Kirjoittaja Aihe: GXR-15 kone  (Luettu 12404 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa maggonen

  • Jäsen
    • Profiili
GXR-15 kone
« Vastaus #60 : 22.06.06 - klo: 16.37 »
Sitä juuri.

Poissa Bagi

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://adf.ly/46GqR
GXR-15 kone
« Vastaus #61 : 22.06.06 - klo: 17.10 »
kyllä se kone 16% käy paremmin mitä 10%..
LRP / GO / HOBAO http://adf.ly/46GqR

Poissa maggonen

  • Jäsen
    • Profiili
GXR-15 kone
« Vastaus #62 : 22.06.06 - klo: 19.02 »
Nii, mutta se käy 16% paremmin mitä 20%

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
GXR-15 kone
« Vastaus #63 : 22.06.06 - klo: 19.37 »
Tuo väitös ei pidä paikkaansa sitten millään.

Mitä enemmän nitroa on, sen varmemmin moottori pysyy käynnissä ja sitä enemmän siitä irtoaa tehoa.

Mutta se on otettava huomioon että jos vaihtaa polttoaineen nitromäärää niin koneen säädöt menevät uusiksi.

Myöskin jos on kokeiltu eri merkkistä polttoainetta niin siinäkin on taas yksi tekijä.

Jokatapauksessa mitä suurempi nitromäärä, sen paremmin kone käy ja kukkuu.

Poissa maggonen

  • Jäsen
    • Profiili
GXR-15 kone
« Vastaus #64 : 22.06.06 - klo: 20.54 »
Se on sitten sillai, kun *HOKE*  sen sanoo. :mrgreen:   Mutta en suosittele 20% ainetta.  Savutti sillai että autoo ei meinannu nähdä.  No, Sillon mää en ollu vielä kauheen haka polttomoottorin säätämisessä. :roll:

Mika R

  • Vieras
GXR-15 kone
« Vastaus #65 : 22.06.06 - klo: 21.20 »
eikös se niin mennyt että nitro vapauttaa palaessaan happea --> metanoli palaa paremmin. Siksi suurempi nitro% on periaatteessa parempi mutta moottorin kulumisen kannalta hieman huonompi koska yleensä voitelun osuus laskee (no ei välttämättä jos metanolia on vähemmän?)

Poissa pieto

  • Veteraani
    • Profiili
GXR-15 kone
« Vastaus #66 : 27.06.06 - klo: 22.50 »
Minulla ei taas ole ollut minkäänlaisia ongelmia koneen kanssa. Lähtee heti käyntiin enkä kyllä muista milloin se olisi sammunut viimeksi. Kone toimii mielestäni paremmin 25% kuin 16% mutta sehän on vain minun mielipiteeni.
Kyosho GT Racing Art

Mika R

  • Vieras
GXR-15 kone
« Vastaus #67 : 27.06.06 - klo: 23.03 »
Et ole ainoa mielipiteesi kanssa, suurin osa ajattelee samoin ja siihen on ihan kemialliset syyt :)

Poissa rcoss

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
GXR-15 kone
« Vastaus #68 : 28.06.06 - klo: 09.57 »
Hmm, täytynee vaihtaa korkeampaan 'oktaaniin' kunhan saan nykyisen kanisterin loppumaan. Mulla meinaan auto sammuu helposti varsinkin tyhjäkäynnillä.

Poissa Catiska

  • Veteraani
    • Profiili
    • www.lynxracing.net
GXR-15 kone
« Vastaus #69 : 28.06.06 - klo: 17.55 »
Tuosta moottorista ja nitromäärästä. Itselläni oli taannoin tuollainen moottori käytössä ( hyllyssäkin on vielä yksi pelkästään sisäänajettuna ) ja se toimi kyllä paremmin 25% nitro-määrällä. Mutta, ilmeisesti sisuskalujen huonosta laadusta johtuen se ei kestä kunnolla sitä nitro-määrää. Eli, kone menee väljäksi nopeasti, joskin tuo kone väljistyy muutenkin nopeasti. Siksi se 16% voi olla parempi, ehkä se 20% menee, mutta ei taida valmistajakaan sitä suositella.
http://www.lynxracing.net 
Carson Gas Devil 4wd, E-MAXX/CC MMM/Plettenberg

Poissa pieto

  • Veteraani
    • Profiili
GXR-15 kone
« Vastaus #70 : 28.06.06 - klo: 20.26 »
Vaikka 25% näköjään kuluttaa konetta enemmän niin itse meinaan kummiskin käyttää jatkossa sen helppouden takia. Gallona on jo koneesta mennyt läpi enkä itse ole ainaskaan huommanut mitään eroa. Miten olisi muuten jos lisäisi öljymäärää tuohon bensaan.
Kyosho GT Racing Art

Poissa Catiska

  • Veteraani
    • Profiili
    • www.lynxracing.net
GXR-15 kone
« Vastaus #71 : 28.06.06 - klo: 23.55 »
Se varmaan auttaisi. Toinen vaihtoehto on ostaa Byronin nelitahti fuilia, siinä on enemmän voiteluainetta jo valmiina, ja saa todella rankoilla nitromäärillä, taisi olla jopa 40%...
http://www.lynxracing.net 
Carson Gas Devil 4wd, E-MAXX/CC MMM/Plettenberg

Poissa uku

  • Fullspeed RC
    • Profiili
GXR-15 kone
« Vastaus #72 : 29.06.06 - klo: 00.21 »
Nitro määrän kasvaessa saattaa joutua laittamaan lisää shimmiä kannen alle eli puristus suhdetta muuttaa. itse painin pienen käynti ongelman kanssa kun kaveri siirty 10% 25%.seen (gt-inferno 28pannu) 0.30 shimmi väliin ni rupes toimittaan kun junanvessa...
rally drivers do it side ways!!!!!   (78-90rc-90-2003ralli-2003....rc/ralli

Poissa pieto

  • Veteraani
    • Profiili
GXR-15 kone
« Vastaus #73 : 29.06.06 - klo: 14.28 »
Minulla ei ole siis mitään ongelmia käymisen kanssa. Ajattelin vaan kun kaikki sanovat että kone kuluu niin paljon nopeammin tuolla 25% niin lisäöljyllä antaa lisää voitelua ja sillä tavalla pidentää koneen ikää.
Kyosho GT Racing Art

Poissa Joel N

  • Veteraani
    • Profiili
GXR-15 kone
« Vastaus #74 : 11.07.06 - klo: 08.46 »
Mites tästä (ja muistakin) koneesta saa kiertokangen irti tuosta männästä? Eli siis sen glipsin pois sieltä urasta..?
Hong Nor X2-CR PRO --- WERKS --- RC-Garage ---