetopicissa kuinka kennojen käy)......
Ja kyllähän niistä virtaa saa, mutta kun ne kyykähtävät piikissä jo 55A kohdalla niin "alas" että 6 kennoisessa akussa alittuu 4.8v arvo (Niin kuin monet ovat huomanneet säätimen resetoitumisena).
Eri asia heillä jotka ostavat valikoituja kennoja, mutta tavallisella "tallaajalla" tähän ei välttämättä ole mahdollisuuksia.
GP 3300 kennoissa on suuria vaihteluja myös kapasiteetissa, itse olen mitannut väliltä 3300mAh - 3900mAh kapasiteetiksi.
Tuosta aiheutuu myös toinen ongelma, yksi tai kaksi "huonoa" kennoa joukossa aiheuttaa helposti niiden liian tyhjäksi purun (Saattaa jopa napaisuus vaihtua jonka jälkeen kenno on selvä).
Omasta kokemuskesta 55A rasitus tekee selvää parinkymmenen ajokerran jälkeen osasta kennoja jonka jälkeen akku on menettänyt teränsä.
Mutta eipä se minua haittaa millä kennoilla ajelette, minua ei huvita tuhlata rahoja parinkymmenen ajokerran jälkeen uuteen akkuun (Halvat Dynomaxitkin oli käytössä satakunta kertaa ennen myyntiä ilman merkkejä väsymyksestä).