Kirjoittaja Aihe: Giga crusher SF  (Luettu 17388 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa strangelaw

  • Tulokas
    • Profiili
Giga crusher SF
« Vastaus #30 : 08.04.06 - klo: 20.38 »
Lainaus käyttäjältä: "pali"
En oo vielä hirveesti kerenny ajamaan mutta 4 tankkia takana.
Hyvin on pelannu mutta kerran katkesi vetokäynnistimen naru siitä yläpäästä.
Onneksi ei tarvinnu purkaa kuin ottaa pilli irti ja "paristokotelo" N.15min homma.
Meinaa olla alussa niin pirusti puristuksia vaikka löysytän tulppaa reilusti.
Hyvin tuntuu vetävän vaikka seos vielä melkoisen rikkaalla..en tosin oo vielä ajanu kuin 1/2 kaasulla hetkittäin.
Vielä pari tankkia niin sitten voi ruveta jo antaa kenkää enemmän.. :D


Aloittelijan kysymys: Millaset asetukset sulla on ? Kaikki 3 ? Olen tuossa suunnittelemassa ensimmäisen moottorin sisäänajoa ja tarvitsisi ns. perusasetukset löytää (ts. pysyy käynnissä).

Kiitti !
.me

Poissa Mad Killer

  • Jäsen
    • Profiili
Giga Crusher rulez!
« Vastaus #31 : 12.04.06 - klo: 22.21 »
Toi olis kesällä hankinnassa ja kyselenkin mistä saa noin halvalla? (580e)
Jos se noin halpa on, niin onko se sitten edellisvuoden malli?
Lisää kokemuksia Gigasta vain, että tietää sitten mitä on ostamassa! :wink:

Poissa ana_savela

  • Jäsen
    • Profiili
Giga crusher SF
« Vastaus #32 : 13.04.06 - klo: 08.33 »
Osta ennemmin tuolla rahalla traxxas revo 3.3,Hpi savage x :wink: ....
Toissapäivänä ylihuomenna on tänään. ;)

Mika R

  • Vieras
Giga crusher SF
« Vastaus #33 : 16.04.06 - klo: 14.49 »
Kävin kattoo SF RTR:ää K kaupassa ostaeesani muuta sälää, pirun komeen näköinen peli! Jos olisin monsufani niin toi olis mun vaihtoehto. Erityisesti pidän tosta scoopista, 3-vaihteisesta ja krossimallisesta pakoputkesta taakse  8) Optio-osina saa pakoputkea hiilikuituisena, wow...

Poissa rs tuning

  • Veteraani
    • Profiili
Giga crusher SF
« Vastaus #34 : 17.04.06 - klo: 19.23 »
Tietonikkarilla oli SF malli näytillä American Car Show:ssa :wink:
Se on kai täysin sama kuin Dual force, mutta ilman toista konetta,
vai onko? Eli siitäkin kai saa helposti DF mallin tehtyä.
If i had all of the money that i´ve spent on cars... I would spend it all on cars

Poissa tumppi91

  • Veteraani
    • Profiili
Giga crusher SF
« Vastaus #35 : 17.04.06 - klo: 19.28 »
Joo sama auto ku DF(Dual force) mutta yhellä koneella SF(single force).
Ja tohon SF:ään voi ostaa muunnossarjan Jossa tulee mukana kaikki mitä tarvitaan 2 moottorilla.

Mika R

  • Vieras
Giga crusher SF
« Vastaus #36 : 17.04.06 - klo: 19.43 »
Jep, SF on vaan yhdellä isommalla koneella 4.6cc

Poissa pali

  • Jäsen
    • Profiili
Giga crusher SF
« Vastaus #37 : 20.04.06 - klo: 10.34 »
Joo SF pitäisi olla sama muuten kuin DF paitsi DF:ssä 2* .28 konetta ja pienemmät tankit...
Jos joku tarvii tämmöistä SF niin voisin luopua...kuin uusi!!
Hpi Baja 5b

Mika R

  • Vieras
Giga crusher SF
« Vastaus #38 : 20.04.06 - klo: 10.42 »
Ei sitten jaksanut homma kiinnostaa?

Poissa pali

  • Jäsen
    • Profiili
Giga crusher SF
« Vastaus #39 : 21.04.06 - klo: 09.21 »
Jos multa kysyit 4Chassis niin kyllä Rc touhu kiinnostaa..
Mutta haluan vaihtaa autoo...varmaankiin krossariin...ehkä 777.
Maksaa 900€ paikallisessa ja tulis kaikkee herkkuu...
Hpi Baja 5b

Mika R

  • Vieras
Giga crusher SF
« Vastaus #40 : 21.04.06 - klo: 10.17 »
Asiaa :D

Poissa pieto

  • Veteraani
    • Profiili
Giga crusher SF
« Vastaus #41 : 08.06.06 - klo: 17.33 »
Itselläni on SF ja olen ajatellut laittaa toisen moottorin. Onko kukaan muu kerennyt jo siihen.
Kyosho GT Racing Art

Poissa Hauli

  • Jäsen
    • Profiili
    • http://www.sirkkeli.fi
Giga crusher SF
« Vastaus #42 : 05.07.06 - klo: 00.22 »
nyt tuli hommattua SF. käytetty, vetolaite p*skana. tuossa purkanu ja kattellu onko mitään muuta rikki. hyvältä vaikuttanu ainaki tähän asti. onko tietoa paljonko uus vetolaite maksaa ja onko saatavilla jotain parempaa/kestävämpää? nii ja entinen omistaja sano ruuvanneensa kaikki kaasarin ruuvit miten sattuu ku ei saannu käymään, joten tehdas säätöjä voi kans kertoa. toki myös millä säädöillä nyt ajatta. kaikki tieto on aina tarpeellista :)
giga crusher | mad force | pureten alpha-3

Poissa Hauli

  • Jäsen
    • Profiili
    • http://www.sirkkeli.fi
Giga crusher SF
« Vastaus #43 : 25.07.06 - klo: 19.40 »
kovasti tullu vastauksia :)

noh, itselleni vastaten: vetolaite oli 22.5e alkuperäinen :wink:
kaasarin säädöt löyty lukemalla ari-pekan rc-sivustoja, iso kiitos erinomaisista sivuista. vielä ei tosin ole sitä viimisintä säätöä löytyny mutta ainaki lähtee ja pysyy käynnissä. mutta ei tolla vielä kehtaa iinatin monsterikisoihin osallistua  :D
mutta pikkuhiljaa ne sieltä löytyy, huomena lähtis soramontulle säätämään...
giga crusher | mad force | pureten alpha-3

Poissa Hauli

  • Jäsen
    • Profiili
    • http://www.sirkkeli.fi
Giga crusher SF
« Vastaus #44 : 26.07.06 - klo: 22.05 »
lisää monoloagiaa. tämänpäivän ajossa alko löytymään jo ajosäädöt. tyhjäkäynti on hakusessa. mutta ei reissua etteikö joku olis hajonnu.
eli taka diffikopan pikkurattaitten akselinpesät meni väljiksi, samallai ku mädistäki vasta. keleen muovip*ska ei kestä mitään. kokeilla kahella pikkuratas parilla jos vaikka kestäis paremmin. ja tais siinä mennä muutaki ku jurnuttaa siitä mikä lie se keski "jakolaatikko" (nimestä ei hajuakaan) pitää aukoa ja zoomailla jos sieltäki olis jotain menny. ahistaa ku mikää ei kestä prkl!!
giga crusher | mad force | pureten alpha-3

Poissa Hauli

  • Jäsen
    • Profiili
    • http://www.sirkkeli.fi
Giga crusher SF
« Vastaus #45 : 31.07.06 - klo: 18.34 »
jatketaanpa avautumista. toi "jakolaatikko" oliki suunanvaihtaja :) sieläki oli vähän kulumisenjälkiä ja sain ehjättyä sen. noh kävin sitten testailee kunnostetuilla perillä joissa tosiaan on tupla tasauspyörästöt. kestihän se yhen tankin ajaa ku meni jotain takaa taas rikki. eturenkaat vaa löi tyhjää. ei voi käsittää miten toi ei voi kestää mitään. melko pettyny koko keksintöön! menin suutuspäissää kyöstikauppaan ja tilasin 3sarjaa peränosia ja parit diffikopat. samaan lamaan uudet kardaanit ja kupit niille. jos ei ala toimimaan ni upotan järveen kaikki rc kamat :D
giga crusher | mad force | pureten alpha-3

Poissa murrli

  • Tulokas
    • Profiili
Giga crusher SF
« Vastaus #46 : 01.08.06 - klo: 22.15 »
Lainaus käyttäjältä: "Hauli"
tämänpäivän ajossa alko löytymään jo ajosäädöt.

Kerrotko minkälaiset säädöt sulla on kaasarissa? Voisin vähän verrata noihin omiin säätöihin.
Giga Crusher SF .28 | Inferno MP 7.5 Sports 2

Poissa Hauli

  • Jäsen
    • Profiili
    • http://www.sirkkeli.fi
Giga crusher SF
« Vastaus #47 : 07.08.06 - klo: 20.05 »
no nii
elikkäs pääneula on about 2-2.5 kierrosta auki ja seos neulaa jouduin kirimään puolkierrosta (tehdas asetus ilmeisesti tasalla kannan kans?) tyhjäkäynti ruuvi on sen millin auki.
noh sain uudet diffikopat ja hilppeet sisälle, kestihän se taas sen paritankillista ku alko taas sekoilemaan, välissä veti pelkästään edestä ja välissä taas takaa. aukasin perät ja kaikki näytti olevan kunnossa. mutta sen huomasin et sormilla pyörittämällä toinen on hieman jäykempi liikkumaan eli voisiko se vaikuttaa tohon vetojuttuun. pitää alkaa varovasti ajelemaan sisään vaan noita periä jospa ne siitä kuluis ja alkais paremmin rullaamaan.
giga crusher | mad force | pureten alpha-3

Poissa murrli

  • Tulokas
    • Profiili
Giga crusher SF
« Vastaus #48 : 26.08.06 - klo: 22.38 »
Onko kellään tietoa Giga Crusheriin sopivasta rotostartista tai muusta vaihtoehtoisesta käynnistimestä? Gigan alkuperäisen vetokäynnistimen rakenne vaikuttaa helposti kuluvalta, varsinkin käynnistimen sisällä, akselin ympärillä oleva holkki ja alumiinipinta, jota vasten tuo kovaa metallia oleva holkki pyörii.
Giga Crusher SF .28 | Inferno MP 7.5 Sports 2

Poissa murrli

  • Tulokas
    • Profiili
Giga crusher SF
« Vastaus #49 : 29.10.06 - klo: 16.39 »
Onko muilla Gigan omistajilla ollut ongelmia kytkinakselin kestävyyden kanssa? Itselläni on katkennut jo useampi akseli lyhyen ajan sisällä, vaikka käsittääkseni osan pitäisi kestää hyvinkin pitkään. Kyseessä on siis kytkinkellon sisällä oleva akseli, jonka ympärille kytkinlaakerit ja kytkinkello tulevat. Vika ei pitäisi olla kytkinkellon ja rattaiden välyksessä, sillä olen asettanut välyksen ohjeiden mukaan paperin kanssa. Olen myös kokeillut isompaa välystä, mutta millään asetuksella kytkinakseli ei kestä parin litran ajoa pidempään. Kyoshon maahantuoja tai jututtamani rc-kauppiaat eivät ole keksineet syytä ongelmaan. Onko muilla ollut samanlaisia kokemuksia ja osaisiko joku antaa vinkkiä aiheeseen liittyen? Auto on vuoden 2006 Giga Crusher SF.
Giga Crusher SF .28 | Inferno MP 7.5 Sports 2

Mika R

  • Vieras
Giga crusher SF
« Vastaus #50 : 29.10.06 - klo: 17.49 »
onko moottorin kampiakseli vinossa? tai vääntynyt

se on kyllä mahdollista että vääntyy jos esim kivi jää pahasti väliin

Poissa Philip

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Giga crusher SF
« Vastaus #51 : 29.10.06 - klo: 19.22 »
Hermot meni tähän vetariin heti kättelyssä. Mikä lienee paras ja ei niin kallis startti ratkaisu tähän vehkeeseen?

Toinen juttu on etten millään saa konetta käymään kunnolla. Kone käy todella epätasaisesti vaikka en anna kaasua, ja sammuu todella herkästi kun annan kaasua.
Säätää olen yrittäny vaikka kuinka muttei vaan tahdo toimia sitte millään.

Sitte vielä että kun kone sammuu, niin kuuluu noin kahden sekunnin ajan 'pschhhhh'. Tällasta en ole huomannu mistään muusta koneesta, joten olenko ollut kuuro vai liittyykö tämä kenties siihen ettei kone käy kunnolla?

Poissa Joel P

  • Veteraani
    • Profiili
Giga crusher SF
« Vastaus #52 : 29.10.06 - klo: 19.34 »
e.
« Viimeksi muokattu: 28.08.12 - klo: 23.03 kirjoittanut Joel P »

Poissa Philip

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Giga crusher SF
« Vastaus #53 : 29.10.06 - klo: 19.42 »
Olisin kiitollinen jos voisit kertoa ne, koska ohjekirjaa ei ole  :)

Poissa Joel P

  • Veteraani
    • Profiili
Giga crusher SF
« Vastaus #54 : 29.10.06 - klo: 19.48 »
Rcdocuments.com sisältää lähes kaikkien tunnettujen autojen manuaalit. Kurkkaa sieltä omasi  :wink:

Huttunen  8)

Poissa murrli

  • Tulokas
    • Profiili
Giga crusher SF
« Vastaus #55 : 29.10.06 - klo: 20.13 »
Lainaus
onko moottorin kampiakseli vinossa? tai vääntynyt

Tuota en uskaltanut ajatellakaan. Mietin kyllä, että voisiko joku aiheuttaa tärinää kytkinakseliin ja kiero kampiakseli sen hyvinkin voisi tehdä. En uskonut, että se voi vääntyä, mutta kai se on laitettava moottori palasiksi ja tarkistettava asia.

Lainaus
Sitte vielä että kun kone sammuu, niin kuuluu noin kahden sekunnin ajan 'pschhhhh'.

Mulla kuuluu joskus juuri tuollainen ääni, jos kone ei heti lähde kunnolla käymään ja sammuu. Käytän itse sellaista kikkaa, että käynnistäessä kylmää konetta laitan ensin kaasarin alaruuvia puoli kierrosta normaalia ajosäätöä pienemmälle. Kun kone käynnistyy, kaasuttelen hetken aikaa ja avaan alaruuvin normaaliin asentoon. Kylmänä kone tuntuu tukehtuvan helposti, jos alaruuvi on liian rikkaalla.
Giga Crusher SF .28 | Inferno MP 7.5 Sports 2

Poissa Philip

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Giga crusher SF
« Vastaus #56 : 29.10.06 - klo: 20.24 »
Lainaus käyttäjältä: "Huttunen93"
Rcdocuments.com sisältää lähes kaikkien tunnettujen autojen manuaalit. Kurkkaa sieltä omasi  :wink:

Huttunen  8)

Kiitän.

Onko kaikilla vetari, tai kenties joku hyvä startteri?

Poissa Nikke92

  • Veteraani
    • Profiili
Giga crusher SF
« Vastaus #57 : 29.10.06 - klo: 20.31 »
Voisit ostaa esim. jp-nitro racing:sta tiger drive startti systeemin.
Traxxas Revo 2.5

Poissa tapsa92

  • Veteraani
    • Profiili
Giga crusher SF
« Vastaus #58 : 29.10.06 - klo: 21.12 »
Mites roto-start? En ole varma käykö tohon, mutta ehdotin :roll:
- Tapsa

Poissa Philip

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Giga crusher SF
« Vastaus #59 : 29.10.06 - klo: 22.06 »
Lainaus käyttäjältä: "tapsa92"
Mites roto-start? En ole varma käykö tohon, mutta ehdotin :roll:

Eipä taida käydä.