Kirjoittaja Aihe: Ongelma nopeudensäätimen kanssa.  (Luettu 1619 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Eero Valanne

  • Jäsen
    • Profiili
Ongelma nopeudensäätimen kanssa.
« : 02.02.06 - klo: 14.02 »
Merkki Acoms AT-1 ja edellinen omistaja on katkaissut siitä johdot ennen liittimiä, joten menee arpomiseksi, mitkä akulle, mitkä moottorille. Onkohan ko. laitteeseen saatavilla kytkentäkaaviota tai jotain muuta tapaa selvittää ??
Ei viitsisi lähteä arpomaan, voi tulla kalliiksi..

Poissa ripa_k

  • TamUA
    • Profiili
Ongelma nopeudensäätimen kanssa.
« Vastaus #1 : 02.02.06 - klo: 15.20 »
Mulla on yks Acomsin nopari jossain nurkassa lojumassa mutta se ei nyt antanut löytää itseään.. Aloin kuitenkin muisteleen että eiköhän siinä mennyt ihan musta ja punainen johto akun Tamiya-liittimeen ja moottorille oli keltainen ja joku vihertävä tms. Noi moottorin johdot voi sitten testata vaikka moottorilla tai yleismittarilla kuinka päin ovat, mutta veikkaisin keltasta plussaksi.
Netistä löytyi kuva joka tukisi tuota akun piuhojen värejä
http://www.tamiyaclub.com/getuserimage.asp?t=n&id=img907_17082005182248_1.jpg
Risto Koskinen
Jarru on vauhdin surma

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Ongelma nopeudensäätimen kanssa.
« Vastaus #2 : 03.02.06 - klo: 02.29 »
AT-1 se on poika sitten vanha nopari. Minulla oli toumoinen joskus kauan aikaa sitten.
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa Eero Valanne

  • Jäsen
    • Profiili
Ongelma nopeudensäätimen kanssa.
« Vastaus #3 : 03.02.06 - klo: 14.06 »
Lainaus käyttäjältä: "jerzirccar1"
AT-1 se on poika sitten vanha nopari. Minulla oli toumoinen joskus kauan aikaa sitten.
Jerzi

Niin on, tiedän. Näiden kanssa tuli puuhasteltua viimeksi n. 20 v.sitten, joten varmaan uskot, että on hieman unohtunut asiat.. Mutta sain tämän auton, joten sillä olisi tarkoitus joskus omaksi huviksi ja naapureiden kiusaksi suditella..

Poissa Mika A

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
    • OSPA Ry
Ongelma nopeudensäätimen kanssa.
« Vastaus #4 : 15.03.06 - klo: 10.56 »
Minulta löytyi vintageosastolta sama säädin, eli Acoms AT-1. Säätimen vasemmasta ylänurkasta lähtee vastarin piuhojen lisäksi neljä piuhaa. Em. piuhat menevät säätimen sisälle pareittain (musta&pun) ja päällekkäin. Minulla yläpuoliset piuhat menevät moottorille ja alapuoliset akulle.

Netistä ei tunnu löytyvän juuri mitään inffoa kyseisestä säätimestä (eipä ihme, omani on ostettu uutena v. 1988), joten minullakaan ei ole tietoa millaisia moottoreita se kestää. Vanhojen Tamiyan settien mukana tullutta vakikonetta ainakin. Olisi kiva kuulla mikäli joku on käyttänyt siinä muutakin.