No niin, ensimmäiset ajot uudella `007 autolla on ajettu viime viikonloppuna Oulussa (la) ja Tampereella (su).
Auton kokoaminen onnistui jälleen ongelmitta ja osien laatu on pysynyt yhtä korkeana kuin aikaisemmin.
Molempien ensifiilikset on autosta hyvät. Vesku voi kertoa omalta osaltaan mielipiteensä, joten keskityn tässä vain omiin näkemyksiini.
Auto tuntui hyvältä heti ensimmäisellä akulla. Autossa oli tämän vuotisen Laukaan sisäkisan T2 setuppi kiinni. Kierrosajat pyörivät heti alussa samoissa kuin edellisen viikon alkupuolen akut.
Parin akun jälkeen aloin hieman säätämään autoa ja lähinnä lähdin säätämään keulan flexiä, että auto tuntuisi hieman puskevammalta palasin myöhemmin kuitenkin aloitus jäykkyyteen, että sai auton kääntymään paremmin. Uusi ackerman säätö servoseiverissä osoittautui hyväksi, yhden pykälän muutos suuntaan tai toiseen teki auton käyttäytymiseen pienen muutoksen ja se tuntui juuri sopivasti ratissa. Lopulta päädyin yhtä pykälää akressiivisempaan ackermaniin kuin perus setupissa oli suositeltu.
Lopussa auto tuntui todella hyvältä ja helpolta ajaa. Paras kierrosaika oli 9,82 ja keskiläppi 10,05, joten tasaista ajoa oli helppo pitää yllä. Parannusta edelliseen viikkoon nopeassa läpissä oli 0,1 sec ja keskiläpissä 0,15 sec.
Ei tullut kauheasti kolisteltua päivän aikana, mutta ne kolaukset joita auto sai, ei balanssi muutunut, joten auto ei ole niin twiikki herkkä kuin edeltäjänsä pikän ylädekin ansiosta.
Toivotaan, että autoja saadaan myös Suomeen nopeasti, koska parannusta on jälleen tapahtunu.
-Pekka-