Päävalikko

Uutiset:

RC10.fi kunnioittaa sivuston perustajan, Heulin (Pauli Helin), muistoa 17.6.2025.

Monsterit jää krossarien jalkoihin?

Aloittaja rs tuning, 19.03.06 - klo: 18.21

*HOKE*

Lainaus käyttäjältä: "4Chassis"Luulen että tuosta moukari - hoke -kisasta oli kyse vai...

No oli mistä oli mutta Vimmu on kisaan liittyvässä topikissa väläyttänyt nopeimmat läpit.

Ari oli krossarilla saanu pari kymppiä nopeemman läpin aikasiks.  Kaikki muut oli hitaampia. Ja mä ajoin jatkuvasti nopeita läppejä koska auto pysty siihen ilman sen ihmeempää pakotusta.
Kovemman läpin olis saanu tehtyä, mutta sit olis saattanu olla rundeissa enemmän hajontaa ja sehän ei ole nopein tapa.

Mitä tulee autoon millä ajoin niin eipä sitäkään hirveesti viritelty ollut.
Käytännössä vaan kevennelty vaihtamalla pivotit kevyemmiksi ja poistamalla turhat elektroniikat.
Renkaat ei ollu vakiot ja moottorina oli Ossin joku .18 moottori.
Kone oli koko päivän hyvinkin rikkaalla koska moottorin ääntä ei yksinkertasesti kuullut että olis tienny kävikö se rikkaalla vai laihalla.
Moottori käyttäytyi kuin se olisi ollut piikillä, mutta aivan loppupäivästä vihdoin kone saatiin kännettyä hieman piikimmälle että alkoi kiertämään.

No mutta mitäs sitten...

Aiheen otsikkoon vastaten voi vaan todeta että eipä ne monsutkaan krossareiden jalkoihin aina jää. Rata ja olosuhteet kun sattu olemaan sellaiset että krossarin ja monsun erot tasottu olemattomaksi.

Päivänselvää on että lavangossa kuivalla kesäkelillä ajaessa monsulla ei ole krossarille yksinkertaisesti mitään jakoa... Karu veikkaus on että krossari on vähintään 5 sekuntia nopeempi.

juska

katotaan kesällä, jos haluutte vielä vääntää... mut crossareista lähtee enemmän ääntä (kuskeista ainakin)...
Racers Group Finland Team

moukari

Heh tulihan taas keskustelu mut jos joku on varmaa, ni se on aivan varmaa et kesällä menee crossit menojaan sillee et räpsähtää :) Nyt sattu etu oleen mahdollisimman isopyöräsellä ku sai ajaa huoletta melkee miten tykkää.. Jätkät ei herneitä kuhan hiillostan porukkaa ja viihdytän itteeni ei puristeta mailaa  :mrgreen:  :mrgreen: Juskalle kyl vuoden paras avautuminen palkinto olis paikalla ku jätkä meinas irrottaa kaiteet siellä lauteilla ei tienny millo räjähdät oli kyl naurussa pitelemistä :lol:  :lol:
Racers Group Finland
  -Panolin 2T öljyt-

Mika R

Hyvähän se on että meillä on täällä kaksi parasta kuskia viihdyttämässä eikä vaan yksi :D haha

moukari

Lainaus käyttäjältä: "4Chassis"Hyvähän se on että meillä on täällä kaksi parasta kuskia viihdyttämässä eikä vaan yksi :D haha
Mika prkl ei aleta kuittalee  :wink: ... Mä oon alottelija kokemuksen perusteella enkä itseäni nopeaksi sano :) heh sattu vaan oleen auto millä ei paljoa tarvinu varoa heh isomma oikeudella mut joo leikki leikkinä. Lähtis lumet sulaan jo kunnolla et pääsis treenaan, töitä ajotaitojen kanssa on vielä enemmän ku paljon :mrgreen:  jos sitä pääsis kesällä lavangon alle 5min läpi ni oon tavotteessa  :mrgreen:  :mrgreen:
Racers Group Finland
  -Panolin 2T öljyt-

Toni N

Lainaus käyttäjältä: "moukari"jos sitä pääsis kesällä lavangon alle 5min läpi ni oon tavotteessa  :mrgreen:  :mrgreen:
No sullahan on tavotteet taivaissa.
Itselläni olisi tarkotus tulla kesällä Mikan reiskaa kiusaamaan lavankoon, joten ohituksia joudut tiuhaan tahtiin harjoittelemaan jos samaan aikaan paikalle osut :D
Tyhjä

moukari

Mitä aikoja muute nopeat kuskit ajavat lavongon rataa ympäri?
Racers Group Finland
  -Panolin 2T öljyt-

Mika R

Eikös ne kevyesti alle minuutin mene 50 sec ja silleen ?

Noooh, itse luotan siihen että muilla ei pelaa tekniikka haha

Sitä paitsi mekaanikko on puolet kisasta, oli hyvä tai huono.

Catiska

Lainaus käyttäjältä: "*HOKE*"
Karu veikkaus on että krossari on vähintään 5 sekuntia nopeempi.

Ei liity HOKE* sinuun, mutta vuosi sitten joku väitti tosissaan, että monsu ei kulje alle 1,5 min. Lavangon rataa ympäri... Crossari menee kuulemma kolmannella kierroksella ohi... Koetin silloin kovasti väittää muuta, mutta eipä uskottu silloin. Arvelin silloin, että alle 10 sek. päähän monsu pääsee crossaria 8)
http://www.lynxracing.net 
Carson Gas Devil 4wd, E-MAXX/CC MMM/Plettenberg

Mika R

Keskivertokuski ei pääse alle 1,30 sec

Monsulla tarkoitetaan LST:tä, Savagea, T-Maxxia tai vastaavaa

Matias V

-Krossareilla nopein kierros lavangossa on n50sek.
-Monsu jää hippasen enemmän kuin 10sek. Veikkaisin että monsteri jää 20sek per kierros. Tai jopa enemmän.
"Never argue with an idiot, they bring the conversation down to their level and then win with experience."

Bagi

eikös joku 48-49sec ole lähempänä totuutta`?
LRP / GO / HOBAO http://adf.ly/46GqR

Catiska

Noh, järjestäkää sinne kesällä kisatl, niin tiedetään asia tarkkaan. Keskivertokuskin aikoja on turha verrata huippukuskin aikoihin, eli hyvä verrokki on kaikkien tuntema HOKE*. Eli, jos hän pääsisi vaikka monsulla alle 15 sek. päähän, niin silloin voisi olettaa, että jos olisi ajanut enemmän monsulla ja hakenut sille itselleen hyvät säädöt, niin varmasti vielä siitä aikaerosta tippuisi jotain pois. En kuitenkaan jaksa uskoa mihinkään 30 - 40 sek eroihin, edelleenkään.
http://www.lynxracing.net 
Carson Gas Devil 4wd, E-MAXX/CC MMM/Plettenberg

Bagi

jos nyt oikein muistan niin lavangossa järjestetään PM kisat
LRP / GO / HOBAO http://adf.ly/46GqR

Mika R

joo kesällä katotaan. Turha aihe täällä spekuloitavaksi.

juska

muistelisin et JQ veti sellasii 45-46 aikoi... voin olla väärässä. kyl saa olla aika kova jamppa ku monsulla vetää takahyndät kahella yli. jos niitä ei vedä kahella yli niin jää kyllä aika kauas...
Racers Group Finland Team

Bagi

Hoke sano mulle että ois ite ajanut 47-48sec aikoja  että hyvin voi pitää paikkansa
LRP / GO / HOBAO http://adf.ly/46GqR

*HOKE*

JQ ajo kyllä noita aikoja joo sillon ku kellotettiin siltä...
Mutta mutta... se oli ennen radan muutosta.
Muutos pudotti kierrosaikoja hieman, eli karu veikkaus olis että JQ ajais nyt apaut 47-48 läppiä.

Eli pari sekkaa siellä näytti SM kisoissa olevan kierrosajat tippunu ekasta kisasta kaikilla.

Bagi

LRP / GO / HOBAO http://adf.ly/46GqR

*HOKE*

Lainaus käyttäjältä: "Bagi"Hoke sano mulle että ois ite ajanut 47-48sec aikoja  että hyvin voi pitää paikkansa

Ajoin 47 läppejä vanhanmallisella radalla keskivertona...  Eli hajontaa oli välillä 46-48, 47 kierroksen ollessa se vakio jota tuli kokoajan... 48 pienellä virheellä, ja 46 harvakseltaan ku osu homma oikein nappiin.

*Ari*

Ajoin viimisessä sm:ssä 46 sek kierros

se oli kisojen nopein läppi!
hobbyfactory.fi kyosho, AKA

*HOKE*

Hmmm... niinpäs oliki... Eli vetästääs vähän takas...

Steenari ajo kauden avauksessa 45 läpin, ja JQ vetäs samaan toinen käsi lipalla kisojen jälkeen...

Näinhän se meniki...

Eli nipistetään kaikista mun mainitsemista ajoista se pari sekkaa pois vanhalla radalla...

Ps: eli eniveis... rata oli noin parisekkaa nopeempi ennen muutosta...

Hermanni

Lainaus käyttäjältä: "*HOKE*"Mitä tulee autoon millä ajoin niin eipä sitäkään hirveesti viritelty ollut.
Käytännössä vaan kevennelty vaihtamalla pivotit kevyemmiksi ja poistamalla turhat elektroniikat.
Renkaat ei ollu vakiot ja moottorina oli Ossin joku .18 moottori.
Kone oli koko päivän hyvinkin rikkaalla koska moottorin ääntä ei yksinkertasesti kuullut että olis tienny kävikö se rikkaalla vai laihalla.
Moottori käyttäytyi kuin se olisi ollut piikillä, mutta aivan loppupäivästä vihdoin kone saatiin kännettyä hieman piikimmälle että alkoi kiertämään.

No mutta mitäs sitten...

Hokella ollut Revo oli vain kevennetty ja hivenen isompi kone laitettu (OS 18TM).
Pushrodit, raidetangot ja pallonivelet alumiinia tai titaania, RPM tukivarret.
Turha elektroniikka heitetty huitsin... (Sekä startterisysteemit) ja vahdettu Futaban radiot.
Jäykemmät jouset, hiilari jarrulevy ja SportTraxx renkaat, siinä nämä "suuret" viritykset.....  :wink:
Traxxas Revo 2008 Platinum Edition ja SHARK-18 Race Monster Truck Factory Team.

moukari

Elikkäs täysverinen kisa monsu ;) :mrgreen: toi on kyllä mielenkiintosta nähä miten isoks ero tulee kesällä eroa tulee mutta kuinka paljon.. ollakko vai eikö olla??
Racers Group Finland
  -Panolin 2T öljyt-

Mika R

Tätä ainaista viilausta kun monsuista on kyse mutta Revoa en laske mun kategoriaan monsu jos noista kierrosajoista on kyse
Se on lähempänä stadiumeja ja truggyja (vai onko?)
100% Monsuja ovat T-Maxx, Savage, LST, Mad/Giga Force... Viime kesänä oli kyse LST:stä noiden kierrosaikojen suhteen

Hermanni

Lainaus käyttäjältä: "4Chassis"Tätä ainaista viilausta kun monsuista on kyse mutta Revoa en laske mun kategoriaan monsu jos noista kierrosajoista on kyse
Se on lähempänä stadiumeja ja truggyja (vai onko?)
100% Monsuja ovat T-Maxx, Savage, LST, Mad/Giga Force... Viime kesänä oli kyse LST:stä noiden kierrosaikojen suhteen

No katsoppa Revon korin alle, siellä ei ole mitään joka muistuttaisi stadiumeja tai truggyjä (Saatikka krossareita).
Kyllä Revo on tehty liki puhtaalta "pöydältä", eniten "vahoista" monsuista se muistuttaa T-Maxxia (Muotoiltu pohjalevy korvannut erillisen rungon ja iskarit siirretty vaakatasoon)..
Ja jos Revon saa 12cm maavaran niin mikä se sitten on jos ei monsu, paljonko on sitten oltava että lasketaan monsuksi (Tai kuinka määritellään sitten Monster Truck)?
Sanoisin että Revo on nykypäivän Monster Truck, sama kuin vertaisi että nykypäivän maasturi on hummer eikä willys jeep....
Traxxas Revo 2008 Platinum Edition ja SHARK-18 Race Monster Truck Factory Team.

Mika R

Okei, näin se varmaan on. Onhan tuota tullut usein ihmeteltyä toki joten tuttu auto sinänsä. Mutta se 1,30 sec koski Savagea tai LST:tä. Joka sellasella autolla pistää Lavangossa kierroksia tuon alle niin että auto selviää ilman suurempia vahinkoja (yksi kierros ei riitä ;-) ) niin on kyllä kurko jäbä! Hyvä kun meikä pääsee krossarilla tuohon minuuttiin.

rs tuning

Lainaus käyttäjältä: "4Chassis"Okei, näin se varmaan on. Onhan tuota tullut usein ihmeteltyä toki joten tuttu auto sinänsä. Mutta se 1,30 sec koski Savagea tai LST:tä. Joka sellasella autolla pistää Lavangossa kierroksia tuon alle niin että auto selviää ilman suurempia vahinkoja (yksi kierros ei riitä ;-) ) niin on kyllä kurko jäbä! Hyvä kun meikä pääsee krossarilla tuohon minuuttiin.
Oliskohan sielä kisoja kesällä?
Pitääpä tulla jokatapauksessa testailemaan, jos ei krossikuskeja
haittaa (olisko liikaa tiellä?) ja jos töiltä kerkee, nyt kun on luvassa
pientä parannusta suoranopeuksiinkin :wink:

Revo on kyllä monsteri, kun sehän luokitellaan puhtaasti sääntöjen mukaan
ja revossahan ei tietääkseni oo mitään säännöistä poikkeavaa vakiona,
mutta ei sitä voi muihin verrata kun on "formula" jousitus.

Onhan LST:kin hiukka omanlainen verrattuna "tyypilliseen" savage
runkomalliin (jota on matkittu varmaan eniten) joka on ihan hyvä
sinänsä, ettei oo niinku Stadiumi ja varsinkin krossipuolella, että
tavallisen tallaajan silmissä kaikki on "samanlaisia".
If i had all of the money that i´ve spent on cars... I would spend it all on cars

Mika R

Kyllä sekaan mahtuu. Olihan siellä se 4.6 Savagekin pyörimässä "jaloissa" koko kesän haha ;-)

edit: Täytyy varmaan hommata tollanen 777 truggy. On nääs alkanut itseäkin kiinnostaa tämä truggy touhu.