Päävalikko

GXR-15 kone

Aloittaja rcoss, 16.03.06 - klo: 16.54

maggonen


Bagi

kyllä se kone 16% käy paremmin mitä 10%..
LRP / GO / HOBAO http://adf.ly/46GqR

maggonen

Nii, mutta se käy 16% paremmin mitä 20%

*HOKE*

Tuo väitös ei pidä paikkaansa sitten millään.

Mitä enemmän nitroa on, sen varmemmin moottori pysyy käynnissä ja sitä enemmän siitä irtoaa tehoa.

Mutta se on otettava huomioon että jos vaihtaa polttoaineen nitromäärää niin koneen säädöt menevät uusiksi.

Myöskin jos on kokeiltu eri merkkistä polttoainetta niin siinäkin on taas yksi tekijä.

Jokatapauksessa mitä suurempi nitromäärä, sen paremmin kone käy ja kukkuu.

maggonen

Se on sitten sillai, kun *HOKE*  sen sanoo. :mrgreen:   Mutta en suosittele 20% ainetta.  Savutti sillai että autoo ei meinannu nähdä.  No, Sillon mää en ollu vielä kauheen haka polttomoottorin säätämisessä. :roll:

Mika R

eikös se niin mennyt että nitro vapauttaa palaessaan happea --> metanoli palaa paremmin. Siksi suurempi nitro% on periaatteessa parempi mutta moottorin kulumisen kannalta hieman huonompi koska yleensä voitelun osuus laskee (no ei välttämättä jos metanolia on vähemmän?)

pieto

Minulla ei taas ole ollut minkäänlaisia ongelmia koneen kanssa. Lähtee heti käyntiin enkä kyllä muista milloin se olisi sammunut viimeksi. Kone toimii mielestäni paremmin 25% kuin 16% mutta sehän on vain minun mielipiteeni.
Kyosho GT Racing Art

Mika R

Et ole ainoa mielipiteesi kanssa, suurin osa ajattelee samoin ja siihen on ihan kemialliset syyt :)

rcoss

Hmm, täytynee vaihtaa korkeampaan 'oktaaniin' kunhan saan nykyisen kanisterin loppumaan. Mulla meinaan auto sammuu helposti varsinkin tyhjäkäynnillä.

Catiska

Tuosta moottorista ja nitromäärästä. Itselläni oli taannoin tuollainen moottori käytössä ( hyllyssäkin on vielä yksi pelkästään sisäänajettuna ) ja se toimi kyllä paremmin 25% nitro-määrällä. Mutta, ilmeisesti sisuskalujen huonosta laadusta johtuen se ei kestä kunnolla sitä nitro-määrää. Eli, kone menee väljäksi nopeasti, joskin tuo kone väljistyy muutenkin nopeasti. Siksi se 16% voi olla parempi, ehkä se 20% menee, mutta ei taida valmistajakaan sitä suositella.
http://www.lynxracing.net 
Carson Gas Devil 4wd, E-MAXX/CC MMM/Plettenberg

pieto

Vaikka 25% näköjään kuluttaa konetta enemmän niin itse meinaan kummiskin käyttää jatkossa sen helppouden takia. Gallona on jo koneesta mennyt läpi enkä itse ole ainaskaan huommanut mitään eroa. Miten olisi muuten jos lisäisi öljymäärää tuohon bensaan.
Kyosho GT Racing Art

Catiska

Se varmaan auttaisi. Toinen vaihtoehto on ostaa Byronin nelitahti fuilia, siinä on enemmän voiteluainetta jo valmiina, ja saa todella rankoilla nitromäärillä, taisi olla jopa 40%...
http://www.lynxracing.net 
Carson Gas Devil 4wd, E-MAXX/CC MMM/Plettenberg

uku

Nitro määrän kasvaessa saattaa joutua laittamaan lisää shimmiä kannen alle eli puristus suhdetta muuttaa. itse painin pienen käynti ongelman kanssa kun kaveri siirty 10% 25%.seen (gt-inferno 28pannu) 0.30 shimmi väliin ni rupes toimittaan kun junanvessa...
rally drivers do it side ways!!!!!   (78-90rc-90-2003ralli-2003....rc/ralli

pieto

Minulla ei ole siis mitään ongelmia käymisen kanssa. Ajattelin vaan kun kaikki sanovat että kone kuluu niin paljon nopeammin tuolla 25% niin lisäöljyllä antaa lisää voitelua ja sillä tavalla pidentää koneen ikää.
Kyosho GT Racing Art

Joel N

Mites tästä (ja muistakin) koneesta saa kiertokangen irti tuosta männästä? Eli siis sen glipsin pois sieltä urasta..?
Hong Nor X2-CR PRO --- WERKS --- RC-Garage ---